PDA

View Full Version : bareknuckles



Pagina's : 1 [2]

Punt
1 mei 2007, 21:40
Ik ben in ider geval nog steeds zeer tevreden over de RY in m'n LP.
Geen high gain pups, maar wel gain genoeg voor lekkere rock met behoud van toon. Warm, (in tegenstelling tot sommige berichten) de Crawlers zijn een stuk helderder, en met mooie overtones. Klinkt met een randje ook erg mooi.

Kim Wilson
1 mei 2007, 22:05
Haha echt, dit forum beinvloed gewoon de hersenen. Het feit dat deze heer "vintage" als bijvoegelijk naamwoord gebruikt betekent volgens hem dat het slechte geluid in geen geval aan zijn transistoramp kan liggen.

...
Laatst had deze heer nog een Laney halfstack. :sssh:

Oja, en hij kreeg het geluid van EMG's over een Fender Twin Reverb niet terug met zijn vintage torrenbak en Bareknuckles. :D

provisus
1 mei 2007, 23:47
1 maand later.. vertel.. :D


Ow sorry, ik was het al helemaal vergeten,

Nouw ik heb hem binnen, en hij klinkt geweldig !!
Met veel gain klinkt hij strak en gedefineerd zoals een moderne high output element, met weinig gain klinkt ie weer als een wat vintage achtige humbucker maar hij blijft strak klinken! met de volume pot kun je uitstekend wat gain er uit draaien.
Het is ook een vrij gebalanceerde humbucker niet echt een nijging naar bijv Mid, je hoort trouwens ook goed de aanslag als je bijv palmmute.
Kwa karakter klinkt hij erg op de soundtrack die op de website staat!



Nou inderdaad.....
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Heb sinds kort PAF's van Voodoo er in zitten.
Moah.....ben niet overtuigd......weinig sustain....
Maar moet ik nog nader onderzoeken.
Ben heel erg geintresseerd indie RY's....
Heb al fantastische clips gehoord.

Vinni

Sustain moet toch uit je versterker komen?!, in iedergeval heb ik meer dan genoeg sustain met m'n HOOK en bijna oneindig met een boostertje er voor.

drap
2 mei 2007, 00:43
Geef je het ook ff door aan Danny Hungar? Die wacht nog steeds op antwoord namelijk... :sssh:

schijnt trouwens dat ie ook een vintage Fender transistorversterker heeft...

Rutger
2 mei 2007, 09:24
k Ben nu alweer een paar maandjes meer dan tevreden met m'n BK's :)
Gedefinieerd, helder, lekkere mids, bas en treble goed uitgebalanseerd.

Ik kreeg nog een compliment na een optreden van de bassist van m'n andere band. Hij houdt niet van LP's en had altijd commentaar op m'n LP in de zaalmix. Nu was ie er toch erg over te spreken, zei dat het een hele verbetering is! :)

drap
2 mei 2007, 12:03
k Ben nu alweer een paar maandjes meer dan tevreden met m'n BK's :)
Gedefinieerd, helder, lekkere mids, bas en treble goed uitgebalanseerd.

Ik kreeg nog een compliment na een optreden van de bassist van m'n andere band. Hij houdt niet van LP's en had altijd commentaar op m'n LP in de zaalmix. Nu was ie er toch erg over te spreken, zei dat het een hele verbetering is! :)

Jij had er toch ook 'Mules' inzitten? In m'n SG heb ik ze ook en die is er wat romiger op gaan klinken in vergelijking met de originele elementen. Opzich zou ik dat hinderlijk vinden, omdat dan je clean wat doffer wordt naar mijn mening, maar met die 'Mules' is het eigenlijk helemaal niet hinderlijk, omdat het gewoon een heel ander mid is wat er in die elementen zit dan de originele Gibson elementen. Maar ik kan me voorstellen dat het in een Les Paul in ieder geval naar mijn smaak clean allemaal net ff wat te dof wordt (dat is ook de reden waarom ik niet een heel groot Les Paul fan ben). Maar hoe bevallen die 'Mules' jou met een clean signaal in je Les Paul?


