PDA

View Full Version : bareknuckles



Pagina's : [1] 2

Orpheo
25 oktober 2006, 18:05
ok. dit is uhm... tricky. Ik ga nu een reviewtje geven van de nieuwe pups die ik gisteren heb ontvangen, en flink heb getest. Ik heb totaal geen zin in gebash en gezeik ala 'je speelt pas xx jaar, hoe kan JIJ nu dat zeggen'. als je me niet gelooft, dikke shit, lees 't dan niet, post dan niet, en laat me met rust. ik denk dat anderen dit wel kunnen waarderen dan.

goed. de pickups!

Ik begin met de p94. eigenlijk heten ze mississippi queens, maar ok. Dit zijn rare dingen. Ik heb wel eens een R6 bespeeld (goldtop met p90), en deze pups hebben een nogal ander karakter. Veel dikker in het laag (maar zeker niet humbucker-achtig!), sprankelender in het tophoog, zingender in de mids. het smeekt gewoon om geintjes ala zz top, setzer, reverend horton heat (als je dat an sich al op een les paul wilt spelen). clean op de CMW is lastig, maar das amp-eigen. Het clean dat eruit komt heeft een heel klein randje, maar is minder overstuurt dan met bv de 498/490 set.

het geluid is zo ongelooflijk dynamisch. Ieder foutje, iedere nuance, ieder vibrato... alles is perfect te horen. het is echt alsof de pickup geen karakter heeft, en alleen heel neutraal alles oppikt wat je speelt. dat is natuurlijk flauwekul, want de pup heeft wel karakter (anders had ik net zo goed EMG's kunnen nemen). Het is heel vintage, en t daagt heel erg uit OM te spelen, en daagt uit TIJDENS het spelen.

De humbuckers.

Ik heb een nailbomber in de hals en een emerald in de brug. moest andersom zijn (ze hebben verkeerd setje gemaakt). ik mag wisselen, kosteloos, maar dat doe ik niet. niet omdat ik hen niet op kosten wil jaren, maar om de T000000000NEE!!!

want dit setje is precies wat ik wilde qua tone. de nailbomber inde hals levert een warm clean, ik ga spontaan wat jazzlicks spelen, wat fingerpicking. superb. Voor solo's is de nailbomber ook perfect. op 'high' gain (lees: jcm800 met gain op 10 en ts9 ervoor) is t een warm, smeuig geluid, maar NIET modderig. totaal niet. ieder nootje, iedere aanslag is te voelen. ongelooflijk accuraat, en totaal niet hifi like (wat mijns inziens de Seymour duncan Jazz wel heeft).

De emerald in de brug is een lust voor het oor. Ook warm gevoiced (warmer dan bv air norton), maar ook weer totaal niet modderig. (pinch)harmonics vliegen eruit. met de ts9 ervoor heb je echt van die sick fuck zakk wylde achtige pinches. zonder heb je van die lekkere ZZ top pinches.

voor slag is de emerald ook grandioos. ieder nootje in het akkoord is te horen, en niet zo'n beetje ook. tappen gaat moeiteloos.

op het bareknuckleforum zei iemand zoiets als dit. Alle bareknuckles hebben een heel eigen karakter, maar allemaal wel 1 noemer. De bareknuckletone. Heel organisch, direct, complex, en veeleisend.

Even over de customersupport van die toko. Ik heb de fout gemaild. en om even aan te geven hoe goed t loopt; ik mocht de hele set terugsturen, nieuwe krijgen, en kreeg nog de kosten voor verzenden vergoed.

Dimarzio/seymour duncan; eat your heart out!

DaveItUp
25 oktober 2006, 18:09
Vroeg of laat zal ik wel soapbar bij die jongens bestellen. Wil sowieso niet anders meer dan p-90's en aanverwanten. Echt een wereld die voor me open is gegaan. Vind de meeste hb's te saai.

drap
25 oktober 2006, 18:11
Ik heb Bare Knuckle ook es benadert en gevraagd naar wat voor mij nou de beste keus zou zijn. Ze gaven mij als tip de Rebel Yell humbuckers. Die gaan dus waarschijnlijk m'n standaard setje op m'n SG vervangen. Niet dat ik ontevreden ben over de klank van de standaard elementen die daar inzitten, maar ik heb gewoon veel te veel last van feedback. Ach en ik wil wel es wat nieuws :)

Weet ook iemand trouwens bij welke winkel dat de Bare Knuckles te bestellen zijn? Ik ben namelijk niet zo kapot van bestellingen uit het buitenland.

SimonS
25 oktober 2006, 18:11
hmmm gitaren.. het houdt je van de straat he...


(btw je hebt nog niets gezegd over beide humbuckers samen)

Orpheo
25 oktober 2006, 18:18
beide humbuckers samen... ga ik zo naar kijken

@ drap: ik zou t echt doen, bij bareknuckles zelf bestellen. kunnen ze direct de pups op maat maken voor JOU. kan je bijna alles zelf kiezen. welke cover, welk snoertje, ga zo maar door.

duckman
25 oktober 2006, 18:20
klinkt goed Orpheo. Bedankt voor de review.

Ben wel benieuwd. Tot nu toe heb ik slechts in mijn strats de brug vervangen, omdat ik daar niets mee kan. Door SD pickups in dit geval.
Mijn andere gitaren zijn allemaal "stock" qua pickups.

Als ik een gitaar koop, probeer ik hem eerst "unplugged" als dat goed is plug ik hem in en tot nu toe ben ik nog tevreden met al mijn gitaren, ook versterkt.
Dus de behoefte om de pickups te wijzigne heb ik niet.

Ik herken wel bij mijn vrienden die dit wel doen dat er dan ook geen einde aankomt.

Maar gelukkig is iedereen anders hierin..

mazzel,
Arjan

drap
25 oktober 2006, 18:22
beide humbuckers samen... ga ik zo naar kijken

@ drap: ik zou t echt doen, bij bareknuckles zelf bestellen. kunnen ze direct de pups op maat maken voor JOU. kan je bijna alles zelf kiezen. welke cover, welk snoertje, ga zo maar door.

Hoe bedoel je met welk snoertje? Als ik Seymour Duncans bestel dan zit er toch ook een standaard werkend snoertje bij? En wellicht dat ik helemaal geen covers wil, of, als ik dan toch covers wil, die met die Bare Knuckle logo's d'r op. Dat lijkt me ook nog wel wat. Maar een beetje inkooppunt moet daar toch aan kunnen komen lijkt me?

Agent_Smith
25 oktober 2006, 18:49
Goed te horen dat je er tevreden mee bent Orpheo!


Vroeg of laat zal ik wel soapbar bij die jongens bestellen. Wil sowieso niet anders meer dan p-90's en aanverwanten. Echt een wereld die voor me open is gegaan. Vind de meeste hb's te saai.

Deze kan ik je van harte aanbevelen, DaveItUp! Het kan bijna niet anders dan dat ze je goed zullen bevallen. Mijne zijn de BKP-91:

http://img401.imageshack.us/img401/315/october06001vu3.jpg

Orpheo
25 oktober 2006, 18:53
Hoe bedoel je met welk snoertje? Als ik Seymour Duncans bestel dan zit er toch ook een standaard werkend snoertje bij? En wellicht dat ik helemaal geen covers wil, of, als ik dan toch covers wil, die met die Bare Knuckle logo's d'r op. Dat lijkt me ook nog wel wat. Maar een beetje inkooppunt moet daar toch aan kunnen komen lijkt me?

nee of je een 4 conductoor wire wilt.of eentje met 2 draadjes, of braided wire. en cover met BKP logo erop, goud, chroom, nickel, en alle andere varianten. helemaal zwart. noem t maar op, kijk maar. maar bij een normaal inkooppunt betaal je veel meer dan via BKP zelf :) en je krijgt niet 100% de support van BKP geloof ik.

ik zou t iig via de site doen. beviel mij uitstekend.

bass blom
25 oktober 2006, 20:20
goed verhaal, klinkt spannend!

drap
25 oktober 2006, 20:26
nee of je een 4 conductoor wire wilt.of eentje met 2 draadjes, of braided wire. en cover met BKP logo erop, goud, chroom, nickel, en alle andere varianten. helemaal zwart. noem t maar op, kijk maar. maar bij een normaal inkooppunt betaal je veel meer dan via BKP zelf :) en je krijgt niet 100% de support van BKP geloof ik.

ik zou t iig via de site doen. beviel mij uitstekend.

Ik ben niet zo technisch onderlegt als het gaat om elementen enzo, maar ik neem aan dat het verschil tussen een 4 conductoor en een 2 conductoor te maken heeft met het aantal draaiknoppies op je gitaar? Dat werd me destijds namelijk ook gevraagd toen ik ooit es Seymour Duncan '59's heb besteld, een 2 of een 4 conductoor. Het leek me destijds een dommere vraag van de verkoper btw, dan dat ik het niet wist. Ik had de gitaar namelijk bij me.

Hoe lang duurde het dat jij je elementen binnen kreeg dan? En kan je ook gewoon middels internetbankieren betalen bij die gasten?

Orpheo
25 oktober 2006, 20:39
Ik ben niet zo technisch onderlegt als het gaat om elementen enzo, maar ik neem aan dat het verschil tussen een 4 conductoor en een 2 conductoor te maken heeft met het aantal draaiknoppies op je gitaar? Dat werd me destijds namelijk ook gevraagd toen ik ooit es Seymour Duncan '59's heb besteld, een 2 of een 4 conductoor. Het leek me destijds een dommere vraag van de verkoper btw, dan dat ik het niet wist. Ik had de gitaar namelijk bij me.

Hoe lang duurde het dat jij je elementen binnen kreeg dan? En kan je ook gewoon middels internetbankieren betalen bij die gasten?

jep, internetbankieren kan. paypal NOG niet.

t duurde iets meer dan n week. omdat ik natuurlijk van alles custom wilde ;) anders duurt t een dag of 5.

het verschil tussen 2 en 4 is dat je met een 4 conductor je pup kunt splitten en meer van die ongein.

drap
25 oktober 2006, 21:10
jep, internetbankieren kan. paypal NOG niet.

t duurde iets meer dan n week. omdat ik natuurlijk van alles custom wilde ;) anders duurt t een dag of 5.

Klinkt me wel aanlokkelijk om het dan toch via hun webwinkel te doen. Paypal gebruik ik toch niet, maar internetbankieren lijkt me dan wel het handigste.


het verschil tussen 2 en 4 is dat je met een 4 conductor je pup kunt splitten en meer van die ongein.

Ah, op die fiets! Ik snap het. Dat wordt dan een 2 conductor voor mij dus. Ik ben nogal conservatief wat dat aangaat. Een humbucker moet bij mij een humbucker zijn en meer niet :)

Anyway, ik ga morgen toch es ff kijken of ik ze via hun webwinkel bestel. Thanx voor de info!

Orpheo
25 oktober 2006, 21:41
Klinkt me wel aanlokkelijk om het dan toch via hun webwinkel te doen. Paypal gebruik ik toch niet, maar internetbankieren lijkt me dan wel het handigste.



Ah, op die fiets! Ik snap het. Dat wordt dan een 2 conductor voor mij dus. Ik ben nogal conservatief wat dat aangaat. Een humbucker moet bij mij een humbucker zijn en meer niet :)

Anyway, ik ga morgen toch es ff kijken of ik ze via hun webwinkel bestel. Thanx voor de info!

ik zou wel even Tim emailen vooraf! en dan zo het bestellen. ze hebben liever via visa/creditcard. we horen graag t hoe en wat!

DarknessAwaits
25 oktober 2006, 22:18
ok. dit is uhm... tricky. Ik ga nu een reviewtje geven van de nieuwe pups die ik gisteren heb ontvangen, en flink heb getest. Ik heb totaal geen zin in gebash en gezeik ala 'je speelt pas xx jaar, hoe kan JIJ nu dat zeggen'. als je me niet gelooft, dikke shit, lees 't dan niet, post dan niet, en laat me met rust. ik denk dat anderen dit wel kunnen waarderen dan.

Ach Orph... Het gezeik begint pas als jijzelf raar doet, maar dit is toch een hele degelijke (niet objectieve, maar waar is dat helemaal goed voor) review.

Dit is iets waar mensen wat aan hebben vooral omdat het merk nog relatief onbekend is. Ben zelf ook wel een beetje benieuwd geworden, zelfs ik!

Hoeveel kost zo'n setje nu eigenlijk?

Orpheo
25 oktober 2006, 22:42
Ach Orph... Het gezeik begint pas als jijzelf raar doet, maar dit is toch een hele degelijke (niet objectieve, maar waar is dat helemaal goed voor) review.

Dit is iets waar mensen wat aan hebben vooral omdat het merk nog relatief onbekend is. Ben zelf ook wel een beetje benieuwd geworden, zelfs ik!

Hoeveel kost zo'n setje nu eigenlijk?

setje kost ongeveer 300 euro. ik d8 ook 'waar DOE ik het voor' tot ik 't erin stopte. ik heb net even weer gespeeld, en daarna de gitaar met air nortons erin gestopt. t verschil is overduidelijk te horen. verschil in sound, in vibe, etc etc., plus de customersupport etc etc maakt mij t geld zeker waard. ben alweer aan het sparen voor nieuwen voor de derde les paul!

vinni
26 oktober 2006, 00:54
Hoi Orpheo....

Zoals je wellicht al weet heb ik ook Bareknuckles....de Cold Sweats.
In mijn Gibson The Paul (die ik eerlijk gezegd maar weinig gebruik) vind ik ze Te.....Enorme attack en iets teveel output. Heb het liever wat liefer.....Komt mede door dat de The Paul van Walnut is.
Voor de higain/metalfanaten prachtig.....maar voor mij dus niet.

Customerservice is inderdaad geweldig.


In mijn Heritage komen zeker ook BK's. Weet nog niet welke.
Twijfel tussen The Mules of de Rebel Yells. De laatste schijnen zowel warm,
vintage als modern te kunnen klinken met een geweldig clean.

Ben ook nog in de markt voor een Strat. Daar gaan dan Mothers Milk SC's in.

Groet,
Vinni

Orpheo
26 oktober 2006, 00:58
Hoi Orpheo....

Zoals je wellicht al weet heb ik ook Bareknuckles....de Cold Sweats.
In mijn Gibson The Paul (die ik eerlijk gezegd maar weinig gebruik) vind ik ze Te.....Enorme attack en iets teveel output. Heb het liever wat liefer.....Komt mede door dat de The Paul van Walnut is.
Voor de higain/metalfanaten prachtig.....maar voor mij dus niet.

Customerservice is inderdaad geweldig.


In mijn Heritage komen zeker ook BK's. Weet nog niet welke.
Twijfel tussen The Mules of de Rebel Yells. De laatste schijnen zowel warm,
vintage als modern te kunnen klinken met een geweldig clean.

Ben ook nog in de markt voor een Strat. Daar gaan dan Mothers Milk SC's in.

Groet,
Vinni

ik zou gaan voor, in jou geval, mules. de rebel yells zijn ook redelijk/ flink hot.

ikzelf ga voor ene set mules, maar EERST een set Black dogs OF rebel yells. even goed inlezen en kiezen. maar ik ben helemaal BKP fan geworden.

schizo910
26 oktober 2006, 01:05
Ik wil ook nieuwe pups in mijn '93 classic. Maar de pest vind ik dat je nooit van te voren precies weet wat je krijgt of hoe het gaat klinken. Ik wil een strak geluid in het laag ook met dikke distortion (speel met de band voornamelijk het dropped D deel van de set op de LP) maar ook mooi clean. En de gitaar moet absoluut niet zijn LP caracter verliezen door andere pups...

Orpheo
26 oktober 2006, 01:19
Ik wil ook nieuwe pups in mijn '93 classic. Maar de pest vind ik dat je nooit van te voren precies weet wat je krijgt of hoe het gaat klinken. Ik wil een strak geluid in het laag ook met dikke distortion (speel met de band voornamelijk het dropped D deel van de set op de LP) maar ook mooi clean. En de gitaar moet absoluut niet zijn LP caracter verliezen door andere pups...

dit is in mijn oren rebel yells, mules of miracle man. calibrated set, natuurlijk. deze pups zijn gemaakt voor les pauls bijna. miracle man is SUPERstrak. rebel yells iets minder, mules is pure veelzijdigheid.
je kan natuurlijk ook een warpig in de brug stoppen en een mule in de hals.


bla bla bla: tip: maak n account op t forum aan daar, en post daar iets, of mail tim (baas van bareknucklepickups). dat werkt! ik kan je z'n mail wel pmen als je wilt.

Luke-wannabe
26 oktober 2006, 01:58
Vet Orf! Maar waar heb je ze ingezet? De P90's in je naturel custom en die andere in je zwarte?

Orpheo
26 oktober 2006, 02:00
Vet Orf! Maar waar heb je ze ingezet? De P90's in je naturel custom en die andere in je zwarte?

jep, zo :) de zwarte wordt nu helemaal zwart (nja niet helemaal; donker met n twist). en de natural helemaal licht. ze worden exact elkaars spiegelbeeld. de zwarte krijgt een p94 in t midden, de natural heeft n humbucker in t midden. echt het spiegelbeeld van elkaar. enige overeenkomst qua looks is dan de toets, inleg en plastic

Luke-wannabe
26 oktober 2006, 02:03
Wil wel es een footootje zien dan!
Maar cool!

Orpheo
26 oktober 2006, 02:11
Wil wel es een footootje zien dan!
Maar cool!

als de zwarte helemaal af is (over 2 weken) komt n foto. ik moet nog de p94 bestellen bij guitarfetish. dit word er eentje puur voor de looks, want zoals t nu is, ziet t er niet uit. kijk maar bij 'post je collectie'. daar staat n nieuwe foto bij.

