PDA

View Full Version : kan geluid niet goed krijgen



zenabi
25 oktober 2006, 11:01
ik heb een huges & kettner top (black) en een behringer 4x12 kast
maar ik krijg het geluid niet goed .Ik zoek een lekker rock geluid
moelijk te omschrijven wat ik bedoel maar wat muziek betreft een beet zoals de oude Pearl Jam , Creed

almarvk
25 oktober 2006, 11:08
Nu noem je wel 2 verschillend klinkende bands op. Pearl Jam gebruikte eerst veel Marshall, nu zie je ze met van alles en nog wat, vooral Fender. Creed gebruikte vooral Mesa Boogie. Niet met elkaar te vergelijken dus...

Wat voor wat H&K heb je? Transistor of buizen? En al iets van pedaaltjes geprobeerd?

Mitch
25 oktober 2006, 11:22
is 'black' een type van H&K ?

Bins
25 oktober 2006, 12:39
is een vortex volgens mij.. 100watt transistor oid.

Mitch
25 oktober 2006, 12:47
Oh, oké. Dus het probleem is: ik heb een 1oo watt transistor top met een Behringer cab en mij geluid wil niet rocken. Het antwoord ligt dan toch al in de vraag ? :sssh:

Sowieso liggen de genoemde bands inderdaad vrij ver uit elkaar, Pearl Jam zit meer in de medium crunch, lekker middy en Creed meer higher gain, meer compressed en meer laag. Die laatste sound zou wel te doen moeten zijn, maar ik begrijp dat je geen lekkere mid growl krijgt uit een dergelijke setup. Dat zit er gewoon niet in.

zenabi
25 oktober 2006, 13:35
is een vortex volgens mij.. 100watt transistor oid.
ja sorry vergeten te melden ,
ik vindt het zowieso moelijk om het goede geluid dat ik wil te beschrijven .
Maar ik vindt het geluid net niet ....
pedalen ook al geprobeerd ,misschien toch een andere top of moet de behringer ook weg .
Ik heb thuis zo'n nieuwe vox AD 30 VT (met verschillende effecten )die klinkt wel goed
dus is zo'n top van vox dan gelijk ook goed ? of veranderd m'n speakerkast de boel ook nog ?