PDA

View Full Version : Datering + advies Fender Twin Reverb



-Steven-
25 oktober 2006, 18:33
Goedenavond!
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker (speel nu op een Marshall MG :sssh: ) en mijn oog viel op een Fender buizenamp. Nu kan ik een Twin Reverb overkopen voor 450 euro. Maar aangezien ik gelezen heb dat er zegmaar "goede" en slechte" zijn, vraag ik jullie advies. Precieze jaartal weet ik niet, maar het zal rond het eind van de jaren 70 zijn.

Hier een foto:

http://img232.imageshack.us/img232/4285/dscf1381wk1.jpg

Het is dus de versie met Master Volume knop (die je uit kunt trekken), 135 Watts RMS. Ik kon er niet heel veel over vinden, behalve dat dit een van de minder goedklinkende versies was?

Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe is de prijs? Kortom, doen of niet doen voor die prijs?

Dweezman
25 oktober 2006, 18:51
Er zijn imho 'goede' en 'nog betere'. €450 lijkt me alleszins een redelijke prijs voor deze amp. Op't oog ziet 'ie er nog goed uit ook!

Check wel de staat van de buizen etc, maar dat geldt voor alle amp aankopen.

Al
25 oktober 2006, 18:53
Goedenavond!
Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe is de prijs? Kortom, doen of niet doen voor die prijs?

De prijs ie mits hij goed functioneert prima. Dat zou zeggen dat je hem zonder risico kan kopen, hem uitgebreid aan de tand kan voelen en mocht hij niet bevallen weer verkopen. Mogelijk verdien je er nog wat op. 600,= is een zo'n beetje de going price.

Succes
Al

-Steven-
25 oktober 2006, 19:10
Ik kan hem absoluut zonder risico kopen, ik koop hem namelijk van mijn buurman over. Hij is elektrotechnicus (Naja, vroeger ooit, tegenwoordig gebruikt hij die kennis alleen nog om zelf versterkers e.d. te bouwen) en vertelde me dat alles nog origineel was en dat hij de buizen nog niet zo lang geleden vervangen had. Ik heb de versterker nu thuis staan om hem uit te proberen, en dat bevalt op zich zeer goed (vergeleken met die goedkope Marshall).

Al
25 oktober 2006, 19:20
Ik kan hem absoluut zonder risico kopen, ik koop hem namelijk van mijn buurman over. Hij is elektrotechnicus (Naja, vroeger ooit, tegenwoordig gebruikt hij die kennis alleen nog om zelf versterkers e.d. te bouwen) en vertelde me dat alles nog origineel was en dat hij de buizen nog niet zo lang geleden vervangen had. Ik heb de versterker nu thuis staan om hem uit te proberen, en dat bevalt op zich zeer goed (vergeleken met die goedkope Marshall).

Kijk, ik zou zeggen go for it!

Al

matto
26 oktober 2006, 11:52
een Twin voor 450 ??? dat is altijd een goede!!!:p

Carpe Diem
1 november 2006, 17:27
Ik kan hem absoluut zonder risico kopen, ik koop hem namelijk van mijn buurman over. Hij is elektrotechnicus (Naja, vroeger ooit, tegenwoordig gebruikt hij die kennis alleen nog om zelf versterkers e.d. te bouwen) en vertelde me dat alles nog origineel was en dat hij de buizen nog niet zo lang geleden vervangen had. Ik heb de versterker nu thuis staan om hem uit te proberen, en dat bevalt op zich zeer goed (vergeleken met die goedkope Marshall).

alles origineel en toch nieuwe buizen?

grapje, voor dat geld zou ik hem zeker kopen. en als jij hem niet hoeft, laat het me weten. dan koop ik hem wel.

-Steven-
1 november 2006, 20:23
Ok, kleine update. De amp is nu al ongeveer een week in mijn bezit, en ben zeer tevreden. Uiteindelijk deed hij nog 50 euro van de prijs af, heb hem dus voor 400 gekregen. :)

Wereld van verschil vergeleken met die crappy 30W Marshall MG. :seriousf:

Al
1 november 2006, 21:20
Ok, kleine update. De amp is nu al ongeveer een week in mijn bezit, en ben zeer tevreden. Uiteindelijk deed hij nog 50 euro van de prijs af, heb hem dus voor 400 gekregen. :)

Wereld van verschil vergeleken met die crappy 30W Marshall MG. :seriousf:

prima!

Veel plezier

Al

puntdroad
4 november 2006, 09:22
Uiteindelijk deed hij nog 50 euro van de prijs af, heb hem dus voor 400 gekregen.




mazzelaar! :p