Orpheo
26 oktober 2006, 02:13
even over de sound weer. grappig hoe die gitaren me nu in n hoek drukken qua stijl. de natural.. hoe graag ik ook heavy metal speel nu op dat ding. t kan niet. de gitaar leent zich er niet voor. en ik speel ECHT graag op dat ding, en ook graag blues dus dat ding dwingt me blues te spelen naar t beste van mn kunnen. want als ik aankloot.... die pups, de amp (CMW all the way!) en gitaar straffen me onherroepelijk af.

schizo910
26 oktober 2006, 10:56
jep, zo :) de zwarte wordt nu helemaal zwart (nja niet helemaal; donker met n twist). en de natural helemaal licht. ze worden exact elkaars spiegelbeeld. de zwarte krijgt een p94 in t midden, de natural heeft n humbucker in t midden. echt het spiegelbeeld van elkaar. enige overeenkomst qua looks is dan de toets, inleg en plastic

Spiegelbeeld?! je bedoelt waarschijnlijk tegenovergestelde...

Orpheo
26 oktober 2006, 12:42
Spiegelbeeld?! je bedoelt waarschijnlijk tegenovergestelde...

ja same stuff :chicken: :satisfie:

drap
4 november 2006, 18:24
Kickuh, gaan zeer binnenkort ook nieuwe Bare Knuckles in m'n SG komen. Ik heb es bij Haar geïnformeerd naar de Rebel Yells en daar kan hij wel aankomen. Ze zijn wel behoorlijk prijzig moet ik zeggen. E230,- voor een setje zonder kapjes. Ik wil die met van die chromen kapjes met het Bare Knuckle logo ingedrukt, mits dat kan bij de Rebel Yells, dus daar gaan dan nog wel de nodige tientjes overheen komen denk ik. En dan heb ik het nog niet eens over het inbouwen van de elementen. Maar komen gaan ze! :rockon:

Orpheo
4 november 2006, 19:14
Kickuh, gaan zeer binnenkort ook nieuwe Bare Knuckles in m'n SG komen. Ik heb es bij Haar geïnformeerd naar de Rebel Yells en daar kan hij wel aankomen. Ze zijn wel behoorlijk prijzig moet ik zeggen. E230,- voor een setje zonder kapjes. Ik wil die met van die chromen kapjes met het Bare Knuckle logo ingedrukt, mits dat kan bij de Rebel Yells, dus daar gaan dan nog wel de nodige tientjes overheen komen denk ik. En dan heb ik het nog niet eens over het inbouwen van de elementen. Maar komen gaan ze! :rockon:

ghehe zo mag ik t horen! :D

drap
4 november 2006, 20:18
Wow, Orph, ik las zonet nog ff in dit topic dat jouw setje zo'n E300,- heeft gekost???? Die van mij gaan rond de E230,- kosten. Waar zit 'm dat verschil in godsnaam in man!

Weet jij trouwens ook of die kapjes met Bare Knuckle logo sowieso een optie zijn, ongeacht welke humbucker? Ik heb het opzich wel al nagevraagd middels een mailtje, maar heb nog geen antwoord terug. Ik dacht zo, misschien weet jij het?

robostrat
4 november 2006, 20:40
mjaa, ben ook wel nieuwschierig geworden.....

wil een prs single cut achtige maken, wellicht dat bare knuckle's een goede combinatie zijn....

Squier4ever
4 november 2006, 20:49
inbouwen kun je zelf toch ook wel?

drap
4 november 2006, 20:51
inbouwen kun je zelf toch ook wel?

Neuh, daar ben ik veel te lui voor.... 8-)

Squier4ever
4 november 2006, 20:53
is hooguit een uurtje werk.........

drap
4 november 2006, 21:06
Een uur frustratie + dat ik het niet riskeer om m'n gitaar te verpesten met bak en braadwerk. Ik laat het wel ff doen. Ik ben nogal zuinig op m'n gitaar. Die van mij zie je al niet zo vaak, laat staan linkshandig.

Orpheo
4 november 2006, 21:55
Wow, Orph, ik las zonet nog ff in dit topic dat jouw setje zo'n E300,- heeft gekost???? Die van mij gaan rond de E230,- kosten. Waar zit 'm dat verschil in godsnaam in man!

Weet jij trouwens ook of die kapjes met Bare Knuckle logo sowieso een optie zijn, ongeacht welke humbucker? Ik heb het opzich wel al nagevraagd middels een mailtje, maar heb nog geen antwoord terug. Ik dacht zo, misschien weet jij het?

verschil zit 'm in onder andere de cover en de elementen zelf :)

drap
17 november 2006, 22:57
Fuck dat hele Bare Knuckle gebeuren! Heb net getracht via de site van Bare Knuckle elementen te bestellen, kan je alleen maar betalen met een creditcard!!!... En er zit bij mij nog steeds geen steekje los dat ik via internet m'n creditcard gegevens ga geven, mocht ik er al eentje hebben.

Heb het ook via Haar geprobeert want die heeft ook Bare Knuckles te koop, maar die wenst never nooit niet op een tweede mailtje terug te reageren!

Ik heb die Bare Knuckles echt volledig uit m'n kop gezet. Waarom doen die Engelsen nou niet es gewoon mee in Europa. Kon ik via de normale weg betalen tenminste. Fuck Bare Knuckle!!!... :angry:

Orpheo
17 november 2006, 23:10
Fuck dat hele Bare Knuckle gebeuren! Heb net getracht via de site van Bare Knuckle elementen te bestellen, kan je alleen maar betalen met een creditcard!!!... En er zit bij mij nog steeds geen steekje los dat ik via internet m'n creditcard gegevens ga geven, mocht ik er al eentje hebben.

Heb het ook via Haar geprobeert want die heeft ook Bare Knuckles te koop, maar die wenst never nooit niet op een tweede mailtje terug te reageren!

Ik heb die Bare Knuckles echt volledig uit m'n kop gezet. Waarom doen die Engelsen nou niet es gewoon mee in Europa. Kon ik via de normale weg betalen tenminste. Fuck Bare Knuckle!!!... :angry:

man doe niet moeilijk. t werkt perfect.

sterker nog: ik heb de pups terug gestuurd voor final tweaking. ik krijg nu een nieuw setje, voor niks! heel fijn, heel fijn.

@ josdevos: de breedte van een BKP is evenveel als die van een seymour duncan overigens.

drap
17 november 2006, 23:18
Ik doe niet moeilijk, ik wil gewoon geen creditkaart. Er is werkelijk niks frauduleuser dan betalen met een creditkaart via internet. Dat soort gegevens pleur ik niet zomaar op internet.

Orpheo
17 november 2006, 23:34
Ik doe niet moeilijk, ik wil gewoon geen creditkaart. Er is werkelijk niks frauduleuser dan betalen met een creditkaart via internet. Dat soort gegevens pleur ik niet zomaar op internet.


nou,tis veiliger dan normaal betalen. gebeurd er iets met je creditcard, dan kan je visa bellen en zeggen 'hallo, dat is NIEt van mij' en word de betaling geannuleerd. eitje.

drap
17 november 2006, 23:38
nou,tis veiliger dan normaal betalen. gebeurd er iets met je creditcard, dan kan je visa bellen en zeggen 'hallo, dat is NIEt van mij' en word de betaling geannuleerd. eitje.

Wel es van phishing gehoord?

Ik heb net alsnog een mailtje binnen gekregen van Haar Guitars. Nog ff het benodigde rekeningnummer doorgemailt krijgen voor betaling en ik heb zeer binnenkort een setje "The Mules" binnen en niet de Rebel Yells waar ik eerder aan dacht. Als een blad aan een boom...

robostrat
18 november 2006, 11:03
Wel es van phishing gehoord?

als je dat vervelend vindt, kan je ook je kaartgegevens \ bestelling faxen ;)

of je kan er een belletje aan wagen........

ben wel benieuwd naar de bevindingen van de bareknuckle users,
heb ze zelf nog nie gehoord

Orpheo
18 november 2006, 12:14
als je dat vervelend vindt, kan je ook je kaartgegevens \ bestelling faxen ;)

of je kan er een belletje aan wagen........

ben wel benieuwd naar de bevindingen van de bareknuckle users,
heb ze zelf nog nie gehoord

www.bareknucklepickups.co.uk/forum ;)

omni
18 november 2006, 13:30
Even off topic; Heb net een Lollar P90 besteld bij Erik. Woohoo! Ben benieuwd! Kan ik tzt ook wel iets over schrijven.

vinni
6 december 2006, 13:01
En hoe staat het moet onze Bareknuckle gebruikers?


Iedereen de PU's ingebouwd? Tevreden?

Groet,
Vinni

Agent_Smith
6 december 2006, 13:11
En hoe staat het moet onze Bareknuckle gebruikers?


Iedereen de PU's ingebouwd? Tevreden?

Groet,
Vinni

Ik heb ze al een hele tijd en uitermate tevreden. Zie 1e pagina van deze thread.

drap
6 december 2006, 20:14
En hoe staat het moet onze Bareknuckle gebruikers?


Iedereen de PU's ingebouwd? Tevreden?

Groet,
Vinni

Yeah, ik heb ze gister binnen gekregen en zal me daar van het weekend ff over buigen :cooler: De "The Mules" zijn het geworden.

Chris Winsemius
6 december 2006, 20:19
Even off topic; Heb net een Lollar P90 besteld bij Erik. Woohoo! Ben benieuwd! Kan ik tzt ook wel iets over schrijven.

Had er zo eentje direct bij Jason besteld.

Zeer veel detail in het hoog zonder scherp/harsh te zijn, wat minder laag/laag-mid dan moderne Gibson P90s maar te gek icm met blackface Fenders.

vinni
6 december 2006, 23:11
Yeah, ik heb ze gister binnen gekregen en zal me daar van het weekend ff over buigen :cooler: De "The Mules" zijn het geworden.

Hee Drappie.....
Natuurlijk wel de resultaten posten!

Ben ook erg geintresseerd in die Mules!

Groet,
Vinni

guhlenn
7 december 2006, 11:00
he drap, je had ook bkp zelf kunnen mailen, dan had ie je verteld dat je het geld ook kan overmaken...

jij drinkt veel koffie of niet? ;)

drap
7 december 2006, 18:54
he drap, je had ook bkp zelf kunnen mailen, dan had ie je verteld dat je het geld ook kan overmaken...

jij drinkt veel koffie of niet? ;)

Ah maakt niet uit, ik heb ze nou ook :) Maar op hun site staat dat ze momenteel alleen nog betalingen middels creditcard accepteren, vandaar dat ik ze niet rechtstreeks via Bare Knuckles heb besteld.

Veel koffie? Was het maar waar, werd ik ook nog es aktief op m'n werk. Ik ben hier aktiever dan op m'n werk :D

omni
7 december 2006, 20:44
Had er zo eentje direct bij Jason besteld.

Zeer veel detail in het hoog zonder scherp/harsh te zijn, wat minder laag/laag-mid dan moderne Gibson P90s maar te gek icm met blackface Fenders.

Hij zit bij mij in mijn Es135, dus met dat laag zit het zowiezo wel goed. Ik heb hem in de neck zitten en in de brug nog steeds de oude P100. En dat is eigenlijk wel een goed combinatie. Het zijn wel echt twee verschillende geluiden en de midden stand klinkt dus ook niet zo mooi, maar ze vullen elkaar wel mooi aan. Wat me vooral opvalt is het 'open' geluid ervan. Anders dan dat kan ik het niet omschrijven. Ik ben tevreden! Ik zag dat Tvjones ook TVtrons maakt in P90 behuizing, dus misschien dat ik daar ooit die p100 nog mee vervang ;-)

drap
10 december 2006, 02:10
Ik heb vanavond m'n "the Mules" in m'n SG gezet. Het nekelement is echt geweldig, veel beter dan de oude, originele Gibson humbucker, in zowel het laag als het hoog. Het brugelement moet ik aan wennen denk ik. Absoluut niet slecht, maar veel minder hoog dan ik gewent was van de originele humbucker. Veel meer een vintage toon en toch ook weer niet. Het midden van de originele humbucker was toch wat meer aanwezig, wat mij opzich erg beviel, vooral clean en vooral veel mid, wat ik meer associeer met een vintage tone. Het originele brugelement had ook veel meer output, wat het muten veel makkelijker maakte. Ik zal dus m'n techniek er op aan moeten passen. Misschien dat ik toch moet uitkijken naar een andere Bare Knuckle humbucker voor de brugpositie, maar ik wacht eerst ff af. Bij de originele elementen moest ik ook eerst wennen voordat ik de voor mij juiste afstelling en instelling van het geluid te pakken had. Al met al zeker niet slecht, maar met enige kantekeningen vooralsnog.

Orpheo
10 december 2006, 12:36
Ik heb vanavond m'n "the Mules" in m'n SG gezet. Het nekelement is echt geweldig, veel beter dan de oude, originele Gibson humbucker, in zowel het laag als het hoog. Het brugelement moet ik aan wennen denk ik. Absoluut niet slecht, maar veel minder hoog dan ik gewent was van de originele humbucker. Veel meer een vintage toon en toch ook weer niet. Het midden van de originele humbucker was toch wat meer aanwezig, wat mij opzich erg beviel, vooral clean en vooral veel mid, wat ik meer associeer met een vintage tone. Het originele brugelement had ook veel meer output, wat het muten veel makkelijker maakte. Ik zal dus m'n techniek er op aan moeten passen. Misschien dat ik toch moet uitkijken naar een andere Bare Knuckle humbucker voor de brugpositie, maar ik wacht eerst ff af. Bij de originele elementen moest ik ook eerst wennen voordat ik de voor mij juiste afstelling en instelling van het geluid te pakken had. Al met al zeker niet slecht, maar met enige kantekeningen vooralsnog.

herkenbaar. de BKP eisten bij mij een andere techniek. verbetering van techniek. maar als je een echt pittige brughum wilt denk ik al aan de black dog, rebel yell of als t echt HOT moet, painkiller.

maar das nu t voordeel van bestellen bij BKP direct zelf. je kunt de calibrated set kopen, maken ze de pups zo hot dat ze op elkaar afstemt zijn, en als t dan NOG niet naar wens is kan je ze gewoon ruilen voor n ander (mits het niet een custompup is, bv warpig met ceramische magneet, hoewel die nu ook een standaard optie is).

drap
10 december 2006, 22:16
herkenbaar. de BKP eisten bij mij een andere techniek. verbetering van techniek. maar als je een echt pittige brughum wilt denk ik al aan de black dog, rebel yell of als t echt HOT moet, painkiller.

maar das nu t voordeel van bestellen bij BKP direct zelf. je kunt de calibrated set kopen, maken ze de pups zo hot dat ze op elkaar afstemt zijn, en als t dan NOG niet naar wens is kan je ze gewoon ruilen voor n ander (mits het niet een custompup is, bv warpig met ceramische magneet, hoewel die nu ook een standaard optie is).

Ik zit te denken aan de Rebel Yell voor de brugpositie in ieder geval. Maar een echt goed oordeel kan ik niet geven, ik heb namelijk vandaag in de repetitieruimte gemerkt dat ik dat ding toch niet zo goed er in heb gesoldeerd. Hij klonk echt dof, veel doffer als de nekhumbucker en dan is er iets fout, want zo dof klonk zelfs m'n setje Seymour Duncans '59's in m'n ouwe les paul niet. Morgen dus maar weer ff aan de verbrande tingassen denk ik. Het is ook niet zo zeer dat ik een meer hotte humbucker hoef, ik ben toch geen man van de metal enzo, maar bij de originele brughumbucker kon ik zelfs vrij gemakkelijk muten bij een lichte overdrive en dat mis ik nu. Maar goed, wat ik al zei, eerst maar weer aan de soldeerbout.

Als ik trouwens een setje rechtstreeks bij Bare Knuckle had besteld, had ik er zeker weten meer dan de 225,- voor moeten betalen als wat ik voor dit setje heb betaalt.

vinni
10 december 2006, 22:20
Vertel?

Verkoopt Erik ze voor minder dan?

Groet,
Vinni

drap
10 december 2006, 22:26
Vertel?

Verkoopt Erik ze voor minder dan?

Groet,
Vinni

Was een reeds gebruikte, maar zo goed als nieuw setje. Vandaar :) Dan is mijn keus snel gemaakt natuurlijk.

Rutger
11 december 2006, 11:32
Bij VdHaar is de Mule E125 en de Mississippi E99

drap
11 december 2006, 18:08
Bij VdHaar is de Mule E125 en de Mississippi E99

Voor eentje ja, niet voor een setje. Die van mij komen bij vd Haar vandaan.

drap
11 december 2006, 23:14
Oke, ik ben om. Heb net ff m'n brugelement opnieuw d'r in gesoldeert. Zooi tin eerst ff weggehaald, kabeltje een beetje ingekort etc (des te korter het kabeltje van het element trouwens, des te beter de klankweergave? Want dan ga ik 'm morgen nog ff korter maken). Dit element is absoluut een upgrade. Het muten gaat nog steeds ietswat moeizamer dan bij het oude setje elementen, maar wat ik er klankwijs voor terug krijg is wel ff wat meer dan van het oude setje. Ik weet ook niet goed hoe ik het geluid moet omschrijven. Het is niet vintage, maar ook zeker geen modern geluid. Het is eh... Bare Knuckle. Iets anders kan ik er niet van maken. Ik ben nu zelfs zo enthousiast dat ik er zelfs aan zit te denken om de elementen van m'n tele ook maar eens te laten vervangen door een setje Bare Knuckles.

Azrael
12 december 2006, 02:21
Is het lastig om zelf elementen erin te zetten? Heb nu een 5-way switch in mijn RG3120 zitten. Kwestie van een paar draadjes solderen en that's it neem ik aan?
(toegeven ik soldeer nooit maar zo moeilijk kan het toch niet zijn)

almarvk
12 december 2006, 09:59
Tis echt heel simpel. Er staat iig genoeg op het forum hierover geschreven, maar tis echt niet meer dan wat draadjes vast zetten.

Azrael
12 december 2006, 14:01
Tis echt heel simpel. Er staat iig genoeg op het forum hierover geschreven, maar tis echt niet meer dan wat draadjes vast zetten.

Mooi. Dan gaat het me wel lukken. Bedrading schema hou ik gewoon hetzelfde als hoe mijn gitaar nu is dus dat moet weinig moeite zijn.

drap
12 december 2006, 18:18
Mooi. Dan gaat het me wel lukken. Bedrading schema hou ik gewoon hetzelfde als hoe mijn gitaar nu is dus dat moet weinig moeite zijn.

