PDA

View Full Version : flauwe biedingen op MP



ijzerbroot1
24 oktober 2006, 16:37
Ik probeer om een Dean ML DBDT te verkopen via marktplaats, maar wat een onzinbiedingen krijg je daar zeg. Een of andere hapsnurker biedt 100 euro....zou die nou echt denken dat ik een gaatje in mijn hoofd heb of zo??
Dit gebeurt wel vaker en ik snap die gasten echt niet, je kan toch zelf ook wel verzinnen dat zo'n gitaar daar niet voor weggaat??

Moe word ik ervan.

FrankS
24 oktober 2006, 16:41
Jah dat gebeurt wel vaker.. gewoon verwijderen die onzinboden.

jaspie
24 oktober 2006, 16:45
je hebt indd echt gare eikels op MP

jelledevos
24 oktober 2006, 16:48
mensen moeten toch tegen elkaar opbieden. kijk alst nu een gibson was ok maar een koreaanse dean... :P

ik irriteer me vaak ook aan mensen die meer voor hun spullen willen hebben dan dat ze in de winkel kosten.

Terence
24 oktober 2006, 16:52
Er zit heel wat volk op mp dat gewoon overal lage biedingen op doet en dan gewoon hoopt eens in de zoveel tijd mazzel te hebben.

ijzerbroot1
24 oktober 2006, 16:53
mensen moeten toch tegen elkaar opbieden. kijk alst nu een gibson was ok maar een koreaanse dean... :P

ik irriteer me vaak ook aan mensen die meer voor hun spullen willen hebben dan dat ze in de winkel kosten.


Even voor de duidelijkheid; ik wil er niet meer voor hebben dan dat ik ervoor betaald heb. Kom nou....;) En een Koreaanse Dean is niks mis mee, zeker niet na een goede afstelbeurt.......

Tis gewoon irritant.

datsun
24 oktober 2006, 16:55
negeer gewoon die biedingen...

ijzerbroot1
24 oktober 2006, 16:56
Doe ik ook, maar gaat slecht samen met GAS;)

Jay75
24 oktober 2006, 17:03
Wat ik laatst meemaakte..

Ik hoop niemand van t forum anders is er hier iemand wel heel erg gefrustreerd:

Email conversatie:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/47020377-vox-ac30-cc-piggy-back-top-met-2x12-cab.html


IK:
Hoi,
Heb je de amp nog, waarvoor mag ie weg en waarom doe je m zo snel al weg?
MVG Jeroen

HIJ:
Heel leuk, Jeroen!
"waarom doe je m zo snel al weg?" Dat staat in de advertentie, dus waarom dat nog vragen?

IK:
Nou. waarom koop je een nieuwe versterker om deze na een aantal weken weer van de hand te doen?
Ik neem aan dat je niet zomaar tot de keuze bent gekomen om een AC30 aan te schaffen?
Wat is momenteel je hoogste bod?

HIJ:
Ah, een grappenmaker! In de advertentie staat duidelijk waarom ik 'm verkoop. Zo ook wat het hoogste bod is. Zeik dan niet aan m'n kop, maar lees. Ik verkoop trouwens niet aan zeurpieten.

klinkt al frustie he! Dus ik besluit m wat op te fokken :)

IK:
Ik denk dat je m verkoopt omdat je geen gitaar kan spelen!
OW WAUW DIE VERSTERKER IS MOOI DIE WIL IK KOPEN, OW NU KLINKT MN SPEL HELDER EN HOOR IK AL MIJN FOUTEN INEENS....MISSCHIEN MOET JE AAN DE PEAVEY OF ROLAND CUBE?

WAT EEN VERSCHRIKKELIJK ZIELIG MANNETJE BEN JIJ!
oOIT GEHOORD VAN BIEDINGEN VIA MAIL?
VAN ZON ZIELEPIET WIL IK M ALLEEN GRATIS OP KOMEN HALEN!!
DUS MAIL ME WANNEER JE TIJD HEBT FLIKKER!!DAN KOM IK M HALEN

DIKKE KUS

HIJ:
Kom 'm maar gratis ophalen, kutje. De Vox staat op je te wachten. En ik ook...............
En weer heb je niet gelezen! Sterker nog, ik denk dat je niet eens KUNT lezen! Er staat duidelijk "mijn ouwe, trouwe Italiaanse combootje", een vintage apparaat (dus geen Peavey of Roland, WEER mis). Beginnelingen als jij zweren bij die moderne rommel, maar ik speel met mijn Gibson Les Paul SG Junior uit 1962, mijn Gretsch uit 1964 en al die andere mooie oude gitaren liever over vintage versterkers............... Ga jij maar weer lekker voor de spiegel luchtgitaar spelen, amateur, dan ga ik ondertussen op tournee door Duitsland en Oostentrijk.

HAhaha, en zo heb ik toch nog een gezellige dag gehad.
Het vreemde is dat hij zich meteen aangevallen voelde ofzo?
Terwijl ik echt wel interesse had, maarja....maybe it's just me, ik moest t toch effe kwijt

Dikke kus!

Jay75
24 oktober 2006, 17:05
Owja, naderhand heeft ie ineens veel meer info in z'm advertentie gezet hehe

Vonk
24 oktober 2006, 17:10
Kom 'm maar gratis ophalen, kutje. De Vox staat op je te wachten. En ik ook...............


HAHA :gitarist:

DarknessAwaits
24 oktober 2006, 17:11
Dat ze lage boden doen op marktplaats kan me niet zo heel veel schelen eigenlijk. Het wordt pas vervelend als er mailtjes of zelfs telefoontjes komen als deze: "Ok, nou voor 100 euro haal ik 'm direct op'.

De verschrikkelijke arrogantie waarmee dat gepaard gaat is echt iets waar ik niet tegen kan, maar bieden tsja... Iemand moet beginnen, tuurlijk liever hoog. Wat je dan nog kunt doen is erbij zetten dat ieder bod onder de 400 (of wat dan ook) verwijderd wordt. Nadeel hiervan is dat mensen 'weten' wat je bodemprijs is, zonder hierover te onderhandelen.

ACSlater
24 oktober 2006, 17:18
biedingen?

Pais
24 oktober 2006, 17:36
Ik sta geen biedingen toe op marktplaats. Als je werkelijk geintresseerd bent, dan bel of mail je toch even? :chicken:

BLOK182
24 oktober 2006, 18:10
Ik had ook ooit zoiets. Stond er een Mesa Colloseum te koop (180 watt Mark 2b volgens mij, erg gaaf), en " ruil was mogelijk". Toendertijd had ik een Mesa Blue Angel, ik dacht ach, nooit geschoten altijd mis. FF gemaild of ie interesse had in een ruil (met opleg van mijn kant). Kreeg ik ongeveer iets terug als "jesus je denk toch niet dat ik ga ruilen met zo'n kutampje?" Vond ik ook vrij onbeschoft en arrogant. Hopelijk heeft die Mark 2 een beter baasje nu:-) Als ik op marktplaats biedt, is het bijna altijd reeel maar aan de lage kant. Meer om te kijken wat de verkoper doet. Bij echte interesse neem ik dan wel contact via de mail / telefoon op en komen we der altijd wel uit:-)

BLOK182
24 oktober 2006, 18:14
Nog een leuke: ik had voor mijn pa een set winterbanden + velgen te koop gezet omdat ze niet op de nieuwe auto passen. Nieuwprijs een dikke 1000 euro (Vredestein Snowtracs + 16" velgen) en in goede staat. Pa wilde er snel vanaf, voor 200 kon men ze komen halen. En dan nog steeds contant mailtjes en telefoontjes voor mensen die ze "voor 50 komen halen, want op de sloop heb je ze daar zeker ook voor" of types die beweerden dat je die velgen en die banden samen voor nieuw 300 euro zou hebben:-) Uiteindelijk wel gewoon voor 200 verkocht, maar een hoop gezeur gehad:-)

rjong999
24 oktober 2006, 18:25
ach, gezeur...het hoort toch allemaal bij het spel, beetje laag inzetten, kijken wat er gebeurt. Niet-serieuze biedingen zijn vervelend maar je kunt ze ook gewoon negeren, laat maar staan. Als je een minimum-prijs hebt moet je die gewoon noemen, doe je dat niet dan moet je niet klagen als iemand onder jou minimum prijs biedt.

Ik merk wel dat veel mensen een geflateerd beeld van de waarde van hun spullen hebben. Jammer genoeg is er maar 1 regeltje: wat de gek er voor geeft. En als ik de gek ben dan bepaal ik zelf wat ik redelijk vind, niet de verkoper. Die moet maar blij zijn dat ik naar z'n advertentie wil kijken. Ik heb al een keer meegemaakt dat mijn niet-serieuze bod verwijderd werd, maar dat het twee maanden later alsnog gewoon geaccepteerd werd...het leven is hard, soms...;-)

Het is me inmiddels ook al verschillende malen gebeurt dat de verkoper achteraf weer terug begon te krabbelen, of zelfs na accepteren van mijn bod (koop gesloten dus!) nog rustig op zoek gaat naar een hoger bod, en 'm zelfs gewoon aan een ander verkoopt, met als argument: "ja, ik kon een veel betere prijs krijgen...". EN daar heb IK nou een schurfthekel aan..

Helter Skelter
24 oktober 2006, 18:37
Het is me inmiddels ook al verschillende malen gebeurt dat de verkoper achteraf weer terug begon te krabbelen, of zelfs na accepteren van mijn bod (koop gesloten dus!) nog rustig op zoek gaat naar een hoger bod, en 'm zelfs gewoon aan een ander verkoopt, met als argument: "ja, ik kon een veel betere prijs krijgen...". EN daar heb IK nou een schurfthekel aan..


heb ik ook een paar keer meegemaakt, zelfs toen ik al in de auto zat! Ik kan echt niet begrijpen dat iemand dat überhaupt durft, ik zou me kapot schamen...

MP is overgenomen door Ebay en die werken met een startbod, lijkt me wel een goed idee.

olaf reijnders
24 oktober 2006, 18:43
Het wordt pas vervelend als er mailtjes of zelfs telefoontjes komen als deze: "Ok, nou voor 100 euro haal ik 'm direct op'.

Heb ik ook meegemaakt. Ik verkocht een bas voor €450,-. Krijg ik een mailtje van een grappenmaker die schrijft; "Voor €275,- kom ik 'm direct ophalen". Schrijf ik 'm terug; "Dat geloof ik graag". Het is niet dat er niet onderhandeld kon worden, maar gelijk er €175,- af halen is mij veel te extreem. Ik ben Malle Pietje niet!

rjong999
24 oktober 2006, 18:47
Heb ik ook meegemaakt. Ik verkocht een bas voor €450,-. Krijg ik een mailtje van een grappenmaker die schrijft; "Voor €275,- kom ik 'm direct ophalen". Schrijf ik 'm terug; "Dat geloof ik graag". Het is niet dat er niet onderhandeld kon worden, maar gelijk er €175,- af halen is mij veel te extreem. Ik ben Malle Pietje niet!

