PDA

View Full Version : Open brief aan de onbevoordeelde gitarist



telecastermaster
24 oktober 2006, 18:52
Beste open-minded, onbevoordeelde gitarist,

Het is met een groot genoegen dat ik onder jullie aandacht breng deze fantastische gitaar (waar ik zelf al 5 jaar met veel genoegen op speel):

de Hohner G3T.

Hij is klein, makkelijk draagbaar, onverwoestbaar, heeft de beste tremolo in de business, access tot 24 fretten, speelt fantastisch en snaren vervangen je in ca. 30 seconden.

Hij kost een fractie van veelste dure Fenders en Gibsons en blaast ze bovendien uit het water. Het einde van de geschiedenis van de electrische gitaar is reeds 25 jaar geleden al bereikt.

Ik beveel daarom deze zwaar ondergewaardeerde gitaar van harte aan.

Met vriendelijke en onbevoordeelde groeten,

Peter


PS, Narrow-minded retards ga ff ergens anders zitten blaten dat ie niet mooi is en opscheppen over jullie over-price-de Fenders en Gibsons.


http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/4/2/270742.jpg


http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/4/4/270744.jpg


http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/4/1/270741.jpg

peter_heijnen
24 oktober 2006, 18:55
Ik vind hem mooi!

Wat betaal je voor een setje snaren en waar koop je die, of kunnen er toch gewone op?

rjong999
24 oktober 2006, 18:55
Ja, mooi hoor. Verkopen ?

Tho
24 oktober 2006, 18:58
Praktisch.. absoluut. Maar het ook wil ook wat. Hiermee zou ik dus nooit op een podium willen verschijnen. Ik hou niet van strats, niet van tele's. Ben meer van de metalkant, dus écht conservatief ben ik niet, maar dit? nee

Chrizzz
24 oktober 2006, 18:59
Zo te zien ben je zelf niet echt onbevooroordeeld.

sebass
24 oktober 2006, 18:59
Zeker interessant maar nog nooit eentje tegengekomen. Heb er dus nog nooit op gespeeld of het geluid gehoord. Ben eigenlijk wel benieuwd.

Punt
24 oktober 2006, 19:00
Ach als je er gelukkig mee bent, mijn zegen heb je.
Er komt in de ontwikkeling van de meeste gitaristen wel weer een moment dat het om toon gaat ipv de voordelen die jij opsomt.

Ik vermoed trouwens dat het de onbevooroordeelde gitarist is die je wilt aanspreken en niet de onbevoordeelde....

Ook je naschrift bedoel je waarschijnlijk niet zo....
Je zegt dus dat conservatieven nadenken en volgens mij bedoel je dat ze niet nadenken....

Waarom denk je trouwens dat je kan oordelen over de conservatieve Gibsons en fenders?

SimonS
24 oktober 2006, 19:02
open-minded, onbevoordeelde gitarist,
ehm............


*edit, klote net te laat....

marter544
24 oktober 2006, 19:04
Dat is toch wel 1 van de lelijkste gitaren die ik ooit heb gezien, ben wel benieuwd hoe het klinkt en speelt, maar lelijk is ie! Ik zou er zelf dan ook nooit één kopen, puur omdat ie zo lelijk is.

Noid
24 oktober 2006, 19:13
Hopla, omdat ik nou eenmaal zowel bevoordeeld als bevooroordeeld ben (ja kan iedereen me nog volgen???) kan ik hardop en met recht zeggen dat ik hem niet zo mooi vind! Want ik vind deze veel mooier:
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG6002.jpg
Vooral nadat ik die Passieve EMG's vervangen heb door Dimarzio's. Ik vind hem praktisch en ben het verder met al de door jou genoemde voordelen eens, maar ik mis de body toch wel, niet qua sound, maar wel om mee te "worstelen" als ik solo's speel. Dat geldt weer niet voor m'n bas, daar mis ik de body totaal niet, dat ding trilt en resoneert heerlijk in je handen :)
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG6004.jpg

Herman
24 oktober 2006, 19:17
Heb een keer op dit model gitaar gespeelt (dacht een Steinberger), maar ik vind die dingen verschrikkelijk, ze spelen niet lekker, want je kunt ze nergens echt tegen aan laten leunen zegmaar. Het was ook niet versterkt dus over de klank kan ik verder vrij weinig zeggen. Misschien dat het staant wel fijn speelt (licht, goede acces tot de frets) maar zittend is het (voor mij althans) een ramp. Heb he, daarom ook snel weg gezet. Maar dit heb ik ook bv. ook met V's. En daar zullen velen het niet mee eens zijn. Maar das mijn mening dus :)

Chrizzz
24 oktober 2006, 19:17
Makkelijk draagbaar kan ik in komen, maar voor de rest vind ik hem zo spuuglelijk dat het in mijn nachtmerries niet eens in me op komt om zo'n ding aan te schaffen.

iwamoto
24 oktober 2006, 19:20
zijn die nog te koop/gemaakt? met die grote knop kan je toch je trem vastzetten? zeer mooi, ik heb een zwak voor deze en parker fly's :p

Jorikjet
24 oktober 2006, 20:13
:chicken: gelukkig is mijn overpriced fender veel mooier

Danny Drug
24 oktober 2006, 20:13
zijn die nog te koop/gemaakt? met die grote knop kan je toch je trem vastzetten? zeer mooi, ik heb een zwak voor deze en parker fly's :p

parker fly's daar ken ik inkomen

deze gitaren vind ik niet heel lelijk maar zittend spelen lijkt me een bitch.