Als je gewoon 2-conductor bedrading hebt, en daar ga ik wel van uit, dan is het echt helemaal schijtgemakkelijk. Twee draadjes allebei op twee punten vast solderen en klaar is Clara :)

drap
12 december 2006, 23:03
Ik zit al weer sterk te denken aan een setje "Brown Sugar" voor m'n tele. Gewoon singlecoils dus. Ik ben al bezig wat info in te winnen in ieder geval. Is het niks, dan pleur ik er alsnog Kinmans in en niet de humbuckers uit m'n SG wat ik eerder wilde. Maar al met al ben ik behoorlijk om wat betreft Bare Knuckles in ieder geval.

Orpheo
12 december 2006, 23:22
Ik zit al weer sterk te denken aan een setje "Brown Sugar" voor m'n tele. Gewoon singlecoils dus. Ik ben al bezig wat info in te winnen in ieder geval. Is het niks, dan pleur ik er alsnog Kinmans in en niet de humbuckers uit m'n SG wat ik eerder wilde. Maar al met al ben ik behoorlijk om wat betreft Bare Knuckles in ieder geval.
ja ja geef maar toe; je haat me erom! :D nu je ervan geproeft hebt wil je niet anders, maar t kost zoveel geld :D ik wil ook wel alleen maar BKP, maar ik wil ook n hoop gitaren :chicken: dus voorlopig liever meer gitaren dan BKP:P

drap
13 december 2006, 00:19
ja ja geef maar toe; je haat me erom! :D

Oh god, en vele redenen meer! Nee, gein :)


nu je ervan geproeft hebt wil je niet anders, maar t kost zoveel geld :D ik wil ook wel alleen maar BKP, maar ik wil ook n hoop gitaren :chicken: dus voorlopig liever meer gitaren dan BKP:P

Opzich was ik al langer aan het overwegen om Bare Knuckles te nemen. Indertijd toen ik nog m'n Epi les paul had, wilde ik opzich al Bare Knuckles er in dauwen. Die zijn het toen niet geworden. Afijn, ik heb nu dus een SG die jankte als een zieke hond bij vervorming en toen kwamen de Bare Knuckles weer om de hoek zetten. De goeie recenties hier op het forum hebben m'n besluit wel makkelijker gemaakt, dat is zeker.

En wat betreft die tele, ik heb gelijk toen ik 'm net aanschafte al voor mezelf besloten er ander elementen in te doen. En gezien ik nu erg te spreken ben over m'n setje in m'n SG moeten er maar Bare Knuckles in.

Azrael
13 december 2006, 01:17
Ik ga Miracle Man bestellen binnenkort!

Orpheo
13 december 2006, 01:19
Ik ga Miracle Man bestellen binnenkort!

ideaa! past denk ik perfect in je ibanez (toch?). ps: je weet dat ze redelijk midscooped zijn? even voor de duidelijkheid.. ik zie vaak genoeg mensen op t BKPforum die MM's bestellen en ze ruilen, omdat ze te midscooped zijn.

Azrael
13 december 2006, 01:22
ideaa! past denk ik perfect in je ibanez (toch?). ps: je weet dat ze redelijk midscooped zijn? even voor de duidelijkheid.. ik zie vaak genoeg mensen op t BKPforum die MM's bestellen en ze ruilen, omdat ze te midscooped zijn.

Ik heb een Ibanez RG3120. Met een hele mid en bas in de sound. Reden dat ik die BKP wil is juist omdat die dat lekker kunnen compenseren. Ik wil juist die mid-scoop heel erg graag erin hebben. Ik geef toe.....een beetje metal instelling is het wel maar ik hou nu eenmaal van zo'n geluid. Voor lead wil ik mijn nek pickup gaan gebruiken en wat die gaat worden dat weet ik nog niet. Grote kans dat de PAF Pro blijft zitten en ik lekker pedalen ga shoppen tot ik een dikke lead sound heb. Moet zowieso pedalen shoppen omdat ik de meeste versterker waar ik op speel zooooo bagger vind. Ik vind mijn RG50TC distortion niet echt super maar ook niet slecht. Het "mist" iets maar ik weet niet wat. Maar iedere als ik die bagger Marshall hoor ben ik heeeel blij met mijn amp. Vandaag een JCM2000 als amp in de oefenruimte.....vreselijk ding. Leek wel een fuzzbox. Distortion lager of EQ veranderen , het maakte allemaal geen ruk uit. Zat helemaal geen muzikale EQ op en een vreselijke voicing. Clean was echter nog wel te pruimen maar kan ook beter. Volgende keer gaat mijn Randall de oefenruimte in :D

Henk_De_Wombat
13 december 2006, 23:57
Ik zit erover na te denken nieuwe pickups aan te schaffen. De standaard Epiphoontjes schijnen niet echt met uitstekende pickups uitgerust te zijn.

Zijn er ook Bareknuckles die die typische rauwe (maar toch helder klinkende) rock 'n roll sound produceren? Denk aan Jimmy Page's geluid op Led Zeppelin II.

Squier4ever
13 december 2006, 23:59
vast wel vraag maar aan orpheo :D

Rutger
28 december 2006, 10:15
Ik heb een Mule (bridge) en een Mississippi (neck) besteld bij VdHaar :)

Hoelang moet ik daarop wachten denk je, ik heb de bestelling zaterdag geplaatst maar nog niks gehoord.... zullen de feestdagen wel wezen.

vinni
28 december 2006, 14:14
Zozo.....

Die Mules staan bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Heb de Cold Sweats al gehad....was teveel van het goede.
Ga meer voor de vintage vibe.

Ik hoor graag wat je dr van vind.

Vinni

Orpheo
28 december 2006, 14:16
Zozo.....

Die Mules staan bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Heb de Cold Sweats al gehad....was teveel van het goede.
Ga meer voor de vintage vibe.

Ik hoor graag wat je dr van vind.

Vinni

mules zijn geweldig! ben er helemaal gek op. vintage vibe, maar toch nog kwaliteit genoeg voor heavy metal (judas priest max, zeg maar). waar ik ook nog wel een beetje op gas is de warpig. ik wil een setje warpigs in mijn studio zetten :P

drap
28 december 2006, 19:58
Ik heb een Mule (bridge) en een Mississippi (neck) besteld bij VdHaar :)

Hoelang moet ik daarop wachten denk je, ik heb de bestelling zaterdag geplaatst maar nog niks gehoord.... zullen de feestdagen wel wezen.

Ik heb één keer gehad dat de man van vd Haar m'n mail is vergeten te behandelen, maar dat zal vast niet een gewoonte zijn. Het duurt soms wel ff voor ie reageert, maar ik garandeer je dat het goed komt. En eenmaal betaalt zijn je elementen echt in no time binnen.

Ik zit zelf nu ook met smart te wachten op m'n Bare Knuckles "Brown Sugar" setje voor m'n tele, gaan waarschijnlijk deze week binnen te komen.

drap
3 januari 2007, 15:50
Yes, yes, yes!!! Ik heb ze binnen. Vandaag ff aan de soldeer en dan knallen met die handel. Het bevreemde me wel dat er een setje 0.09 snaren bij inzat en een plectrum zo dik als ik weet niet wat. Beetje vreemde combinatie...

Maar afijn, m'n bevindingen komen later nog, desnoods met wat soundclips.

Rutger
3 januari 2007, 15:53
intussen weer contact gehad met Erik en ze zijn bij Bareknuckles in bestelling

drap, laat me je bevindingen weten! ik kijk nog rond voor een goeie rauwe tele-bridge pu :)

drap
3 januari 2007, 15:57
intussen weer contact gehad met Erik en ze zijn bij Bareknuckles in bestelling

drap, laat me je bevindingen weten! ik kijk nog rond voor een goeie rauwe tele-bridge pu :)

Ga ik zeker doen Rutger. En als ik wat soundclipjes in elkaar ga frummelen, dan beperk ik me sowieso ff op het brugelement. Ik vind dat halselement op een tele toch van ondergeschikt belang.

Rutger
3 januari 2007, 15:59
daarom heb ik m er ook uitgesloopt :D

Squier4ever
3 januari 2007, 16:00
ik vind het hals element van de tele juist erg fijn voor crunchy slagpartijen, de brugpup wordt daar al snel te heet...

Rutger
3 januari 2007, 16:04
t is ook een kwestie van smaak en ik vond een "esquire" tele wel cool.

bovendien wordt met een tikkie tegen je toneknop de brug-pu wat warmer en minder fel, dus kun je met 1 element toch best veelzijdig zijn :)

Squier4ever
3 januari 2007, 16:07
op zich wel
maar t typische hals-element geluid ben je gewoon kwijt, vind ik op zich jammer

Chris Winsemius
3 januari 2007, 16:31
t is ook een kwestie van smaak en ik vond een "esquire" tele wel cool.

bovendien wordt met een tikkie tegen je toneknop de brug-pu wat warmer en minder fel, dus kun je met 1 element toch best veelzijdig zijn :)

I fully agree :D

Met 'n Esquire en ook 'n LP junior-achtige gitaar ben ik behoorlijk happy en ze zijn veelzijdiger dan men verwacht.

Heb 2 Teles en 1 Esquire dus voor 'n hals-element pak ik 'n andere.

Zonder hals-element op 'n Tele krijg je subtiel ietsje meer sustain door minder stringpull v/d magneten.

Goldeneye
3 januari 2007, 19:06
Toch plotseling opeens veel blues-liefhebbers?
Appart.......
Bare Knuckles zijn enorm prijzig en toch veel fans.....
Tsja...over smaak valt te twisten.


:gitarist:

grayfink
3 januari 2007, 19:16
... Het bevreemde me wel dat er een setje 0.09 snaren bij inzat en een plectrum zo dik als ik weet niet wat. Beetje vreemde combinatie....

Dat zijn heeeele dikke snaren. Ik zou daar een heeeeeeeel dik plektrum bijdoen...:seriousf:

Chris Winsemius
3 januari 2007, 19:26
Toch plotseling opeens veel blues-liefhebbers?
Appart.......
Bare Knuckles zijn enorm prijzig en toch veel fans.....
Tsja...over smaak valt te twisten.


:gitarist:

Ken ze zelf niet maar iets wat (erg) goed is meestal niet gratis of goedkoop :D

drap
3 januari 2007, 20:27
Toch plotseling opeens veel blues-liefhebbers?
Appart.......
Bare Knuckles zijn enorm prijzig en toch veel fans.....
Tsja...over smaak valt te twisten.


:gitarist:

Mja, ik weet niet echt wat je punt is eigenlijk...

Bare Knuckles en blues.... ik heb ergens iets gemist volgens mij.... Als er nou één ding is wat ik nou niet speel is het blues.

En wat heeft een prijs in godsnaam met smaak te maken?

Goldeneye
3 januari 2007, 21:36
Mja, ik weet niet echt wat je punt is eigenlijk...

Bare Knuckles en blues.... ik heb ergens iets gemist volgens mij.... Als er nou één ding is wat ik nou niet speel is het blues.

En wat heeft een prijs in godsnaam met smaak te maken?


Nou ja, ik bedoel alleen te zeggen dat je van de Bare Knuckle-sound moet houden. Denk dat deze elementen zeer geschikt zijn voor pure gitaristen, die aanslaggevoeligheid erg belangrijk vinden en echt voor een pure 'toon' gaan. Amateurs en veel andere semi-pro gitaristen die niet al te precies zijn en niet zo extreem met de 'ultieme sound' bezig zijn, zullen niet gauw Bare Knuckles aanschaffen, maar zijn al tevreden met hun eigen sound en goede elementen (Gibson PAF, Burstbuckers, EMG, Duncan etc)...en terecht.
Bare Knuckles zijn erg prijzig en schaf je natuurlijk niet zomaar aan als je al tevreden bent met je (Gibson) sound.

Azrael
3 januari 2007, 22:00
Dat zijn heeeele dikke snaren. Ik zou daar een heeeeeeeel dik plektrum bijdoen...:seriousf:

Snap uberhaupt niet wat snaardikte met plectrumm dikte heeft te maken. Naar mijn weten 0,0. Ik speel met allerlei soorten plectrums van 0.38 tot 3mm en snaardikte maakt geen ruk uit. Het verschil zit hem in het soort muziek wat ik wil spelen en welke klank ik wil. Mijn favo blijft echt wel een big stubby 3mm!

grayfink
3 januari 2007, 22:11
.....diepe zucht..... 0.09 inch =2,5 mm = een kwart centimeter. Nogal dik voor een hoge E lijkt mij.
0.009 is vrij normaal. Zelfde grapje maakte ik een paar topics geleden.

Azrael
3 januari 2007, 22:13
.....diepe zucht..... 0.09 inch =2,5 mm = een kwart centimeter. Nogal dik voor een hoge E lijkt mij.
0.009 is vrij normaal. Zelfde grapje maakte ik een paar topics geleden.

Ik quote de verkeerde. Die was voor de orginele post eover bedoeld.

drap
3 januari 2007, 22:21
Nou ja, ik bedoel alleen te zeggen dat je van de Bare Knuckle-sound moet houden. Denk dat deze elementen zeer geschikt zijn voor pure gitaristen, die aanslaggevoeligheid erg belangrijk vinden en echt voor een pure 'toon' gaan. Amateurs en veel andere semi-pro gitaristen die niet al te precies zijn en niet zo extreem met de 'ultieme sound' bezig zijn, zullen niet gauw Bare Knuckles aanschaffen, maar zijn al tevreden met hun eigen sound en goede elementen (Gibson PAF, Burstbuckers, EMG, Duncan etc)...en terecht.
Bare Knuckles zijn erg prijzig en schaf je natuurlijk niet zomaar aan als je al tevreden bent met je (Gibson) sound.

Ja maar ik zie nog steeds niet in wat het nou met de voorliefde voor blues te maken heeft, wat ik dus niet heb. Bare Knuckles elementen zijn nou niet bepaald bedoelt voor blues namelijk. Die Bare Knuckles reageren ook echt niet meer of minder dan originele Gibson elementen. Dat werd hier misschien beweerd, maar daar ben ik het niet mee eens. Het enige wat het doet is een upgrade qua klank en daar moet je van houden. Daar komt bij dat ik een probleem had met m'n originele Gibson elementen in m'n SG. Ze jankten namelijk als een dolle en vandaar ben ik dus naar een ander alternatief gaan kijken en zo ben ik op Bare Knuckles uitgekomen. Ze zijn trouwens niet eens zoveel, of misschien wel helemaal niet duurder dan Gibson elementen, want die zijn nou ook niet bepaald goedkoop te noemen. Ik vind het trouwens ook zonde dat als je een redelijk waardevolle gitaar hebt, wat een Gibson toch is, dat je er dan sjeit elementen in hebt.

Bij mijn meest recentelijke aanschaf betreft het trouwens ook geen humbuckers, maar een stetje elementen voor m'n tele. Dat is een Jap en daar vind ik nou niet bepaald de beste elementen in zitten. En gezien de recenties + de slechte ervaring wat betreft bestellen bij Fender ben ik ook in dit geval weer terecht gekomen bij Bare Knuckles. En ook hier weer, Fender elementen zijn nou ook niet bepaald goedkoop te noemen. Dat is geen enkele upgrade. Je zult merken dat als je naar bijv. merken zoals Seymour Duncan of Di Marzio gaat kijken, dat je ongeveer net zoveel kwijt bent als bij Bare Knuckles. Dat scheelt helemaal niet zo donders veel onderling.

drap
3 januari 2007, 22:23
Snap uberhaupt niet wat snaardikte met plectrumm dikte heeft te maken. Naar mijn weten 0,0. Ik speel met allerlei soorten plectrums van 0.38 tot 3mm en snaardikte maakt geen ruk uit. Het verschil zit hem in het soort muziek wat ik wil spelen en welke klank ik wil. Mijn favo blijft echt wel een big stubby 3mm!

Mja, ik denk daar anders over. Als je in mijn ogen bijzonder dunne snaren gebruikt, lijkt me een megadikke plectrum nou niet bepaald handig qua bespeelbaarheid.

Ik snap dan op mijn beurt trouwens weer niet wat de dikte van je plectrum met de stijl muziek te maken heeft :)

Azrael
3 januari 2007, 22:47
Mja, ik denk daar anders over. Als je in mijn ogen bijzonder dunne snaren gebruikt, lijkt me een megadikke plectrum nou niet bepaald handig qua bespeelbaarheid.

Ik snap dan op mijn beurt trouwens weer niet wat de dikte van je plectrum met de stijl muziek te maken heeft :)

Simpel. Plectrumcs klinken allemaal anders. Ga maar eens goed luisteren naar verschillende plectums. Dus voor jazz speel ik liever met een dikke door de warme klank. Bij sommige akoustische partijen vind ik dan echter mijn klank weer te dik.
Speel ik echter strum partijen / akkoorden speel ik liever met een heel dun plectrum. Daar bereik ik in dat opzich een hogere snelheid mee dan een hele dikke. Snelle alternate picking of ander snel spul doe ik dan weer liever met een dik plectrum.
Maar een dik plectrum en dunne snaren hoeft als voorbeeld echt niet te beteken dat je dan maar hard in je snaren moet beuken. Speel met beleid.

Goldeneye
3 januari 2007, 22:57
Ja maar ik zie nog steeds niet in wat het nou met de voorliefde voor blues te maken heeft, wat ik dus niet heb. Bare Knuckles elementen zijn nou niet bepaald bedoelt voor blues namelijk. Die Bare Knuckles reageren ook echt niet meer of minder dan originele Gibson elementen. Dat werd hier misschien beweerd, maar daar ben ik het niet mee eens. Het enige wat het doet is een upgrade qua klank en daar moet je van houden. Daar komt bij dat ik een probleem had met m'n originele Gibson elementen in m'n SG. Ze jankten namelijk als een dolle en vandaar ben ik dus naar een ander alternatief gaan kijken en zo ben ik op Bare Knuckles uitgekomen. Ze zijn trouwens niet eens zoveel, of misschien wel helemaal niet duurder dan Gibson elementen, want die zijn nou ook niet bepaald goedkoop te noemen. Ik vind het trouwens ook zonde dat als je een redelijk waardevolle gitaar hebt, wat een Gibson toch is, dat je er dan sjeit elementen in hebt.