Denk je dat je beter verkoopt door de bieder af te zeiken ? Of zou het handiger zijn om een reactie te sturen in de zin van: "Bemoedigend nieuws, en bedankt voor je bod. Ik zoek het echter iets hoger. Wat dacht je van 400 ?"

Al dat ge-ego...no-one likes a smart ass...

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 19:38
Haha wat een heen en weer gebitch over prijzen en voorstellen, vooral van de topicstarter:d
Wat ik doe is gewoon de koopjes afstruinen, de dingen zoeken die in de vraagprijs al minder kosten dan de andere exemplaren op marktplaats. Gewoon goed zoeken en wanneer je de vraagprijs dan ook biedt en het ophaalt, heb je beide partijen blij. Dan willen ze vaak ook nog wel naar jou toekomen en het brengen.

olaf reijnders
24 oktober 2006, 19:43
Denk je dat je beter verkoopt door de bieder af te zeiken ? Of zou het handiger zijn om een reactie te sturen in de zin van: "Bemoedigend nieuws, en bedankt voor je bod. Ik zoek het echter iets hoger. Wat dacht je van 400 ?"

Al dat ge-ego...no-one likes a smart ass...

Noem je dat iemand afzeiken? Als ik iemand mededeel dat ik hem wel geloof dat hij hem wel wil ophalen voor een schijntje?

Treeb
24 oktober 2006, 20:16
Flauwe biedingen reageer ik gewoon niet op, laatst een maya te koop gehad, veel reacties op gehad. Iemand vroeg of ik ook fotos kon maken dus dat gedaan en extra informatie gegeven. Weer een half uur verder, degene heeft nooit weer gereageerd. Ik bedoel laat dan tenminste weten dat je hem niet wil hebben.

olaf reijnders
24 oktober 2006, 20:20
Flauwe biedingen reageer ik gewoon niet op, laatst een maya te koop gehad, veel reacties op gehad. Iemand vroeg of ik ook fotos kon maken dus dat gedaan en extra informatie gegeven. Weer een half uur verder, degene heeft nooit weer gereageerd. Ik bedoel laat dan tenminste weten dat je hem niet wil hebben.

Ken ik. Ik kreeg pas antwoord toen ik een mailtje stuurde met de vraag of hij nog geïnteresseerd was.

ijzerbroot1
24 oktober 2006, 20:52
Nou volgens mij ben ik nog lang niet aan het bitchen hoor. Ik merk slechts op dat onzinbiedingen irritant zijn, meer niet.

Onder bitchen versta ik hele onaardige woordjes zeggen over koopjesjagers. Maar dat deed ik bij lange na niet. Beter lezen.

Pun
24 oktober 2006, 20:56
Het is me inmiddels ook al verschillende malen gebeurt dat de verkoper achteraf weer terug begon te krabbelen, of zelfs na accepteren van mijn bod (koop gesloten dus!) nog rustig op zoek gaat naar een hoger bod, en 'm zelfs gewoon aan een ander verkoopt, met als argument: "ja, ik kon een veel betere prijs krijgen...". EN daar heb IK nou een schurfthekel aan..

Voor zover ik weet mag dat bij wet niet eens. Zodra de koop gesloten is heb jij het eigendomsrecht verkregen op het artikel, zelfs als je nog niet betaald hebt, en kan hij hem dus niet zomaar aan iemand anders verkopen.

Wanneer de koop is gesloten heeft de persoon die hem levert een leveringsplicht en de persoon die hem koopt een betalingsplicht, en daar kun je niet onderuit. Zelfs als het mondeling wordt gedaan is het nog steeds geldig (ook al is dat niet te bewijzen), maar ik neem aan dat je het over het algemeen via e-mail sluit of zo, en dan kun je het dus zelfs makkelijk bewijzen.


Maaruh, om al dit soort redenen: E-bay > MP

GibsonSG
24 oktober 2006, 20:59
Op marktplaats zijn gewoon veel koopjesjagers. Van die mensen die voor hun beginnende kinderen eens het mooiste willen maar het dan wel voor maximaal 150 euro willen. Gewoon niet op reageren op al die nonsens;)

ijzerbroot1
24 oktober 2006, 20:59
Klopt, dat is een geldige koopovereenkomst. Hoeft niet schriftelijk, kan ook mondeling inderdaad.

iwamoto
24 oktober 2006, 21:02
iwa zoekt een spelletje, iwa ziet iemand die veel spelletjes verkoopt, iwa mailt, en ik quote

"hey rowy,ffe een vraagje, ik zag dat je bij die berg games ook Ace combat 5 hebt zitten, zou je die eventueel ook los willen verkopen? ik ben er al een tijdje naar op zoek namelijk, de groetjes en bedankt!"

en nog geen kwartier later

"de 17 euro is overgemaakt, dat word nog deze week lekker spelen, alvast bedankt"

zo hoort dat toch te gaan? lang leve de snelle handel :rockon:

datsun
24 oktober 2006, 21:41
LOL, de verslaving van het gamen...

bert k
24 oktober 2006, 21:44
Zo gaat het ook meestal. Best leuk. Maar soms zie je echt een superkoopje, en dan gaan sukkels er nog onder zitten. Alsof het verplicht is om de helft van de vraagprijs te bieden. Soms weet je gewoon dat iets gewoon de vraagprijs waard is.

Jax
24 oktober 2006, 21:49
Wat Bert zegt, als je gewoon wacht op een superkoopje, hoef je niet onder de vraagprijs te gaan ;) Zo heb ik mijn charvel model 6 voor 225,- weten te vinden. Ik blij, hij blij. Geen gezeik over belachelijk lage biedingen, hij kwam namelijk met de vraagprijs :D

Chroxy
24 oktober 2006, 22:02
Jah ik heb er ook veel last van. Ik zit ook veel op marktplaats en had een Ibanez RG550 te koop staan. Misschien hebben wel in de loop van 3 maanden 20 mensen gemaild met dat ze 150 euro bieden omdat de ibanez nieuw maar 250 euro is.. tjah!

olaf reijnders
24 oktober 2006, 22:06
Jah ik heb er ook veel last van. Ik zit ook veel op marktplaats en had een Ibanez RG550 te koop staan. Misschien hebben wel in de loop van 3 maanden 20 mensen gemaild met dat ze 150 euro bieden omdat de ibanez nieuw maar 250 euro is.. tjah!

WAAR? http://www.basgitaarforum.nl/images/smiles/icon_biggrin.gif

Chroxy
24 oktober 2006, 22:09
in duitsland zeiden ze me dan!...

terwij ltoch duidelijk in de advertentie stond dat hij uit 1997 is en nog uit Japan.. daar wordne voor zover ik weet geen RG550 LTD's meer gemaakt.. heten nu anders ofzo..

Nocki
24 oktober 2006, 22:35
Dale Carnegie - Zo maak je vrienden en goede relaties.

Geweldig boek. heeft me heel veel geleerd wat ik in de praktijk kan gebruiken om om te gaan met dingen zoals een onzin bod of iemand die niet precies weet hoe hij zich moet uitdrukken in een e-mail.

almarvk
25 oktober 2006, 08:21
Je leert wel snel als je handelt op MP. Ik bied regelmatig wat aan en krijg dan ook de meest vage mailtjes. Vooral de mailtjes met: Voor bedrag x kom ik 'm direct ophalen'. En dan een waardeloos bedrag bieden... Ik reageer daar niet eens op.

Toch heb ik ook veel goed contact. Ik blijf gewoon netjes, en als het me niet bevalt reageer ik gewoon niet meer. Pech had; ik wacht wel tot het volgende koopje.

wietse
25 oktober 2006, 09:04
Zo gaat het ook meestal. Best leuk. Maar soms zie je echt een superkoopje, en dan gaan sukkels er nog onder zitten. Alsof het verplicht is om de helft van de vraagprijs te bieden. Soms weet je gewoon dat iets gewoon de vraagprijs waard is.
dat zie je enorm veel en niet alleen op marktplaats maar ook op rommelmarkten, als de vraagprijs goed is moet je niet zeuren maar gelijk toehappen, zo ben ik ook aan m'n el maya gekomen.
laatst op een rommelmarkt kocht ik nog een 1GB mp3 speler voor 2 euro, een turk liet hem liggen want die wou er maar 1 euro voor geven, hebben ze een koopje herkennen ze het nog niet.
sommige mensen herkennen gewoon en koopje niet en willen altijd goedkoper, natuurlijk heb ik dat zelf ook het liefst maar als iemand een gitaar aanbiedt voor 150 euro die dat dubbel en dwars waard is dan ga ik geen 75 euro bieden, maar 125 veel meer kans dat je hem dan hebt of een mailtje krijgt van "doe er 10 euro bij dan is hij van jou" inplaats van dat je ze de gek aan gaat steken met een erg laag bod.

cardinal
25 oktober 2006, 11:08
Het is een speel waar je af en toe mazzel en af en toe pech hebt.

Heb zelf een vrij exclusieve washburn te ruil/koop staan, biedt iemand, mag hem daarvoor hebben (vind ik een prikkie), laat het hem weten en hoor nooit meer wat. Dat heb ik zeer vaak.

Bieden ze, is het goed, mail ik en hoor ik nooit meer wat.

almarvk
25 oktober 2006, 11:10
Heb zelf een vrij exclusieve washburn te ruil/koop staan, biedt iemand, mag hem daarvoor hebben (vind ik een prikkie), laat het hem weten en hoor nooit meer wat. Dat heb ik zeer vaak.

Heb ik gehad met m'n telefoon. Ik had dat ding al wel 5 keer verkocht! Behoorlijk irritant, maar je kan er nix tegen doen...

DaveItUp
25 oktober 2006, 11:15
Ach typisch iets voor nederlanders. Voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten.

Verkoop je een simpele 4x12"(celestion G12-50's) voor 150 euro(heel redelijke prijs lijkt me), krijg je alsnog een waslijst aan vragen over wat voor wieltjes eronder zitten en een bod van 75 ofzo. Dan heb ik zoiets van flikker toch een end op en dan reageer ik niet meer.

Zelfde met m´n oude Artist. Het is een player en niet in topconditie qua lak, vandaar dat je m aanbied voor 300 euro. Dat is dan nog teveel schijnbaar. Ach het zal wel, ik trap m liever door de midden dan dat ik m voor 200 of minder de deur uitdoe.

Een scherpe prijs willen ok, daar gaat iedereen voor, maar al die paupers mogen gewoon een nekschot van mij. Klinkt aggressief i know, maar verkoop de laatste tijd veel via MP en de hoeveelheid idiote mailtjes die je krijgt. Niet te filmen.

