PDA

View Full Version : Combo 1000€



BadCompany
25 oktober 2006, 18:36
Hey gitaristen,

ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen omdat ik niet meer zo tevreden ben van de sound van mn Marshall G50R CD.
Ik speel nogal uiteenlopende genres: jazz, blues, rock, hardrock, metal, ...
Een goeie tweekanaals buizenamp zoek ik dus, en liefst in combovorm 212. (Is er een groot verschil tussen 112 en 212?)
De gitaar gaat waarschijnlijk een Gibson Les Paul Classic worden. Tweedehands kopen vind ik geen probleem.
Ik had al een paar gedachten:
-Mesa F-50
-Marshall DSL 401
-Koch Multitone
-Peavey JSX combo
-Mesa Stilleto (te duur?)
-Vox AC30 (te weinig gain?, ik hou wel van redelijk wat gain)

Wat raden jullie aan?

BadCompany

LostHighway
25 oktober 2006, 19:23
Spammerdespam:
Egnater Tone Of Life 50 2*12
Rocktron Vendetta 2*12 V30
;)

BartL
25 oktober 2006, 19:24
Als ik dat bedrag te besteden had, zou ik kijken naar een Rivera M100. Sowieso...kijk altijd naar Rivera :D
Spam: Combo €400,- Peavey Delta Blues

Baker
25 oktober 2006, 19:27
Hey gitaristen,

ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen omdat ik niet meer zo tevreden ben van de sound van mn Marshall G50R CD.
Ik speel nogal uiteenlopende genres: jazz, blues, rock, hardrock, metal, ...
Een goeie tweekanaals buizenamp zoek ik dus, en liefst in combovorm 212. (Is er een groot verschil tussen 112 en 212?)
De gitaar gaat waarschijnlijk een Gibson Les Paul Classic worden. Tweedehands kopen vind ik geen probleem.
Ik had al een paar gedachten:
-Mesa F-50
-Marshall DSL 401
-Koch Multitone
-Peavey JSX combo
-Mesa Stilleto (te duur?)
-Vox AC30 (te weinig gain?, ik hou wel van redelijk wat gain)

Wat raden jullie aan?

BadCompany

Als je genoegen neemt met 2 kanalen, probeer dan ook de Koch Twintone I
Typisch een amp die erg verassend uit de hoek kan komen.
de Koch twintone II heeft 3 kanalen.

Squier4ever
25 oktober 2006, 19:27
de stilleto is én tweedehands niet/zeer moeilijk te vinden en daarbij veel te duur,gezien je budget.

de vox en de marshall zijn goed, maar doen volgens mij niet zomaar een potje metal, de vox iig niet. daar heb je echt al een scheur pedaal bij nodig. sowieso zou ik voor de metal geen EL-84 amp gebruiken.... niet echt lekker metalbuizen imo. gaan tot een goeie old skool hard rock sound zegmaar. in ieder geval in de door jou genoemde versterkers.

ik zou een El-34 nemen, lekker strak en toch lekkere scheur... ben zelf niet zo'n fan van 6L6.

De Peavey JSX is voor jou denk ik een prima amp, vraag is alleen of je hem (als je hem al als combo krijgt) voor die prijs kunt krijgen....
Ook de koch doet het goed met de stijlen die je noemt en die zou je voor die prijs moeten kunnen krijgen.....

de mesa f-50 is denk ik ook te duur

interessander
25 oktober 2006, 19:38
Qua speakers is een 2x12 fijner qua spreiding maar de meeste 2x12 combo's zijn wel erg zwaar natuurlijk. Voor je rug en je geluid kan het fijner zijn om een 1x2 combo en een losse (en gesloten) 1x12 cab te hebben.

Droffie
25 oktober 2006, 20:12
Ik gooi ook een duit in 't zakje voor de Koch Twintone...Mooi clean kanaal en een waanzinnige overdrive kanaal, met bakken gain.

probeer 'm zeker eens uit.

new deep
25 oktober 2006, 20:29
Als je genoegen neemt met 2 kanalen, probeer dan ook de Koch Twintone I
Typisch een amp die erg verassend uit de hoek kan komen.
de Koch twintone II heeft 3 kanalen.

helemaal mee eens!

Hes
25 oktober 2006, 20:30
Spammerdespam:
Egnater Tone Of Life 50 2*12
Rocktron Vendetta 2*12 V30
;)

Misschien zou je het niet al te vaak horen maar +1 voor die egnater. Want dat is gewoon een lekkere amp. Hoewel ik betwijfel of hij voor de topic starter goed is. Want echt veel gain krijg ik er niet uit.

zjanke
25 oktober 2006, 20:52
Mogen we spammen? Mijn TSL!