Bij mijn meest recentelijke aanschaf betreft het trouwens ook geen humbuckers, maar een stetje elementen voor m'n tele. Dat is een Jap en daar vind ik nou niet bepaald de beste elementen in zitten. En gezien de recenties + de slechte ervaring wat betreft bestellen bij Fender ben ik ook in dit geval weer terecht gekomen bij Bare Knuckles. En ook hier weer, Fender elementen zijn nou ook niet bepaald goedkoop te noemen. Dat is geen enkele upgrade. Je zult merken dat als je naar bijv. merken zoals Seymour Duncan of Di Marzio gaat kijken, dat je ongeveer net zoveel kwijt bent als bij Bare Knuckles. Dat scheelt helemaal niet zo donders veel onderling.

Duncan is al voor geldwolven...laat staan Bare Knuckles. Een goed Duncan setje heb je voor 200 euro, een goed Bare Knuckle setje heb je ongeveer voor rond de 300 euro....scheelt dus nogal wat....nog in nederlandse gulden-taal: dat is maar liefst 200 gulden duurder. Ik heb het hier over een mooier setje humbuckers met verchroomde/vergulde kapjes...daar betaal je grof voor. Bare Knuckles zijn niet de enige kwaliteits-elementen die op de markt verkrijgbaar zijn en ze werken voornamelijk in echte Gibson Les Pauls, waar ze vooral voor gemaakt zijn...schijnt een magische combinatie te zijn. Een shit-gitaar of ondermerk zal nooit zo goed klinken als een echte Gibson les Paul in combinatie met Bare Knuckles.....so buy a les Paul.



:gitarist:

Orpheo
3 januari 2007, 22:59
Duncan is al voor geldwolven...laat staan Bare Knuckles. Een goed Duncan setje heb je voor 200 euro, een goed Bare Knuckle setje heb je ongeveer voor rond de 300 euro....scheelt dus nogal wat....nog in nederlandse gulden-taal: dat is maar liefst 200 gulden duurder. Ik heb het hier over een mooier setje humbuckers met verchroomde/vergulde kapjes...daar betaal je grof voor. Bare Knuckles zijn niet de enige kwaliteits-elementen die op de markt verkrijgbaar zijn en ze werken voornamelijk in echte Gibson Les Pauls, waar ze vooral voor gemaakt zijn...schijnt een magische combinatie te zijn. Een shit-gitaar of ondermerk zal nooit zo goed klinken als een echte Gibson les Paul in combinatie met Bare Knuckles.....so buy a les Paul.



:gitarist:

uhm, dat laatste is bullshit. ik heb genoeg gasten met SG's, axis', ibanezzen en jacksons gezien met BKP, en die klonken ook allemaal stukken beter dan met de SD of dimarzio's.

drap
4 januari 2007, 00:21
Duncan is al voor geldwolven...laat staan Bare Knuckles. Een goed Duncan setje heb je voor 200 euro, een goed Bare Knuckle setje heb je ongeveer voor rond de 300 euro....scheelt dus nogal wat....nog in nederlandse gulden-taal: dat is maar liefst 200 gulden duurder. Ik heb het hier over een mooier setje humbuckers met verchroomde/vergulde kapjes...daar betaal je grof voor. Bare Knuckles zijn niet de enige kwaliteits-elementen die op de markt verkrijgbaar zijn en ze werken voornamelijk in echte Gibson Les Pauls, waar ze vooral voor gemaakt zijn...schijnt een magische combinatie te zijn. Een shit-gitaar of ondermerk zal nooit zo goed klinken als een echte Gibson les Paul in combinatie met Bare Knuckles.....so buy a les Paul.



:gitarist:

Allereerst zijn Bare Knuckles absoluut niet alleen bedoelt voor een Gibson les Paul. Waar je die bevinding vandaan hebt, ik weet het niet, maar het klopt echt van geen kant. Je hebt, zoals ik al aangaf in een eerdere post, sowieso al zowel humbuckers als P90's als gewone singlecoils, dus dat zou al aan moeten geven dat Bare Knuckles zich absoluut niet alleen richt op de Gibson Les Paul. Je wil alleen al niet weten hoeveel typen humbuckers ze hebben. Die zijn echt niet allemaal bedoelt voor een Les Paul. Daarbij, ik gaf in meerdere posts al aan dat ik een setje humbuckers voor m'n SG heb bestelt en een setje singlecoils voor m'n tele. Beide geen Les Paul. Het is zelfs zo dat Bare Knuckle vaak adverteert in gitaarbladen met foto's van SG's.

Je idee over de prijzen van Seymour Duncans klopt ook al niet, die zijn namelijk veel duurder. Sterker nog, ik heb net ff op de site van Muziekhuis Westerhaven gekeken en daar staan de '59's voor 127 euro de stuk, dus niet eens per twee. Zoveel heb ik voor m'n setje ''The Mules" niet betaald. Di Marzio zit ook in die prijsklasse. Voor een setje singlecoils voor m'n tele heb ik 169 euro betaalt. Ik heb ook daarvoor eens gekeken naar Seymour Duncans voor een tele bij Muziekhuis Westerhaven en daar stonden twee typen setjes voor respectievelijk 116 euro en 104 euro. Dat is dus niet eens zoveel goedkoper als de Bare Knuckles. Daar komt bij, het zijn niet voor niets upgrades en je kan nou eenmaal niet voor een duppie op de eerste rij zitten. Ik vind het best dat jij andere afwegingen maakt, maar je oordeelt nogal straf over die van een ander. Dat vind ik op z'n minst apart.

En ik snap nu nog niet wat je nou bedoelde met je blues vergelijk...

Trouwens, jij was het toch die EMG's in je les paul had? Geeft niks, eigen keus, maar als iets nou niet HET les paul geluid oplevert, als dat al bestaat...

Orpheo
4 januari 2007, 00:23
@ drap: Dimarzio en SD kost echt minder hoor :) een '59 kost ongeveer 70 euro met wat mazzel. een BKP mule ongeveer 150 (grof geschat).

drap
4 januari 2007, 00:28
Op de site waar ik op heb gekeken in ieder geval niet, daar staan ze voor 127 euro de stuk. Kijk maar eens op www.westerhaven.nl. Het zou natuurlijk heel best kunnen dat ze daar een knap stuk duurder zijn.

Orpheo
4 januari 2007, 00:32
Op de site waar ik op heb gekeken in ieder geval niet, daar staan ze voor 127 euro de stuk. Kijk maar eens op www.westerhaven.nl. Het zou natuurlijk heel best kunnen dat ze daar een knap stuk duurder zijn.

ik vind ebay een betere indicatie van de prijs ;)

drap
4 januari 2007, 00:32
Ik heb net trouwens m'n setje voor m'n tele d'r in gemonteerd. Qua clean, ik weet het nog niet... Maar ik denk ook dat het een kwestie is van de goeie afstelling. De standaard elementen in m'n tele hadden ook een veel lagere output en gaven wat meer hoog, waar ik aan gewend was. Voor de scheur, wow!!! Tien keer verbetering! Ik zal nog ff wat soundclippies maken. Ik post ze morgen of overmorgen denk ik.

Goldeneye
4 januari 2007, 13:38
Allereerst zijn Bare Knuckles absoluut niet alleen bedoelt voor een Gibson les Paul. Waar je die bevinding vandaan hebt, ik weet het niet, maar het klopt echt van geen kant. Je hebt, zoals ik al aangaf in een eerdere post, sowieso al zowel humbuckers als P90's als gewone singlecoils, dus dat zou al aan moeten geven dat Bare Knuckles zich absoluut niet alleen richt op de Gibson Les Paul. Je wil alleen al niet weten hoeveel typen humbuckers ze hebben. Die zijn echt niet allemaal bedoelt voor een Les Paul. Daarbij, ik gaf in meerdere posts al aan dat ik een setje humbuckers voor m'n SG heb bestelt en een setje singlecoils voor m'n tele. Beide geen Les Paul. Het is zelfs zo dat Bare Knuckle vaak adverteert in gitaarbladen met foto's van SG's.

Je idee over de prijzen van Seymour Duncans klopt ook al niet, die zijn namelijk veel duurder. Sterker nog, ik heb net ff op de site van Muziekhuis Westerhaven gekeken en daar staan de '59's voor 127 euro de stuk, dus niet eens per twee. Zoveel heb ik voor m'n setje ''The Mules" niet betaald. Di Marzio zit ook in die prijsklasse. Voor een setje singlecoils voor m'n tele heb ik 169 euro betaalt. Ik heb ook daarvoor eens gekeken naar Seymour Duncans voor een tele bij Muziekhuis Westerhaven en daar stonden twee typen setjes voor respectievelijk 116 euro en 104 euro. Dat is dus niet eens zoveel goedkoper als de Bare Knuckles. Daar komt bij, het zijn niet voor niets upgrades en je kan nou eenmaal niet voor een duppie op de eerste rij zitten. Ik vind het best dat jij andere afwegingen maakt, maar je oordeelt nogal straf over die van een ander. Dat vind ik op z'n minst apart.

En ik snap nu nog niet wat je nou bedoelde met je blues vergelijk...

Trouwens, jij was het toch die EMG's in je les paul had? Geeft niks, eigen keus, maar als iets nou niet HET les paul geluid oplevert, als dat al bestaat...


Klopt. Je hebt ook gelijk, alleen ik denk bij Bare Knuckles alleen aan 'vintage', late 50's humbuckers.....dat is voor mij enkel interessant voor in mn LP. De rest niet. Wat dat betreft heb je ook inderdaad verschillende types binnen Bare Knuckle, maar voor mij is alleen de 'vintage' afdeling interessant. The Mule dus, om de echte Gary Moore sound te bereiken...en dan praat je toch over een pure toon, zonder toeters en bellers. De rest zal net iets anders klinken, omdat deze minder 'vintage' gericht zijn, alhoewel je ook nog 2 andere vintage-gerichte humbuckers hebt bij Bare Knuckle.

Ik vraag me soms af door welke artiesten, gitaristen van dit topic geinspireerd zijn...voor mij is het alleen LP en Gary Moore, dus vandaar The Mule...Gary Moore heeft zelf een setje vintage Bare Knuckles aangeschaft en was er van onder de indruk hoe het klonk in combinatie met zn LP.
Zowieso gewicht, kwaliteit en dikte van het hout, constructie etc zijn van doorslaggevende factor wat betreft de sound. Een SG klinkt niet als een LP, eveens Ibanez, Jackson, Fender en noem de hele reutemeteut maar op...veel gitaristen onderschatten denk ik toch echt de klasse van een echte Gibson Les Paul.
Is net als dat mensen gaan beweren dat hun oude, goedkope en gelamineerde Japanse Martin-kopie beter klinkt als de echte Martin...bullshit, dan weten ze gewoon niet hoe een echte Martin klinkt...geluid zit ook in de vingers, aanslag ed. en dan heb je er echt iets voor als je een kwaliteits-instrument hebt.

Anderzijds zal een Les Paul nooit als een Jackson, Fender of wat dan ook klinken...en dit is goed. Ieder zn ding.

Welke sound wil jij bereiken met je SG en Bare Knuckles? Angus Young van ACDC? Wie van JOUW grote voorbeelden speelt op Bare Knuckles en haalt de sound eruit waar jij naar op zoek bent? Inspiratie is neem ik aan toch nodig voor een echte gitarist om de sound te vinden die hij/zij altijd al wilde hebben.
Anders kun je misschien beter gewoon originele Gibson PAF elementen erin zetten...dit is namelijk niet zo'n bijzondere sound die je alleen met ''Bare Knuckles'' zou krijgen....dit krijg je al uit de goedkoopste elementen.



:B

drap
4 januari 2007, 15:16
Mijn afweging is überhaupt niet eens een sound na te streven van één of andere gitaarheld. Ik wil het liefst gewoon m'n eigen sound. Daar lag dus mijn afweging qua keus ook helemaal niet. Ik had een probleem met de elementen in m'n SG en kwam na lang wikken en wegen bij Bare Knuckles elementen terecht. De elementen in m'n telecaster waren ook niet helemaal mijn ding en gezien de goeie ervaring met m'n eerder aangeschafte elementen van Bare Knuckles ben ik ook eens gaan kijken naar passende elementen voor m'n tele. Recenties gelezen enzo en toen heb ik de elementen aangeschaft. Sinds ik in een band speel streef ik juist helemaal geen geluid van een gitaarheld meer na, dat heeft toch weinig nut in een band, zeker als je met twee gitaristen speelt. Dan heb ik liever een sound dat naar mijn smaak past bij het materiaal wat we spelen. En in tegenstelling tot Seymour Duncans (been there, done that) en Di Marzio hebben Bare Knuckles veel meer een eigen geluid.

Ik vind het trouwens prima dat jij de Les Paul geweldig vind, ik vind een goeie Les Paul ook niet verkeerd, maar mijn smaak ligt daar nou eenmaal niet en past ook niet bij mij. Les Pauls zijn mij clean namelijk te dof of te donker en qua scheur ben ik nu ook veel meer tevreden met zowel m'n SG als m'n tele. De scheur van de tele zal je nog verbazen. Ik ga vandaag ff wat soundclips opnemen (mits ik een bepaalde kabel kan terugvinden :confused: ), dan kan je horen wat ik bedoel.

Pin je ook niet teveel vast op één ding, dat deed ik ook altijd, maar sinds ik toch wat verder ben gaan kijken is er echt een wereld voor me open gegaan. Ik begrijp dat Gary Moore het momenteel helemaal voor je is. Dat is prima, ik heb ook zo m'n gitaarhelden, maar je gaat op den duur merken dat je je eigen geluid gaat ontdekken dat best ver van je favoriet vandaan ligt

Punt
4 januari 2007, 17:10
Heeft iemand de Bare Knuckles al eens vergeleken met Burstbuckers?
Ik ben best tevreden met m'n Burstbuckers, ik vind ze open/ruimtelijk klinken, maar zou wel wat meer output willen hebben zonder toonverlies.
Ik speel graag lekker jankende Rock en Bluesrock solo's.

Orpheo
4 januari 2007, 17:33
Heeft iemand de Bare Knuckles al eens vergeleken met Burstbuckers?
Ik ben best tevreden met m'n Burstbuckers, ik vind ze open/ruimtelijk klinken, maar zou wel wat meer output willen hebben zonder toonverlies.
Ik speel graag lekker jankende Rock en Bluesrock solo's.


jep. ik. ik was redelijk vol lof over de burstbuckers. open, ruimtelijk. warm. toch helder. lekkere pinches. maar toen kwam ik de mules tegen. die maakten t dat de burstbuckers een kaal, leeg zooitje werden, zonder echte controle van je vingers en spel. maar dat is BKP eigen. de mule gooit daar nog eens een dikke klodder vintage-vibe overheen die gibson imo niet kan evenaren (tegenwoordig). de black dog is weer iets hotter dan de mule, (en dat wil ik dus overduidelijk niet :P ) maar heeft wel hetzelfde karakter; open, onvergeeflijk, maar als je t goed doet word je spel beloond. heel erg beloond.

omni
4 januari 2007, 17:37
Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar Gary Moorre associeer ik absoluut niet met vintage tone. Die man speelt met zoveel gain op zijn versterker dat hij volgens mij net zo goed op een ibanez met EMG's had kunnen spelen. Ik zag laatst een concert van GM met Albert Collins en Albert King, nou hij blies ze werkelijk van het podium. Niet met zijn spel maar met keiharde decibels ;-)

drap
4 januari 2007, 18:12
Heeft iemand de Bare Knuckles al eens vergeleken met Burstbuckers?
Ik ben best tevreden met m'n Burstbuckers, ik vind ze open/ruimtelijk klinken, maar zou wel wat meer output willen hebben zonder toonverlies.
Ik speel graag lekker jankende Rock en Bluesrock solo's.

Burstbuckers zijn best oke en ik vind persoonlijk dat Orph een beetje overdrijft met de vergelijking tussen Bare Knuckles "The Mules" en de burstbuckers. Over het algemeen zijn Gibson elementen gewoon goed, ongeacht of het wel of niet helemaal de sound is wat je wil. Alleen ik wilde juist eens een keer iets compleet anders, vandaar dat ik niet weer Gibson elementen heb aangeschaft.

Kim Wilson
4 januari 2007, 18:14
Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar Gary Moorre associeer ik absoluut niet met vintage tone. Die man speelt met zoveel gain op zijn versterker dat hij volgens mij net zo goed op een ibanez met EMG's had kunnen spelen. Ik zag laatst een concert van GM met Albert Collins en Albert King, nou hij blies ze werkelijk van het podium. Niet met zijn spel maar met keiharde decibels ;-)
Veel gain is niet gelijk aan veel decibellen, toch? En vintage tone kan ook errug hard...

drap
4 januari 2007, 18:16
Veel gain is niet gelijk aan veel decibellen, toch? En vintage tone kan ook errug hard...

Ghehe, sterker nog, een vintage tone IS ook vaak erg hard bij gebrek aan een master volume knop :D

Punt
4 januari 2007, 18:33
Tim heeft me in mijn geval Rebel Yells aangeraden.
Dat moet toch wel een heel verschil zijn met Burstbucker 1 en 2.
Zou je als je het volume terugdraait weer in de BB regionen terechtkomen of valt de toon dan weg bij de BKS?

Orpheo
4 januari 2007, 18:59
Tim heeft me in mijn geval Rebel Yells aangeraden.
Dat moet toch wel een heel verschil zijn met Burstbucker 1 en 2.
Zou je als je het volume terugdraait weer in de BB regionen terechtkomen of valt de toon dan weg bij de BKS?

rebel yells zijn ook heerlijk! samen met the mules, missisippi queens en nailbombs (en warpig) mijn favo hummies.

als je t volume terugdraiat met een BKP, en je hebt een goeie pot (ook belangrijk) blijft je sound overeind. t zakt niet in elkaar, en t blijft dezelfde sound, alleen dan met minder volume (of t word cleaner, maar de transprantie blijft).

drap
4 januari 2007, 19:27
Nou, bij deze wat sounclips van m'n nieuwe Bare Knuckles "Brown Sugar" setje. Vergeef me de vele slordigheden en slechte opname kwaliteit, ik heb m'n best gedaan. Ik heb me beperkt tot het brugelement, omdat ik het nekelement van ondergeschikt belang vind bij een telecaster.

