PDA

View Full Version : Pod 2 of v-amp 2



gitaarmike
25 oktober 2006, 22:06
Hallo medegitaristen

Ik heb laatst een setje actieve monitors gekocht ( alesis active mk2 )
En ik was eigenlijk van plan om een v-amp2 aan te schaffen. Maar nu lees ik hier en daar dat de pod 2 een betere sound zou hebben. Hoe denken jullie hierover?

Ik ben van plan om dit als oefenset-up en voor opnames te gebruiken. En ik vind een goed clean en een goede scheur evenbelangrijk.
Geld voor een podxt of iets dergelijks heb ik niet dus het gaat echt tussen deze 2

mike80sguy
26 oktober 2006, 11:17
Ik heb een Vamp-2 gehad en gebruikte deze alleen thuis over een klein woekiefoekie versterkertje. Klonk best goed maar toch vind ik een onding. Het versterker simulatie idee vind ik eigenlijk maar niks en de bediening tijdens het spelen is niks tenzij je wellicht dat grote voetpedaal aanschaft maar das weer duur.
Je kunt standaard alleen omhoog en omlaag scrollen dus snel schakelen tussen niet sequentiele presets gaat niet.

jelledevos
26 oktober 2006, 11:38
ik vind de pod 1 een realistisher geluid hebben dan de v-amp, ik heb ze allebij gehad maar zijn allebij alweer de deur uit. ik hoor van veel mensen dat ze de pod een mooiere scheur vinden hebben dan de pod xt;
maar tja je kan ze ook allebij in de winkel proberen natuurlijk.

no 1 hops
26 oktober 2006, 13:45
je zou ook naar de gnx1 kunnen kijken.
in te stellen via pc, je hebt een pedaal die je voor weet ik wat niet kunt gebruiken en zover ik het kan bekijken, nou ja beluisteren (speel alleen maar via koptelefoon) een goed geluid, ook clean.
qua prijs zit je niet ver van de pod af vooral als je deze toch nog van een pedaal wilt voorzien.
vind hem iedergeval beter dan de korg ax100

gitaarmike
26 oktober 2006, 14:03
Ik gebruik em alleen thuis dus dat de footswitch kut is intereseert me niet zo. En het gaat echt tussen de pod en v-amp. Ook omdat die 2dehands veel aangeboden worden..
Op het andere gitaarforum zeggen ze dus weer dat het geen zak uitmaakt de pod of v-amp qua sound

no 1 hops
26 oktober 2006, 15:46
Ik gebruik em alleen thuis dus dat de footswitch kut is intereseert me niet zo. En het gaat echt tussen de pod en v-amp. Ook omdat die 2dehands veel aangeboden worden..
Op het andere gitaarforum zeggen ze dus weer dat het geen zak uitmaakt de pod of v-amp qua soundheb je de demo geluiden op de site ook beluisterd.
puur op basis van die vond ik de pod persoonlijk beter.

telecastermaster
26 oktober 2006, 17:19
Ik vind de cleane geluiden van mijn Korg PX3 Pandora veruit superieur boven die van mijn POD 2.0. Jammer dat de distortion geluiden wat minder zijn.

http://www.soundboard.org/pic/article/hu/kg-px3.jpg

hoofd
26 oktober 2006, 17:41
Dan moet je de Korg PX4D nemen, nieuwste versie van de Pandora, daar zijn de scheurgeluiden ook wel erg okay van.

http://www.8thstreet.com/images/korg-px4d.jpg

Ik heb ook een V-amp 2 gehad, maar dat was niet super. POD heb ik nooit geprobeerd, die Pandora voldoet en is ook nog op mooi formaat met een zooi functies die de POD niet heeft.

gitaarmike
26 oktober 2006, 21:43
Ik vind em er wel een beetje vaag uitzien..maar heb je ook sound-samples? En in wat voor opzicht vind jij deze beter als de v-amp dan?

hoofd
26 oktober 2006, 22:00
En in wat voor opzicht vind jij deze beter als de v-amp dan?

Kijk en vergelijk:
http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=PX4D&category_id=6

http://www.behringer.com/V-AMP2/index.cfm?lang=ENG

Alleen al de praktische punten.. De pandora is echt lekker compact, als in 11x7x3 cm, en werkt op batterijen. En werkt nog best lang op een setje batterijen ook. Daarnaast zijn er een zooi effecten die de V-amp niet heeft, plus dat de effecten ook uitgebreider en makkelijker te editten en combineren zijn.

Je moet ze maar 's naast elkaar uitproberen. Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam hebben Dijkman en Dirk Witte ze alledrie in voorraad als het goed is.

rocker_71
30 oktober 2006, 12:49
Let op: de prijzen van de Pandora verschillen HEEL erg. Zo heb ik hem anderhalf jaar geleden voor 89 euro gekocht (aanbieding bij feedback) en vandaag de dag ligt ie nog steeds bij veel zaken voor boven de 200 euri! Dat ging overgens om een PAndora PX4 (zonder D dus). Even surfen voor je gaat kopen loont dus.

Het effect zelf is zeker een aanrader. Ik gebruik hem zelf altijd met koptelefoon en er zitten wat lekkere bluesy en rock geluiden in. De metal settings vond ik wat minder, maar die gebruik ik toch niet.

Edit: bij feedback staat de PX4 niet meer op de site. De PX4D kost 155, toch nog steeds minder dan bv de 225 bij Verspuy.
Noot: ik heb géén betrekkingen met feedback.

cardinal
3 november 2006, 15:50
Hallo medegitaristen

Ik heb laatst een setje actieve monitors gekocht ( alesis active mk2 )
En ik was eigenlijk van plan om een v-amp2 aan te schaffen. Maar nu lees ik hier en daar dat de pod 2 een betere sound zou hebben. Hoe denken jullie hierover?

Ik ben van plan om dit als oefenset-up en voor opnames te gebruiken. En ik vind een goed clean en een goede scheur evenbelangrijk.
Geld voor een podxt of iets dergelijks heb ik niet dus het gaat echt tussen deze 2

allebei lekker niet doen man. Koop een koch pedaltone, woehahhhhhhhhhh (die effecten stellen toch geen ruk voor.