Gitarezzo
24 oktober 2006, 20:15
PS, Narrow-minded retards ga ff ergens anders zitten blaten dat ie niet mooi is en opscheppen over jullie over-price-de Fenders en Gibsons.




Sorry maar ik vind 'm niet mooi, smaken verschillen.....

bass blom
24 oktober 2006, 20:16
doet me denken aan zo'n ligfiets
zie je ook heel weinig
en eigenaar is overtuigd dat het beter is
mooie foto's, dat wel :D

Samder
24 oktober 2006, 20:17
Je gaat me niet vertellen dat die dingen beter klinken dan een strat of tele, misschien anders, maar beter??

Mitch
24 oktober 2006, 20:18
Zeker interessant maar nog nooit eentje tegengekomen. Heb er dus nog nooit op gespeeld of het geluid gehoord. Ben eigenlijk wel benieuwd.

Jezus sebass, onder welke stoeptegel ben jij vandaan gekropen, ik wist niet dat je nog leefde :D

vinni
24 oktober 2006, 20:18
Heel goed meneer de topic opener!

Ik wordt ook altijd neergesabeld met mijn Parkers en Heritages.

Kijk Fender en Gibson....tja...laten we zeggen dat je flink betaald voor de naam.....en dat weten die geldwolven....

Maar da's mijn mening............

Als jij blij bent met je F of G....prima! :)

Vinni

Jay Cal
24 oktober 2006, 20:19
Ik ken deze Hohners wel... Ze zijn debiel goed gemaakt en waren destijds goedkoper dan de dure carbo-versterkte gitaren van Ned Steinberger. Absoluut goede gitaren en zijn nog steeds 2e hands betaalbaar te vinden (misschien wel vanwege de ongewilde bodyvorm).

Ik zie mezelf er niet mee op een podium staan maar als comfy reisgitaar kunnen ze niet worden overtroffen.

fred dons
25 oktober 2006, 07:30
ik heb een paar (echte) steinbergers maar sorry die trem die op de hohner zit is niet de beste, deze licensed (by mighty mite) is aardig en ook wel praktisch maar haalt het niet bij een steinberger S trem of nog beter de transtrem ;)

almarvk
25 oktober 2006, 09:08
Ik ken deze Hohners wel... Ze zijn debiel goed gemaakt en waren destijds goedkoper dan de dure carbo-versterkte gitaren van Ned Steinberger. Absoluut goede gitaren en zijn nog steeds 2e hands betaalbaar te vinden (misschien wel vanwege de ongewilde bodyvorm).

Ik zie mezelf er niet mee op een podium staan maar als comfy reisgitaar kunnen ze niet worden overtroffen.

Ik zie mezelf er ook niet mee spelen, maar als je Johnny Winter er mee ziet is het toch wel gaaf! :)

heavy-metal-thunder
25 oktober 2006, 09:15
half jaren tachtig heeft hohner dit model uitgebracht. Was eigenlijk een ontwerp van Steinberger (meen ik). Maar de steinbergers kostten destijds, als ik me niet vergis 1.000 tot meer dan 2.000 euro. Ja, meer dan een Gibson! De hohner waren er vanaf een 250.

Omdat ik in die tijd enkel klassieke gitaar speelde, kon ik er totaal niet mee uit de voeten, mijn rechterhand/arm zat nooit gemakkelijk.

Ik herinner me wel dat de Steinbergers met EMG's in, wel énorm goed klonken voor heavy sounds.

Dick Wolkendeck
25 oktober 2006, 09:16
Heel goed meneer de topic opener!

Ik wordt ook altijd neergesabeld met mijn Parkers en Heritages.

Kijk Fender en Gibson....tja...laten we zeggen dat je flink betaald voor de naam.....en dat weten die geldwolven....

Maar da's mijn mening............

Als jij blij bent met je F of G....prima! :)

Vinni

Parker, als het goed genoeg is voor Pain Of Salvation, dan moet ik er ook iets mee kunen, toch? En een echte Gibson fan moet een Heritage natuurlijk goed kunnen pruimen. Mooi gecompressed geluid, ook onversterkt.

Nou ja, ik vind de steinbergers met body (en dus zonder kop) wel makkelijker spelen dan de gitaar van de ts. Toch wel makkelijk om je arm ergens om te laten rusten. Denk bijvoorbeeld aan fingerpicking.

Orpheo
25 oktober 2006, 09:46
parker fly's daar ken ik inkomen

deze gitaren vind ik niet heel lelijk maar zittend spelen lijkt me een bitch.

dacht ik eerst ook. maar ze zijn heel lekker gebalanceerd! zittend spelen kan dus ook, nagenoeg probleemloos.

Harry
25 oktober 2006, 10:36
je hebt ze toch ook met een beugel die je er aanvast kan maken om beter zittend te kunnen spelen?

fred dons
25 oktober 2006, 11:09
bij mij werkt dat niet zo, ik heb zo'n broodtommeltje model en een stratachtige en dat broodtrommeltje (zelfs met de beugel uitgeklapt) zit gewoon niet lekker, als de beugel tegen mijn been aanzit zit mijn speelhand boven de toets

Pais
25 oktober 2006, 11:09
Huh waar is die kop gebleven...? Zijn ze nou daadwerkelijk onthoofd? :chicken:

JvD.
25 oktober 2006, 11:13
ik wil al heel lang zo'n gitaar, maar heb geen centjes

vulvasonic
25 oktober 2006, 12:07
Je hebt voor een deel groot gelijk (topicstarter), maar zittend speelt het ding niet echt lekker en ik ben niet zo wild van de klank. Maar ik ben dan ook niet zo thuis in de stijlen waarvoor de klank van deze gitaar wel goed geschikt is.