Clean met de vingers:
http://members.home.nl/jeroenassies/03%20Track%203.mp3

Clean met plectrum:
http://members.home.nl/jeroenassies/04%20Track%204.mp3

Riff met distortion:
http://members.home.nl/jeroenassies/05%20Track%205.mp3

Volle accoorden met muten tussendoor met distortion:
http://members.home.nl/jeroenassies/06%20Track%206.mp3

Een poging tot iets wat op een korte solo moet doen lijken:
http://members.home.nl/jeroenassies/07%20Track%207.mp3

En nou ben ik de riff met lichte overdrive vergeten verdomme...

Dweezman
4 januari 2007, 20:06
Huh? Is dat de brug van een tele?

drap
4 januari 2007, 20:09
Huh? Is dat de brug van een tele?

Moet ik de foto d'r bij doen ofzo? :seriousf: Yep, a tele brugelement it is :)

Fumi SG
4 januari 2007, 20:16
Naar wat ik allemaal over ze gelezen heb vallen je soundclips me een beetje tegen Drap. Clean klinkt het allemaal nog wel goed, niet helemaal mijn sound though. Maar met overdrive vind ik het eigenlijk een beetje een zooitje worden. Dit kan natuurlijk aan een hele hoop dingen liggen, vooral je spel maar jouw spel ken ik verder niet dus of het voor het grootste deel daar aan ligt weet ik niet. Wat voor amp heb je hier gebruikt??

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar een soundclip met lichte overdrive, ik denk dat dat al een heeeel stuk beter klinkt. Bij het clean heb je trouwens wel die lekkere twang maar toch een mooie warme sound.

drap
4 januari 2007, 20:23
Naar wat ik allemaal over ze gelezen heb vallen je soundclips me een beetje tegen Drap. Clean klinkt het allemaal nog wel goed, niet helemaal mijn sound though. Maar met overdrive vind ik het eigenlijk een beetje een zooitje worden. Dit kan natuurlijk aan een hele hoop dingen liggen, vooral je spel maar jouw spel ken ik verder niet dus of het voor het grootste deel daar aan ligt weet ik niet. Wat voor amp heb je hier gebruikt??

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar een soundclip met lichte overdrive, ik denk dat dat al een heeeel stuk beter klinkt. Bij het clean heb je trouwens wel die lekkere twang maar toch een mooie warme sound.

Ik heb het juist precies andersom. Ik vind ze juist met een dosis distortion erg goed wegkomen als ik dat vergelijk met veel Fender elementen. Clean heb ik juist m'n ideale afstelling nog niet helemaal gevonden. Ik heb het dan ook maar zo clean mogelijk gehouden. Ik denk dat het ook een kwestie van smaak is wat van distortion je gebruikt. Ik heb hier een Pro Co Rat + Digitech DF7 op de tubescreamerstand gebruikt. Een Pro Co Rat is volgens mij net zo veel geliefd als dat ie gehaat wordt onder gitaristen. En m'n spel doet ook niet veel goed aan het luistergenot, ik ben de eerste om dat toe te geven :D

Ik zal trouwens eens kijken of ik nog wat met lichte overdrive kan opnemen.

Punt
4 januari 2007, 20:26
Clean vind ik veelbelovend.
De riff ook wel ok.
Het OD slaggeluid vind ik te veel, kan ook door de pedalen komen.
Je zou eigenlijk alleen de OD van je buizen moeten gebruiken (amp) :)

drap
4 januari 2007, 20:37
Clean vind ik veelbelovend.
De riff ook wel ok.
Het OD slaggeluid vind ik te veel, kan ook door de pedalen komen.
Je zou eigenlijk alleen de OD van je buizen moeten gebruiken (amp) :)

Het slaggedeelte met distortion is trouwens een bestaand stuk hoor en het origineel is nou ook bepaald niet wat je noemt clean. Ik gebruik voor overdrive eigenlijk nooit m'n versterker. Ik ga altijd uit van een goed clean en doe de rest met pedalen. Voor de lichte overdrive gebruik ik eigenlijk altijd m'n Digitech DF7 op de tubescreamerstand, omdat die veel warmer klinkt dan m'n versterker.

Oh ja, de sampeltjes zijn heel stiekem opgenomen met een Marshall AVT275, omdat m'n buizenversterker het momenteel eventjes niet doet... :D

Agent_Smith
4 januari 2007, 20:51
Clean klinkt goed idd. De overdrive vind ik niks, sorry (no offence!). Vooral met overdrive is het heel erg smaakgebonden en idd heel erg afhankelijk van de amp en speakers (ik zou zelf geen pedalen oid gebruiken bij sound samples). Voor alle duidelijkheid dus nogmaals: ik zeg niet dat je een slecht overstuurd geluid hebt; het is alleen niet mijn smaak. Daarom vind ik bijvoorbeeld speakers of pickups moeilijk te beoordelen dmv soundclips. Er zijn teveel factoren die niet eigen zijn (dus je eigen spullen).

drap
4 januari 2007, 21:15
Clean klinkt goed idd. De overdrive vind ik niks, sorry (no offence!). Vooral met overdrive is het heel erg smaakgebonden en idd heel erg afhankelijk van de amp en speakers (ik zou zelf geen pedalen oid gebruiken bij sound samples). Voor alle duidelijkheid dus nogmaals: ik zeg niet dat je een slecht overstuurd geluid hebt; het is alleen niet mijn smaak. Daarom vind ik bijvoorbeeld speakers of pickups moeilijk te beoordelen dmv soundclips. Er zijn teveel factoren die niet eigen zijn (dus je eigen spullen).

Ik begrijp je punt wel. Ik krijg alleen geen lekker scheurgeluid uit geen van beide versterkers die ik hier heb staan. Het is inderdaad nogal smaakgebonden, dat ben ik met je eens.

Agent_Smith
4 januari 2007, 21:22
Ik begrijp je punt wel. Ik krijg alleen geen lekker scheurgeluid uit geen van beide versterkers die ik hier heb staan. Het is inderdaad nogal smaakgebonden, dat ben ik met je eens.

Ja precies, dat dacht ik idd. En over andermans gitaarspel (in dit geval jouw spel dus) zal ik zeker nooit wat zeggen aangezien in zelf ook echt geen Gary Moore (om het maar bij deze thread te houden) ben.

Goldeneye
4 januari 2007, 21:40
Tsja, ieder zn ding. Op dit topic werd gezegd dat Gary Moore net zo goed een Ibanez met EMG's kon bespelen voor zijn (recentelijke) sound, omdat hij daar zoveel gain voor gebruikt.
Ben ik niet echt mee eens. Je kunt natuurlijk elke gitaar opleuken met allerlei effecten en equalizers, maar naar mijn mening blijft het toch 't hout wat je hoort en hout liegt niet, ongeacht de hoeveelheid distortion. Dit zijn de kwaliteiten van Gary Moore, namelijk zijn ''pure distortion'' met de '59 Les Paul Standard...tijdens zijn solo's hoor ik nog steeds de puurheid van de gitaar...kan hieruit zelfs nog horen dat deze gitaar clean erg goed moet klinken.

Als je goede (of zelfs slechte) oren hebt, herken je het geluid van een Gibson les Paul meteen, op platen, cd's, lp's, bands die 2 km verderop zitten te spelen....zo herkenbaar. Unbeatable. Een Gibson LP liegt nooit, behalve met EMG's.

Gary heeft ook een Heritage LP met EMG's, waar ik minder van onder de indruk ben...minder puur en minder bijzonder...


:B

Agent_Smith
4 januari 2007, 22:24
Over Gary Moore: ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik in Dublin naar een concert van GM geweest (tribute to Phil Lynott - is een dvd van). Hij had zijn beroemde burst (die hij toen nog had) helaas niet bij zich, maar speelde vrijwel alles op een GM signature LP. Plastic zat er hier en daar nog op, dus stock neem ik aan. Drie DSL halfstacks. Ongeloofelijk wat een geluid! Ik neem dus aan dat het BurstBuckers waren. Was echt heel goed. Als die Mules dan nog zoveel beter klinken en hij stapt daar op over..... Dat is dan met geen pen meer te beschrijven! (of keyboard in dit geval :) )

Orpheo
4 januari 2007, 22:54
volgens mij geilt goldeneye nog meer op les pauls dan ik :chicken:

Agent_Smith
4 januari 2007, 23:07
volgens mij geilt goldeneye nog meer op les pauls dan ik :chicken:

Nog meer dan wij met z'n 2en bij elkaar! :) :)

Orpheo
4 januari 2007, 23:11
Nog meer dan wij met z'n 2en bij elkaar! :) :)

ja en das echt knap! :D

volgens mij ma zijn er pilletjes voor, maar deze liefde is voglens mij de minst schadelijke; je krijgt er geen soa van, je hoeft er geen alimentatie voor te betalen, je asfalteert je enige luchtweg niet, je koopt alleen maar meer les pauls! en wat is daar nu erg aan? :soul:

Rutger
4 januari 2007, 23:18
@ drap: ik vind je tele errug goed klinken! clean helder met een rauw randje, met distortion heel vol en middy :)

met soundclips moet je toch een beetje door de gear heenluisteren naar de gitaar+pickups zelf, maar ik vind het heel lekker!

...rock...
4 januari 2007, 23:52
Ik vind het héél lekker klinken, ook de disto...
Maar is dat het brugelement, normaal klinkt het een hoop helderder en scheller niet zo 'vol' lijkt mee op nekpickup... (wat ik positief vind)

Goldeneye
5 januari 2007, 00:02
Over Gary Moore: ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik in Dublin naar een concert van GM geweest (tribute to Phil Lynott - is een dvd van). Hij had zijn beroemde burst (die hij toen nog had) helaas niet bij zich, maar speelde vrijwel alles op een GM signature LP. Plastic zat er hier en daar nog op, dus stock neem ik aan. Drie DSL halfstacks. Ongeloofelijk wat een geluid! Ik neem dus aan dat het BurstBuckers waren. Was echt heel goed. Als die Mules dan nog zoveel beter klinken en hij stapt daar op over..... Dat is dan met geen pen meer te beschrijven! (of keyboard in dit geval :) )

Ik geloof je meteen, zal inderdaad erg indrukwekkend geklonken hebben. De Mules schijnen nog een tikkel beter te zijn dan de Burstbuckers, wat betreft 'die' sound. Ze zijn vintage gericht, puur en met een fantastische klank, met name prachtig clean. Hangt wel een prijskaartje aan. Gary Moore heeft inderdaad ook zo'n setje BK's recentelijk aangeschaft en meteen in de studio uitgeprobeerd met zn Les Paul...hij was er helemaal van onder de indruk. Zal dus echt fantastisch geklonken hebben..

Je mot er alleen van houden...

:gitarist:

drap
5 januari 2007, 00:04
100% het brugelement. Als ik het nekelement gebruik, wordt het wel heel erg vol, beetje als in Dani California. Dat klinkt misschien leuk, maar is in bandverband haast niet te gebruiken.

Goldeneye
5 januari 2007, 00:04
Ik geloof je meteen, zal inderdaad erg indrukwekkend geklonken hebben. De Mules schijnen nog een tikkel beter te zijn dan de Burstbuckers, wat betreft 'die' sound. Ze zijn vintage gericht, puur en met een fantastische klank, met name prachtig clean. Hangt wel een prijskaartje aan. Gary Moore heeft inderdaad ook zo'n setje BK's recentelijk aangeschaft en meteen in de studio uitgeprobeerd met zn Les Paul...hij was er helemaal van onder de indruk. Zal dus echt fantastisch geklonken hebben..

Je mot er alleen van houden...

:gitarist:

en de BK's zijn nog es handgemaakt, schijnt echt topkwaliteit te zijn!

:gitarist:

pimmedoris
5 januari 2007, 02:13
Ik heb nu een EMG 85 en 81 in mijn Epi G400 zitten, maar die gaan er sowieso uit.
Ik heb Tim ook eens een mailtje gestuurd over wat er zou passen in mijn gitaar en hij raadde me een 'stormy monday' aan bij de neck en een 'holydiver' of een 'rebel yell' bij de bridge.

Van de holydiver heb ik niet echt een sound sample kunnen vinden, maar die anderen... DAMN!

Ik ben er alleen nog niet uit of ik zoveel uit wil geven aan mijn epi... Als het geen BKP worden, worden het waarschijnlijk Duncans, een Jazz en een JB, puur gebasseerd op de sound samples van de site.

Wat een luxeprobleem :) , maar eerst eens geld regelen ;)

Orpheo
5 januari 2007, 02:20
het probleem van andere pups dan BKP is, je blijft zoeken naar tone!je blijft kopen en verkopen. is iets niet naar wens bij BKP, stuur je je pup terug, en krijg je een nieuwe :)

Fumi SG
5 januari 2007, 02:32
het probleem van andere pups dan BKP is, je blijft zoeken naar tone!je blijft kopen en verkopen. is iets niet naar wens bij BKP, stuur je je pup terug, en krijg je een nieuwe :)

Dat is me nog steeds niet duidelijk. Krijg je dan hetzelfde model maar net ff anders gewikkeld, net wat hotter of juist niet bijvoorbeeld? Of krijg je dan een hele andere pickup terug?

Orpheo
5 januari 2007, 02:41
Dat is me nog steeds niet duidelijk. Krijg je dan hetzelfde model maar net ff anders gewikkeld, net wat hotter of juist niet bijvoorbeeld? Of krijg je dan een hele andere pickup terug?

nja stel, je krijgt een nailbomb, had je besteld, maar hij is niet naar wens, dan stuur je 'm terug en zeg je, ik wil een xxx. dan krijg je die ook. wellicht met een kleine bijdrage van jou kant, maar hoefde in mijn geval niet eens.

Agent_Smith
5 januari 2007, 09:17
en de BK's zijn nog es handgemaakt, schijnt echt topkwaliteit te zijn!

:gitarist:

Don't get me wrong: ik probeer geen alternatief voor bareknuckles aan te brengen hoor. Ze zijn heel goed. Ik heb ze zelf namelijk ook al langer. Twas eigenlijk zomaar een verhaaltje tussendoor.
Ik ben zelf niet zo erg weg van de burstbuckers. Klinkt wel goed, maar was voor mij toch niet goed genoeg. Heb ze dus uit m'n LP gehaald.

Goldeneye
5 januari 2007, 11:25
Don't get me wrong: ik probeer geen alternatief voor bareknuckles aan te brengen hoor. Ze zijn heel goed. Ik heb ze zelf namelijk ook al langer. Twas eigenlijk zomaar een verhaaltje tussendoor.
Ik ben zelf niet zo erg weg van de burstbuckers. Klinkt wel goed, maar was voor mij toch niet goed genoeg. Heb ze dus uit m'n LP gehaald.


ok.

:B

Luke-wannabe
5 januari 2007, 15:36
@ Drap: Ik vind je sound met OD wel tof! Ik vind t wel zowat als humbuckers klinken, maar dat dikke vette vind ik wel tof. Clean vind ik minder. Ik vind het niet echt 'Telecaster' ik bedoel je hoort wel dat het een Tele is, maar het is toch anders. Ik denk dat dat ook komt doordat jouw gitaar een rosewood toetsenbord heeft, en geen Maple. Dan word de sound toch wel iets meer trebly.

Rutger
5 januari 2007, 15:45
de gitaar heeft idd wat minder 'twang'. dat hangt idd voornamelijk van de gitaar af, maar ook van je speelstijl. de output van je pickup speelt ook een rol

overigens heb ik ook een tele gehad met mapletoets en weinig twang, mijn huidige tele met rosewood toets heeft meer twang.

drap
5 januari 2007, 18:09
@ Drap: Ik vind je sound met OD wel tof! Ik vind t wel zowat als humbuckers klinken, maar dat dikke vette vind ik wel tof. Clean vind ik minder. Ik vind het niet echt 'Telecaster' ik bedoel je hoort wel dat het een Tele is, maar het is toch anders. Ik denk dat dat ook komt doordat jouw gitaar een rosewood toetsenbord heeft, en geen Maple. Dan word de sound toch wel iets meer trebly.

Klopt, is een rosewood toetsenbord. Opzich moet juist een maple toetsenbord wat meer hoog geven hoor, een rosewood toetsenbord klinkt vaak ietsje donkerder. Die twang klopt wel een beetje. Dat had ik met de oude elementen over m'n JTM60 wel, maar die is momenteel kaput. Ik heb voor de soundclipjes m'n AVT275 gebruikt. Die kan je wel instellen voor ietswat meer twang, maar dan heb ik ook gelijk weer teveel gain en dat was juist niet de bedoeling voor de soundclipjes. De uitgang van die AVT is wat dat betreft ook echt ruk, dus ik heb er maar het beste van trachten te maken. Ik heb de mid echt op vol open staan en nog krijg ik niet echt die twang erin.

Het distortion geluid lukt echt op elk type gitaar. Wil je dat ook, moet je een Pro Co Rat, een tubescreamer achtig pedaal en een MXR Micro Amp pedaal aanschaffen :) Dat scheurt echt als een gek en toch hoor je de snaren onderling nog redelijk. Alleen is dat in deze soundclipjes niet echt goed te horen moet ik toegeven.

@Fumi SG: Ik tracht vanavond nog ff een soundclippie in mekaar te flansen van alleen de Digitech op de tubescreamer stand en de MXR, om een beetje een beeld te geven van deze elementen met lichte overdrive.

Luke-wannabe
6 januari 2007, 02:47
Ja dat bedoelde ik, dat t met maple meer hoog geeft.

drap
6 januari 2007, 03:30
Ja dat bedoelde ik, dat t met maple meer hoog geeft.

Ja, klopt. Ik had de zin verkeerd gelezen.