BadCompany
25 oktober 2006, 21:15
Heeft een Multitone veel gain?

Ibanez RuleZ
25 oktober 2006, 21:50
zat

harrald

imlikeajungle
25 oktober 2006, 21:56
Spammerdespam:
Egnater Tone Of Life 50 2*12
Rocktron Vendetta 2*12 V30
;)

Wonder where you got the nickname from...

O/T: voor 1000 euro kan je een heel mooie combo kopen... 2x12 is echt lomp zwaar imo, maar hangt er natuurlijk ook vanaf waar je er mee wil slepen.
Carvin Legacy mss iets voor je?

kunk
25 oktober 2006, 21:57
Voor ongeveer de helft van het budget kun je ook een Laney VC50 opzoeken.
4 Kanaals en kan met EL 34 buizen uitgevoerd worden.
Hou je nog geld over om eventueel de originele luidsprekers te vervangen door b.v celestions.

BadCompany
25 oktober 2006, 22:06
Dat vind ik nu altijd zo dom, een mindere amp van het begin al upgraden, koop dan toch gewone een betere amp? :s

Mike McCready
25 oktober 2006, 22:08
AC30 heeft 1 kanaal en niet genoeg gain voor jou.

Multitone zou ik zelf aanraden.

kunk
25 oktober 2006, 22:11
Dat het een mindere amp is, zal je misschien genoeg meevallen. Wilde alleen maar aangeven dat je een 4 kanaals combo van ongeveer 500 euro kunt kopen en eventueel nog iets kunt aanpassen aan je persoonlijke smaak en toch binnen het budget te blijven. Maar ook in originele staat is het een goede versterker.

BadCompany
26 oktober 2006, 16:49
Misschien toch eens een Koch overwegen...
De AC30, de JSX en de DSL denk ik toch niet te kopen.

Kanshebbers op het moment (maar ik verander nogal eens van gedacht :)):
-Mesa F-50
-Koch Powertone
-Koch Multitone

Die amps van Koch zijn te krijgen met EL84's of met 6550's. Wat is het verschil tussen die lampen?
En het verschil tussen de Powertone en de Multitone?

Droffie
26 oktober 2006, 20:01
Misschien toch eens een Koch overwegen...
De AC30, de JSX en de DSL denk ik toch niet te kopen.

Kanshebbers op het moment (maar ik verander nogal eens van gedacht :)):
-Mesa F-50
-Koch Powertone
-Koch Multitone

Die amps van Koch zijn te krijgen met EL84's of met 6550's. Wat is het verschil tussen die lampen?
En het verschil tussen de Powertone en de Multitone?

bedenk wel dat de multitone combo (2x12) niet te tillen is...een losse top met kast zou wellicht beter zijn.

BadCompany
26 oktober 2006, 21:10
Ja, maar die top kost al bijna zoveel als de combo, en dan moet je nog een cab kopen...
Anderzijds is 32kg wel erg zwaar denk ik, zeker als je nog wat trappen moet doen.......

a.c.
26 oktober 2006, 21:53
Koch multitone (niet te tillen)
Koch Twintone (eigenlijk te zwak in de mix van een band)
Mesa F-50
Probeer ook eens een valvetech combo (VAC of Hayseed)

Ritch
26 oktober 2006, 22:47
bedenk wel dat de multitone combo (2x12) niet te tillen is...een losse top met kast zou wellicht beter zijn.

Waar bouw je die uitspraak op? Ik vind ook dat ie erg zwaar is, maar wees slim en koop een flightcase erbij. Trouwens, er zitten wieletjes standaard bijgeleverd die je er zo onder kunt klikken.

Er is ergens ook een reactie dat de Twintone niet door een bandmix heen kan prikken? Je reinste onzin, die beestjes gaan veel te hard en er zit ZAT mid in om er gemakkelijk doorheen te komen.

Dan nog ff een verhaaltje over de F-50: Ik heb hem getest bij de lokale gitaarboer maar ik vond hem levenloos en kil. Ik moet erbij zeggen dat ik hem níét voluit heb gehad, en hij was vrij nieuwe zodat de speaker nog even moest 'in komen.' Wel erg veel headroom, maar dat hebben de Kochs ook.

BadCompany
26 oktober 2006, 23:11
Hoe maakt een flightcase je amp lichter? :???:

Droffie
26 oktober 2006, 23:21
Waar bouw je die uitspraak op? Ik vind ook dat ie erg zwaar is, maar wees slim en koop een flightcase erbij. Trouwens, er zitten wieletjes standaard bijgeleverd die je er zo onder kunt klikken.

