PDA

View Full Version : Fender FM, Hiwatt G40 of Orange Crush 30?



Smelly Jelly
25 oktober 2006, 19:41
Hello!
Ik plug mijn Pianet T (electrische piano met gitaarpickups) altijd in de Fender Blues Junior of Musicman van één van de andere bandleden. Nu ben ik op zoek naar een eigen versterker, die aan de volgende eisen moet voldoen:

Hard genoeg voor de gemiddelde kroeg
Reverb
Beetje vintage sound (60s band)
Overdrive moet goed klinken bij lage gain
Prijs niet meer dan 230 euro


Welke van de volgende versterkers voldoet hier volgens jullie het beste aan?

Hiwatt G40 12R
Fender FM65R
Orange Crush 30 R


En zijn er nog andere opties? Vast bedankt!

BLOK182
26 oktober 2006, 10:06
Ik vond de Orange het lekkerste klinken, meest volwassen en prettige sound.

schwalbe
26 oktober 2006, 10:27
Electrische piano? - die kan heel laag toch?
Dan zou ik de meest krachtige nemen... die Fender dus in dit geval. Voor gitaar zou dat overigens de minste zijn in dit geval, vooral omdat het overdrivekanaal niet zo bijster is. Maar dat kanaal zal je wel niet vaak gebruiken neem ik aan.

Smelly Jelly
26 oktober 2006, 10:31
Electrische piano? - die kan heel laag toch?
Dan zou ik de meest krachtige nemen... die Fender dus in dit geval. Voor gitaar zou dat overigens de minste zijn in dit geval, vooral omdat het overdrivekanaal niet zo bijster is. Maar dat kanaal zal je wel niet vaak gebruiken neem ik aan.

Dat dus weer wel, zo'n pianet klinkt het beste met een randje distortion... Denk The Small Faces, "I am the walrus" van the Beatles....

schwalbe
26 oktober 2006, 10:45
Ik zou ook eens denken aan basspullen; de Roland cube 30 bass bijvoorbeeld. Die is net wat duurder dan 230,- maar kan in ieder geval de lagere regionen beter aan. Bovendien zitten er wat presets op die net dat lekkere randje hebben a la fliptop en bassman (beiden vintage buizenbakken voor bas).
Misschien is de Behringer bass v-amp pro ook wel een idee; die heeft geluiden voor gitaar, bas, en keys. Alleen ben je dan afhankelijk van een monitor om jezelf te horen...

Smelly Jelly
26 oktober 2006, 10:49
Ik zou ook eens denken aan basspullen; de Roland cube 30 bass bijvoorbeeld. Die is net wat duurder dan 230,- maar kan in ieder geval de lagere regionen beter aan. Bovendien zitten er wat presets op die net dat lekkere randje hebben a la fliptop en bassman (beiden vintage buizenbakken voor bas).
Misschien is de Behringer bass v-amp pro ook wel een idee; die heeft geluiden voor gitaar, bas, en keys. Alleen ben je dan afhankelijk van een monitor om jezelf te horen...

Ik zal em voor de gein eens in een bass amp prikken. Toch denk ik niet dat dit helemaal werkt, om de pianet te laten "blaffen" moet je er veel midden bij draaien en wat laag eruit. De reden dat veel pianetspelers een gitaaramp gebruiken omdat die gewoon meer voor het "mid" spectrum gemaakt zijn...