PDA

View Full Version : Sansamp Classic - Sansamp GT2



Fluffy
24 oktober 2006, 19:02
Nou, ik heb dus de sansamp classic. Maar ik was hem een beetje aan het testen, maar ik kon niet echt een stand vinden wie ik echt goed vind klinken voor mijn stijl. Ik zoek iets meer laag, en een die verder kan gaan.
Ik ben dus een beetje opzoek naar dit geluid www.myspace.com/smileemptysoulmusic en ook de lekkere palm mutes.

Iemand hier die deze 2 pedalen heeft/ geprobeerd heeft ? en ervaringen ermee ? of aanraders ?

Ik heb trouwens een metal zone en een zoom tri metal, maar die vern**ken het geluid zo, ook al klinken ze zwaarder

Pun
24 oktober 2006, 20:46
Ik vond juist dat de Sansamp Classic veel laag heeft in verhouding met de mijn andere 2 distortions (Boss DS-1 en Carl-Martin Crush Zone), misschien zelfs nog wel meer dan mijn Big Muff.

Zet in ieder geval de 3e switch op aan (Low Drive), en als je echt laag wilt waarschijnlijk de 1e en 2e uit (de mid-boosts) en de 5e waarschijnlijk ook (bright switch), alhoewel die eigenlijk geen effect meer heeft met de gain over de helft.

Wat betreft verder, bedoel je meer gain? Want mijn gitaar begint al te piepen als ik de Sansamp in trap (wat op zich wel weer heel leuk is, als je lekker noisy wilt spelen :)). Wel de 4e switch uit zetten (clean amp).


Ik vind de Classic trouwens wel een stuk beter dan de GT-2. Maar die laatste heb ik alleen even bij Feedback Eindhoven uitgeprobeerd. Wat ik wel leuk vond aan de GT-2 was dat je hem doormiddel van die speaker switch heel makkelijk lekker lo-fi kon laten klinken. Kan ongetwijfeld ook met de Classic (want de GT-2 is eigenlijk gewoon de Classic met wat minder switches), maar ik heb nog niet gevonden hoe.


Maar, wat voor stijl speel jij dan vooral?

Fluffy
24 oktober 2006, 20:59
He bedankt voor je antwoord.

Ik zoek een beetje dit geluid http://www.myspace.com/redjumpsuit
maar ook die van de band in de 1ste post.

Pun
24 oktober 2006, 23:12
Oops, ik had de link in de 1e post gemist :S

Heb je ook nog geprobeerd de three-way switch (aan de zijkant) naar bass te zetten om wat lager te gaan?
Weet alleen niet of hij dan nog helemaal lekker klinkt met palm-mutes.

Maar op zich zou dat geluid van die twee bands volgens mij er best wel in moeten zitten.