Het zijn echter geweldige gitaartjes.

telecastermaster
25 oktober 2006, 12:07
Bedankt voor de positieve reacties! (Viel me niet tegen).



Ik vermoed trouwens dat het de onbevooroordeelde gitarist is die je wilt aanspreken en niet de onbevoordeelde....

Excusses, bedoelde natuurlijk onbevooroordeelde gitarist. En ja, ik had vroeger (voordat ik 'm uit probeerde) ook mijn vooroordelen. Het grappige is dat de de meeste 'm aanschaffen als reis gitaar en vervolgens de ware potentie ontdekken.



Waarom denk je trouwens dat je kan oordelen over de conservatieve Gibsons en fenders?

Naast deze heb ik nog 14 andere gitaren en bassen, waaronder 6 Fenders.



deze gitaren vind ik niet heel lelijk maar zittend spelen lijkt me een bitch.

Bij deze gitaar is over ALLES nagedacht, dus ook daarover. Zittend speelt ie beter dan een strat!

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/4/5/270745.jpg




Wat betaal je voor een setje snaren en waar koop je die, of kunnen er toch gewone op?

Double ball end snaren kun je via internet bestellen en zij ietsjes duurder dan gewone snaren. Via een speciale adapter kun je overigens ook gewonen snaren gebruiken.

telecastermaster
25 oktober 2006, 12:10
ik heb een paar (echte) steinbergers maar sorry die trem die op de hohner zit is niet de beste, deze licensed (by mighty mite) is aardig en ook wel praktisch maar haalt het niet bij een steinberger S trem of nog beter de transtrem ;)

Point taken. Ik heb de transtrem nooit geprobeert maar die schijnt idd beter te zijn.

vulvasonic
25 oktober 2006, 12:12
Bij deze gitaar is over ALLES nagedacht, dus ook daarover. Zittend speelt ie beter dan een strat!

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/4/5/270745.jpg



Dat pootje helpt om 'm zittend te KUNNEN bespelen. Maar fijn vind ik het niet. Ik mis de steun voor mijn rechterarm teveel om dit prettig te vinden.

renier
25 oktober 2006, 12:20
PS, Narrow-minded retards ga ff ergens anders zitten blaten dat ie niet mooi is en opscheppen over jullie over-price-de Fenders en Gibsons.

jammer van dat laatste zinnetje. ik word er altijd een beetje gniffelig van wanneer mensen zonder enige provocatie zo fel uit de hoek komen in een openingspost. alsof je je bij voorbaat al een halfuur hebt zitten opvreten over het feit dat er waarschijnlijk mensen zijn die het niet met je eens zijn.

het is maar internet hoor, maak je niet zo druk...

oh, en trouwens: ik persoonlijk vindt het helemaal niks: al speelt en klinkt hij zo goed als je zegt, ik zou me voor geen goud met dat wijvending op een podium laten zien.

liever een narrowminded retard dan een wufte dameskapper, n'est pas?

niets persoonlijks natuurlijk, iedereen zijn ding toch?

groetjes,

renier

BadCompany
25 oktober 2006, 12:26
Kan iemand me eens uitleggen hoe je op zo'n gitaar een snaar vervangt want ik kan er niet echt aan uit........
Je hebt een snaar met aan de twee uiteindens een bolletje, dus ik zou zeggen aan de brug rek je hem uit?

PeteRS
25 oktober 2006, 12:29
Klein, heeft de beste tremolo in de business, access tot 24 fretten, en snaren vervangen zijn voor mij niet echt heel belangrijke issues. Makkelijk draagbaar is discutabel. Het gaat me toch vooral om tone, bespeelbaarheid en looks (JA,dat vind ik belangrijk op een podium of in mijn huiskamer)

fred dons
25 oktober 2006, 13:27
alleen wordt de Klein niet meer gemaakt, en de tremelo op de Klein is een steinberger transtrem (waar de huidige eigenaar van Klein niet aan kan komen, musicyo verkoopt soms transtrems maar die komen uit china en zijn niet vergelijkbaar met de originele)

Zino Z
25 oktober 2006, 13:37
Klein, heeft de beste tremolo in de business, access tot 24 fretten, en snaren vervangen zijn voor mij niet echt heel belangrijke issues. Makkelijk draagbaar is discutabel. Het gaat me toch vooral om tone, bespeelbaarheid en looks (JA,dat vind ik belangrijk op een podium of in mijn huiskamer)

100% mee eens, het gaat ook om de "feeling" die je bij je instrument heb en bij dit ding is dat bij mij niet zo prettig maar ja smaken verschillen... :hippie:

telecastermaster
25 oktober 2006, 13:38
Kan iemand me eens uitleggen hoe je op zo'n gitaar een snaar vervangt want ik kan er niet echt aan uit........
Je hebt een snaar met aan de twee uiteindens een bolletje, dus ik zou zeggen aan de brug rek je hem uit?