Er is ergens ook een reactie dat de Twintone niet door een bandmix heen kan prikken? Je reinste onzin, die beestjes gaan veel te hard en er zit ZAT mid in om er gemakkelijk doorheen te komen.

Dan nog ff een verhaaltje over de F-50: Ik heb hem getest bij de lokale gitaarboer maar ik vond hem levenloos en kil. Ik moet erbij zeggen dat ik hem níét voluit heb gehad, en hij was vrij nieuwe zodat de speaker nog even moest 'in komen.' Wel erg veel headroom, maar dat hebben de Kochs ook.

Hey Ritch ben 't 100 % met je eens over punt 2 en 3 maar die multitone is toch echt fokking zwaar. Ik heb zelf een twintone combootje en die prikt idd met de grootste gemak door de band mix heen.

Baker
26 oktober 2006, 23:31
Hey Ritch ben 't 100 % met je eens over punt 2 en 3 maar die multitone is toch echt fokking zwaar. Ik heb zelf een twintone combootje en die prikt idd met de grootste gemak door de band mix heen.

RELATIVEREN!!

Tuurlijk is de multitone combo zwaar. Maar ja wat wil je, het is wel een 2x12.
en daarbij, hij is wel zwaar, maar ook weer niet ontiechelijk zwaar. Ik til hem altijd alleen en dat gaat best.

de peavy 5150 combo. Die is pas zwaar. die til je dus echt niet alleen.

Baker
26 oktober 2006, 23:33
Ja, maar die top kost al bijna zoveel als de combo.......

En een 4x12 kast weegt nog meer dan die combo. (toch?)

Droffie
27 oktober 2006, 00:05
Koch multitone (niet te tillen)
Koch Twintone (eigenlijk te zwak in de mix van een band)
Mesa F-50
Probeer ook eens een valvetech combo (VAC of Hayseed)

Heb je ervaring met de Twintone in een band? Dat is namelijk totaal niet wat ik ervaar. 50w buizen is meer dan zat..

a.c.
27 oktober 2006, 16:54
Ik heb vroeger een twintone gehad, toen weggedaan, een paar versterkers later toch weer een gekocht. Ik vind hem totaal wegvallen in een band, met name als er nog een gitarist in zit. Misschien ben ik daar alleen in, maar toch beleefde ik dat zo, en ik heb er heel vaak mee gespeeld in verschillende samenstellingen. Of ik stond ineens veel te hard, of ik was onhoorbaar, niet dat ie te weinig vermogen had.

Ik heb een F30 en die klinkt niet kil ofzo, F50 zal misschien wat harder gaan eer dat ie goed gaat klinken. De GRRRRR van de Boogie beviel me wat beter dan de Koch, maar dat is persoonlijk.

BadCompany
27 oktober 2006, 17:59
En een Koch Powertone?

BLOK182
27 oktober 2006, 18:04
Engl Screamer combo is lekker, en Rivera maakt ook mooie combootjes!

Ritch
27 oktober 2006, 19:41
Hoe maakt een flightcase je amp lichter? :???:

Ik bedoelde wel een flightcase met wielen, hè. Ik rij het beestje overal heen, en ik probeer zo weinig mogelijk te tillen. En trouwens, welke bandlid is te beroerd om even een klein stukje samen te sjouwen?

BadCompany
31 oktober 2006, 23:25
Rivera, hebben die ook amps die in mijn stijlen iets kunnen?
Of andere relatief onbekende merken?

Ik ga donderdag een drie gitaarwinkels in Antwerpen bezoeken, daar zullen ze wel wat hebben staan zeker :strat:

BadCompany
4 november 2006, 13:37
Geen Mesa of Koch tegengekomen in Antwerpen, dat viel wel tegen.
Als ik nu bijvoorbeeld een F-50 combo koop, kan ik daar later dan ook nog een 412 cab aan hangen? (zodat de combo eigenlijk als een top werkt)
Als ik bij mn jazzgroep speel moet ik geen 412 hebben, maar bij mn rockgroepje liefst wel.

ignite
4 november 2006, 19:15
ik heb intresse in een Engl thunder 50 drive. Maar ik hoor hier (in dit topic) er niemand over. Kan iemand me vertellen waarom?

Squier4ever
4 november 2006, 19:59
als je nou in plaats van te bedenken wat je kanshebbers zijn gewoon eens een dag naar een grote muziekwinkel gaat met veel verschillende versterkers. en daar dan lekker heel veel testen, leer je meer van als hier op t forum....