PDA

View Full Version : Ik werd vanmorgen wakker..



CowGuitar
24 oktober 2006, 20:05
..en toen dacht ik: Wat nou als ik mijn huidige versterker en effectpedaal (Marshall MG15 + Boss Gt8 ) verkoop en dan een grotere versterker koop met footswitch en meerdere losse pedalen.
Ik zat te denken aan een Marshall VS100R Combo en dan in ieder geval snel een wah-wah erbij. Later komen er nog wel meer pedalen bij.

Wat vinden jullie van deze wisseltruc? :D

Mitch
24 oktober 2006, 20:11
Je effecten staan nu een beetje uit verhouding met je amp, ja ;)
Doe je deze zet om 'meer amp' te hebben, of wil je juist minder FX, ga je van alleen thuis naar eventueel oefenruimte, wat is je doel ?
(Puur de heb mag natuurlijk ook !)

Rude Perception
24 oktober 2006, 20:16
wat is je doel ?

Doel?
Dit klinkt als een hele flinke acute gas-aanval.:D

Mitch
24 oktober 2006, 20:23
Vandaar de kleine lettertjes !

CowGuitar
24 oktober 2006, 21:25
Ik doe het vooral om meer amp te hebben. En als ik een steeds grotere amp krijg vind ik het zonde om de EQ daarvan helemaal niet te gebruiken.
Nu staat alles de hele tijd op nul omdat ik een simulatie gebruik van mn gt-8.

Uiteindelijk wil ik alleen maar met mijn eigen gear kunnen optreden en niet afhankelijk zijn van andermans apparatuur. En dat is een beetje moeilijk met een 15 watt versterkertje :p.

DREAMMACHINE
24 oktober 2006, 21:33
wtf>?.....je amp eq op nul?.....

ach, als je dat inwissel kan je volgens mij al wel een aardige peavey classic kopen of 2ehands marshall buizen.......lees je even in hier op het forum en beslis niet te snel!

MaxR
24 oktober 2006, 21:56
mijn eerste gedachte @ topictitel was 'ik ook'.

schwalbe
25 oktober 2006, 00:02
Als ik een boss gt8 had dan zou ik dat ampje eruit gooien en voor het geld een goede koptelefoon of voor wat meer geld een actieve monitor kopen. En nee.. ik loop je niet te fokken.

cosmos
25 oktober 2006, 09:41
..en toen dacht ik: Wat nou als ik mijn huidige versterker en effectpedaal (Marshall MG15 + Boss Gt8 ) verkoop en dan een grotere versterker koop met footswitch en meerdere losse pedalen.
Ik zat te denken aan een Marshall VS100R Combo en dan in ieder geval snel een wah-wah erbij. Later komen er nog wel meer pedalen bij.

Wat vinden jullie van deze wisseltruc? :D

Op zich een leuke truc, maar die Valvestate-dingen klinken écht niet geweldig...

Mitch
25 oktober 2006, 10:30
Kijk, met die info kunnen we weer verder. De VS100 die je noemt is namelijk wel meer amp in de zin van: je kan er mee optreden, maar qua sound is het nog steeds niet echt geweldig. In de zin van: de combi pedalen +VS100 gaat je geen meerwaarde geven qua sound t.o.v. GT8 + VS100.
Misschien is het slimmer om, afhankelijk van je budget eerst eens een paar amps te testen. Transistorversterkers zijn op zich heel betaalbaar en over het algemeen heel betrouwbaar, maar de techniek al wel een stukkie verder dan VS100 ;)

rjong999
25 oktober 2006, 11:54
Ik gebruik voor kleine gigs en voor versterkte acoustische optredens een setje bi-amped active wedges achter een GT8. Uiterst draagbaar, kan nog gemakkelijk een tweede gitaar of keyboard en evt. zang bij en klinkt echt behoorlijk goed.

Ik heb ze nog niet zo lang, dus hoe het met de stevigheid zit weet ik nog niet, maar ik was voor twee stuks (2 x 80w laag, 30 w hoog, 12" speaker + 1,5" driver) in zo'n geil kunstof kastje 250 euri kwijt. En als het moet kan dat ook behoorlijk hard, weegt niks en draait direct.

SimonS
25 oktober 2006, 13:18
welk merk?

rjong999
25 oktober 2006, 13:46
welk merk?The Box, slappe nepkunstofdingen van Thomann. Maar, zoals gezegd, klinkt goed en de technische kwaliteit valt vooralsnog niet tegen.