Yep. Het uiteinde bij de brug stop je in een soort ''bakje' dat d.m.v. een spindel verbonden is met tuners (B). (A) is een haakje waarmee je de tremolo kunt blokkeren, en (C) is een stelschroef waarmee je de hele tremolo blok (alle 6 snaren tegelijkertijd dus) omhoog of omlaag mee kunt tunen. Binnen 3 seconden heb je je gitaar een hele toon omlaag gestemd. Of een kwart toon omhoog zodat je b.v. weer zuiver bent gestemd met de CD waamee je wilt meespelen.


http://www.edromanguitars.com/guitar/images/guitars__headless_tuning_system.gif

rjong999
25 oktober 2006, 13:50
Kijk eens: http://www.thomann.de/de/hohner_g3t_bk.htm, koopje, nietwaar ? ;-)

BaseSix
25 oktober 2006, 14:25
Zo te zien ben je zelf niet echt onbevooroordeeld.

Hear hear!!!

Niet bepaald nee!

Stratman70
25 oktober 2006, 14:28
PS, Narrow-minded retards ga ff ergens anders zitten blaten dat ie niet mooi is en opscheppen over jullie over-price-de Fenders en Gibsons.

Wat een kutgitaar. Volgens mij speelt ie ook enorm kut. Geef mij maar zo'n Gibbons of Stender Frettocaster, of hoe die dingen ook mogen heten!

DAT zijn pas gitaren!

Oftewel: waarom zo agressief en bevooroordeeld over je medeforumleden een topic openen?

telecastermaster
25 oktober 2006, 14:58
Kijk eens: http://www.thomann.de/de/hohner_g3t_bk.htm, koopje, nietwaar ? ;-)

Zeker. :)

En het kan zelfs nog goedkoper:
http://cgi.ebay.co.uk/Hohner-G3T-Steinberger-Headless-Guitar-Right-Handed_W0QQitemZ250042353783QQihZ015QQcategoryZ123 444QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

telecastermaster
25 oktober 2006, 15:03
Oftewel: waarom zo agressief en bevooroordeeld over je medeforumleden een topic openen?

Elk topic dat ik over deze gitaar heb geopend ontaard in in een opsomming van reacties van "Hij is lelijk", zonder dat iemand 'm ooit geprobeerd heeft.

Oftewel: waarom toch een ongefundeerd antwoord geven terwijl ik uitdrukkelijk vraag dat elders te doen?

Dick Wolkendeck
25 oktober 2006, 15:07
Oftewel: waarom toch een ongefundeerd antwoord geven terwijl ik uitdrukkelijk vraag dat elders te doen?

De aard der dingen?

Agent_Smith
25 oktober 2006, 15:38
Oftewel: waarom toch een ongefundeerd antwoord geven terwijl ik uitdrukkelijk vraag dat elders te doen?

Ja, het is jouw thread en dus ben jij hier de baas! Sir!

Stratman70 heeft gewoon gelijk.

renier
25 oktober 2006, 16:14
Elk topic dat ik over deze gitaar heb geopend ontaard in in een opsomming van reacties van "Hij is lelijk", zonder dat iemand 'm ooit geprobeerd heeft.

Oftewel: waarom toch een ongefundeerd antwoord geven terwijl ik uitdrukkelijk vraag dat elders te doen?


je hoeft een gitaar toch ook niet te proberen om te kunnen concluderen dat hij lelijk is

Oftewel: wat jij vraagt om hier of elders te doen zal ons aan de aars oxideren. als jij een topic opent, dan heb je het maar te doen met de reacties, of je dat leuk vind of niet.

Ritch
25 oktober 2006, 16:37
En het kan zelfs nog goedkoper:
http://cgi.ebay.co.uk/Hohner-G3T-Steinberger-Headless-Guitar-Right-Handed_W0QQitemZ250042353783QQihZ015QQcategoryZ123 444QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


't Is wel pond hoor ;) Het lijken me wel geinige gitaartjes erbij, voor de heb. Op het podium zou ik daarentegen liever met een Strat gezien worden.

gerrekat
25 oktober 2006, 16:51
Ik ben het helemaal met de threadstarter eens dat er veel kuddedieren lopen hier, dat neemt niet weg dat ik het een oerlelijke gitaar vind.

Joey Handsome
25 oktober 2006, 17:04
Ik ook, echt niet om aan te zien dat ding.

Noid
25 oktober 2006, 22:15
ik heb een paar (echte) steinbergers maar sorry die trem die op de hohner zit is niet de beste, deze licensed (by mighty mite) is aardig en ook wel praktisch maar haalt het niet bij een steinberger S trem of nog beter de transtrem ;)

Geen ervaring met die echte steinberger trems. Wat is het verschil?

Op zich ben ik best tevreden over die "Licensed by" die op de Hohner zit. Zolang je hem maar schoon en enigzins gesmeerd houdt.

Zino Z
25 oktober 2006, 22:42
Elk topic dat ik over deze gitaar heb geopend ontaard in in een opsomming van reacties van "Hij is lelijk", zonder dat iemand 'm ooit geprobeerd heeft.

maar hij is toch ook oerlelijk...?

hij heeft wel wat weg van André Hazes, oerlelijk, door veel mensen verafschuwt maar door sommigen geliefd, je zou hem het liefst aan een vuurpijl de lucht in schieten en ze schijnen allebei heel goed te zijn... :hippie:

Vonk
25 oktober 2006, 23:00
Eh scheve vergelijking: Hazes wordt door veel, veel mensen aanbeden, en daarbij zal een vlieger beter werken. Hazes is tof, De Vlieger is een klassieker!

