PDA

View Full Version : Heb grof geld, heb liever een groffe amp...



Veekeren
24 oktober 2006, 23:54
Dus ik ga donderdag amps testen. Ik ga em halen bij Feedback, daar krijg ik een korting die zeker de moeite waard is, maar ben wel gebonden aan wat ze kunnen bestellen.

Zal mn bevindingen hier wel even posten. Ik zoek een amp specifiek voor mn band. Ik heb een Marshall 30th anniv stack, maar ik heb het idee dat het voor mn band beter kan. Veel van de bands in ons genre spelen op Rectifiers, kans is groot dat het dan ook een rectifier wordt. Clean is niet het belangrijkst, ik wil een dikke distortion (redelijk Amerikaans) die mij als slaggitarist een dikke basis van de nummers kan laten neerzetten...

Maar vooralsnog wil ik gewoon open testen. Is de Diezel VH4 alles wat ik wil, dan maar de Diezel en nog effe sparen voor de cab. Verder hebben ze nog Bogner staan die ik wil testen, misschien dat ik ook maar effe een Orange en een Brunetti er in prik.

Nog tips voor me? En stel dat ik een Rectifier neem, ze hebben alleen een triple staan. Sowieso zou ik die niet willen, een Single lijkt erg aantrekkelijk mede door zijn prijs; is er een goede reden voor me om een Dual te nemen als het extra kanaal niet boeit?

imlikeajungle
25 oktober 2006, 00:25
Single + Barber LTD + Rivera 4x12 = vet.

Lacrymosa
25 oktober 2006, 00:40
Koch Power/MultiTone?

Geronimo
25 oktober 2006, 00:56
Koop er gelijk een TS808 bij voor de definitie wat je graag wilt als slaggitarist. Dan maakt het verder niet zoveel uit welke higainer je koopt. TS gebruiken op het scheurkanaal van de amp: drive op nul, tone ergens in het midden tot driekwart en level kwart tot driekwart.
Probeer maar uit als je in de Feedback bent, ik kan iig niet meer zonder!

Hmm keek alleen net op je site, zag dat jullie iets van punkrock spelen, misschien is de TS toevoeging dan toch iets te metal... Maarja een ts maakt het sounspectrum van elke amp stukken groter dus het blijft het proberen waard.

DaveItUp
25 oktober 2006, 07:31
Rectifiers zijn ook kut voor punkrock. Steriel zoemgeluid, terwijl t rauw moet zijn. Maargoed da's mijn mening.

DREAMMACHINE
25 oktober 2006, 08:20
met jouw stijl zal ik iig ook naar een shiva kijken, misschien voor de gainhoeveelheid er nog een pedaal voor gooien, maar je krijgt er veel meer definitie in je geluid voor terug dan bvb. een rectifier imo.

jelledevos
25 oktober 2006, 09:06
rectifier is wel erg geschikt voor punkrock ook hoor. je hoeft hem niet metal in te stellen. ik vind ze in nederland alleen zo overpriced. vergeet niet de 5150 te testen iig. en uiteraard de soldano hotrod+ (slo is wat te duur lijkt me) allemaal lekkere amps

gerrekat
25 oktober 2006, 09:51
Dus ik ga donderdag amps testen. Ik ga em halen bij Feedback, daar krijg ik een korting die zeker de moeite waard is, maar ben wel gebonden aan wat ze kunnen bestellen.

Zal mn bevindingen hier wel even posten. Ik zoek een amp specifiek voor mn band. Ik heb een Marshall 30th anniv stack, maar ik heb het idee dat het voor mn band beter kan. Veel van de bands in ons genre spelen op Rectifiers, kans is groot dat het dan ook een rectifier wordt. Clean is niet het belangrijkst, ik wil een dikke distortion (redelijk Amerikaans) die mij als slaggitarist een dikke basis van de nummers kan laten neerzetten...

Maar vooralsnog wil ik gewoon open testen. Is de Diezel VH4 alles wat ik wil, dan maar de Diezel en nog effe sparen voor de cab. Verder hebben ze nog Bogner staan die ik wil testen, misschien dat ik ook maar effe een Orange en een Brunetti er in prik.

Nog tips voor me? En stel dat ik een Rectifier neem, ze hebben alleen een triple staan. Sowieso zou ik die niet willen, een Single lijkt erg aantrekkelijk mede door zijn prijs; is er een goede reden voor me om een Dual te nemen als het extra kanaal niet boeit?


ENGL E670 Special Edition als je een ongelimiteerd budget hebt!

