PDA

View Full Version : Onderdelen bestellen in USA



rammybully
24 oktober 2006, 21:28
Hallo,

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het bestellen van gitaaronderdeln uit de USA.

Hoe zit het met belastingen en verzendkosten?

Ik ben namelijk van plan een Strat-body te bestellen.
Iemand nog goeie adresjes?? (hoeft niet in USA, wat dichter in de buurt mag ook)

:strat:

Hendriks
24 oktober 2006, 22:14
Allparts,WDmusic allemaal goede zaken , nooit problemen met de fiscus gehad, gaat om repairparts.
Betalen met Paypal , laatst bij Guitarfetish besteld en na 3 dagen zending in huis.
Ik heb dus goede ervaringen.

rammybully
25 oktober 2006, 00:37
Bij Allparts op de site staat dat voor International Shipping iets van $18 verzendkosten moeten worden betaald.

De zending word dan gewoon via DHL verstuurd.

Komen er dan geen extra kosten bij (invoerkosten)?? Ook niet als je voor 300/400 dollar besteld?

nickbongers
25 oktober 2006, 04:03
wat hendriks bedoelt is dat hij bij allparts en die ander dus nog nooit extra douane kosten / invoerkosten hoefde te betalen omdat de spullen verzonden werden als 'repair(ed) parts'. alsof ze t alleen voor je gerepareerd hebben. die 18dollar verzendkosten zit je wel aan vast. btw betwijfel ik het of de douane zo dom is als het om enorme bestellingen / n gitaar gaat.

G.G.
25 oktober 2006, 08:55
Hallo,

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het bestellen van gitaaronderdeln uit de USA.


Tonefactory is lekker betaalbaar.

Kim Wilson
25 oktober 2006, 09:00
Tonefactory is lekker betaalbaar.
Tonefactory komt uit Hasselt County. Niet echt USA, maar wel goed en betaalbaar.

ewout
25 oktober 2006, 09:18
www.warmoth.com heeft mooie bodies. Je kunt in de showcase gelakte exemplaren bekijken, erg gaaf!

almarvk
25 oktober 2006, 09:24
Zoek gewoon even door het forum. Er zijn teveel sites om op te noemen.

guvnor
25 oktober 2006, 11:15
Ik heb 2 keer besteld bij Guitarfetish. Eerste bestelling ongeveer 60$, binnen een week binnen, geen invoerrechten. Tweede bestelling 320$, na 10 dagen binnen en 43 euro invoerrechten moeten dokken.
Beide pakketjes stond "repair parts" op.

Ondanks invoerrechten was ik toch goedkoop uit...

G.G.
25 oktober 2006, 16:05
Tonefactory komt uit Hasselt County. Niet echt USA, maar wel goed en betaalbaar.

Zie eerste post:


(hoeft niet in USA, wat dichter in de buurt mag ook)

Kim Wilson
25 oktober 2006, 16:08
Ja, ik zag het ook, iets te laat. Sory for that. :)

hassent
25 oktober 2006, 17:04
Stewmac is ook een goed adres.

Ik heb zowel met Stewmac, Guitar Fetish en Tonefactory goede ervaringen.