Ghehehe, als je dit topic nog eens doorgraaft en dan met name als een bepaald, niet nader te noemen persoon binnen valt, dan lig je ook werkelijk helemaal dubbel. Geweldig! Dit topic is pure Gitaarnet cabaret geworden door met name die ene persoon :seriousf:

bass blom
2 mei 2007, 12:35
die ene persoon? hmm, ik zie m niet :D

drap
2 mei 2007, 12:47
die ene persoon? hmm, ik zie m niet :D

Ghehe, ik heb het destijds maar weer uitgezet, omdat ik toch elke keer de posts weer terug zag door de quotes. En nu ben ik er haast blij om, ik lag net dubbel van het lachen toen ik dit topic nog eens doorspitte :seriousf:

Rutger
2 mei 2007, 13:23
Jij had er toch ook 'Mules' inzitten?

Maar hoe bevallen die 'Mules' jou met een clean signaal in je Les Paul?

Ja, ik heb een Mule in de brug en een Mississippi in de neck.

Het clean van de Mule is niet dof. Wel heel helder, maar warm genoeg om niet te scherp te worden :)
Over de Mule in de neck kan ik helaas niets zeggen, want waarschijnlijk ben je daar benieuwd naar... ik heb bewust voor een P90 gekozen omdat mijn ervaringen met HB's in de neck niet zo geweldig zijn (te dof ;) )

drap
2 mei 2007, 13:44
Ja, ik heb een Mule in de brug en een Mississippi in de neck.

Het clean van de Mule is niet dof. Wel heel helder, maar warm genoeg om niet te scherp te worden :)
Over de Mule in de neck kan ik helaas niets zeggen, want waarschijnlijk ben je daar benieuwd naar... ik heb bewust voor een P90 gekozen omdat mijn ervaringen met HB's in de neck niet zo geweldig zijn (te dof ;) )

Gaat me eigenlijk om beide posities. Ik heb namelijk een Epi Les Paul gehad met van die Seymour Duncans '59 ofzo. Geweldige rocksound kreeg ik eruit, maar clean kreeg ik er nooit een lekker overtuigend, sprankelend clean uit. Altijd net ff te romig, waardoor het naar mijn smaak te dof werd. En zo heb ik veel andere Les Pauls ook altijd een beetje ervaren. Vandaar mijn vraag over die 'Mules' in jouw Les Paul. In m'n SG vind ik ze inderdaad ook redelijk helder, hoewel ik qua clean sowieso meer een Fender aanhanger ben (nee Yam, niet de versterkers). Ik was ff nieuwsgierig :)

Rutger
2 mei 2007, 15:34
Gaat me eigenlijk om beide posities. Ik heb namelijk een Epi Les Paul gehad met van die Seymour Duncans '59 ofzo. Geweldige rocksound kreeg ik eruit, maar clean kreeg ik er nooit een lekker overtuigend, sprankelend clean uit. Altijd net ff te romig, waardoor het naar mijn smaak te dof werd. En zo heb ik veel andere Les Pauls ook altijd een beetje ervaren. Vandaar mijn vraag over die 'Mules' in jouw Les Paul.
Ja, ik herken de frustratie van romigheid/wolligheid van HB's in Les Pauls. t Verschil met andere HB's is dat de Mule nogal bijtend is. Dat maakt dat ie verschrikkelijk lekker rockt maar niet bruut scheurt (als in metal), clean betekent dat dat ie lekker fel is maar niet schel. De Mule zit gewoon precies goed in z'n mids, en heeft daarbij een gezonde dosis hoog en laag die niet overheersen.


In m'n SG vind ik ze inderdaad ook redelijk helder, hoewel ik qua clean sowieso meer een Fender aanhanger ben
De tweede reden waarom de Mississippi in de neck zit ;)

Punt
2 mei 2007, 20:36
Ik weet niet waar je je bevindingen vandaan haalt om te zeggen dat de Crawlers helderder zijn dan de Rebel Yells, maar de RY's zijn de meest heldere.

Ik heb ze allebei dus uit eigen bevinding. Wel met verschillende gitaren, maar ik speel lang genoeg om dat te kunnen inschatten. Die 15k van BKP is niet te vergelijken met de opgave van andere fabrikanten. De RY's hebben een medium output. Ik ga hier niet over in discussie, mail BKP maar.

Punt
2 mei 2007, 20:40
Maar ik kan me voorstellen dat het in een Les Paul in ieder geval naar mijn smaak clean allemaal net ff wat te dof wordt (dat is ook de reden waarom ik niet een heel groot Les Paul fan ben).