DaveItUp
25 oktober 2006, 10:38
rectifier is wel erg geschikt voor punkrock ook hoor. je hoeft hem niet metal in te stellen. ik vind ze in nederland alleen zo overpriced. vergeet niet de 5150 te testen iig. en uiteraard de soldano hotrod+ (slo is wat te duur lijkt me) allemaal lekkere amps

Of gewoon een marshall 2203 en dan ben je klaar.

Alain
25 oktober 2006, 10:43
Single + Barber LTD + Rivera 4x12 = vet.
spijtig dat we de uberschall + Barber LTD + Bogner 4x12 niet bespeeld hebben...

But I do

Veekeren
25 oktober 2006, 11:26
ENGL E670 Special Edition als je een ongelimiteerd budget hebt!

Haha grof geld is niet meteen ongelimiteerd ;)

Verder iedereen bedankt vooralsnog. Het zal er uiteindelijk wel op neer komen dat ik half Feedback kan gaan testen :D

gerrekat
25 oktober 2006, 11:47
nou ja de Blackmore is ook een topamp voor weinig poen! laat de naam blackmore je niet foppen, hij heeft genoeg gain voor death metal!

Riffcrusher
25 oktober 2006, 21:14
spijtig dat we de uberschall + Barber LTD + Bogner 4x12 niet bespeeld hebben...

But I do

En, goeie combinatie ? Met een TS808 is de Uber anders ook niet mis...
(Grin...)

AART
25 oktober 2006, 21:19
Dus ik ga donderdag amps testen. Ik ga em halen bij Feedback, daar krijg ik een korting die zeker de moeite waard is, maar ben wel gebonden aan wat ze kunnen bestellen.

Zal mn bevindingen hier wel even posten. Ik zoek een amp specifiek voor mn band. Ik heb een Marshall 30th anniv stack, maar ik heb het idee dat het voor mn band beter kan. Veel van de bands in ons genre spelen op Rectifiers, kans is groot dat het dan ook een rectifier wordt. Clean is niet het belangrijkst, ik wil een dikke distortion (redelijk Amerikaans) die mij als slaggitarist een dikke basis van de nummers kan laten neerzetten...

Maar vooralsnog wil ik gewoon open testen. Is de Diezel VH4 alles wat ik wil, dan maar de Diezel en nog effe sparen voor de cab. Verder hebben ze nog Bogner staan die ik wil testen, misschien dat ik ook maar effe een Orange en een Brunetti er in prik.

Nog tips voor me? En stel dat ik een Rectifier neem, ze hebben alleen een triple staan. Sowieso zou ik die niet willen, een Single lijkt erg aantrekkelijk mede door zijn prijs; is er een goede reden voor me om een Dual te nemen als het extra kanaal niet boeit?

Ik vind zelf de Single iets lekkerder, die heeft nog wat meer weg van de oude tweekanaals bakken en is iets gedefinieerder en opener dan de nieuwere duals en triples.
Zelf vind ik oude duals en triples het lekkerst maar die zijn duur en moeilijk te vinden...

Enne, check ook eens een Mark series(IIC, III, IV, met EQ).

Alain
25 oktober 2006, 22:47
En, goeie combinatie ? Met een TS808 is de Uber anders ook niet mis...
(Grin...)

De barber LTD is eigenlijk een TS-cloon

Dus op zich is het geen gigantisch verschil.

EpiCenturiesAWAy
25 oktober 2006, 22:50
Iedereen praat hier ovr high-gain amps icm met tubescreamer (alike) pedalen..
Heeft niemand hier een soundclip van ?
Ben wel eens benieuwd!

Hell's Engl
26 oktober 2006, 18:48
Of gewoon een marshall 2203 en dan ben je klaar.

Wat moet zo'n 2203 nog opleveren?

Edit; de JMP 2203..

Iceman
26 oktober 2006, 20:08
Diezel VH4 is strakker (geen tubescreamer nodig) dan een Rectifier, ik kan het weten.

Geronimo
26 oktober 2006, 21:09
Iedereen praat hier ovr high-gain amps icm met tubescreamer (alike) pedalen..
Heeft niemand hier een soundclip van ?
Ben wel eens benieuwd!


Luister naar Nevermore's Dead Heart in a Dead World en Enemies Of Reality. Daar weet ik zeker van dat Jeff Loomis Recto's met een TS808 gebruikt heeft.

Scar Symmetry schijnt het ook te gebruiken over hun Powerballs.

En natuurlijk Iron Maiden, Tubescreamers in hun JCM800's.