Oh ja, en de gitaar is lelijk! Maar hij zal best aardig klinken, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven als ik hem heb gehoord.

Noid
25 oktober 2006, 23:04
Elk topic dat ik over deze gitaar heb geopend ontaard in in een opsomming van reacties van "Hij is lelijk", zonder dat iemand 'm ooit geprobeerd heeft.

Oftewel: waarom toch een ongefundeerd antwoord geven terwijl ik uitdrukkelijk vraag dat elders te doen?
Ach, boeie toch? Jij hebt gewoon gelijk: het zijn goede gitaren en zij hebben gelijk: ze vinden hem lelijk, so what?

Ik vind mijn gitaar ook niet zo mooi als een vette PRS of zo. Maar aangezien ik noch een narrowminded retard noch een wufte dameskapper (dank Renier) ben, boeit het me verder ook geen reet wat anderen vinden. De onwetendheid m.b.t. de kwaliteit van de gitaar is net zo groot als mijn onwetendheid dat looks belangrijker zijn. En daar heb ik dan dus ook mooi geen last van: als ik wil stap ik er het podium mee op, en als ik het niet wil doe ik dat niet.

Wel leuk is dat vrijwel iedereen die er op speelt - want dat willen ze wel omdat ie apart is - positief verbaasd is over de kwaliteit, het speelgemak en de sound (alhoewel ik de originele elementen dus slecht vond: te bassig en nasaal).

De opmerkingen van Vulva en Dons herken ik: wat meer body om je arm op te laten zou niet gek zijn. Dat niet iedereen er zittend lekker mee speelt is best, ik heb dat weer met een Flying V. Daarnaast vind ik de hals wat smal (dwz: snaren dicht op elkaar), maar dat is persoonlijk natuurlijk. Gitarist in mijn band die een Fender speelt is juist helemaal gek van de hals.

In aanvulling wat je al melde over de snaren een plaatje van de bevestiging aan de bovenkant:
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG5286klein.jpg
Die snaren kosten ongeveer 10 Euro per setje. Een zwak punt is de hoge E snaar, die wil snel losschieten bij het balletje bij de tremolo. Het is daarom goed om deze voor het monteren even te solderen (tip van het forum: http://groups.yahoo.com/group/Headless (http://groups.yahoo.com/group/Headless/)), dan schiet hij geheid niet los.

Ik heb overigens nog wel wat setjes double ball ended .9 die ik wel zou willen ruilen tegen double ball ended .10's (mocht iemand hierin geinteresseerd zijn :) )

Luke-wannabe
26 oktober 2006, 01:02
Gadverdamme! Ik ga lekker op m'n Fendertje spelen!

Orpheo
26 oktober 2006, 01:25
Gadverdamme! Ik ga lekker op m'n Fendertje spelen!

ze zullen vast top spelen en klinken, maar ik hebn dan qua looks nog liever een fender ja ;)

fred dons
26 oktober 2006, 07:41
@ Noid
het scharnierpunt op de licensed trems werkt anders dan bij een een "echte" steinberger. Bij de steinberger scharniert alleen het blok waar de snaren vast zitten, de zadels blijven gewoon staan, bij een licensed scharniert de hele trem (dwz de bovenkant) hier door is hij iets minder stemvast en loop je de kans bij extreem gebruik dat de snaar niet goed op het zadel terug komt
daarnaast is het materiaal harder dat op de Steinberger trem wordt gebruikt (in ieder geval op de oude steinbergers)
en als laatste; dit is natuurlijk in vergelijking tot beide trems, op zich is de licensed nog steeds een goede trem.

Luke-wannabe
26 oktober 2006, 19:39
Wel ironisch dat je telecastermaster als nickname hebt en dan fender gaat afzeiken :)

Noid
26 oktober 2006, 21:41
@fred dons: Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik moet maar eens op zoek naar zo'n trans trem. Ik ben nu erg benieuwd hoe dat werkt als de zadels blijven staan, betekent dat dat de intonatie goed blijft bij trem gebruik?

Van-Halen-Freak
26 oktober 2006, 21:53
Eddie Van Halen speeldde ook op dit soort gitaar op de Live Without A Net dvd.

Van-Halen-Freak
26 oktober 2006, 22:01
http://youtube.com/watch?v=B3DNtoruMCc

Noid
26 oktober 2006, 22:05
Eddie Van Halen speeldde ook op dit soort gitaar op de Live Without A Net dvd.
En als Eddie er op wil spelen ... moet het wel pure Rock & Roll zijn :rockon:

http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-berger-gl2tsm.jpg z'n 5150 en z'n Oh you ate one too http://www.vintagekramer.com/Ed/guitar-berger2.jpg

Yep, Eddie was vooral ook erg gecharmeerd van de Trans trem heb ik wel eens gelezen. Hij heeft deze daarom ook op andere gitaren laten zetten.

cardinal
26 oktober 2006, 22:05
het maakt wel wat los in ieder geval. 7 paginas al waarbij de meningen behoorlijk heen en weer springen.

kweetutnogniet. Lijkt mij handzaam, maar voor de rest. Speelde zo;n nederlands jaren 89 bandje daar niet op vroeger, met die zanger met die hoge stem. Kan even niet op de naam komen.