Rutger
16 februari 2007, 15:58
He he, ik heb m'n Mule en Mississippi binnen. Van t weekend als ik tijd heb even installeren en dan (hoop ik) gelijk ontmaagden op een gig a.s. zondag!

En d'r zitten 2 setjes snaren en 2 plectrums bij, wat een service :satisfie:

Punt
16 februari 2007, 18:48
Boffer!
Mijn Rebel Yell zitten al een paar dagen in m'n gitaar, prima sound, maar ik kreeg er maar 1 set snaren en 1 plectrum bij :(

vinni
16 februari 2007, 19:17
En hou is dat zo'n Rebell Yell?

Heb uiteindelijk niet gekozen voor de Mules maar voor Voodoo 59's
Die zitten er nu in maar ik heb ze nog niet over mn buizenbak kunnen proberen.

Vinni

De Beer
16 februari 2007, 21:54
Als ik dit hier allemaal lees begin ik langzaam te beseffen dat er Bareknuckles in mij Studio gaan komen ooit!!!!

Wat ik mis in mij standaard Gibson Pups, is acuratie in het brug element, en iets maar gain.
Het geheel word nu wat dicht gesmeerd.
Meer invloed op de gain met bhv de volume pot zou ook wenselijk zijn.

In het hals element wil ik wat meer helderheid alla de (brug)SD '59 die de vorige eigenaar in m'n RG 1527 heeft geschroefd...instant clarity, geweldig.
(Idd die ene die tekoop stond en waarvan iedereen zich af vroeg waarom er een '59 in de neck positie zat)
Mag niet te wollig zijn, wel dik kunnen klinken evt. met de tone knop wat dicht.

Iemand tips en of ervaring met bareknuckles welke aan mij wensen zouden voldoen?

Orpheo
16 februari 2007, 22:50
als t heel pittig moet zijn: cold sweat! anders de nailbomb (iets meer vintage) en anders de holy diver of de rebel yell. mijn keus zou zijn de cold sweat of de rebel yell.

Punt
17 februari 2007, 02:11
En hou is dat zo'n Rebell Yell?

Heb uiteindelijk niet gekozen voor de Mules maar voor Voodoo 59's
Die zitten er nu in maar ik heb ze nog niet over mn buizenbak kunnen proberen.

Vinni

Vergeleken met de Burstbuckers zijn de RY's warmer en gedetailleerder. De brug heeft meer output (de nek is ongeveer gelijk aan de BB's ouput) door het volume wat terug te draaien heb ik het BB's gain niveau. Ik was een beetje bang dat het alleen maar scheurpups waren, maar het zijn heel veelzijdige pups. Als je het volume terugdraait krijg je een mooie cleane toon. Met het brugelement kun je zelfs warme jazztonen krijgen.
Even een draai aan de volume knopt en het rockt. Ze klinken wel wat moderner dan de BB's.

Ik ben er dik terveden mee vanwege de goede toon en de veelzijdigheid. Ik ben benieuwd hoe ik er over een paar weken over denk :)

De Beer
17 februari 2007, 21:02
als t heel pittig moet zijn: cold sweat! anders de nailbomb (iets meer vintage) en anders de holy diver of de rebel yell. mijn keus zou zijn de cold sweat of de rebel yell.Supper thanx,

Sound clip van de Rebel Yell klinkt ernstig naar wat ik in gedachten had.
Springt er voor mij duidelijk uit.

Cold sweat en Nailbomb zijn me iets te fel, hoeft geen bergen gain te hebben, de cold sweat en de Holy diver vind ik iets te veel dicht smeren.(in de beluisterde clipjes)

De holy Diver lijkt mij erg geschikt voor m'n RG in drop tuning.

Rutger
7 maart 2007, 17:23
Ik heb t zo druk gehad dat ik alleen nog tijd gehad heb om de Mississippi in m'n LP te plaatsen, ter vervanging van de GFS humsized P90 in de neck

teringtifus wat een sound!!! :rockon:

echt HEEL ERG MOOI, een genot voor het oor!

helder, warm, rond, sprankelend, gedefinieerd, goed uitgebalanseerd, wordt nooit dof of schel. de GFS voldeed op zich prima, maar vergeleken met de Mississippi is het gewoon... tja, hahahaha :D


zsm die Mule er ook in douwen

D3nnis
7 maart 2007, 17:33
als t heel pittig moet zijn: cold sweat! anders de nailbomb (iets meer vintage)

Ja, misschien ietsje meer vintage....of in ieder geval in die zin dat ze wellicht iets all-rounder zijn, maar heavy raggen gaat ook goed met die dingen!
Ze laten wel het karakter van je gitaar erg goed intact.
Ik heb een nailbomb humbucker in een strat-achtige gitaar, en een in een les paul achtige gitaar en dat klinkt echt totaal anders!

Ben heel benieuwd naar de cold sweat, heb hier nu nog een cold sweat 7 + keramische warpig 7 liggen, heel benieuwd hoe dat gaat klinken!

D3nnis
7 maart 2007, 19:57
Tim van Bareknuckle heeft zelf Mules in zijn Les Pauls, bij het eerstvolgende Iced Earth album maar eens luisteren of dat dun klinkt :)
Maar ligt inderdaad veel aan de gitaar ook.

Die gast kan trouwens wel erg goed spelen ook!

Punt
7 maart 2007, 21:00
Ik ben nog steeds na een aantal weken razend enthousiast over de Rebel Yells.

D3nnis
7 maart 2007, 21:19
Heb je daarover al contact opgenomen met Bareknuckle? Misschien dat zij weten hoe het komt, of kun je evt. de pickup omruilen oid...

Punt
7 maart 2007, 21:28
Iedere pickup klinkt anders in iedere gitaar.
Het blijft gokken.
Ik heb Tom uitgelegd hoe het karakter van het geludi van m'n gitaar is en wat ik zoek voor geluid. Hij heeft me een prima advies gegeven.

Punt
8 maart 2007, 01:05
De Rebel Yell is een set van twee heel verschillende pickups.
Ik heb vroeger ook vaak zat 1 pup vervangen.
Dat is technisch geen enkel probleem.

Orpheo
8 maart 2007, 01:28
Oke. Ik ga zeker Bare Knuckle nog mailen over een goede pickup-combinatie, maar wat ik vooral zoek is een warmere brugelement. De hals klinkt dus al heel warm met veel mids, maar als ik nu overschakel op de brug is het opeens een heel stuk dunner, bijterig en fel om het maar zo te redeneren en eigenlijk niet prettig voor de oren (vooral clean).
Heb al geprobeerd om elementen te verlagen/verhogen en dat kan wel, maar dan krijg ik dus volume-problemen tussen de twee pickups en de halselement staat echt goed.
Weet jij misschien nog een brugpickup die vooral warm klinkt (misschien daarom bekend staat), maar toch nog de overschakeling zou kunnen horen van rythm naar treble??

Alvast bedankt!!

probeer eerst eens polepieces lager schroeven.

mogelijke opties voor een brugpup van BKP:

emerald (heel warm, klein beetje bijterig, niet bijzonder fel, maar wel transparant, redelijk wat laag, duidelijk mid, weinig hoog, gemiddelde output).

black dog: hotte paf, veel ballen en 'oompf' en veel mids, scheurend hoog knallend laag, redelijke pinches.

rebel yel: nog heftiger, betere pinches nog.

nailbomb: ongeveer even hot als de rebel yell, iets agressiever en dikker en drukkender.

Punt
8 maart 2007, 01:29
Mail Tim gewoon ff.
Heb ik net ook gedaan, had binnen 5 minuten antwoord en dat om 11 uur 's avonds :)

nopster
8 maart 2007, 09:53
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de single-coils van BK? Vooral die Irish Tour set interesseert me.

Rutger
8 maart 2007, 09:54
De Rebel Yell is een set van twee heel verschillende pickups.
Ik heb vroeger ook vaak zat 1 pup vervangen.
Dat is technisch geen enkel probleem.
Dat niet, maar ik ben niet weg van het combineren van 2 merken pickups. Het is idd vaak het volumeverschil e.d. dat het lastig combineren maakt. Je kunt wel in hoogte varieren, maar elke pu heeft toch zijn ideale 'werkhoogte', en bij pu's van hetzelfde merk komen die vaak wel overeen maar vaak niet bij verschillende merken (vanwege dat volumeverschil)

D3nnis
8 maart 2007, 13:23
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de single-coils van BK? Vooral die Irish Tour set interesseert me.

Ja, ik heb in een gitaar een irish tour bij de neck en in de middle positie.
Klinkt wel SRV, best wel een geluid met ballen!
Ik vind het 100% verbetering t.o.v. de dimarzio custom wound pickups die standaard in mijn silhouette special zaten, met deze IT's krijg ik echt het geluid wat ik zocht voor die gitaar.

Wat voor geluid zoek je zelf precies, en in wat voor gitaar?

nopster
8 maart 2007, 13:37
Het is voor in een strat. Ik zoek een warm geluid die toch bijtend kan klinken...
Nu heb ik Van Zandt Vintage Plus. Die vind ik heel mooi van geluid, maar ze mogen nog wat feller doorklinken in het hoog. Ik speel vooral blues en bluesrock. De naam Irish Tour refereert naar ene RG wie zijn gitaargeluid ik heel graag hoor, dus denk ik dat dat wel snor zal zitten.

D3nnis
8 maart 2007, 13:41
Inderdaad!
Als je in die hoek zit qua smaak, dan zit het wel snor met die IT's...
Als je toch een wat meer allround fender geluid zoekt kun je beter kijken naar andere dan de IT's.
Nu heb ik zelf niet de indruk dat ze heel fel zijn in het hoog (in ieder geval niet schel), maar dat ligt natuurlijk ook aan de rest van de gitaar.

nopster
8 maart 2007, 13:55
Dan zit ik goed blijkbaar. Nu klinkt hij al heel goed, mooie typische klank, maar ik heb meerdere strats en wil wat experimenteren.
Die extra bite in het hoog is waar ik naar op zoek ben. Met mijn rosewood-toets klinkt het nu redelijk donker. Bedankt voor de reply!
Heb je toevallig ergens een soundfile waarop ze te horen zijn?

Rutger
8 maart 2007, 14:36
Nu heb ik Van Zandt Vintage Plus. Die vind ik heel mooi van geluid, maar ze mogen nog wat feller doorklinken in het hoog.
Heb je er al een 500k Volumepot in? Dat geeft ook wat meer hoog

D3nnis
8 maart 2007, 14:52
Op het Bareknuckle forum zijn er wel wat clips te vinden van gebruikers:

http://www.bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=2495&highlight=irish+tour

http://www.bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=4823&highlight=irish+tour

Het is niet helemaal zoals het ook daadwerkelijk klinkt; veelal toch wel opgenomen met digitale doosjes in een huis-tuin en keuken pctje ofzo. Ik vind de irish tours bij mezelf in ieder geval veel "grootser" klinken, en met wat meer "oomph"

Onderstaande link vind ik wel het nuttigst, zodat je wat verschil tussen de verschillende single coil Bareknuckle pickups kunt horen:

http://www.bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=1625&highlight=irish+pod

D3nnis
8 maart 2007, 14:53
Heb je er al een 500k Volumepot in? Dat geeft ook wat meer hoog

+1
Is in ieder geval goedkoper proberen dan een paar nieuwe pickups aanschaffen :)

nopster
8 maart 2007, 18:43
Heb je er al een 500k Volumepot in? Dat geeft ook wat meer hoog

Neen, nog niet aan gedacht. Het zal een stuk goedkoper zijn dan andere pickups. Bedankt!

nopster
8 maart 2007, 18:48
Op het Bareknuckle forum zijn er wel wat clips te vinden van gebruikers:

http://www.bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=2495&highlight=irish+tour

http://www.bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=4823&highlight=irish+tour

Het is niet helemaal zoals het ook daadwerkelijk klinkt; veelal toch wel opgenomen met digitale doosjes in een huis-tuin en keuken pctje ofzo. Ik vind de irish tours bij mezelf in ieder geval veel "grootser" klinken, en met wat meer "oomph"

Onderstaande link vind ik wel het nuttigst, zodat je wat verschil tussen de verschillende single coil Bareknuckle pickups kunt horen:

http://www.bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=1625&highlight=irish+pod

Bedankt! Die bovenste kende ik al. Die onderste is wel interessant. Maar ik ga nu toch eerst eens die 500k proberen. Hopelijk helpt het.

Orpheo
8 maart 2007, 23:46
Heeft er iemand ervaring met de humbucker-sized Mississippi Queen in de brug van een Les Paul?

ja, ik. duh :satisfie: ik vind dat ie de kracht van een humbucker mist. DUH 't is een singlecoil. ik vind 'm voor een p90 lekker. maar ik heb t meer op n echte SC of en echte hum:)

Orpheo
9 maart 2007, 00:31
Hoe klinkt ie clean in de brug? Warm?

Ik speel vooral cleane blues en voor solo's Pearl Jam/Led Zepplin/Clapton etc...dirty blues/rock dus meer.
Is de Mississippi daarvoor niet geschikt in de brug?

oh voor cleaner werk is ie perfect. maar kijk, ik speel heavy metal en hardrock. dan is dat element ongeschikt. ik heb liever genoeg output/overdrive, en dan wil ik met volume wat terugdraaien cleaner spelen. en dat werkt dus niet met dit element, omdat ik NET onder de grens zit van wat IK lekker vind. iets tegen de 300 mV is lekker voor mij. of hotter zelfs. deze zit er net wat onder denk ik. tegen de 175/200 mV.

Orpheo
9 maart 2007, 00:41
Oke.... ik hou de MQ wel in de gaten, omdat ik dus voornamelijk een lekkerder clean in de brug wil dan dat het nu is. Hopelijk is het een goede combi met de mule in de hals. Wat betreft distortion speel ik geen heavy metal, maar hardrock vind ik af en toe wel lekker om te spelen. Maar dan denk ik dus meer aan ACDC en dat soort rauwe 'smerige' rock.
Volgens mij heeft de MQ in ieder geval wel een hogere output in de brug dan de Mule.

nee, dat heeft de MQ zeker niet (output).

de MQ KAN wel heavy metal aan, maar dan moet m'n amp zo knetterhard, en met mn andere pups klinkt mn amp op normaal volume al goed voor metal, en de MQ trekt t dan NET niet.

maar weet je wat, zolang ik de LP met de MQ nog heb, kom eens langs om 'm te testen. dan weet je precies welk vlees je in de kuip hebt.

Rutger
12 maart 2007, 11:24
Van t weekend nu ook eindelijk de Mule in mn LP gezet. Jummie :)

Ter vervanging van de Seymour Duncan JB. M'n LP klinkt met de Mississippi en de Mule clean nu eindelijk fantastisch! De Mule geeft mooie harmonischen weer, waardoor het ouderwetse scheurwerk ook een genot wordt.

Ik kan m met behulp van een miniswitch parallel/serie schakelen, en die functie is uitermate nuttig. Parallel is de Mule toch iets tammer, en daardoor ook wat warmer. In serie is ie ietjes harder, feller en heeft ie meer mid.
Vooral leuk in de middenpositie, kun je je sound mooi naar smaak bijkleuren.

Aan dit setje ga ik nog lang lol beleven! :)

Orpheo
12 maart 2007, 11:28
Van t weekend nu ook eindelijk de Mule in mn LP gezet. Jummie :)

Ter vervanging van de Seymour Duncan JB. M'n LP klinkt met de Mississippi en de Mule clean nu eindelijk fantastisch! De Mule geeft mooie harmonischen weer, waardoor het ouderwetse scheurwerk ook een genot wordt.

Ik kan m met behulp van een miniswitch parallel/serie schakelen, en die functie is uitermate nuttig. Parallel is de Mule toch iets tammer, en daardoor ook wat warmer. In serie is ie ietjes harder, feller en heeft ie meer mid.
Vooral leuk in de middenpositie, kun je je sound mooi naar smaak bijkleuren.

Aan dit setje ga ik nog lang lol beleven! :)

hoe is de mule vs. de JB? qua tone dan. meer mids, smoother, transparanter, 'muzikaler'?

Rutger
12 maart 2007, 11:35
De reden waarom ik van de JB afwilde is, omdat ie naar mijn smaak teveel hoog had, clean veel te schel klonk, teveel output had en je er eigenlijk alleen maar bruut mee kon scheuren. Dat was op zich wel lekker op z'n tijd, maar ik miste wel het klassieke PAF geluid wat ik zo heerlijk vind aan een LP.

De Mule heeft op zich niet eens veel minder output, maar toch is ie niet zo 'bruut' als de JB. Hij is veel gebalanseerder in laag/mid/hoog. Daardoor dus niet schel, maar wel lekker middy, met het gevolg dat ie minder 'metal' maar meer 'classic rock' klinkt, en dat wilde ik nu juist!
Hij is clean goed bruikbaar (vooral in parallelschakeling) en inderdaad veel muzikaler, je hoort duidelijk meer harmonischen. Een solo komt nu echt tot leven!
Hij benadert de PAF duidelijk vele malen beter, m'n LP klinkt nu zoals een LP hoort te klinken :)

drap
15 maart 2007, 15:29
Je instellingen op je versterker er op aanpassen :sssh:

Voor zover ik weet is de 'The Mule' de meest warme van de Bare Knuckles elementen en zo ervaar ik het ook in m'n SG. Het ligt dus echt niet aan het element. Misschien dat er wat verkeerd gesoldeerd is, of je potmeter is naar de kloten. Teveel treble is ook redelijk op te lossen door het gedeelte onder je hoge E snaar naar beneden te draaien of juist het gedeelte onder de lage E snaar omhoog.

Rutger
15 maart 2007, 15:45
ik vermoed idd ook dat het niet aan de Mule of je gitaar ligt, maar eerder aan de bedrading of de instelling van je e.q. Klopt je bedradingsschema? En wijzig ns flink wat aan je amp-instellingen

ik heb nl zelden zo'n goede sound van een hb in de brug gehoord, dan met die Mule in de brug

drap
15 maart 2007, 17:54
Ik kan alleen maar uit ervaring zeggen dat je wat fout doet. Wat het is, ik weet het ook niet, maar begin eens bij de presence (als die op je versterker zit) en je treble knop op je versterker.