Hetzelfde is ook waar trouwens. Afgeragde SG special van een paar jaar oud. 1 hb en een wraparound brug. Lelijke, niet originele lak die aan t barsten is als een gek. Dat moet dan 1400 opleveren voor de verkoper.....

Kim Wilson
25 oktober 2006, 11:21
Onzinbiedingen reageer ik helemaal niet op. Wel zo makkelijk. En als ik er echt tijd voor heb, wil ik ze ook wel eens weggooien. Maar verder doe ik er niks mee. Als er een bod komt dat me interesseert, stuur ik een mail. Maar ik heb eigenlijk liever dat ze me bellen of mailen, biedingen doe ik eigenlijk niet veel mee, vooral omdat het blijkbaar nogal vrijblijvend is voor veel bieders.

taylor
25 oktober 2006, 11:23
ik vind het eignlijk eerder een fout van MP dat je kunt bieden zonder conseqeunties dat mensen daar misbruik van maken dat is niet zo raar vind ik.

LaurentB
25 oktober 2006, 11:25
(...)

Zelfde met m´n oude Artist. Het is een player en niet in topconditie qua lak, vandaar dat je m aanbied voor 300 euro. Dat is dan nog teveel schijnbaar. Ach het zal wel, ik trap m liever door de midden dan dat ik m voor 200 of minder de deur uitdoe.

(...).

Hetzelfde is ook waar trouwens. Afgeragde SG special van een paar jaar oud. 1 hb en een wraparound brug. Lelijke, niet originele lak die aan t barsten is als een gek. Dat moet dan 1400 opleveren voor de verkoper.....

Ja, maar DIE houdt rekening met mensen die zoveel willen afdingen, haha.

Een Ibanez Artist is inderdaad een behoorlijke gitaar. Is het een solid body of een semi-akoestische? 200 euro is sowieso erg weinig. Maar het kan soms gewoon zo zijn dat er weinig vraag is naar een model en dan kan-ie nog zo goed zijn, dan krijg je toch niet het geld dat-ie waard is. Heb je bij auto's ook wel.

BLOK182
25 oktober 2006, 11:30
dat zie je enorm veel en niet alleen op marktplaats maar ook op rommelmarkten, als de vraagprijs goed is moet je niet zeuren maar gelijk toehappen, zo ben ik ook aan m'n el maya gekomen.
laatst op een rommelmarkt kocht ik nog een 1GB mp3 speler voor 2 euro, een turk liet hem liggen want die wou er maar 1 euro voor geven, hebben ze een koopje herkennen ze het nog niet.
sommige mensen herkennen gewoon en koopje niet en willen altijd goedkoper, natuurlijk heb ik dat zelf ook het liefst maar als iemand een gitaar aanbiedt voor 150 euro die dat dubbel en dwars waard is dan ga ik geen 75 euro bieden, maar 125 veel meer kans dat je hem dan hebt of een mailtje krijgt van "doe er 10 euro bij dan is hij van jou" inplaats van dat je ze de gek aan gaat steken met een erg laag bod.
Zeg Wietse, misschien een betje offtopic he, maar ik weet dat jij nogal wat rommelmarkten afsnuffelt. Heb jij nog aanraders qua rommelmarkten die goed met de trein/ov te bereizen zijn?

sjoerd5
25 oktober 2006, 11:40
Ik sta geen biedingen toe op marktplaats. Als je werkelijk geintresseerd bent, dan bel of mail je toch even? :chicken:


+1


....................

rjong999
25 oktober 2006, 11:48
Dus dan toch maar E-Bay ? Kost iets meer, maar je hebt in ieder geval veel meer zekerheid. Of vinden we dat allemaal ook weer te duur ?

Ik heb bij Ebay meer koopjes weggehaald dan op marktplaats. Simpelweg omdat de verkoper er ook echt aan vast zit als 'ie met een - in zijn ogen - laag eindbod blijft zitten.

Voordeel van marktplaats: je komt meer 'onwetenden' tegen, op Ebay wordt dat er zo uitgeboden.

sugarfish
25 oktober 2006, 12:07
IK:
Hoi,
Heb je de amp nog, waarvoor mag ie weg en waarom doe je m zo snel al weg?
MVG Jeroen

HIJ:
Heel leuk, Jeroen!
"waarom doe je m zo snel al weg?" Dat staat in de advertentie, dus waarom dat nog vragen?

IK:
Nou. waarom koop je een nieuwe versterker om deze na een aantal weken weer van de hand te doen?
Ik neem aan dat je niet zomaar tot de keuze bent gekomen om een AC30 aan te schaffen?
Wat is momenteel je hoogste bod?

HIJ:
Ah, een grappenmaker! In de advertentie staat duidelijk waarom ik 'm verkoop. Zo ook wat het hoogste bod is. Zeik dan niet aan m'n kop, maar lees. Ik verkoop trouwens niet aan zeurpieten.

klinkt al frustie he! Dus ik besluit m wat op te fokken :)

IK:
Ik denk dat je m verkoopt omdat je geen gitaar kan spelen!
OW WAUW DIE VERSTERKER IS MOOI DIE WIL IK KOPEN, OW NU KLINKT MN SPEL HELDER EN HOOR IK AL MIJN FOUTEN INEENS....MISSCHIEN MOET JE AAN DE PEAVEY OF ROLAND CUBE?

WAT EEN VERSCHRIKKELIJK ZIELIG MANNETJE BEN JIJ!
oOIT GEHOORD VAN BIEDINGEN VIA MAIL?
VAN ZON ZIELEPIET WIL IK M ALLEEN GRATIS OP KOMEN HALEN!!
DUS MAIL ME WANNEER JE TIJD HEBT FLIKKER!!DAN KOM IK M HALEN

DIKKE KUS

HIJ:
Kom 'm maar gratis ophalen, kutje. De Vox staat op je te wachten. En ik ook...............
En weer heb je niet gelezen! Sterker nog, ik denk dat je niet eens KUNT lezen! Er staat duidelijk "mijn ouwe, trouwe Italiaanse combootje", een vintage apparaat (dus geen Peavey of Roland, WEER mis). Beginnelingen als jij zweren bij die moderne rommel, maar ik speel met mijn Gibson Les Paul SG Junior uit 1962, mijn Gretsch uit 1964 en al die andere mooie oude gitaren liever over vintage versterkers............... Ga jij maar weer lekker voor de spiegel luchtgitaar spelen, amateur, dan ga ik ondertussen op tournee door Duitsland en Oostentrijk.

HAhaha, en zo heb ik toch nog een gezellige dag gehad.
Het vreemde is dat hij zich meteen aangevallen voelde ofzo?
Terwijl ik echt wel interesse had, maarja....maybe it's just me, ik moest t toch effe kwijt

Dikke kus!

:seriousf: :seriousf: Wat een geweldige conversatie, ik heb even smakelijk gelachen!!
Je hebt gelijk er lopen inderdaad veel mensen rond die snel gefrustreerd, geirriteerd reageren. Laten we het dan nog niet eens over fatsoensnormen hebben, zoals "goedendag" of "bedankt voor je reactie"... dat zijn kleine dingen die het contact prettig maken. Daarnaast koop ik ook liever van iemand die een fatsoenlijke email kan schrijven.

silenus
25 oktober 2006, 12:43
Effe vraagje dat van toepassing is:
Hoeveel kost een Les Paul Standard Plus nu eigenlijk in de winkel (dacht iets van een 600 a 700€???)?
En is de verkoopprijs rond 600€ met 2 Seymour Duncan '59 humbuckers (hebben mij 125€/stuk gekost) nu echt zoveel?
bedankt

rjong999
25 oktober 2006, 13:43
479 bij Thomann. De Duncans kosten daar 95 euro. Totaal nieuw dus 669. Tweedehands bij nieuwstaat 70% van 479 + 50% van 190 = 430. Moet 'ie wel heel mooi zijn.

silenus
26 oktober 2006, 10:05
479 bij Thomann. De Duncans kosten daar 95 euro. Totaal nieuw dus 669. Tweedehands bij nieuwstaat 70% van 479 + 50% van 190 = 430. Moet 'ie wel heel mooi zijn.

Bedankt Rjong, zal mijn prijs dan misschien beter (een beetje) aanpassen...

The Underdog
26 oktober 2006, 11:21
479 bij Thomann. De Duncans kosten daar 95 euro. Totaal nieuw dus 669. Tweedehands bij nieuwstaat 70% van 479 + 50% van 190 = 430. Moet 'ie wel heel mooi zijn.
Een setje 59's kost daar 119 €. Eeen Les Paul kost 439.

mm80
26 oktober 2006, 11:27
Ik heb een advertentie staan voor een Japanse Squier Strat. Een aantal dagen terug had ik de volgende conversatie met iemand:

Iemand reageert op mijn ad:

Hohoi,
Ik heb heir voor jouw een prachtige Samick SG kopie staan, alweer vintage
(2002!). Gitaar SG is van Gibson kwa sound en uiterlijk niet van een echte
gibsom te onderscheiden EN hij heb al moeglijke opties. Vergulde hartwer,
speciale toonknops, nieuw 008 dikte snaren er op die samnen met de houtsoort
lijden tot een prachtge sound en zusteem. Als jij ± 250 eurotjes bijleg is deze
te gekke gitaar van jouw waar je echt de blitz mee maak,
Dedoei
Karolus
PS wel snel reageren want ik heb nogal wat mensen die hem ook willen hebben

Mijn reactie (mischien een beetje bijdehand maar mijn nekharen stonden inmiddels overeind:):

Hoi Karolus,

Bedankt voor je aanbod, maarrrrrrrr........