Noid
26 oktober 2006, 22:07
het maakt wel wat los in ieder geval. 7 paginas al waarbij de meningen behoorlijk heen en weer springen.

kweetutnogniet. Lijkt mij handzaam, maar voor de rest. Speelde zo;n nederlands jaren 89 bandje daar niet op vroeger, met die zanger met die hoge stem. Kan even niet op de naam komen.

Spargo? +10

RS-Rik
27 oktober 2006, 01:01
Blaah ik vind ze lelijk.. een body hoort er nou eenmaal bij, geeft een gitaar karakter en uitstraling, en je maakt er een fashion statement mee. Dit daarintegen is wel het instrument in zijn puurste vorm, ook wat waard! en een statement op zichzelf.

Toch vind ik het nog het mooiste als je op een "gewone" gitaar muziek maakt, het hoeft niet per se goedkoop te zijn maar zelf knap ik ook een beetje af op die modellen van meer dan 2000 euro etc. Gewoon stratje of lp'tje is toch goed? hoeft echt geen custom te zijn. leuk kopietje mag ook best.

Luke-wannabe
27 oktober 2006, 01:28
Ja + 1

Maar ook Dat filmpje met Van Halen. Ik vind het er gewoon niet uit zien. Het klopt voor mij ook niet. Er hoort een Body en Kop aan te zitten. Ik vind het gewoon lelijk. Sorry

fred dons
27 oktober 2006, 08:19
@ Noid
tis niet alleen een intonatie verhaal, met de transtrem kun je bijvoorbeeld met de trem omlaag gaan en je hele accoorden opschuiven, normaal gesproken met een normale trem lukt dat niet omdat de snaren individueel anders reageren op het spanningsverschil. daarnaast kun je de trans trem in 3 verschillende stemmingen vastklicken (originele stemming, noot onder en noot boven)
EVH gebruikt heb bijvoorbeeld om een nummer in D stemming te beginnen en tijdens het into opeens zijn gitaar terug te brengen naar E

en veel succes met zoeken naar een transtrem, ze zijn nogal duur en zeldzaam, die van mij heb ik gevonden bij een 2e handsplaten zaak voor eur 200 (inclusief de steinberger gitaar ;) ) maar dat is echt een uitzondering

Noid
27 oktober 2006, 09:07
@ Fred Dons: Wederom dank voor het duidelijke antwoord. Wat een geweldige trem moet dat zijn. Ik ben al op zoek (en mij kennende zal ik dan ook wel vinden)! Maar jij dan ... een steinberger voor E 200??? Masselkont :D. Piccie en nog nadere details?

Een tijdje terug hadden ze bij Musik Produktiv ook Steinbergers, niet uit de USA, maar naar ik dacht uit Korea, maar het heette wel Steinberger. Zowel de koektrommels als die met een body. Sterk overwogen zo'n body-ding te kopen, maar ik vond de balans niet fijn. Ik kan ze nu ook niet meer vinden op de site. Ken jij die (koreaanse) en hadden die ook zo'n transtrem?

fred dons
27 oktober 2006, 09:31
die kun je nog vinden bij www.musicyo.com en nee die hebben geen transtrem maar een licensed mighty mite trem
musicyo verkoopt ook us steinbergers (by Gibson) en er zijn versies met transtrem (ze verkopen ze ook los voor een kleine usd 800,00) maar deze trems komen uit china en zijn helaas niet zo goed als de originele

dit is mijn vtype met transtrem
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=114&page=15&ktw=728e74da85530d263db04fe992f2e35b
en mijn m-serie (hier zit nu een licensed op omdat de originele trem beschadigd was en ik toendertijd geen nieuwe kon krijgen)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=10&page=2&ktw=8a71015a92719fd771dc5cd4eae04070

Chrizzz
27 oktober 2006, 09:42
Nee, helemaal nu ik het filmpje zie ben ik er van overtuigd dat ik het er niet uit vind zien. Die gitaar lijkt wel gehandicapt zonder kop. Ik moet echt supergraag op een gitaar willen spelen, (dan ga ik zelf ook beter spelen) en daarbij zijn looks ook belangrijk, daarom zou ik nooit op zo'n gitaar spelen.

fred dons
27 oktober 2006, 09:49
tis inderdaad even een stap die je moet zetten maar op een gegeven moment vind je functie toch belangrijker dan vorm en hoewel ik het nog steeds geen "mooie" gitaren vind zijn het wel hele bruikbare gitaren. Met een steinberger kun je gewoon dingen doen die met een andere gitaar niet kunnen (zoals op zakenreis gaan en je steinberger meenemen in je handbagage ;) )

Noid
27 oktober 2006, 21:23
@fred dons: bedankt voor die link, ik had hem gevonden en ook steinbergerworld.com. Enigzins obscuur wereldje dat Steinberger gebeuren dunkt mij, waar iedereen probeert een slaatje te slaan uit dat spul (ach ja, als je ook de naam Ed Roman tegenkomt).

Die gitaren van MusicYo (de GU en GT) zijn volgens mij inderdaad die dingen die een tijdje te koop waren bij Musik Produktiv. Die R-trem die er op zit is dus dezelfde als die op die Hohners zit? En die Transtrems die zij aanbieden voor 699 USD zijn dus de slechtere uit china? Darn, ik ben wel erg nieuwsgierig, maar ik leg echt geen 699 USD neer voor een trem. Komend half jaar dus maar op zoek naar een aantrekkelijk 2e handsje.