Je hebt ook LP's die niet dof klinken. Mijn LP klinkt heel sprankelend.

provisus
3 mei 2007, 17:44
Een tip bij de bareknuckles rebel yells!!
Zet ze niet al te hoog bij de snaren want dan klinken ze niet erg strak!!
als je ze wat lager zet klinken ze in mijn oren lekkerder.

Punt
3 mei 2007, 21:09
Een tip bij de bareknuckles rebel yells!!
Zet ze niet al te hoog bij de snaren want dan klinken ze niet erg strak!!
als je ze wat lager zet klinken ze in mijn oren lekkerder.

Helemaal mee eens. Ik stel de pickups altijd op gehoor af en de RY's staan inderdaad behoorlijk laag.

provisus
14 mei 2007, 21:37
Hebben ze veel treble bij jou???

Op m'n HOOK hebben ze niet veel treble, wel veel presence.

Funkblaster
15 mei 2007, 12:34
wel even een vraagje van mijn kant, zijn die bareknuckles alleen los te verkrijgen of bestaan er ook gitaren waar ze al in zitten? puur uit nieuwsgierigheid btw

provisus
15 mei 2007, 18:10
Sorry ik heb geen ervaringen met andere Bareknuckles, in de neck positie heb ik een hb bucker van gibson uit begin jaren 80'. (ik was van plan om deze te vervangen ook met een hogere output element, maar toch niet gedaan omdat ik erg tevreden over ben met wat ik nu heb)

Voorde rest moet je even na gaan of het de moeite waard is, misschien is het leuker om 1 les paul origineel te houden en de ander te hotrodden. Ik heb het gedaan omdat ik een studio heb en die hebben niet al te goeie elementen er in. (vooral het brug element)

Wat ik trouwens ook heb gemerkt, dat als je je geluid echt niet lekker vind klinken moet je sneller kijken naar je versterker dan naar je gitaar. Bijv schelheid (dus onvriendelijk hoog) kan vaak aan je karakter van je versterker liggen en krijg je niet zo snel er uit doormiddel van buizen, elementen, pedalen.

Yamhammer_71
2 september 2007, 22:17
Is de 2-conductor-bedrading van Bare Knuckle elementen gelijk van kleur als van andere fabrikanten (zoals bijv. Gibson)??

DarknessAwaits
2 september 2007, 22:21
Geen idee, net eventjes gekeken op de bk-website maar dat is ook weinig informatief. Je hebt geen multimeter bij de hand? Dan zou je even kunnen meten wat de aarde is.

Yamhammer_71
2 september 2007, 23:05
Geen idee, net eventjes gekeken op de bk-website maar dat is ook weinig informatief. Je hebt geen multimeter bij de hand? Dan zou je even kunnen meten wat de aarde is.

Nee, heb geen multimeter. Lukt me verder wel via de BKP-website.

Thanks in ieder geval :) .

bluegate
1 december 2007, 23:40
Vandaag op zoek geweest naar nieuwe pickups voor mijn Eric Johnson strat.
Ik had goede dingen gehoord over Bare Knuckles dus de website eens
opgezocht en geklikt op Soundclips.
Kom ik op het forum terecht, maar gelukkig met veel clips van eindgebruikers.
In een van de onderwerpen zie ik een aantal Dire Straits opnames dus ik
even kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=S70beUtOFFs&feature=related
In zijn strat zit de Apache set, niet de Sultan set.
Dat vind ik dus heel lekker klinken, mooi open en veel definitie ondanks de
Youtube compressie.

Vanmiddag even naar Maxguitars geweest en een setje Apache gekocht.
Had helaas pas vanavond tijd om ze erin te zetten, maar dat ging relatief vlot.
Even de Shiva opgevuurd en het volume even aan het tijdstip aangepast.
Moest even wennen, de elementen die in de EJ zitten zijn niet echt slecht.
Maar dit is toch wat anders, zoals in het Youtube filmpje, veel opener en
veel meer detail in het geluid.
Jammer dat ik niet even wat meer volume kon produceren, maar dat komt
morgen tijdens de repetitie wel. :strat:

bass blom
1 december 2007, 23:47
vet filmpje, leuk ook om buiten te spelen :D

wat me opvalt is dat 1 en de zelfde noot 3 keer de compressie (van de camera) helemaal in doet schieten.
zal wellicht aan zijn uithaal liggen.

kunnen we een nieuwe serie van maken, speel je electrische gitaar unplugged buiten :cheerup:

(bij 33 sec hoor je de noot de eerste keer)

bluegate
2 december 2007, 00:11
Dat dacht ik ook, maar hij gebruikt daar een volumepedaal.