Een paar dingetjes:

-ÍK bied een gitaar aan, ik vraag niet om ruilvoorstellen waarbij ik
honderden euros bij mag betalen.
-Hoe kom je erbij dat ik de blits zou willen maken? sommige gitaristen zijn
gewoon serieuze muzikanten, toch?
-2002=vintage?? Dat moet een grapje zijn.
-Ik moet snel reageren??? Nogmaals, ÍK bied een gitaar aan, als jij
interesse hebt zul JIJ snel moeten reageren,
je draait de boel om:)

Vraagprijs 225 euro

Overigens heb ik geen interesse in en Samick SG,

Succes,

mvg,

Michell

Toen weer een mailtje van hem:

Hehoi Ger Michell,

Ja ik zelf ben een sterspeler op mijn Samick SG maar ben toch meer een Squier man. Ik ben een groot ven van de gitarist van BZN. Ik heb zelfs een hanttekening van hem. Fijn dat je voor je gitaar wil bieden en daarom reageer ik op joun advertentie. As we nou zo doen. Jij doet een bot met joun gitaar aan mijn en ik bied op joun bot terug dan hoef jij minus 225 eurotjes nog maar 25 bij te leggen. Kijk ik zal je uit leggen 250 minus 225 = 25 euro. Je hebt aan mijn gitaar een gitaar daar maak jij of je wil of nie de blitz mee. Iedereen zal zeggen ah en oh. Dus als jij naar mijn kompt of ik naar jou dan rolen wij gewoon de gitaren + 25 eurotjes voor mij. Je krijg een hoes er dan graatis bij. Humbukkers hebben 2 spoelen of zo en daarom een veel voller geluid doe daar 008 snaren bij en de houtsoort. Ik ben ook een serieuse gitarist maar mensen roepen altijd ah en oh bij mijn. Ik komp bijvorbeeld met een nummer van Fransie Bouwer heb je even voor mij. Nou dan gaat iedereen uit ze dak. Je ken met de SG vettere solos spelen. Hij is Grasgroen met een roze slagplaat en vergulde hartwer. ENNNNNN iederen denk dat je een Gisom heb. Hij is nie van een Gisom te onderscheiden. Ik heb een 15 wat Samick versterker die ken oversture. Dus doe verstandig laten wij gewoon rolen, want jij bied met joun bot je gitaar aan daar heb ik op geboden met een best bot dat moet je doen joh. Ik begrijp best dat je wat van de preis af wil dingen. Nou 25 eurotjes bijleggn voor joun en ech je hebt hem voor een vriende prijsje. ENNNN weg is weg.

Groetjes

Karolus

Daarna heb ik maar niet meer terug gemaild.

RvB
26 oktober 2006, 11:32
Haha, nodig hem uit om met zijn gitaar naar de muziekwinkel te gaan en dan naar een "ëgte gison" te luisteren :D

gitaar-z
26 oktober 2006, 11:32
Dat is echt kut voor je, maar je hebt ook grappenmakers die heel veel bieden en niets van zich laten horen daarna.

Nocki
26 oktober 2006, 11:39
Tis jammer dat het zo'n lange mail is anders zou ik m zeker als onderschrift gebruiken! super! :)

sickpunk
26 oktober 2006, 11:45
achjah, zo bied ik een bass te ruil aan(4 snaar voor 5 snaar) krijg je een mailtje "hey ik heb een lakland, als je 700 bijlegt dan kunnen we ruilen" .... wat moet ik daar nou mee?? als ik 700 over heb, dan hoef ik toch niet te ruilen... :S

Han S
26 oktober 2006, 14:30
Ik zet een Jaguar XJ6 op marktplaats met een paar mooie foto's. Die auto is 37 jaar oud, zit in zijn originele lak, is helemaal roestvrij en staat al 30 jaar in een verwarmde ruimte en is al 30 niet nat geweest want ik rijd er maar een paar keer per jaar mee en daarom bied ik hem ook aan.

Ik vraag nog om alleen te reageren als je serieus bent en niet als je een koopje zoekt. Krijg ik een bod van 2250 euro en dat is 10.000 te weinig.

Maar het mooiste verhaal heb ik zelf meegemaakt in begin jaren 70. Ik ben bij een autosloper in Beverwijk, ene Joep. Er komt een man en die vraagt aan Joep: heb jij voor mij een zijruit van een GMC truck? (een militaire vrachtwagen uit WW2). Die heb ik zegt Joep, ik zal hem even pakken. Joep komt even later terug met een klein ruitje van een GMC.

Wat moet ie kosten zegt de man? 'Geeltje' zegt Joep, waarop die man zegt: 'vijftien gulden'.

Joep laat dat ruitje zo uit zijn handen vallen en het ligt in duizend stukjes op de grond. 'Hij is niet meer te koop', zegt Joep lachend 'en je hoeft er ook niet naar te zoeken, want dit was de enige in Nederland'.

Dat zal ik nooit meer vergeten, wat keek die vent sip, ik heb zelden iemand zo smerig zien kijken, helemaal goed.

Robbert
26 oktober 2006, 14:48
Krijg ik een bod van 2250 euro en dat is 10.000 te weinig.


Hey, graag of niet hoor! 8^)

ps. bij mij krijg je 100 Euro extra

LaurentB
26 oktober 2006, 14:54
Ik zet een Jaguar XJ6 op marktplaats met een paar mooie foto's. Die auto is 37 jaar oud, zit in zijn originele lak, is helemaal roestvrij en staat al 30 jaar in een verwarmde ruimte en is al 30 niet nat geweest want ik rijd er maar een paar keer per jaar mee en daarom bied ik hem ook aan.

Ik vraag nog om alleen te reageren als je serieus bent en niet als je een koopje zoekt. Krijg ik een bod van 2250 euro en dat is 10.000 te weinig.

Maar het mooiste verhaal heb ik zelf meegemaakt in begin jaren 70. Ik ben bij een autosloper in Beverwijk, ene Joep. Er komt een man en die vraagt aan Joep: heb jij voor mij een zijruit van een GMC truck? (een militaire vrachtwagen uit WW2). Die heb ik zegt Joep, ik zal hem even pakken. Joep komt even later terug met een klein ruitje van een GMC.

Wat moet ie kosten zegt de man? 'Geeltje' zegt Joep, waarop die man zegt: 'vijftien gulden'.

Joep laat dat ruitje zo uit zijn handen vallen en het ligt in duizend stukjes op de grond. 'Hij is niet meer te koop', zegt Joep lachend 'en je hoeft er ook niet naar te zoeken, want dit was de enige in Nederland'.

Dat zal ik nooit meer vergeten, wat keek die vent sip, ik heb zelden iemand zo smerig zien kijken, helemaal goed.

Deze mail ik even door naar de Rover mailing list, waar ik als Rover P6 rijder ook op zit; wat een verhaal...

Flipkoos
26 oktober 2006, 15:16
Meer verhalen, meer verhalen! Erg leuk leesvoer dit!!!!

gerrekat
26 oktober 2006, 15:37
Ik heb wel belachelijke boden gehad op mijn ENGL powrball van zo'n 800 a 900 Euro, gewoon niet op in gaan. Er zjin meestal vrij snel mensen die wel serieus zijn. Op Mijn korg D1200 recording studio heb ik destijds een bod van € 150 gehad HAHAHHA! Die gozer was nog beldigd ook dat ik er niet serieus op in ging. Oh en hb een keer een surinamer aan de telefoon gehad die wilde mijn Yamaha AW 44117 harddiskrecorder wel kopen maar wilde wel in termijnen betalen HAHAHAHAHA!

Neals
26 oktober 2006, 16:13
Ik had laatst mijn Gibson LP studio even op marktplaats gezet. Meer omdat ik misschien wat anders wil en probeerde voor 800 euro (of goed bod) met inruil mogelijk te kijken wat er allemaal mogelijk is.

Hele hoop mensen met een Squier die het raar vinden dat er 600 euro bij moet. Of interresante aanbiedingen die allemaal afhaken.

wietse
29 oktober 2006, 19:07
vandaag toch maar besloten om m'n vibro champ op marktplaats te zetten, prijs: bieden, biedt er zo'n droeftoeter 30 euro en later nog één 40 euro, beide namen die ik geregeld zie bieden op gitaren e.d weten dus donders goed wat die versterkertjes waard zijn.
dan ben je toch zielig als je 10% biedt van de werkelijke waarde, oke bieden staat vrij maar dit is gewoon beledigend.
die boden heb ik dus direct verwijderd, mischien krijg ik ook nog wel kwade mailtjes van 1 van die bieders is me al vaker gebeurd namelijk.

Robbert
29 oktober 2006, 19:28
Namen? :jam:

Tho
29 oktober 2006, 19:31
Op MP staat een FUCKING zieke jackson usa! damn.. een King V met snakeskin.. stiekum nu een beetje balen dat net mijn SL2HT heb besteld :D
Is dat beest van iemand op het forum?

Minda
29 oktober 2006, 19:37
Ik verkocht ooit een Honda VTEC blok via marktplaats, een redelijk gewild item. Ik stelde expliciet geen vraagprijs en vroeg dus om biedingen, en bood de mogelijkheid tot bieden. Ik kreeg dus meer dan 10 mails met "Wat is de vraagprijs?" Daarnaast waren er meerdere erg zielige mensen die net hun VTEC blok hadden opgeblazen (knap, een B16 blok kapot maken, dan moet je wel heel erg beesten) en omdat ze zo zielig waren verwachtten ze dat ik hun veel lagere bod per mail zou accepteren over de inmiddels lekker oplopende biedingen op marktplaats. Uiteindelijk gewoon aan de hoogste bieder verkocht.

Dude
29 oktober 2006, 19:38
Ik had laatst mijn Gibson LP studio even op marktplaats gezet. Meer omdat ik misschien wat anders wil en probeerde voor 800 euro (of goed bod) met inruil mogelijk te kijken wat er allemaal mogelijk is.

Hele hoop mensen met een Squier die het raar vinden dat er 600 euro bij moet. Of interresante aanbiedingen die allemaal afhaken.


mijn ervaring met de verkoop van mijn studio was hetzelfde

veeeeeel bullshit bieders, 'maar het is geen standard' was een veel gehoorde, 300 euro... 500 euro... ruilen tegen een epiphone, ruilen tegen een squier uit de usa :o ruilen tegen dit en dat..

gek werd ik er van, uiteindelijk voor veel te weinig verkocht, 850 euro inclusief koffer, ding koste me nieuw 3295 gulden in 2001, das omgerekend bijna 1500 eurie, belachelijk bedrag ook toen. Maar goed, na een hoop geleur en gezeur was ik het zat en verkocht ik hem maar.

BamBuFan1
29 oktober 2006, 20:47
Voor zover ik weet mag dat bij wet niet eens. Zodra de koop gesloten is heb jij het eigendomsrecht verkregen op het artikel, zelfs als je nog niet betaald hebt, en kan hij hem dus niet zomaar aan iemand anders verkopen. Wanneer de koop is gesloten heeft de persoon die hem levert een leveringsplicht en de persoon die hem koopt een betalingsplicht, en daar kun je niet onderuit. Zelfs als het mondeling wordt gedaan is het nog steeds geldig (ook al is dat niet te bewijzen), maar ik neem aan dat je het over het algemeen via e-mail sluit of zo, en dan kun je het dus zelfs makkelijk bewijzen.


Even voor de goede orde: Eigendom van roerende zaken krijg je pas na overdracht. Hiervoor is een LEVERING krachtens een geldige titel door een beschikkingsbevoegde vereist. Je moet de zaak dus sowieso eerst GELEVERD krijgen (en aan de andere eisen moet zijn voldaan) voordat een zaak jouw eigendom wordt.

Tot die tijd wordt er bij niet-nakoming weliswaar een verbintenis geschonden, maar heb je alleen recht op schadevergoeding maar niet automagisch op de zaak zelf.

drap
29 oktober 2006, 21:56
Ook een leuke en ik hoop dat de verkoper zo'n bod dan ook meteen verwijderd.

