PDA

View Full Version : Hulp bij keuze uit tweedehands mics?



GunMetalBlue
25 oktober 2006, 18:28
Ik zelf heb geen verstand van microfoons. Ik zoek voor de band een leuke mic voor de zang.

De muziekwinkel dichtbij mij doet in beginnerspullen én tweedehands waar soms nog wel eens wat leuks tussen hangt.

Zie hier de lijst van tweedehands mics van die muziekwinkel(keten)... (http://www.thomaokaze.com/lists/index.htm)

Kan iemand mij helpen? Ik zoek een mic van rond de 150 (das max) Staan er in de lijst mss heel erg goeie deals? Of pareltjes? Daarvoor tel ik natuurlijk graag een extra duit voor neer.

Ikzelf zou het liefst een mic uit de winkel van Asse hebben.


Bedankt!

Solidkick
25 oktober 2006, 18:45
deze is wel ok voor het geld: beyerdynamic m69tg

Van de aanbieding "telefunken condenser mic" (voor 100 Euri) wordt ik zelf dan wel weer benieuwd.

EDIT: net ff die website bekeken. Wat een sympathieke bedoening!
Weer eens wat anders dan die fokking megastores met de allerlaatste bullshit voor de slaapkamer muzikant.

GunMetalBlue
25 oktober 2006, 19:15
zal ik ook zeggen dat hun hoofdmerk stagg is? :satisfie:

Goed, dat terzijde, het zijn zeker sympathieke mensen, echt waar. Al snapt "mama thoma okaze" (je kent dat wel, elke winkel heeft dat: de dikke mama die zoontje lief helpt) er vaak minder van als mij :seriousf:

en ze zijn best duur: pakje d'addario's XL is (raar genoeg) net zoals de DeanMarkley snaartjes 9E. en das niet niks voor een pakkie snaren!

jelledevos
26 oktober 2006, 11:02
het is echt extreem duur. kijk liever voor een goede bij thomann.de 8 euro verzendkosten en de mics veel goedkoper

GunMetalBlue
26 oktober 2006, 12:38
Thomann is een leuk idee, idd. Maar ik woon in het mooie België... :)

Daar leveren ze blijkbaar niet

Han S
26 oktober 2006, 14:05
De Beyer M69 is idd een fijne microfoon, maar niet de kwaliteit van de M88, welke een mooier hoog heeft en meer en beter laag.

Het kopen van een 2e hands microfoon is niet zonder gevaar, je weet nooit hoe er mee is omgegaan en of er wat aan mankeert. Laats was er iemand die een Sennheiser MD421 had gekocht via Ebay voor het niet misselijke bedrag van $250. En die deed dus helemaal niks en de verkoper reageerde niet meer.

Reparatie van dat ding zou volgens Sennheiser nog eens $250 gaan kosten en dan heb je een nieuwe betaald en hou je nog geld over.

Voor €150 kun je een heel behoorlijke nieuwe zangmicrofoon kopen.

My €0.02

GunMetalBlue
26 oktober 2006, 17:34
Idd niet zonder risico. Maar ik zou kopen via consignatie... dus ik kan altijd terug naar de winkel en ik kan de producten testen in de winkel.

Welke nieuwe mic's kan je aanraden voor 150E? Ik ga nu zelf ook even kijken op de site van beyer. Het lastige is natuurlijk wel dat je in een kleine winkel nooit echt een gamma mics kan testen... :(

Han S
26 oktober 2006, 19:03
De bekende Shure SM58 van rond 100 euro is nog steeds een prima live zangmicrofoon en Sennheiser maakt ook voor rond die prijs goede mics. Laatst was op dit forum iemand die daar heel enthousiast over was. Dat moet te vinden zijn, zoek eens op 'zangmicrofoon'.

GunMetalBlue
26 oktober 2006, 20:24
Goed, bedankt voor de zoek-tip. Waarom denk ik daar nooit aan? :s

Mijn twijfel is nu al teruggedrongen tot Shure SM58, Sennheiser e840 (of een andere evolution), beyer M88 (zal vanwege geld eerder de 69 worden, en die staat daar tweedehands dus waarschijnlijk toch deze), en gewoon het behringertje B1 of B2.

Staan daar zekere not done's tussen? Het is (ff reminden) voor repetities en optredens. Opnames hoeven we geen rekening mee te houden.


EDIT: sennheiser e840 en Shure SM58

GunMetalBlue
30 oktober 2006, 10:00
Ik heb net de Sennheiser e845-S gekocht.

Bedankt voor de hulp!