Godfather
2 december 2007, 02:07
Gezellig hier :D

Ik ben al een poosje wachtende op een Bare Knuckle Mississippi Queen (hum-sized P-90) voor in de hals van mn les paul classic.
Ik weet dat forumlid Rutger er ook eentje heeft en die is er heel positief over, maar verder nog iemand anders met ervaringen omtrent de Mississippi Queen in een les paul?

Vonk
2 december 2007, 02:13
De periode waarin dit onderwerp plaatsvindt is alweer achter ons gelaten, vooral omdat een bepaald persoon niet meer onder ons is. Nu is het weer gezellig ;)

bass blom
2 december 2007, 10:37
Gezellig hier :D

Ik ben al een poosje wachtende op een Bare Knuckle Mississippi Queen (hum-sized P-90) voor in de hals van mn les paul classic.
Ik weet dat forumlid Rutger er ook eentje heeft en die is er heel positief over, maar verder nog iemand anders met ervaringen omtrent de Mississippi Queen in een les paul?

nee, na enig dubben heb ik toch voor P94's gekozen, in brug en hals (op mijn custom)
groot feest :cheerup:
blijf wel nieuwsgirig naar die missqueens..

grayfink
2 december 2007, 10:48
Dat filmpje van post 272, als je klikt op "more from this user", zie je een heleboel direstraitsclipjes van hem. Hij speelt met dezelfde techniek, zelfde frasering als MK zelf. geweldig! http://www.youtube.com/watch?v=2uccC6j55lQ

bass blom
2 december 2007, 10:51
met de vingers spelen is daar het belangrijkste onderdeel van volgens mij.

barno
2 december 2007, 11:06
en zo gaat dit topic naadloos over in het LP topic: als knopfler op zijn LP speelt: komt voor mij in de buurt van perfecte LPsound, zonder toeters of bellen, pure sound (en techniek uiteraard)

bass blom
2 december 2007, 11:19
ik ben er ook van overtuigd dat je geluid voor noem eens 95% uit je vingers/plectrum komt.
daar waar jij de snaar aanslaat begint het.
mannen als knopfler/clapton zijn ook met 1 noot te herkennen.

bluegate
2 december 2007, 12:41
+1

Maar elementen en versterkers kun je niet geheel wegcijferen.
Indien je MK een gitaar geeft die erg dof klinkt zal zijn Fingerstyle niet
uit de verf komen.

Mitch
23 juli 2008, 13:47
BUMPAROO!

In de eerste plaats had ik ze bij BKP beloofd nog een goede review op het forum te zetten omdat ik ze eerst wel had lastig gevallen met een vraag maar daarna een prima tweedehands setje kreeg aangeboden die ik heb gekocht...
En in de tweede plaats om een beetje tegewicht te bieden aan dat eeuwige GFS topic :D

Anyway, ik gebruik nu een aantal weken een setje Bareknuckles Black Dog in mijn Ibanez LP 'lookalike'. Voor de duidelijkheid: de gitaar is dunner dan een standaard LP en zowel hals als body zijn uit meerdere delen hout samengesteld, body ook nog eens pancake. De top is een gewelfd stukje laminaat dat dus en half holle top vormt. Qua bouw en dus ook qua sound eigenlijk niet te vergelijken met een gemiddelde Les Paul, dit even voor de duidelijkheid. Belangrijkste ingrdiënten die ontbraken waren mids en definitie.
De Black Dogs halen die prima omhoog. De mids zijn nog asoluut niet overheersend, dus op een gitaar met meer natuurlijke mids zal -ie zeker niet schreeuwerig worden, maar het vlakt de boel op deze gitaar op een nuttige manier uit. Coil split is een zeer nuttige toevoeging en ik weet niet waar het door komt, maar ik vind het bij deze pups beter werken dan andere. Misschien door de output, die erg goed is gekozen. Ik vind bij bijv. Seymour Duncan dat er een te groot gat is tussen low/medium en high output pickups, Deze BKP's zitten rond de 10k en dat pakt erg goed uit. Misschien mede daardoor dat die splitstanden zo goed klinken. Zeker niet typisch single coil, maar een helderder, opener versie van de humbucker sound. D compressie gaat eraf en de 'snap' komt erin, buitengewoon prettig.