Heb gister E70,- geboden op een EHX Holy Grail. Is er één of andere boerenlul die precies twee euro meer biedt!!!... Als verkoper zou ik twee euro meer over een bedrag als dit niet eens serieus nemen en het bod direct verwijderen. Bij dergelijke biedingen word je namelijk niet eens serieus genomen als verkoper.

Nou heb ik überhaupt nog steeds niets gehoord van de verkoper, dus ik vrees dat het pedaaltje al lang en breed verkocht is en de advertentie niet verwijderd is. Komt ook erg vaak voor.

Tho
3 november 2006, 17:17
Ja ik dus nu ook verdomme! Staat m'n gitaar daar, al voor een veel te lage prijs, biedt die lul de behanger 100 euro! Ik heb hem maar even gemaild, dat ik daar niet van gedient ben. Damn..

zoon van Piet
3 november 2006, 19:40
even een afwijkend geluid...

ik zie er de humor wel van in, moet ik zeggen. Ik zet bij mn ads meestal iets in de trant van: 'onzinbiedingen welkom, want ik wil ook wel eens lachen. Maar verwacht niet dat ik reageer'. Dat helpt. in de meeste gevallen, want er blijven altijd jokers...

Tho
3 november 2006, 19:46
even een afwijkend geluid...

ik zie er de humor wel van in, moet ik zeggen. Ik zet bij mn ads meestal iets in de trant van: 'onzinbiedingen welkom, want ik wil ook wel eens lachen. Maar verwacht niet dat ik reageer'. Dat helpt. in de meeste gevallen, want er blijven altijd jokers...

Ja heb je gelijk in, maar het gaat al de goeie kant op.. 400 euro nu ;)

Kim Wilson
3 november 2006, 20:17
Ik heb een set rototoms op standaard te koop staan. Zijn er dus van die guppen die denken dat ze ze voor €15 meekrijgen...

Tho
3 november 2006, 20:19
Ik heb een set rototoms op standaard te koop staan. Zijn er dus van die guppen die denken dat ze ze voor €15 meekrijgen...

Ik zie het ja.. echt damn irritant.

Kim Wilson
3 november 2006, 20:20
Ik heb die kerel (die al twee keer heeft geboden) maar een mail gestuurd, dat per euro opbieden bij dit bedrag lang gaat duren. :D

Tho
3 november 2006, 20:23
Ik heb die kerel (die al twee keer heeft geboden) maar een mail gestuurd, dat per euro opbieden bij dit bedrag lang gaat duren. :D

hahahaha, heel goed ;) "als je er elke dag een euro op doet kan je hem over 3 jaar op komen halen" :D

Nocki
3 november 2006, 20:23
Laten we helpen met bieden per € ,50 dan gaat het sneller... :-)

stom gedoe altijd met dat bieden.

Kim Wilson
3 november 2006, 20:25
hahahaha, heel goed ;) "als je er elke dag een euro op doet kan je hem over 3 jaar op komen halen" :D
Nou, zoveel zijn ze ook niet waard hoor... :satisfie:

Maar ik wou er iig wel €50 voor hebben, en de teller staat nu op €28,50. Reken maar uit...

Tho
3 november 2006, 20:27
Nou, zoveel zijn ze ook niet waard hoor... :satisfie:

Maar ik wou er iig wel €50 voor hebben, en de teller staat nu op €28,50. Reken maar uit...

Tsja.. verder ook geen verstand van. kon zijn dat ie met diamantjes was ingelegd ;) 'pimp my rototom' met Fat Joe of Lil' John.. Maar 't is irritant. Ik vraag 500 euro voor die Epi.. dat is echt niets. Als je hem doorverkoopt maak je daar met een beetje geluk nog 200 euro winst op

hassent
3 november 2006, 20:28
Moet ik je ff helpen en bieden naar euro 40? Uiteraard zonder aanschaf verplichting he!:seriousf: Ik hoef ze nl niet, maar misschien biedt ie dan wel wat meer.

Kim Wilson
3 november 2006, 20:30
Ja, doe maar. Ik zal je er niet aan ophangen.


Bedankt! :)

hassent
3 november 2006, 20:31
Bij deze gebeurd!

Kim Wilson
3 november 2006, 20:34
Verkocht!

Mail me je adres maar,dan stuur ik je mijn rekeningnummer en dan kunnen we de boel afronden. Of kom je ze halen?

hassent
3 november 2006, 20:36
Grrrrr.... Fijne vent! :seriousf: Dan trek ik bij deze m'n bod weer in hoor! Da's nl lekker makkelijk op MP.

Ik hoop voor je dat ie overbied! 10% voor mij hé?;)

Kim Wilson
3 november 2006, 20:40
Grrrrr.... Fijne vent! :seriousf: Dan trek ik bij deze m'n bod weer in hoor! Da's nl lekker makkelijk op MP.

Ik hoop voor je dat ie overbied! 10% voor mij hé?;)
Ghehe, geintje...


Maarreh, die 10% is goed. 10% van wat hij overbiedt wordt €0,10. Moet ik dat overmaken?

hassent
4 november 2006, 08:30
Nee hoor, beschouw het maar als een gitaarnet dienst! Het heeft trouwens wel geholpen!


Succes met de verkoop!

Kim Wilson
4 november 2006, 08:33
Nee hoor, beschouw het maar als een gitaarnet dienst! Het heeft trouwens wel geholpen!


Succes met de verkoop!
Ja, het heeft idd geholpen. Bedankt, man!

Als ik jou nog es kan helpen...

zjanke
4 november 2006, 08:43
ik zie er de humor wel van in, moet ik zeggen. Ik zet bij mn ads meestal iets in de trant van: 'onzinbiedingen welkom, want ik wil ook wel eens lachen. Maar verwacht niet dat ik reageer'. Dat helpt. in de meeste gevallen, want er blijven altijd jokers...

Dat heb ik er dus ook maar ingezet. Ik heb in eerste instantie gevraagd om een bod, krijg ik een mailtje of ik een richtprijs wil geven. Ik stuur een keurig mailtje terug dat ik zelf denk aan 850 euro voor mijn TSL (inclusief onderhandelingsruimte voor mij uiteraard) en na 20 minuten krijg ik een bod van 300 euro van dezelfde persoon via MP....
Hartelijk om gelachen en maar niet op gereageerd. Inmiddels maar opnieuw gepost met de mededeling dat ik om een belachelijk bod alleen maar kan lachen.

hassent
4 november 2006, 08:55
Ja, het heeft idd geholpen. Bedankt, man!

Als ik jou nog es kan helpen...

Graag gedaan! Ik mail je wel als ik ook onzin biedingen krijg :D. Alleen jammer voor die gozer dat ie nu weer overboden is door een ander :seriousf: .

grayfink
4 november 2006, 10:04
Zal ik er 55 van maken?

Kim Wilson
4 november 2006, 10:11
Nee, doe maar niet. €50 is in principe genoeg. Ik wil hem nog even afwachten, maar je hoeft er niet meer overheen. Of je moet ze voor dat bedrag willen kopen, dan mag het altijd, natuurlijk. :D

grayfink
4 november 2006, 10:42
Nou nee :D

Dude
4 november 2006, 10:44
Dat heb ik er dus ook maar ingezet. Ik heb in eerste instantie gevraagd om een bod, krijg ik een mailtje of ik een richtprijs wil geven. Ik stuur een keurig mailtje terug dat ik zelf denk aan 850 euro voor mijn TSL (inclusief onderhandelingsruimte voor mij uiteraard) en na 20 minuten krijg ik een bod van 300 euro van dezelfde persoon via MP....
Hartelijk om gelachen en maar niet op gereageerd. Inmiddels maar opnieuw gepost met de mededeling dat ik om een belachelijk bod alleen maar kan lachen.


ik zag hem staan ja, vet hoor zo met die speakers. Nadeel is alleen een beetje dat je de TSL601 nieuw al voor 1050 kan krijgen en een hoop mensen daar liever voor gaan, ik heb zelfde probleem gehad met mijn splinternieuwe tweedehands 601, boden van 450 euro max, meer zat dr niet in, voor 850 euro kopen mensen dan liever een andere combo, betekend niet dat hij het voor jou niet waard is, want dat is die wel met een nieuwprijs van ? 1200 euro ? 2 nieuwe speakers, nieuwe buisjes ed.. kom je een eind haha.
het is ruk, maar het wachten duurt het langst haha. Succes met je verkoop !

Flipkoos
4 november 2006, 12:46
En toch heb je van die mensen die op deze manier voor heeeeeel weinig geld wat krijgen! Hoorde laatst iemand die voor 25 euro een hele goeie Epiphone had gekocht! Was van één of ander oud vrouwtje wiens man was overleden en zij had dat ding nog staan. Ik geef de onzinbieders eerlijk gezegd groot gelijk...er is een kans dat een niet-wetende dombo die dingen aanbied! Niet geschoten is altijd mis, en bovendien...je HOEFT niet te reageren. Als ik lage biedingen krijg reageer ik gewoon niet of stuur ik geen mail terug. Geen haan die ernaar kraait en niemand die er last van heeft.

Luke-wannabe
4 november 2006, 13:26
Inmiddels maar opnieuw gepost met de mededeling dat ik om een belachelijk bod alleen maar kan lachen.
Daar kan ik dan vaak om lachen. Ik vind dat altijd zo minachtend staan in die advertenties..

Franc
4 november 2006, 14:08
Wat jullie vergeten is dat het best moeilijk is om het eerste bod neer te zetten als potentieel koper. Je wil natuurlijk niet teveel betalen (we blijven Hollanders ;))

Dus al begint iemand met een belachelijk laag bod, dan kan het wel het startsein zijn voor anderen om te beginnen met bieden.

Ik weet van Amerikaanse fora dat mensen die bijvoorbeeld Marshalls op eBay zetten, deze vaak zonder startbedrag en zelfs zonder reserve aanbieden.

Uiteraard begint de allereerste dan met 1$ te bieden, maar uiteindelijk leveren die dingen dan honderden tot over de duizend(en) dollars op, omdat het gevoelsmatig leuker is om op iets te bieden waarvan je niet weet wat iemand ervoor hebben wil en waarvan je denkt dat je het misschien wel heel goedkoop zou kunnen scoren.

vester86
4 november 2006, 14:14
ik heb al wéken een eindversterker te koop staan, eerste bod was 150 euro, heb die kerel aardig gemaild dat dat toch écht te weinig was en op t moment is het al 300.... ik wacht rustig :)

zjanke
4 november 2006, 16:04
ik zag hem staan ja, vet hoor zo met die speakers. Nadeel is alleen een beetje dat je de TSL601 nieuw al voor 1050 kan krijgen en een hoop mensen daar liever voor gaan, ik heb zelfde probleem gehad met mijn splinternieuwe tweedehands 601, boden van 450 euro max, meer zat dr niet in, voor 850 euro kopen mensen dan liever een andere combo, betekend niet dat hij het voor jou niet waard is, want dat is die wel met een nieuwprijs van ? 1200 euro ? 2 nieuwe speakers, nieuwe buisjes ed.. kom je een eind haha.
het is ruk, maar het wachten duurt het langst haha. Succes met je verkoop !