Orpheo
15 maart 2007, 18:31
Ik heb het Tim gevraagd. Hij denkt zeker weten dat er iets mis is met je ampinstellingen. de mule is zo warm! echt waar.


ik heb Tim ook gevraagd om een custom warpig: cream bobbins, gouden cover, ceramische magneet, iets minder windingen, maar genoeg voor die knallende mids, strakkkkk laag en zingend hoog. komt in mn LP!

In mijn V kunnen ze ook komen, ik twijfel nog. Maar als tweede set komt er een set painkillers bij. Die passen ook mooi in een LP en in een V. Ik moet zeggen dat ik geweldige info krijg van die gasten, en geweldige hulp en nja: gewoon service zoals t hoort!!

Punt
15 maart 2007, 22:31
Je zou ook de polepieces (die schroefjes op je pickup) nog wat lager kunnen zetten bij de hoge snaren...en de pickup weer wat hoger.

Henk_De_Wombat
16 maart 2007, 00:26
Okay, ik zit eraan te denken om Bareknuckles in mijn Les Paul te plaatsen.

Ik zoek pickups die zowel rauw en oldschool (denk aan Jimmy Page's toon in Heartbreaker) als clean en warm (denk aan Hey Joe van Jimi Hendrix) mooi kunnen klinken.

Welke Bareknuckles raden jullie mij aan? Of zou ik toch beter voor een ander merk kunnen gaan? Zelf zat ik aan de Mules en de Missisipi Queen (da's die P-90 toch?) te denken.

Alvast bedankt.

Orpheo
16 maart 2007, 00:40
Okay, ik zit eraan te denken om Bareknuckles in mijn Les Paul te plaatsen.

Ik zoek pickups die zowel rauw en oldschool (denk aan Jimmy Page's toon in Heartbreaker) als clean en warm (denk aan Hey Joe van Jimi Hendrix) mooi kunnen klinken.

Welke Bareknuckles raden jullie mij aan? Of zou ik toch beter voor een ander merk kunnen gaan? Zelf zat ik aan de Mules en de Missisipi Queen (da's die P-90 toch?) te denken.

Alvast bedankt.

mule set. heb je t helemaal te pakken.

Rutger
16 maart 2007, 01:16
Ik denk dat je de juiste combi (brug: Mule; hals: Mississippi) te pakken hebt Henk. Jimi gebruikt natuurlijk een Strat bij Hey Joe, dus met een LP haal je dat niet.... maar met de Mississippi heb je toch een heel erg mooi singlecoil geluid. Het neigt mijns inziens meer naar de singlecoil dan naar de P90.

Ik heb precies die combi in mn LP, en zocht precies die sound als jij, dus ik zou het erop wagen ;)

drap
16 maart 2007, 01:42
Bedankt in ieder geval! Drap en jij zouden wel gelijk kunnen hebben in de zin dat het misschien niet eens aan de elementen ligt, maar aan andere factoren.
Heb alles hopeloos geprobeerd en op de amp-instellingen is vooralsnog niets aan te merken....heb ook vanalles geprobeerd daarbij, maar het karakter bleef steeds hetzelfde. Het is wel een transistor-versterker (Fender Studio 85 uit 88') waar ik de gitaar doorheen plug. Misschien dat het daar aan ligt? Het is geen topper ofzo, maar wel degelijk en komt voor een redelijk klein ding toch een bruut geluid uit. Misschien dat daar die 'schril-heid' door komt...weet niet of een buizenversterker de oplossing is.

Ik heb een uur geleden de brug-pickup nog meer omlaag gehaald bij de hoge E-snaar en moet zeggen dat het al een hele verbetering is...het sustaint nu iets soepeler dan voorheen en minder bijterig (wel vocaal)....het verschil tussen hals en brug is wel wat minder geworden in output daardoor, maar lijkt al een stuk beter.
Het enige is nu dat de ene kant van de brugpickup best laag ligt en de andere kant heel hoog (bijna tegen de snaren) om in balans te zijn met de hals. Hij zit dus schuin. Zou ik de de kant van de lage E-snaar omlaag doen, dan verlies ik echt volume en dat is duidelijk hoorbaar....erg vreemd. Het is niet zo dat de brug-pickup netjes in de mounting-ring ligt, terwijl dat wel zou moeten....


In dit stuk geef je eigenlijk al twee problemen aan. Het eerste is, en dat zeg ik niet om af te kraken, je versterker. Althans, laat ik me zo uitdrukken, ik ben nog nooit een niet schelle Fender transistor versterker tegen gekomen. Maar goed, wie weet maakt deze een uitzondering op de regel.

Het tweede probleem blijft de stand van je element. Je geeft al aan dat aan één kant het element bijna tegen de snaren aanzit. Ik kan je alleen maar aanraden het element in z'n geheel een flink eind naar beneden te schroeven. Ik heb m'n 'Mules' aan de brugkant helemaal niet zo heel ver boven de pickup ring en heb de hoge E kant net ff wat hoger dan aan de lage E kant. Het halselement heb ik aan de lage E kant zelfs een stukje onder de pickup ring en de hoge E er net ff boven. Dit is natuurlijk ook geheel afhankelijk van je actie. Ik zelf heb de actie op m'n SG net ff bovengemiddeld qua hoogte. Dus heb je bijvoorbeeld een lage actie, dan doe je de elementen nog wat lager dan in mijn voorbeeld.

Rutger
16 maart 2007, 02:01
Yam, probeer m eens over een andere amp zou ik zeggen, en vertel ons dan wat je bevindingen zijn!

Agent_Smith
16 maart 2007, 09:19
Ik wilde hier even mee wachten, maar idd: die versterker die je noemt....tsja. Er zijn zeker goede transistoramps, maar die Studio 85 is toch wel echt vette crap. Sorry hoor, absoluut no offence! :)
Neem je LP eens mee naar een gitaarwinkel of een bekende met een goeie amp. Dan kun je pas echt horen wat je gitaar doet en voorkom je dus dat je onnodig geld weggooid door elementwissels.
Let ook op de hoogte-instelling idd. Bijna tegen de snaren aan is nooit bevorderlijk voor je tone en sustain.

Rutger
16 maart 2007, 13:13
Ja, we zeiden al: wellicht een kapotte potmeter of een foute bedrading? Dat valt wel door te meten. En even het bedradingsschemaatje ernaast houden

Rutger
16 maart 2007, 13:19
Tja, je hoeft maar even een vergissing te maken in de kleuren van de bedrading en je hangt... de kleuren verschillen immers per fabrikant.
Heb je de 2 of de 4 conductor?

Rutger
16 maart 2007, 13:25
Tja, dan moet je wel heel dom zijn wil je daar een fout in maken... maar k zou t toch ff checken voor de zekerheid. Je weet maar nooit, profs kunnen ook (domme) fouten maken

En even de potmeters doormeten

drap
16 maart 2007, 13:28
Ik kan me ook niet voorstellen dat bij het insolderen van het element de potmeter ook is doorgemeten. Als de klant niet aangeeft dat iets kapot is gaan ze het denk ik ook niet doormeten, maar alleen het element erin zetten.

Ik denk nog steeds dat het een combinatie is van de versterker + de stand van de elementen. Die elementen zelf zijn absoluut niet schel.

Rutger
16 maart 2007, 15:10
of je zoekt toch iets anders in je sound dan je dacht, kan ook

Rutger
16 maart 2007, 15:32
tja, da's het lastige met elementen, die kun je niet even allemaal bij Feedback gaan testen. wat je wel kunt doen is op LP's van andere gitaristen spelen, luisteren naar gitaristen die jouw favoriete sound hebben en kijken wat zij gebruiken, advies vragen aan mensen op fora.... en dan blijft het toch de goede gok wagen. en als het niks is, doorverkopen en iets anders proberen.

naar mijn idee zoek je namelijk toch iets dat veel vetter is, dus wat meer bassen en hogere output, en niet zozeer de klassieke LP PAF sound. misschien toch even bij Bareknuckle zelf om advies vragen

maar wat ik je toch wil aanraden is, om eerst nog een tijdje met de Mule te blijven spelen en aan je instellingen te blijven sleutelen. zo raak je vertrouwd met de Mule en kun je later, als je ontevreden blijft, alsnog aan een andere pu gaan denken. je moet immers toch altijd even 'wennen' aan nieuwe spullen en ermee om leren gaan.
ik ervaar zelf dikwijls dat als ik ontevreden raak, en dan een uurtje met m'n spullen ga rommelen, ik er toch weer hele mooie nieuwe sounds uithaal die ik daarvoor nog niet ontdekt had.

Rutger
16 maart 2007, 17:16
Goed om te horen Yam! t Is soms gewoon even flink sleutelen voor je een goed resultaat krijgt. Ben blij dat het je gelukt is :)

Orpheo
17 maart 2007, 23:45
Heey,

Zou de ''Mule'' in de hals en de ''Rebel Yell'' in de brug een goede combinatie zijn?

tuurlijk, alle BKP's zijn een goeie combi. maar ik snap je niet; je wilt de JB van bareknuckle. de JB is heel schel en heel harsh. je zegt dat je Mule dat ook is. dan heb je toch precies dat?! in principe is ieder element lekker met the mule in de hals. cold sweat, nailbomb, painkiller, black dog, warpig (!)... dat zijn de elementen die lekker zijn in een LP. de holydiver en emerald zou ik niet doen; de emerald is te warm en heel smooth, de holydiver ook heel smooth en rollend, redelijk gritty; meer dan de nailbomb maar minder dan de painkiller.

ik denk dat de warpig perfect is voor wat jij wilt. laat je niet leiden door die heel hoge weerstand. de weerstand is wel hoog, maar de totale output niet, omdat de magneet niet bijster sterk is :) (t is een alnico V). de ceramische warpig is ook heel lekker btw!

Henk_De_Wombat
18 maart 2007, 00:44
Bedankt voor het advies jongens, ik zal nog ff onderzoek doen naar de BKPs. Als ik ze heb laat ik jullie mijn bevindingen weten.

Punt
18 maart 2007, 03:09
Ik zit nu nog te twijfelen tussen de Warpig voornamelijk en de ''Rebel Yells''.....die heeft namelijk ook een hogere output dan de Mule brug...en volgens mij klinkt ie heel helder, zeker weten doe ik het niet.

Ik heb de RY in de brug. Klinkt helder maar toch warm. Gitaarvolume op 7 en je zit een beetje in de PAF sfeer maar dan iets dikker. Volume open en je hebt een modernere sound.

Punt
18 maart 2007, 11:27
Wat is een monsterlijke BKP set-up?

Warpig in de brug en Warpig in de hals?

Ga eens op het BKP forum rondvragen en beluister de clips op het 'player' deel...

The Underdog
18 maart 2007, 12:53
Waarom ga je niet voor echt goeie pickups als de Fat PAF van GFS?

DarknessAwaits
18 maart 2007, 13:31
:o



:D

Orpheo
18 maart 2007, 22:50
black dog, nailbomb, painkiller, CERAMISCHE (!!!!!!!!!) warpig. en anders Tim mailen voor een custombuild exemplaar.

Orpheo
18 maart 2007, 23:11
Ja oke, maar bij die ceramische Warpig heb ik echt het idee dat het geen sustain geeft.....kan aan de naam liggen, maar het moet dus sustain geven en voornamelijk ook lekker duidelijke sustainvolle scherpe tonen tijdens distortion-solo's.....De JB zoek ik dus eigenlijk wel gewoon, maar het liefst in BK vorm.....dus die ceramische Warpig komt daar het dichtst bij in de buurt?
Welke kan dan het beste in de hals?

bij de ceramische warpig moet je denken aan de superdistortion van dimarzio, maar dan beter. meer transparantie, ongeveer evenveel output. en dat gezeik met sustain... kom op. tis een lespaul. die heeft genoeg sustain.... je kunt 'm laten doorzingen, en ondertussen een broodje eten....

de JB, heb je daar wel eens over gespeeld? dat ding is zo schel als een icepick door jeschedel; net je Mule dus.

de warpig raad ik absoluut aan, en anders de nailbomb of de painkiller. de nailbomb is smooth en soms met lekker wat bite en attack (afhankelijk van spel) en lekkere pinches maar he, fuck it, ik krijg zelfs dikke pinches uit het halselement van een telecaster...

in de hals raad ik nog steeds the mule aan. of de emerald.

Dirkdewaard
18 maart 2007, 23:35
Oke, bedankt voor je raadgeving.
Een LP heeft inderdaad behoorlijk wat sustain, maar op de een of andere manier werkt ie gewoon het beste met high output pickups...misschien vanwege het hele zware gewicht (zwaarder dan een gewone LP), daarom klonken de EMG's ook goed erin. Ik zoek dus een passief alternatief voor EMG en de Warpig lijkt me erg goed bij de gitaar passen in de brug. In de hals misschien ook wel een Warpig...hij moet ''groter'' klinken dan een Mule in de hals.....zodat ik dus ook een soort cleane metal tone krijg. De Mules zijn te 'smooth' en zoet in de halspositie, ook met clean. Fantastisch, maar je krijgt er serieus geen strakke cleane metal-intro of iets dergelijks uit. Althans niet op mijn Les Paul. Higher output pickups doen dt echt beter.....kwestie van smaak, maar uiteindelijk ben ik qua lead-tone/sustain toch meer een hardrock/metal solo freak.

Over wat voor versterker speel je?

Orpheo
18 maart 2007, 23:39
Oke, bedankt voor je raadgeving.
Een LP heeft inderdaad behoorlijk wat sustain, maar op de een of andere manier werkt ie gewoon het beste met high output pickups...misschien vanwege het hele zware gewicht (zwaarder dan een gewone LP), daarom klonken de EMG's ook goed erin. Ik zoek dus een passief alternatief voor EMG en de Warpig lijkt me erg goed bij de gitaar passen in de brug. In de hals misschien ook wel een Warpig...hij moet ''groter'' klinken dan een Mule in de hals.....zodat ik dus ook een soort cleane metal tone krijg. De Mules zijn te 'smooth' en zoet in de halspositie, ook met clean. Fantastisch, maar je krijgt er serieus geen strakke cleane metal-intro of iets dergelijks uit. Althans niet op mijn Les Paul. Higher output pickups doen dt echt beter.....kwestie van smaak, maar uiteindelijk ben ik qua lead-tone/sustain toch meer een hardrock/metal solo freak.

je wilt high output? pak dan warpigs. hotter is er gewoon niet. doe dan gewoon ook de hele set. ben je van al t gezoek en gezeur af. de warpig heeft tim ontwikkelt als een passieve EMG. de tone van n emg in een passief element.

D3nnis
19 maart 2007, 00:01
je wilt high output? pak dan warpigs. hotter is er gewoon niet. doe dan gewoon ook de hele set. ben je van al t gezoek en gezeur af. de warpig heeft tim ontwikkelt als een passieve EMG. de tone van n emg in een passief element.

Volgens mij is de Miracle Man meer EMG sound, ik denk dat de warpigs nog wat donkerder zijn qua geluid (behalve ceramische warpig).

Orpheo
19 maart 2007, 00:07
Volgens mij is de Miracle Man meer EMG sound, ik denk dat de warpigs nog wat donkerder zijn qua geluid (behalve ceramische warpig).

niet volgens Tim (de kerel die ze maakt en ontwerpt). de miracle man is meer als de dimarzio EVO..,

D3nnis
19 maart 2007, 00:11
Ik heb nog ergens een reactie van Tim gevonden waarin staat dat de Miracle Man een beetje in de richting van Zakk Wylde moet gaan (= EMG 81), misschien dat de warpig gemaakt is naar het geluid van een andere EMG?

Punt
19 maart 2007, 00:13
Allemachtig, dit wordt een leuterthread. Denk je nou echt dat pickups zoveel invloed hebben op je sound? Die wordt gevormd door je totale rig en bovenal door je vingers. Iedere pickup klinkt anders in iedere gitaar. Natuurlijk heeft de pickup invloed op je geluid, maar volgens mij ben jij beter af met b.v. een Bogner Uberschal dan met een andere pickup. Daarop janken je Mules dat het een lieve lust is.

D3nnis
19 maart 2007, 00:16
Allemachtig, dit wordt een leuterthread. Denk je nou echt dat pickups zoveel invloed hebben op je sound?

Ehm...ja!
Bagger in = bagger uit, maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat de rest ook in verhouding in orde moet zijn, maar het maakt wel degelijk erg veel verschil om goede pickups te gebruiken.

pol
19 maart 2007, 00:17
en wat ik ook niet snap, mensen die gewoon op slechte amps spelen, en dan hun pickups gaan veranderen om een beter geluid te krijgen, koop dan eerst een deftige amp, dan merk je het verschil tenminste.

op andere speakers spelen maakt al een stuk meer verschil uit dan pickups vind ik.

drap
19 maart 2007, 00:20
Allemachtig, dit wordt een leuterthread. Denk je nou echt dat pickups zoveel invloed hebben op je sound? Die wordt gevormd door je totale rig en bovenal door je vingers. Iedere pickup klinkt anders in iedere gitaar. Natuurlijk heeft de pickup invloed op je geluid, maar volgens mij ben jij beter af met b.v. een Bogner Uberschal dan met een andere pickup. Daarop janken je Mules dat het een lieve lust is.

Tot op zekere hoogte wel mee eens. Het ligt ook voor een groot deel aan de gebruikte pedalen/versterker. Alleen een element doet je niet meer pinches maken, of janken, of wat dan ook. Althans, passieve elementen niet. In het rijtje van Yamhammer is de versterker zonder meer één van de oorzaken, daar ben ik echt van overtuigd.

Punt
19 maart 2007, 00:28
Ehm...ja!
Bagger in = bagger uit, maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat de rest ook in verhouding in orde moet zijn, maar het maakt wel degelijk erg veel verschil om goede pickups te gebruiken.

Ja, ik ga natuurlijk wel uit van GOEDE pickups.
Alle BKP's zijn goed. Met zo'm Mule haal je, als alle andere componenten ok zijn, met een beetje tweaken best die sound van dat clipje. Het is en blijft een schakel in de keten. En die hele keten maakt je sound. Een top hoge output pickup op b.v. een Valve Jr gaat echt niet die sound geven.