Vooral die V van jou is helemaal te gek. Die had ik nog nooit gezien. Is dat ook die gitaar die je voor 200 E had gescoord?

Noid
27 oktober 2006, 21:29
Nee, helemaal nu ik het filmpje zie ben ik er van overtuigd dat ik het er niet uit vind zien. Die gitaar lijkt wel gehandicapt zonder kop. Ik moet echt supergraag op een gitaar willen spelen, (dan ga ik zelf ook beter spelen) en daarbij zijn looks ook belangrijk, daarom zou ik nooit op zo'n gitaar spelen.

Zoals Fred al zei: je moet even een stap zetten. Alhoewel ik denk dat EvH daar weinig moeite mee gehad zal hebben, als 1 van de progressievere onder de rockgitaristen. In Van Halen ging het zeker ook om de show en de looks, in die zin was deze gitaar natuurlijk ook juist wel iets wat even de aandacht trok. Goed gezien Eddie :rockon:

vulvasonic
27 oktober 2006, 22:24
Zoals Fred al zei: je moet even een stap zetten. Alhoewel ik denk dat EvH daar weinig moeite mee gehad zal hebben, als 1 van de progressievere onder de rockgitaristen. In Van Halen ging het zeker ook om de show en de looks, in die zin was deze gitaar natuurlijk ook juist wel iets wat even de aandacht trok. Goed gezien Eddie :rockon:

Het is gewoon een hele goede gitaar. Maar toch moet je niet zomaar over het uiterlijk en (dus) de uitstraling, als belangrijk of onbelangrijk punt, heen stappen. Marketingstechnisch zou het wellicht beter zijn geweest als ze het ontwerp net iets minder vooruitstrevend hadden gemaakt en met een iets conservatiever oog naar het model hadden gekeken. Wellicht hadden ze er dan (als bedrijf) veel meer profijt van gehad.

Hoe je het ook wendt of keert, de meeste gitaristen dromen nu eenmaal van de gitaren van hun grote voorbeelden die op strats, teles en Les Pauls spelen. Een radicaal ontwerp als dit pak je dan niet zo snel op om even te proberen.

Stitch
27 oktober 2006, 23:29
Lijken me prima gitaren maar ik had er toch graag een kop op gezien (ook al zou die geen functie hebben)

Chrizzz
28 oktober 2006, 15:19
Zoals Fred al zei: je moet even een stap zetten. Alhoewel ik denk dat EvH daar weinig moeite mee gehad zal hebben, als 1 van de progressievere onder de rockgitaristen. In Van Halen ging het zeker ook om de show en de looks, in die zin was deze gitaar natuurlijk ook juist wel iets wat even de aandacht trok. Goed gezien Eddie :rockon:

Ja het zou wellicht kunnen dat ik een keer van mening verander, misschien als ik later een baan krijg waarbij ik veel moet reizen dat ik toch een handzame gitaar wil om toch op te spelen, maar dat ziet er op het moment niet naar uit. Gewoon respect voor die gitaar hoor, maar het is niet mijn ding.

fred dons
30 oktober 2006, 07:11
@ Noid
die V is inderdaad die van eur 200, hij stond al een tijdje in die platen zaak en de eigenaar vroeg er 900 euri voor (wat een goede prijs is voor dit model) alleen komen in die platenzaak nou niet echt gitaarkenners (ik parkeerde er vaak voor de deur anders kwam ik er ook nooit) en kreeg hij hem niet verkocht en dus vroeg hij er op een geven moment eur 200 voor en was hij van mij :D

en inderdaad usd 699 is teveel voor een chinese trem (die overigens ook nog eens vaak uitverkocht is bij Musicyo), ik kan aan goede r-trem kopieen uit china komen voor zo'n eur 50 inclusief (slechte) pickups maar helaas nog niet aan transtrems. Ik heb er zelf eens kontakt met Ed Roman over gehad die ook op zoek is naar de huidige chinese bouwer van deze trems om ze goedkoper te krijgen dan via gibson.
ik zit er wel over te denken om een Klein body te maken voor het V model omdat wel makkelijker speelt maar dat zal waarschijnlijk wel iets worden tegen de tijd dat ik met pensioen ga

Noid
2 november 2006, 21:35
@ Noid
die V is inderdaad die van eur 200, ... ik parkeerde er vaak voor de deur anders kwam ik er ook nooit ... en dus vroeg hij er op een geven moment eur 200 voor en was hij van mij :D
Leuk verhaal Fred, als ik je nou plechtig beloof dat ik mijn auto een half jaar lang niet voor jouw deur parkeer, kan ik die gitaar dan weer van jou overnemen voor die 200? :seriousf:



ik zit er wel over te denken om een Klein body te maken voor het V model ... tegen de tijd dat ik met pensioen ga
Je bedoelt zo'n model?
http://www.kleinelectricguitars.com/Klein/main.jpg

MonkeyFace
3 november 2006, 00:06
naja dan zal ik als narrow-minded retard me toch even melden. Die Hohner heeft leuke features, maar ik vind het een lelijk ding. En aangezien het uiterlijk van een gitaar bij mij _wel_ meetelt (naast bespeeldbaarheid, stevigheid, klank, etc), zal je mij er ook niet op zien spelen... ik speel nu eenmaal graag op een gitaar die ik mooi vind...

en tja, ik speel nu eenmaal het liefst op Fender Strats tegenwoordig...

neemt niet weg dat ik 5 jaar geleden zwoer bij Les Pauls (nog steeds ok spul, maar speel meestal op mn strat), en Strats ondingen vond ;)