Ik heb weer beet, 450 deze keer... Als ik er niet genoeg voor krijg dan ga ik hem wel inruilen, alleen krijg ik er dan ook maar iets van 700-750 voor terug. Als ik hem zo verkoop kan ik wat makkelijker onderhandelen en hoeft er waarschijnlijk wat minder bij. En ik weet niet of ik bij CMW kan inruilen :D

En ik heb inderdaad de tijd, tik....tak....tik....tak....tik.....tak....

cardinal
5 november 2006, 15:28
ik had er ook weer eentje.

Ik heb een korg m1 te koop met flightcase en 3 kaarten extra, waarde rond de 300 euro.

Reactie, voor 125 neem ik het mee...

Mijn reactie, daar doe ik het zelfs nog voor.

Bieden in de ad vind ik minder erg als ze mongolig zijn, maar die emailtjes irriteren wel.

DarknessAwaits
5 november 2006, 21:10
Ik heb er ook eentje :dance:

M'n bogner 4x12 staat op marktplaats voor 800 euro (redelijk schappelijk lijkt me zo). Krijg ik een bod van €175.

Ik was in een goede bui, dus ik denk ik mail 'm, even een dolletje maken. Ik gemaild: Grapjas. Krijg ik binnen een half uurtje mail terug: "Ik wens niet zo te worden aangesproken".

Daarop heb ik dan maar geantwoord: "Gedraag je dan ook niet zo"



Naja, ik zal er verder niet mee zitten maar als je denkt dat je met zo'n bod serieus kan worden genomen...:(

rjong999
6 november 2006, 00:58
Wellicht handig als je er dan bij zet dat het een vaste prijs betreft en lagere boden niet geaccepteerd worden. Doe je dat niet dan lok je natuurlijk uit dat iemand lager gaat bieden. En wat is dan redelijk ? Je koopt een nieuwe 4x12 Marshall voor rond de 400 euro en hoeveel mensen weten er nu het verschil tussen een Marshall en een Bogner ? Dus dan is 175 helemaal niet onredelijk. En wie is hier dan de sukkel ?

DarknessAwaits
6 november 2006, 01:16
Het betreft geen 'vaste prijs', maar enigszins realistisch perspectief zal een ieder doen inzien dat minder dan 25% van mijn vraagprijs niet echt zal gaan werken.

Als ik daarin geen gelijk heb, dan ben ik maar de sukkel.

Franc
6 november 2006, 07:11
Ik heb toch het idee dat veel mensen het principe van bieden en afdingen niet helemaal begrijpen....

Het is ook typisch Nederlands om je gelijk beledigd te voelen als je een laag bod krijgt voor "jouw" spullen.

ijzerbroot1
6 november 2006, 08:20
Je hebt laag en stuitend laag....die laatste categorie stoor ik me aan.

rjong999
6 november 2006, 11:18
Het blijft natuurlijk gewoon handel. Ik zag een keer wat spullen staan (zal niet explicieter worden, het was bij een ander forumlid), die vroeg ongeveer twee keer de reguliere marktprijs (komt echt vaak voor dat mensen ook maar wat vragen). Ik heb een bod gedaan van ongeveer een kwart van zijn vraagprijs. Hij reageerde ook verontwaardigd - voor mij een signaal dat ik op het goede pad zit. Ik heb hem gevraagd hoeveel hij er dan minimaal voor wilde hebben en hij zakte gelijk naar een reeele vraagprijs. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op ca. 35 % van zijn oorspronkelijke prijs - voor mij een koopje en hij was er (net) tevreden mee.

De markt bestaat nu eenmaal uit minder of meer geinformeerde mensen, en veel mensen doen ook maar wat. En wanneer is iemand nou "niet serieus" ? Dat wordt toch meestal door de prijs bepaalt: als je voor een usa strat 50 euro vraagt zul je heel wat serieuze gegadigden vinden. En als je voor diezelfde strat 2000 euro biedt zul je ook wel heel wat serieuze verkopers vinden.

Als richtpunt voor een redelijke prijs kun je goed Ebay gebruiken. Volg gewoon een tijdje de prijzen voor een artikel waar je naar op zoek bent dan krijg je een aardige indicatie. Daarbij geldt wel dat ook bij Ebay geweldige variaties in prijs voorkomen - sommige mensen doen ook maar wat, en sommige mensen vragen ook maar wat. Ik kocht bijvoorbeel dit weekeinde een Digitech Studio Quad v2 voor 61 euro, de gemiddelde prijs over de laatste 6 weken was 175. Puur mazzel, soms blijft de klok gewoon ergens staan. Er staan er nu weer twee te koop, toch even kijken wat die gaan doen ;-)

Ik vind trouwens de emotionele reacties van sommige mensen hier wel opmerkelijk. Vraag jezelf eens af waarom je eigenlijk boos wordt om een in jou ogen te laag bod - is dat niet gewoon omdat je onzeker bent over je vraagprijs ? En is het dan nuttig om die boosheid ook te gaan uiten ? Ik zit al jaren in 'de handel' en weet 1 ding zeker: "wie praat, betaalt!"

DarknessAwaits
6 november 2006, 12:02
Ik wil even een ding verduidelijken: ik was niet beledigd of iets dergelijks, maar zag er wel de humor van in. Dat de bieder zich dan daaraan stoort, dat maakt het alleen maar grappiger eigenlijk.

G.G.
6 november 2006, 12:14
Ik krijg zo vaak een achtelijk laag bod, meestal stuur ik een kort mailtje met de boodschap dat het echt te laag is, en soms reageer ik nieteens.

Maar aan de andere kant: soms heb je weleens een mazzeltje met een laag bod wanneer iemand het bod accepteerd, dus waarom niet. Het staat toch vrij om te bieden. Ik ga me er nieteens meer over opwinden.

Zo heb ik zelf weleens een splinternieuwe Peavey Raptor (enige mankement was een gebroken hoge E-snaar) voor €25 gekocht, incl. hoes.

Stond €25 euro in de ad. Dacht dat het een startbod was, maar toch maar even gebeld: "Hoi, ik zie je ad. op MP. Als 25€ je vraagprijs is, dan spring ik in de auto en kom hem gelijk halen" Antwoord: "Zo jij bent snel, hij staat net op MP, maar prima, kom maar halen".

Voor mij een wijze les: Als iemand een te laag bod doet, moet ik niet lopen zeiken, want als je zelf iets vind voor een prikkie is het wel goed.

Heb ook weleens gehad dat ik iets te koop had staan, kreeg heel lang geen bod, op een gegeven moment kreeg ik een absurd laag bod. Maar plotseling begonnen de biedingen en liep de prijs op naar een normale prijs. Ik denk dat ik weet hoe dat komt: mensen snuffelen weleens expres in de oudste advertenties omdat de eigenaar mogelijk met dat instrument blijft zitten en er toch vanaf wil.

Zo heb ik recent een squier gekocht die in abslute nieuwstaat verkeerde, uit 1996 met een SD rails in de brug een een ingebouwd kastje (weet ff de naam niet meer) waardoor het element een singlecoil geluid kan geven, maar toch nog humbucking is.

Die ad stond heel lang op MP, maar er kwamen geen biedingen, heb de eigenaar een keurig mailtje gestuurd met wat ik ervoor over had, kreeg een keurig mailtje terug dat hij hem echt niet kwijtraakte en dat hij accoord ging.

Zo zie je maar, het blijft handel, soms valt het mee, soms valt het tegen, niet lopen zeuren bij een minder bod: Je hoeft het tenslotte niet te verkopen voor dat bod, t'is geen ebay.

Dweezman
6 november 2006, 14:28
Had een poos een highend stereo set op MP staan, incl. 2 goede speakers. Mijn bodemprijs was 400 euro, niet genoemd bij de add.

Vorig weekend verkocht, en op weg naar een gig zelfs afgeleverd bij de koper. Kom ik 's nachts thuis, check m'n mail. Heeft er een gast gereageerd op mijn add.

1: ik geloof nooit dat iemand in één keer 400 euro gaat bieden, als er nog maar een bod van 100 euro staat
2: als jij als koper niet ingaat op dat bod van 400 euro ben je een dief van je eigen portemonnee
3: de bieder is wel erg dom als hij 400 euro wil betalen voor een stereo set van deze leeftijd.
4: ik heb een bod gedaan van 100 euro, misschien moet er nog iets bij, maar niet veel meer. Als je niet reageert op deze mail, trek in mijn bod in en wens ik je veel succes.


Ik heb 'm gemailed dat ik de stereo heb verkocht en dat ik me afvroeg of hij een moeilijke jeugd heeft gehad.

En vervolgens de add verwijderd.

rjong999
6 november 2006, 14:34
Toch leuk, dat iemand je gaat uitleggen dat je prijs niet klopt, en dat helemaal gaat beredeneren ? Sterkere koopsignalen zijn haast niet voorstelbaar. Jammer dat 'ie al verkocht was...(fijn voor jou natuurlijk)

almarvk
6 november 2006, 16:37
Dat is wel irritant, mensen die even bepalen wat jou prijs gaat worden. Zo van; voor die prijs verkoop je 'm incl verzendkosten aan mij, lijkt mij reeël en anders raak je 'm toch niet kwijt. Ronduit belachelijk, en meestal reageer ik niet op die aggressieve manier van handelen.

sickpunk
6 november 2006, 21:03
ik heb een zooitje pedaaltjes op MP staan... ben bassist en afgelopen keren niets gebruikt(voet int gips) en het bevalt eigenlijk heerlijk! en aangezien het toch over 300 euro gaat intotaal... mag het weg...
kreeg ik de volgende biedingen:
boss bass chorus: 10 euro
EHX-electric misstress: 40 euro
yamaha NE-1: 20 euro....
pfff... gelukkig hebben ze de knop "bod verwijderen" uitgevonden... dat ze het uberhaubt proberen.... voor dat soort gedl zet ik et liever terug in de kast...

G.G.
6 november 2006, 23:49
Dat is wel irritant, mensen die even bepalen wat jou prijs gaat worden. Zo van; voor die prijs verkoop je 'm incl verzendkosten aan mij, lijkt mij reeël en anders raak je 'm toch niet kwijt.

Op die manier is het een beetje grof, maar netjes informeren wat de bodemprijs is maak ik heel vaak mee, meestal zeg ik: "de bodemprijs noem ik niet, ik wacht wel af wat de biedingen gaan doen".