Dirkdewaard
19 maart 2007, 12:20
Koop een JCM800/Plexi gooi hem open en je hebt hoge output! :)

Maar even serieus, ik zou me meer gaan richten op een versterker.

Rutger
19 maart 2007, 12:47
Ja Yam, ik denk dat je nu toch een beetje doorslaat met die pu's. Want echt, je hebt nu hele goede pu's in je LP, die Mule wordt niet gauw verslagen!

Gisteravond heb ik de Mule in de brug bij een optreden gebruikt... echt, een beest! Maar daar zit wel een goeie buizenamp met een bruut (duur) pedaal en een set goeie kabels achter.

De jongens hierboven hebben wel gelijk. Je liet al eerder weten dat je over een Fender transistoramp speelt.... nou, daar krijg je dus nooit van z'n leven een goeie metalscheur mee, laat staan dikke bassen, vette punch en harmonics.

Ik kan je zeggen dat je die wél krijgt met de Mule en een goeie buizenbak!

Dus je kunt mijns inziens beter de Mule houden en eerst wat aan de rest van je set-up gaan doen, voor je nodeloos meer geld aan pickups gaat besteden.

pol
19 maart 2007, 14:20
Waarom hou je dan die emg's niet gewoon als je ze toch zo goed vind ???
Looks vind ik nu ook geen argument om van pickups te veranderen, tenzij je toevallig knalroze pickups moest hebben ?

drap
19 maart 2007, 16:03
Waarom hou je dan die emg's niet gewoon als je ze toch zo goed vind ???
Looks vind ik nu ook geen argument om van pickups te veranderen, tenzij je toevallig knalroze pickups moest hebben ?

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af...

Rutger
19 maart 2007, 16:15
+1

en elementkapjes kun je er toch ook gewoon afhalen?
want als je dik tevreden bent met actieve elementen, moet je niet overgaan op passieve, want daarmee haal je je geliefde sound nooit terug.

drap
19 maart 2007, 17:35
High output elementen klinken clean nooit echt geweldig. Door de hoge output zijn high output elementen ook bijna niet clean te krijgen. En dat je met wat lagere output niet kan scheuren en janken, is absoluut niet waar. Pleur een gitaar met low output humbuckers aan een lekkere Marshall, beetje boosten en je hebt een killer tone waar je mee kan pinchen en janken en feedbacken wat je maar wil. Hoe doet Slash het anders denk je? Daar komt bij, waarom lukt het mij dan wel met die 'Mules'. En ik heb nog niet eens een vreselijk scheurmonster als versterker. Maar Fender versterkers, en zeker de transistor versterkers, vergeet het maar.

Kim Wilson
19 maart 2007, 17:39
Ook met een lekkere Fender bak kun je wel janken. Als je het maar hard genoeg zet. Als je een Super Reverb of een Bandmaster maar een goed eind openzwaait, kun je nog best versteld staan...

drap
19 maart 2007, 17:48
Ook met een lekkere Fender bak kun je wel janken. Als je het maar hard genoeg zet. Als je een Super Reverb of een Bandmaster maar een goed eind openzwaait, kun je nog best versteld staan...

Oh ja, er zijn een aantal Fender buizenversterkers waar ik het wel van wil geloven, maar het gaat me hier ff puur om een transistor versterker van Fender. Ik heb er zelf ooit één gehad en heb al over vele gespeeld en elke keer kwam ik weer bedrogen uit.

Agent_Smith
19 maart 2007, 19:04
Oh ja, er zijn een aantal Fender buizenversterkers waar ik het wel van wil geloven, maar het gaat me hier ff puur om een transistor versterker van Fender. Ik heb er zelf ooit één gehad en heb al over vele gespeeld en elke keer kwam ik weer bedrogen uit.

Ja, zonder er een versterker topic van te maken: die gehele 'red-knob' serie van Fender vind ik erg matig. Fender heeft prachtige amps, maar dat is voor mij toch wel de 'dark age' van Fender.

drap
19 maart 2007, 19:31
Ik vind het ook een hele duidelijke zaak. Ik bedoel, die 'Mules'; warm: check, goed sprankelend clean: check, goeie volle, strakke scheur: check, goed klinkende, maar verre van een schel tophoog; check. Ja, dan lees ik transistorversterker van Fender, dan is dat voor mij 1+1. Dan kan je blijven investeren en verwisselen tot je een ons weegt, het gaat er niet enorm van veranderen. En een lekker scheurpedaal in combinatie met een overdrive om de zooi te boosten doet ook een hoop goed.

Orpheo
20 maart 2007, 01:05
Dat doe ik al :)
Maar het is gewoon niet wat ik wil.
Warpig of Miracle Man... :lp:

man, dat zijn weer 2 uitersten. ga eens gewoon met je gitaartje naar feedback, prik 'm in een recto of in een bogner shiva of in een marshall of gewoon in een koch powertone ipv die crappy fender, en kijk DAN of je andere elementen nodig hebt. zo ja, PM me hoeveel je voor je Mules wilt hebben...

Punt
20 maart 2007, 01:22
Yam, als je het allemaal zelf zo goed weet.
Ga dan toch lekker die Warpicks kopen.
Zet ze in je LP en scheur die transistors helemaal aan flarden :)
Succes!

mmd
20 maart 2007, 08:45
hi
na het horen van een paar soundclips op bareknuckles zit k er ok aan te denken om ze aan te schaffen.
zou graag wat advies willen bij het kiezen.
ik heb een ibanez rg320 en speel van alles en nog wat van mooi clean tot het ruigere werk.
tijdens het beluisteren van de soundclicps spraak de miracle en de mule me erg aan.
graag wat tips alvast bdankt

Rutger
20 maart 2007, 11:54
hi
na het horen van een paar soundclips op bareknuckles zit k er ok aan te denken om ze aan te schaffen.
zou graag wat advies willen bij het kiezen.
ik heb een ibanez rg320 en speel van alles en nog wat van mooi clean tot het ruigere werk.
tijdens het beluisteren van de soundclicps spraak de miracle en de mule me erg aan.
graag wat tips alvast bdankt
vraag het ten eerste aan Bareknuckle zelf, die kan je van goed advies voorzien!

ik zou niet weten welke pu zich het beste in een Ibanez houdt

provisus
20 maart 2007, 12:01
Die Steve Stevens Sig klinkt ook ontzettend goed op de soundclips die ze hebben, ontzettend groot en 3D geluid,
Maar volgens mij zijn deze elementen vrij duur hier in Nederland, ik zag namelijk dat Haarguitars deze elementen importeerde?!
Ik zit nu te twijfelen tussen de Mule en de Steve Stevens sig, omdat ik heb een SLO-100 en die wordt iets wat snel schel, maar misschien mag ik dat terplekke uittesten.

drap
20 maart 2007, 15:34
Hey Orph, ik laat het nog wel weten van de Mules.
Hoe is een set Black Dogs eigenlijk?

:seriousf: Wat wil je nou eigenlijk. Die Black Dog is weer een compleet ander uiterste :seriousf:

Kim Wilson
20 maart 2007, 15:36
:seriousf: Wat wil je nou eigenlijk. Die Black Dog is weer een compleet ander uiterste :seriousf:
Hij weet precies wat ie wil. Of niet. Of wel. Of niet.

bass blom
20 maart 2007, 17:15
sjees houden jullie nou es op over die bareknucles..
ik begin steeds meer te gassen om er een stel in mn 1975 LPC te gooien :D

rickert
20 maart 2007, 17:44
Hij weet precies wat ie wil. Of niet. Of wel. Of niet.

Go Hans, go Hans, go Hans!

Rutger
20 maart 2007, 17:59
Hij weet precies wat ie wil. Of niet. Of wel. Of niet.
Misschien is Yam wel een wijf... :p

Punt
21 maart 2007, 00:08
Die Steve Stevens Sig klinkt ook ontzettend goed op de soundclips die ze hebben, ontzettend groot en 3D geluid,
Maar volgens mij zijn deze elementen vrij duur hier in Nederland, ik zag namelijk dat Haarguitars deze elementen importeerde?!
Ik zit nu te twijfelen tussen de Mule en de Steve Stevens sig, omdat ik heb een SLO-100 en die wordt iets wat snel schel, maar misschien mag ik dat terplekke uittesten.

Mule is de klassieke PAF kloon. RY is moderner met meer output maar wel warm en vol, niet schel. Ik zet het volume van de gitaar over het algemeen op 7, klinkt warm en vol, met de RY en voor solo's naar 10 wordt wat meer compressed op mijn amp.

Orpheo
21 maart 2007, 00:31
Hey, klinkt een Bare Knuckle Alnico II ook lekker voor rock in de brugpositie?


WELKE bareknuckle met alnico 2! Yam, lets face it. Ik heb onderhand 6 BKP's gehad en getest, en ik durf in alle eerlijkheid wel te zeggen dat er niemand hier op t forum is (die zich geopenbaard heeft als BKP speler :P ) die precies kan zeggen wat jij wil. Mail Tim gewoon, en laat dit topic eens met rust. de laatste 2 pagina's zitten vol met je gezwam, en laten we gewoon in dit topic tone beschrijven. hoe de elementen tot elkaar verhouden.

Punt
21 maart 2007, 00:55
Hey, klinkt een Bare Knuckle Alnico II ook lekker voor rock in de brugpositie?

Volgens mij neem jij ons in de maling.
Of er is iets anders mis...

DarknessAwaits
21 maart 2007, 01:29
En bass.......ghehe join the club. Eenmaal Bare Knuckles, altijd Bare Knuckles :D:p :hippie:

Ja, maar waarom vraag ik me dan in vredesnaam af in jouw geval?

Niet dat ik je verder wil beledigen ofzo maar de afgelopen paar dagen zit je maar te dubben of het ene of het andere BK element... en dat terwijl je zo ontevreden bent met het ene element van BK dat je hebt. Nja, ik hoop dat je Orph's advies opvolgt en ook het andere wat al een paar keer is gegeven: test eens op een andere versterker. Je zult onderhand best gewend zijn aan je eigen geluid maar als je je open stelt voor iets anders dan moet het toch bijna wel zijn dat het beter gaat klinken. Ik kan me niet voorstellen dat je dan geen goede setup hebt qua gitaar en elementen.

Kim Wilson
21 maart 2007, 10:13
:seriousf:

Wat ben je ook een heerlijke grappenmaker! :D

Hoe denk jij nou uit een torrenbak het mooie zingende geluid van een Twin Reverb te halen? En met passieve elementen de EMG sound? En dan de elementen de schuld geven, maar wel zeggen dat BK dé elementen zijn? En van het ene uiterste naar het andere uiterste te vliegen?

Als ik jou was, zou ik mijn gehoor nog maar een paar jaartjes trainen, en voor jezelf uitmaken wat je nou precies wilt. Misschien t.z.t. een mooie Fender buizenamp op de kop te tikken (ik heb er nog wel één staan ;) ), misschien dat dat helpt.

Maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat er nog íemand is die jou hier serieus gaat nemen.

Kim Wilson
21 maart 2007, 15:32
Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat je kennis is gebaseerd op wat je hier op het forum hebt opgevangen. Er zit geen enkele samenhang of logica in je verhaal.

drap
21 maart 2007, 16:31
Haha, nou ik ben er inmiddels achter dat de verschillende Alnico's (II, III, V, IV) en ceramisch allen een andere basistoon hebben.

Face it, daar ben je helemaal nog niet achter en ik denk maar weinig hier. Tenzij je ze allemaal in meerdere vormen al eens getest hebt, maar dat lijkt me stug. Je hebt er laatst zelfs een topic voor geopend, omdat je de verschillen niet wist.


En dan heb je ook nog eens verschillende elementen, de een met hoge output en de ander met lagere output. Zo makkelijk is het allemaal niet om je sound te vinden. Ik ken een heel ervaren gitarist die 10 jaar lang zijn sound zocht en telkens overging op andere elementen etc en belandde bij een bepaald element-merk en dat was het voor hem. Als je je setup gewoon goed kent zoals pedalen, versterker, dan kunnen elementen van heel veel invloed zijn met je vertrouwde pedalen en versterker die je niet veranderd.
Versterker en pedalen veranderen i.p.v elementen dat kan...alleen als je weet hoe goed het kan klinken door diezelfde pedalen en versterker en na veranderen van elementen veel minder goed (met dezelfde versterker en pedalen), dan schaf ik toch liever een goede set elementen aan die bij mn versterker en pedalen passen.

Oh, maar dan is dus Bare Knuckles ook niet persé HET merk voor je lijkt me. Kan zomaar een ander merk zijn.


Ik hou niet van master volume en allerlei toeters en bellers, gewoon simpel direct vanuit cleane versterker en je pedalen erop aansluiten en gaan! En de Fender voldoet prima aan mn wensen met een formidabel clean.
De Rode Knoppen serie van Fender vind ik de beste versterkers die er zijn voor een Les Paul... Kwestie van smaak en manier van spelen.

Er zijn niet erg veel merken die simpelere versterkers hebben dan Marshall. Dat is nou juist net waar Marshall om bekend staat. Een killer tone met zo min mogelijk knoppen. Eventjes de latere Marshalls buiten beschouwing gelaten, maar dat geldt even zo hard voor Fender.


Marshalls zijn natuurlijk ook te gek, net als Fender versterkers maar beiden een ander karakter. Velen gebruiken Marshalls en halen daaruit direct hun overdrive of distortion..niet mn ding. Ik speel liever over een uitstekend clean kanaal en via pedalen, vandaar de Fenders.

En zijn ook velen (waaronder ik) die het clean van een Marshall geweldig vinden en daarover pedalen gebruiken. Dat is nou niet iets typisch Fender ofzo. Er zijn ook velen die hun overdrive/distortion rechtstreeks uit een Fender halen. Sterker nog, het zijn juist vaak de Fender puristen die geen, of in ieder geval zo min mogelijk pedalen gebruiken. Toegegeven, niet met brakke Fender transistor versterkers, want dan springt het glazuur je van de tanden als je ook maar een beetje aan de gain knop zit. Als jij een Fender transistor versterker een uitstekend clean vindt produceren is jouw smaak, maar daar denken de meesten toch anders over als ze ooit eens over zo'n ding hebben gespeeld. Ik vind ze persoonlijk nog eens slecht reageren op pedalen ook. Dynamiek is nul op die dingen.

Maar sorry Yam, ik ga je niet meer van advies dienen. Zo gauw als dat je ook maar even meegaat in iemand z'n advies, vraag je nog geen 5 minuten later iets compleet anders en heb je ineens een hele andere voorkeur. Ik kan in ieder geval geen touw vastknopen aan je vragen en ideeen.

DarknessAwaits
21 maart 2007, 18:20
En was het fel, dat licht?

Kim Wilson
21 maart 2007, 18:23
I hate to say I told you so...

Rutger
21 maart 2007, 18:25
Nou Yam, zeg me maar na....

"Sorry jongens, jullie hadden gelijk!"

Rutger
21 maart 2007, 18:38
Nooit geweten dat de Fender transistor van zoveel invloed kon zijn op die bijtende en ongebalanceerde crap.
Nee, het is:

de Fender transistor = die bijtende en ongebalanceerde crap ;)

Danny_Hungar
1 april 2007, 23:27
Interessant forum dit :)

Ik heb binnenkort een nieuw setje elementen nodig voor mijn tokai les paul en kwam op advies terecht bij bare knuckles. Nu heb ik de stormy monday op het oog voor in de hals en in de brug eigenlijk de emerald.
Ik zou weleens wat meer willen weten over de emerald...hoe verhoud deze zich in de brug? Ik zoek een zingend hoog, bijtende mids en diepe, strakke bassen met veel sustain en een goede cleane toon!!
Is de Emerald een goede optie?

provisus
1 april 2007, 23:32
Ik krijg deze week de Rebel yell van bareknuckles voor in de brug positie!, ik ben ontzettend benieuwd hoe deze zal klinken op mijn set. Misschien als hij goed bevalt een in de neck positie. Binnenkort als ik hem binnen heb zal ik er meer over vertellen

Danny_Hungar
1 april 2007, 23:46
Ik krijg deze week de Rebel yell van bareknuckles voor in de brug positie!, ik ben ontzettend benieuwd hoe deze zal klinken op mijn set. Misschien als hij goed bevalt een in de neck positie. Binnenkort als ik hem binnen heb zal ik er meer over vertellen

Oke, doe dat!! :) :) :)

Ben heel erg benieuwd hoe het zal klinken.
Speel je wel met een LP-achtig model?

provisus
2 april 2007, 00:29
Ja ik stop ze in m'n Gibson les paul studio, heb em bij Haarguitars besteld is de importeur van Bareknuckles.

bass blom
1 mei 2007, 19:40
Ik krijg deze week de Rebel yell van bareknuckles voor in de brug positie!, ik ben ontzettend benieuwd hoe deze zal klinken op mijn set. Misschien als hij goed bevalt een in de neck positie. Binnenkort als ik hem binnen heb zal ik er meer over vertellen

1 maand later.. vertel.. :D

Vonk
1 mei 2007, 20:26
Ik heb een niet al te dure vintage Fender transistor amp, paar pedalen en een geweldige Gibson LP Standard.

Haha echt, dit forum beinvloed gewoon de hersenen. Het feit dat deze heer "vintage" als bijvoegelijk naamwoord gebruikt betekent volgens hem dat het slechte geluid in geen geval aan zijn transistoramp kan liggen.

Maak een sticky van dit topic, dan wordt de helft van het forum, als het niet meer is, weer met beide benen op de grond gezet.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen op dit forum eigenlijk BKP's hebben (gebruikt). Volgens mij ongeveer 4 mensen.

vinni
1 mei 2007, 21:52
1 maand later.. vertel.. :D

Nou inderdaad.....
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Heb sinds kort PAF's van Voodoo er in zitten.
Moah.....ben niet overtuigd......weinig sustain....
Maar moet ik nog nader onderzoeken.
Ben heel erg geintresseerd indie RY's....
Heb al fantastische clips gehoord.

Vinni