Het is dé shiznit, je hebt veeel meer controle en mogelijkheden over je overdrive en het is makkelijk in te stellen.

vulvasonic
26 oktober 2006, 23:07
Ik heb nog wel een leuke Avora. Ruilen voor die ES 335 die je toch weg doet? :D

Veekeren
27 oktober 2006, 00:50
Ik heb nog wel een leuke Avora. Ruilen voor die ES 335 die je toch weg doet? :D

Shit, wat kut dat die ES335 al weg is... Anders had ik het zeker gedaan!

Vandaag een aantal uur bij Feedback gebivakkeerd. Telkens 2 versterkers naast elkaar, de slechtste omruilen voor een ander. Ik ben niet goed in het omschrijven van geluid, ga er dus ook niet al te veel moeite voor doen, maar korte beschrijving:

We begonnen met Bogner, de Shiva en de Exctacy. De Extacy was wel aardig, maar erg duur en had het niet voor me. De Shiva daarentegen knalde wel! Moest de versterker wel redelijk extreem setten, was nog weinig extra gain over, maar enorm veel ballen, geweldig!

Daarna getest een Orange Rockoverb, was niks, viel te verwachten - te Brits.
Engl Powerball, vond het te smooth, niet dat rauwe wat de Shiva had, niet mn ding.
Koch Powertone, vond ik ook erg goed, leek meer gedefinieerd en wat warmer te zijn dan de Shiva. Heb getwijfeld, maar had toch niet de ballen die de Shiva had, niet dezelfde impact voor mij.
Daarna een Diezel VH4 er bij gepakt. Mooi ding, klonk geweldig, maar toch ook weer niet de rauwheid en dat WOW gevoel van de Shiva. Daarbij is die VH4 enorm duur, 4 kanalen is voor mij overdone, dus de keus was niet zo moeilijk.

Daarna een Brunetti geprobeerd. Kende dat merk eigenlijk nauwelijks, zag het natuurlijk wel staan bij Feedback, maar heb geen idee van hun reputatie. Begon met de Pirata, die de opzich wel leuk feature heeft dat hij 2 6l6 buizen en 2 el34 buizen heeft, welke je naar smaak kan blenden. En indruk dat deze versterker maakte! Bijna de ballen van die Shiva, maar een stuk gearticuleerder, wat voller leek het. Moest even een paar keer luisteren, maar haast tot mn schrik ging toen de Bogner er uit.

Daarna de andere Brunetti geprobeerd die er was, de XL R-Evo. Toen ik die hoorde wist ik dat de zoektocht beeindigd was. De ballen die ik hoorde in de Shiva, meer dan de Pirata, maar minstens zo gearticuleerd, ik weet niet hoe ik het geluid kan omschrijven op de ophemelende manier die ik wil, maar dit was het. Prachtig clean ook, al zal misschien al wel duidelijk zijn dat dat van minder belang is. Ik werd gek toen ik merkte dat deze versterker ook nog eens midischakelbaar is (3 kanalen), en ik ging haast schuimbekken toen ik zag dat de head een compartiment heeft om een 19" effect in te bouwen, ideaal voor mn Gmajor.

Haast uit fatsoen nog een Mesa Boogie Stiletto geprobeerd, vond het een zowat iel versterkertje ten opzichte van de XL R-Evo. De triple rectifier was juist verkocht, jammer, maar kon er niet wakker van liggen.

Het bizarre is dat die Brunetti 1600 euro kost, wat eigenlijk ongeveer de goedkoopste versterker van de dag was. Flink bedrag, maar geen geld voor een versterker van deze kwaliteit met deze opties. Heb er een zwarte Bogner cab bij besteld, en aangezien ik eigenlijk redelijk onder mn budget zat, ook maar meteen een flight case besteld.

Nu nog wachten tot het binnen is...

gerrekat
27 oktober 2006, 08:49
Grappig ik vond de Brunetti XL R-evo een van de smoothste amps die ik ooit bespeeld heb.

Veekeren
27 oktober 2006, 09:40
Grappig ik vond de Brunetti XL R-evo een van de smoothste amps die ik ooit bespeeld heb.

Dan zal het aan mijn beschrijving liggen :D Ik weet niet goed hoe versterkerklanken in woorden te vangen...

gerrekat
27 oktober 2006, 10:48
Ik vond het een vette amp hoor daar niet van, beste clean op een channelswitcher die ik ooit gehoord heb. Maar ik heb toch de ENGL SE EL34 erboven verkozen.

minas
27 oktober 2006, 22:08
Veekeren goede keus gefeliciteerd. Speel zelf ook al een tijdje over de xl r'evo 120 met ook een g-major erin en is echt een super combi.