Als ik zelf een bod doe, doe ik dat het liefst per mail, als het niet goed is hoor ik het op die manier veel sneller.

Heb eigenlijk geen vervelende ervaringen met marktplaats en ben gelukkig nog nooit genaaid op die manier.

zjanke
7 november 2006, 20:08
Daar kan ik dan vaak om lachen. Ik vind dat altijd zo minachtend staan in die advertenties..

Minder minachtend dan het bod van 250 euro van gisteren... Ik heb de delete knop dus maar even getest.
Je moet iets doen om op te vallen, dus vandaar mijn vriendelijk bedoelde opmerking die je in de juiste context moet zien (kijk maar (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaarenbasversterkers/24822286/marshall_tsl602_combo.html?1.5.24822286.title0710d escr0610tsl602.1.99)).
Als iemand een gangbare prijs biedt (of iets daaronder) zal ik daar echt wel op ingaan, maar dit is ongeveer 60% van dat bedrag en dat is echt een lachwekkende poging.

sickpunk
7 november 2006, 20:11
ik heb net besloten om me pedalen koffer weer in elkaar te bouwen,.. alles staat weer op z'n plek en alle advertenties zijn weer van marktplaats... 10 euro voor dit, 20 euro voor dat, 15 euro voor zus, 30 euro voor zo.... ik hou het zelf wel, kan er vast nog wel een nut voor verzinnen....

hassent
7 november 2006, 20:14
Doe een leuk bod, laat me lachen om je humoristische poging (waar ik overigens niet op ga reageren) of maak me blij met een superbod, in het laatste geval kom ik hem gratis brengen. In het eerste geval doe ik dit in overleg!

Woehahahaha :seriousf: Vooral die laatste zin...

kiem
7 november 2006, 20:49
waarom laat ej uberhaupt biedingen toe op marktplaats, ik denk dat eidereen die weles iets verkocht heeft op marktplaats weet dat er lomp geboden word.

ik laat nooit bieden toe op mijn advertenties, laat ze me maar mailen voor de prijs ;)

Kim Wilson
16 november 2006, 09:41
Effe kicken.

Die rototoms zijn inmiddels verkocht, voor €50. Hassent, nog bedankt voor de hulp. :)

Nu ben ik ook mijn Greenback weer aan het verkopen. Ik heb een interessant bod gehad, en die persoon gemaild. Maar mooi geen reactie terug dus. Kutzooi. Bied dan niet. Of kan ik hem/haar verplichten om hem te kopen?

Veekeren
16 november 2006, 12:00
Of kan ik hem/haar verplichten om hem te kopen?

Nee.


Je kan slechts het bod verwijderen en hopen op een nieuwe bieder.

Kim Wilson
16 november 2006, 12:02
Jammer...

Ik kan hem natuurlijk wel elk uur een mail sturen. Of 5 per uur... Ik denk dat ik dat maar doe. :)

taylor
16 november 2006, 12:37
mij ervaring is dat als je iets echt snel kwijt wil op marktplaats dat je (ver) onder de waarde moet gaan zitten anders moet veel geduld hebben en net iemand tegen komen die het wel op waarde schat en dat zijn er niet zo veel.

veel vragen ook goud voor hun spullen en bieders willen alles voor een bos wortels.

Noid
16 november 2006, 21:55
Jammer... Ik kan hem natuurlijk wel elk uur een mail sturen. Of 5 per uur... Ik denk dat ik dat maar doe. :)
Oh ja, dat gevoel ken ik. Maar ja, zul je zien: tref je net een gek die je er vervolgens 10 per uur terug gaat sturen :o

Kim Wilson
16 november 2006, 22:55
Hij heeft toevallig net (uit zichzelf :) ) terug gemaild dat het akkoord is. Mooi voor elkaar. :)

G.G.
3 maart 2007, 17:51
Vandaag weer een mooi mailtje gehad.

Ik had mijn zelfbouw PRS op marktplaats gezet, had hem net afgebouwd. Prima ding, met Schaller floyd Rose, mooie rosewood toets, prima PRS soapbars etc....., geen rommel dus.

In de ad netjes vermeld dat €250 mijn minimum prijs was. Lager bieden heeft geen zin, want dit zijn de materiaakosten, en dat ding hoeft niet weg.

Krijg ik dit mailtje:

"Is en blijft jouw uiterste prijs 250? Voor 200 kom ik m namelijk meteen (vrijdag avond de 2e maart)halen."

Wat denkt ie wel?

Tupelo
3 maart 2007, 18:03
Knap hè, vooral dat 'waag het niet het in je harsens te halen om hem in de tussentijd aan iemand anders voor meer te verkopen, ik kom eraan' - toontje.

Denk ook vaak 'kinderen' met een spaarpot trouwens, die hopen eindelijk voldoende geld te hebben..

Maar waarom doe je 'm weg.
Als er zoveel tijd en aandacht in zit.
Bedoel, voor dat geld kun je 'm toch net zo goed houden?

fretboardtoash
3 maart 2007, 18:14
moet je heel simpel aanpakken, na een tijdje weet je gewoon hoe lang iets erop staat omdat 't maand na maand weer terugkomt. staat bijvoorbeeld een JEM BSB te koop al heel lang. je hebt vast nog wel ergens een ander mailadres en daar moet je dan een bod mee doen dat onder de prijs zit die je wilt hebben,

dan weet iedereen direct dat ie niet weg is want de ad staat r nog. maar je wilt meer dan dat bod hebben. in een klap duidelijk wat je aan elkaar hebt.

ik heb zelf ook een ibanez Rg1550 prestige, met EMG 81 - 85 erin zitten. tding wordt niet meer gemaakt. nieuw zou ie zo'n (gitaar)900+(elementen)250=1150 euro kosten. nee dan gaat ie natuurlijk niet weg voor 500, 600 euro stom 14 jarig, jongetje dat met z'n moeder aan komt zetten. :stop:

RolandT
3 maart 2007, 18:17
Ik zoek een Telecaster (made in USA). Ik kijk op MP, maar nog niets gevonden (voor mijn budget). Ik vind ebay beter voor het kopen van 2de hands spullen. Het bieden is duidelijker; je ziet wie, hoeveel en wanneer je hebt gewonnen.

intGod
3 maart 2007, 19:00
"Is en blijft jouw uiterste prijs 250? Voor 200 kom ik m namelijk meteen (vrijdag avond de 2e maart)halen."

Wat denkt ie wel?

Ik was het niet, maar ik had het wel kunnen zijn ... Vaak kijk ik of er leuk spul tussenzit, kijk hoe lang het al te koop staat en als het al meer dan twee maand te koop staat doe ik een bodembod. Soms lukt het, soms ook niet.

G.G.
3 maart 2007, 19:05
Maar waarom doe je 'm weg.
Als er zoveel tijd en aandacht in zit.
Bedoel, voor dat geld kun je 'm toch net zo goed houden?

Om de simpele reden dat een gitaar gebruikt moet worden, en niet voor de sier in de hoek moet staan. Hij speelt heerlijk, maar het is niet mijn ding. Vandaar materiaalkosten, maar men moet daar niet onder gaan zitten, dan strip ik hem net zo lief voor de onderdelen, koop elementkapjes en een flutbrug en mechanieken, en dan hang ik hem zo wel aan de muur :)

zeppo
3 maart 2007, 20:21
moet je heel simpel aanpakken, na een tijdje weet je gewoon hoe lang iets erop staat omdat 't maand na maand weer terugkomt. staat bijvoorbeeld een JEM BSB te koop al heel lang. je hebt vast nog wel ergens een ander mailadres en daar moet je dan een bod mee doen dat onder de prijs zit die je wilt hebben,

dan weet iedereen direct dat ie niet weg is want de ad staat r nog. maar je wilt meer dan dat bod hebben. in een klap duidelijk wat je aan elkaar hebt.
Bieden op je eigen advertenties is not done imho

fretboardtoash
3 maart 2007, 20:29
Bieden op je eigen advertenties is not done imho

't is ook niet iets wat je moet gebruiken om t bod omhoog te werken, dat is gewoon triest. sommige mensen weten alleen niet een isntrument op waarde te schatten en doen dan belachelijke boden en negeren soms zelfs je huidige prijs.
dan is dit een van de opties, of je kunt stomme biedingen blijven verwijderen.

no 1 hops
4 maart 2007, 10:03
Om de simpele reden dat een gitaar gebruikt moet worden, en niet voor de sier in de hoek moet staan. Hij speelt heerlijk, maar het is niet mijn ding. Vandaar materiaalkosten, maar men moet daar niet onder gaan zitten, dan strip ik hem net zo lief voor de onderdelen, koop elementkapjes en een flutbrug en mechanieken, en dan hang ik hem zo wel aan de muur :)
of ga ermee naar JIC, de bouwers van london city.
misschien een mooi nieuw model voor hen en geen lawsute, of hoe noemen ze dat, aan de kont

p604p603
4 maart 2007, 11:24
Het ergste op Marktplaats vind ik dat mensen bieden en vervolgens niet reageren als je terug reageert of altijd die eeuwige ruilvoorstellen. Ik doe alles in mijn kofferbak en hoop op 24 maart in Veenendaal op mooi weer dan zet ik het naast mijn auto neer.

rjong999
5 maart 2007, 11:20
Vandaag weer een mooi mailtje gehad.

Ik had mijn zelfbouw PRS op marktplaats gezet, had hem net afgebouwd. Prima ding, met Schaller floyd Rose, mooie rosewood toets, prima PRS soapbars etc....., geen rommel dus.

In de ad netjes vermeld dat €250 mijn minimum prijs was. Lager bieden heeft geen zin, want dit zijn de materiaakosten, en dat ding hoeft niet weg.

Krijg ik dit mailtje:

"Is en blijft jouw uiterste prijs 250? Voor 200 kom ik m namelijk meteen (vrijdag avond de 2e maart)halen."

Wat denkt ie wel?Hij denkt dat ie voor 200 euro jou gitaar kan kopen. Lijkt me niet echt misterieus, toch ? Wat denk jij eigenlijk wel ? Gaan we daar een potje arrogant over doen ? Als iemand 80% van je vraagprijs biedt ?

Ik biedt iedere week zeker een keer of 4, 5 op die manier, maar dan nog wel een stuk lager. En eens in de twee, drie maanden heb ik beet. Ik ben dol op koopjes.

Kim Wilson
5 maart 2007, 11:21
Hij denkt dat ie voor 200 euro jou gitaar kan kopen. Lijkt me niet echt misterieus, toch ? Wat denk jij eigenlijk wel ? Gaan we daar een potje arrogant over doen ? Als iemand 80% van je vraagprijs biedt ?