Kortom: de hype die een tijdje geleden begon met dit topic leek me enigszins overdreven, maar het zijn absoluut beter-dan-gemiddelde aftermarket pickups en ik zou zeggen de hoge aanschafprijs waard.

Rutger
23 juli 2008, 14:43
Dus toch BKP's in je Iba, goeie keus! :)

Inderdaad is de sound eigenlijk niet te vergelijken met een Les Paul, die gitaartjes hebben hun eigen karakter. Door die holle top zit er iets hollowbody achtigs in de sound, ik heb er zelfs een f-hole in gemaakt wat zeer goed heeft uitgepakt :)

Mijn ervaring met de split van de Mule is ook prima, boven verwachtingen zeer goed bruikbaar. Icm de Mississippi heb ik er een ontzettend lekker clean middenstandje mee

Mitch
23 juli 2008, 14:46
Ja, ik wilde eigenlijk net Mules gaan bestellen en kwam er op het allerlaatste moment achter dat imlikeajungle een set Black Dogs te koop had staan, nota bene ook nog in zebra, wat ik zocht! Dat was dus snel beslist.
Mede dankzij jouw beschrijving (als enige met een soortgelijke gitaar) ben ik ervoor gegaan en geen moment spijt gehad. Dank nog daarvoor!

Rutger
23 juli 2008, 14:49
Graag gedaan :)

Wellicht had je met een Mule nog net wat extra mids gehad, ik heb daar zelf namelijk geen gebrek aan.

Enneh...foto's? :D

Mitch
23 juli 2008, 15:03
De zebra is net andersom dan standaard op deze gitaar, maar dat misstaat totaal niet.
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/Ibanez%20LP%2073/100_6416.jpg

Rutger
23 juli 2008, 15:14
Ziet er zeker goed uit :)

Leuke inlay op de toets ook

Soundscape
23 juli 2008, 19:06
De top is trouwens ook erg mooi gevlamd. En de inlays zijn inderdaad weer eens wat anders. Ziet er goed uit!

Volgens mij heb ik nog nooit een negatieve ervaring voorbij zien komen met BKP, dus zullen ze hun geld inderdaad waard zijn. Hmm, misschien een ideetje om een goedkope Fender of Gibson uit te zoeken en de pups te vervangen. Het zou me niet verbazen als het geluid dan richting CS kwaliteit gaat.

Mitch
24 juli 2008, 11:01
Tja, ik zeg het eerlijk: ik vind het altijd bullshit als mensen een crap gitaar (goedkoopste Stagg of Sq. Affinity of zo) gaan uitrusten met iets betere elementen in de hoop dat het dan een super gitaar wordt, maar ook deze gitaar klinkt akoestisch eeh... niet zo super, beetje hol maar toch hebben de pups de sound enorm opgekrikt. Custom Shop kwaliteit zou ik echter zeker niet willen zeggen. Naast mijn custom De Gier bijvoorbeeld hoor je wel inens da die veel meer diepte heeft en een veel vollere klank.
Maar verdomd praktisch is het allemaal wel, al wil ik daar in één adem aan toevoegen dat de toegevoegde splitstanden een absolute aanrader is.

Rutger
24 juli 2008, 11:37
Ja, zulke gitaartjes houden absoluut hun beperkingen. Door modificaties kom je niet tot CS kwaliteit, maar een goeie middenklasser kun je er wel van maken. Dat gaat ook weer niet op voor alle gitaren, je moet toch een goeie basis hebben om er iets leuks van te maken.

De Iba LP mist voor een solidbody bijvoorbeeld toch wat harmonischen, al hoewel ik er door toevoeging van een Bigsby wel wat harmonischen bij gekregen heb. De pickups doen daar ook iets goeds mee, maar die kunnen toch niet meer laten horen dan de gitaar zelf in zich heeft.

Wat de LP voor mij toevoegt is de warmte en het hollowbody-achtige wat toch iets unieks in de sound legt en wat ik mooi vind.
Het gaat er uiteindelijk toch om of de sound je kan bekoren of niet.

Rutger
24 juli 2008, 11:49
Toch ff een (webcam) plaatje :D

http://i96.photobucket.com/albums/l172/Knoppie/Other/Iba02.jpg

Dweezman
24 juli 2008, 12:20
Toch ff een (webcam) plaatje :D

http://i96.photobucket.com/albums/l172/Knoppie/Other/Iba02.jpg

wat een gaaf ding!