People change... ;)

fred dons
3 november 2006, 07:18
@ Noid , inderdaad die Kein, hoewel ik er ook heel erg lang overgedaan geb om aan het uiterlijk te wennen werd ik overgehaald na 1 keer op gespeeld te hebben, het is 1 van de meest ergonomische gitaren (+ ik heb nog wat stukken houden die niet geschikt zijn voor een normake gitaarbody)

en oh ja, die afspraak met niet voor mijn deur parkeren heb ik al met mijn nieuwe buren dus je zult nog even moeten wachten :D

no 1 hops
3 november 2006, 07:31
of zoals deze (ver)bouwer het noemde de ' kleinberger'

http://myspace-647.vo.llnwd.net/00243/74/65/243615647_l.jpg
http://myspace-733.vo.llnwd.net/00243/33/75/243615733_l.jpg

fred dons
3 november 2006, 08:09
grappig, hij heeft daar een koreaans m serie voor verbouwt niet ?

Danny Drug
3 november 2006, 08:26
ik vind ze niet erg tijdloos ... ze doen erg jaren 80 aan.... net als dat niemand nu meer op zo'n keyboardguitar speelt..

al kan ik ze wel waarderen op de funcionaliteit.. maar dan wil ik een parker fly

Noid
3 november 2006, 09:32
grappig, hij heeft daar een koreaans m serie voor verbouwt niet ?
't lijkt er wel op, omdat die zwarte burstrand onder de tremolo langs loopt. Maar wat is dit but-ugly gedaan, zo wordt zo'n normale klein al snel "mooi".

fred dons
3 november 2006, 09:41
inderdaad mooi is anders maar de extra stukken hout zijn puur voor de ergonomie en tasten het middenstuk waar de electronica en brug op zit niet aan, als hij hem nou nog even solid gelakt had ;)

fred dons
3 november 2006, 09:51
btw ik vind deze oplossing ook wel leuk
http://www.edromanguitars.com/guitar/lsr/images/lsreb118b.jpg

Timmy
3 november 2006, 10:35
ik vind ze niet erg tijdloos ... ze doen erg jaren 80 aan.... net als dat niemand nu meer op zo'n keyboardguitar speelt..

al kan ik ze wel waarderen op de funcionaliteit.. maar dan wil ik een parker fly

Zééég! Joe Jackson speelt er nog op; de Archie Bronson Outfit heeft er een, naast hun megavage antieke instrumenten; maar, de keytars zijn nog niet dood hoor!

Over de minitaar die we hier bespreken; ik vind het niet mooi; maar inderdaad wel een leuke oplossing voor reizende mensen! Hoewel; je sinds vandaag (nieuwe handbagageregels voor vliegtuigen) het ding toch niet meer mee mag nemen...

Van Halen lijkt het ding ook niet serieus te nemen, een sigaret in de ontbrekende kop lijkt me niet van respect voor een gitaar te duiden...

Luke-wannabe
3 november 2006, 13:29
Hij deed dat altijd. Ook bij z'n Frankenstrats, Kramers, Music mans weet ik het wat.
Is een knipoog naar Hendrix, die deed dat ook altijd.
Heeft volgens mij niks met die gitaar te maken! ;)

timlawson
3 november 2006, 14:54
'n karakterloze aftandse honkbalknuppel vind ik 't

net als 'n een spliksplinternieuwe bwm, het rijdt vast heerlijk maar d'r zit geen greintje eigenzinnigheid aan

dunnoaname
3 november 2006, 16:52
mm, ik vind hem lelijk. Ik houd van ronde vormen wat gitaren betreft, en dan mag het best gek zijn hoor, maar vierkant vind ik niet mooi. IK heb Johnny winter er op zien en horen spelen. Het kan natuurlijk aan de amp of de afstelling liggen, maar ik vond het nergens naar klinken. karakterloos. Als er iemand een strat aanslaat denk je He.. een strat. Als er 4 mensen gitaar aan hjet spelen zijn en 1 iem. heeft een ghibson, denk je wow wat hoor ik daar? Bij dit ding dus niet denk ik.

fred dons
3 november 2006, 17:09
Johny Winter speel op een Erlewine lazer niet op een Steinberger dus dat telt niet ;)

no 1 hops
3 november 2006, 17:19
mm, ik vind hem lelijk. Ik houd van ronde vormen wat gitaren betreft, en dan mag het best gek zijn hoor, maar vierkant vind ik niet mooi. IK heb Johnny winter er op zien en horen spelen. Het kan natuurlijk aan de amp of de afstelling liggen, maar ik vond het nergens naar klinken. karakterloos. Als er iemand een strat aanslaat denk je He.. een strat. Als er 4 mensen gitaar aan hjet spelen zijn en 1 iem. heeft een ghibson, denk je wow wat hoor ik daar? Bij dit ding dus niet denk ik.ben het niet helemaal met je eens dat je altijd hoort op wat iemand speelt.
zag laatst een band, jonge speelt op strat en klinkt meer als carlos S.
neem het nummer pretending van clapton.
niet erg strattie.
en die siggy stardust, ben ff zijn naam kwijt, die speelde op een flying V.
met 1 snaar.

no 1 hops
3 november 2006, 17:20
grappig, hij heeft daar een koreaans m serie voor verbouwt niet ?geen idee, maar het is zijn ' main axe' en erg happy mee.