Ik biedt iedere week zeker een keer of 4, 5 op die manier, maar dan nog wel een stuk lager. En eens in de twee, drie maanden heb ik beet. Ik ben dol op koopjes.
Lezen! Er staat een minimumprijs, geen vraagprijs.

G.G.
5 maart 2007, 11:29
Lezen! Er staat een minimumprijs, geen vraagprijs.

Pecies, minimumprijs (materiaalkosten). Ik ga geen geld weggooien. Het is een prima instrument, en voor minder schroef ik hem liever uitelkaar. Is een princiepe kwestie.

no 1 hops
5 maart 2007, 11:35
toch kun je er soms vreemd naast zitten.
had de vraagprijs geaksepteerd van een gnx2 maar iemand was mij net voor.
die kon pas na anderhalve week hem halen en ik had de afspraak gemaakt dat ik die periode ook nog wel wilde wachten wanneer die gast niet kwam opdagen.
die komt dus niet, maar mijn blijdschap was van korte duur.
verkoper durfde na eerdere nare ervaring met opsturen niet meer te versturen.
dus uiteindelijk geen gnx2

of toen ik een gnx ebay object in de gaten hield deze ineens van ebay werd gehaald (vanwege onjuist opgave of zoiets)
t mag dus blijkbaar niet zo zijn

glacius
5 maart 2007, 12:05
pas iemand nog die 10 euro bood op een nieuwe dimarzio dp170 .. gewoon kansloos

Hendriks
5 maart 2007, 14:34
Pas nog een ruildeal gehad , partijtje onderdelen tegen een effect , nu heb ik een groot vertrouwen in de mensheid en vooral in gitaristen (nog nooit problemen gehad na ongeveer 30 koop/verkoop/ruil deals). Dus het spul opgestuurd , krijg een mail dat hij het ontvangen heeft en zijn spul gaat opsturen. Nou niet dus , reageerd ook niet meer op mijn e-mails.
Iemand ideeen hoe je dit gespuis aanpakt ?Ik heb zijn adres ,maar woon meer dan 200km van hem vandaan. Aangifte doen? Ik heb de hele deal op de mail.
Mijn vertrouwen in de mensheid heeft hierdoor toch een deuk opgelopen.

artnaz
5 maart 2007, 14:48
Pas nog een ruildeal gehad , partijtje onderdelen tegen een effect , nu heb ik een groot vertrouwen in de mensheid en vooral in gitaristen (nog nooit problemen gehad na ongeveer 30 koop/verkoop/ruil deals). Dus het spul opgestuurd , krijg een mail dat hij het ontvangen heeft en zijn spul gaat opsturen. Nou niet dus , reageerd ook niet meer op mijn e-mails.
Iemand ideeen hoe je dit gespuis aanpakt ?Ik heb zijn adres ,maar woon meer dan 200km van hem vandaan. Aangifte doen? Ik heb de hele deal op de mail.
Mijn vertrouwen in de mensheid heeft hierdoor toch een deuk opgelopen.Twee jaar geleden ook een deal gesloten met iemand over een geheugenkaartje. Geld overgemaakt, en niks meer gehoord. Ik heb toen een aangifte gehad, en pas een paar maand geleden kreeg ik van de rechtbank een brief dat de persoon was gevonden. Ik kon een schadevergoeding eisen (mijn geld terug), maar nog steeds niks van gehoord.

En laatst met iemand anders een deal gemaakt, zegt hij dat hij het zal opsturen, ik na een week reageren waarom hij het nog niet had opgestuurd. "Ik stuur het morgen op". Daarna heb ik twee maand geen enkele reactie meer gehad op mijn tientallen mails. En nu opeens kreeg ik hem toch binnen......... ???

Hendriks
5 maart 2007, 14:53
Ik vond het altijd leuk gaan , leuke contacten met allemaal hobby genoten , iedereen blij , maar met zo´n ervaring word je toch voorzichtiger.
Ik ga ook zeker aangifte doen.
Mischien is het ook een idee om een soort zwarte lijst te maken.

no 1 hops
5 maart 2007, 15:04
Ik vond het altijd leuk gaan , leuke contacten met allemaal hobby genoten , iedereen blij , maar met zo´n ervaring word je toch voorzichtiger.
Ik ga ook zeker aangifte doen.
Mischien is het ook een idee om een soort zwarte lijst te maken.jij kunt bewijzen via de afschrift dat je geld hebt overgemaakt, je hebt de mails en dus ook zijn adres vanwege het storten van het geld.
hij moet dus nu bewijzen dat er wat is opgestuurd en dat kan als je het verzendbewijs met 3s nummer bewaard.
komt dan uiteindelijk het pakje binnen laat de bezorger even wachten en maak de doos open waar hij bij staat.
zit hetgene erin dat je gekocht heb dan i shet klaar, zo niet dan heb je een onafhankelijke getuige.
misschien is het handig deze persoon te melden dat je aangifte gaat doen als het product niet binnen 4 dagen binnen is en de kosten op hem worden verhaald

artnaz
5 maart 2007, 15:23
Ik heb toen ook 5 keer gedreigd over de politie, maar geen reactie. Bovendien bleek dat het adres waar ik naar overgemaakt was, niet de zijne was. Maar volgens de politie was zijn adres al wel gevonden, en bleek hij voor nog tientallen andere dingen aangeklaagd te zijn...

Maar voor de andere 98% gaat het bij mij altijd goed eigenlijk gelukkig...:)

sickpunk
5 maart 2007, 15:28
een zwarte lijst moet je niet doen... zo werd ik laatst gevraagt om het nr van mijn oude leraar, omdat hij wta had verkocht, geld ontvangen maar nooit meer wat had laten horen of verstuurd.... bleken er uiteindelijk allemaal familie omstandigheden te zijn en hij was er gewoon ff niet bij met z'n hoofd... alles gewoon netjes opgelost uiteindelijk...

en sja ik doe alleen nog maar nieuw... heb nu 2 bassen ontvangen die beide perfect leken te zijn en uiteindelijk grote gebreken hadden... uiteraard wisten de verkopers van niets en daarna nooit meer wat gehoord... dan maar wta extra neertellen!

Yamhammer_71
5 maart 2007, 15:34
Idd flauwe bieding op de MP :)

Hendriks
5 maart 2007, 15:38
jij kunt bewijzen via de afschrift dat je geld hebt overgemaakt, je hebt de mails en dus ook zijn adres vanwege het storten van het geld.
hij moet dus nu bewijzen dat er wat is opgestuurd en dat kan als je het verzendbewijs met 3s nummer bewaard.
komt dan uiteindelijk het pakje binnen laat de bezorger even wachten en maak de doos open waar hij bij staat.
zit hetgene erin dat je gekocht heb dan i shet klaar, zo niet dan heb je een onafhankelijke getuige.
misschien is het handig deze persoon te melden dat je aangifte gaat doen als het product niet binnen 4 dagen binnen is en de kosten op hem worden verhaald

Ik heb hem een deadline gemailt en angegeven dat ik dan aangifte ga doen.
Maar krijg geen reactie meer.

artnaz
5 maart 2007, 15:45
Tja, zelfde verhaal als bij mij. Je krijg dus hooguit over een paar jaar je geld terug...:(

dr.distortion
5 maart 2007, 15:47
Ik heb ook ooit zoiets via ebay aan de hand gehad. Merkloze les paul gekocht, geld netjes overgemaakt...nooit iets ontvangen. Na talloze telefoontjes, emails heb ik uiteindelijk het geduld verloren en hem gedreigd met een advocaat / aangifte....gelukkig had ik 2 weken later het geld op mijn rekening terug. Maar maanden heb ik nodig gehad voordat ie eindelijk over de brug kwam met het geld...

sickpunk
5 maart 2007, 15:48
hoelang wacht je al dan?? (@Hendriks)

denk dat het handiger is om even langs z'n huis te gaan, dan wete je sneller waar je aan toe bent... de rechtsgang in NL is niet echt bijster snel hoor...

ooit een keer aangifte gedaan, krijg ik bijna ene jaar later ene brief van justitie wat de straf was, alsof ik nog wist(bijwijze van spreken) waar het om ging... dat schiet toch niet op!(en dan nog is maanden later had ik me geld)

rjong999
5 maart 2007, 16:04
Lezen! Er staat een minimumprijs, geen vraagprijs.
Juist. En die minimumprijs...is dat geen vraagprijs dan ? En dat minimum..is dat absoluut ? Is het dan verboden om minder te bieden ? Lezen...me reet...je vraagt wat je wilt en je biedt wat je wilt. Als een bod je niet bevalt ga je er gewoon niet op in. Ipv een reactie als 'wat denkt 'ie wel' zou je ook kunnen proberen 'm alsnog voor jou 'minimumprijs' aan die gast te verkopen, lijkt mij slimmer...

en wat betreft 'materiaalkosten'...dan verkoop je 'm toch gewoon niet ? Niks magisch aan hoor. Niet dat je de materiaalkosten dan terugkrijgt natuurlijk ;-)

Hendriks
5 maart 2007, 16:06
hoelang wacht je al dan?? (@Hendriks)

denk dat het handiger is om even langs z'n huis te gaan, dan wete je sneller waar je aan toe bent... de rechtsgang in NL is niet echt bijster snel hoor...

ooit een keer aangifte gedaan, krijg ik bijna ene jaar later ene brief van justitie wat de straf was, alsof ik nog wist(bijwijze van spreken) waar het om ging... dat schiet toch niet op!(en dan nog is maanden later had ik me geld)

Hij woont meer dan 200 km bij mij vandaan ,zijn mijn kosten bijna groter dan mijn tegoeden.

Kim Wilson
5 maart 2007, 16:09
Juist. En die minimumprijs...is dat geen vraagprijs dan ? En dat minimum..is dat absoluut ? Is het dan verboden om minder te bieden ? Lezen...me reet...je vraagt wat je wilt en je biedt wat je wilt. Als een bod je niet bevalt ga je er gewoon niet op in. Ipv een reactie als 'wat denkt 'ie wel' zou je ook kunnen proberen 'm alsnog voor jou 'minimumprijs' aan die gast te verkopen, lijkt mij slimmer...

en wat betreft 'materiaalkosten'...dan verkoop je 'm toch gewoon niet ? Niks magisch aan hoor. Niet dat je de materiaalkosten dan terugkrijgt natuurlijk ;-)
Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die zich storen aan deze manier van bieden. Het is idd niet verboden, maar je krijgt er bij tijd en wijlen wel de schijt aan wat mensen voor je spul bieden. Laatst ook weer een mailtje voor mijn Hotrod, €350 wou die geven, de gek. :stop:

Prima als je je er lekker bij voelt, maar realiseer je wel dat er diverse mensen zijn die dit als enorm irritant ervaren...

sickpunk
5 maart 2007, 16:11
nouja goed, dan kan je heel lang gaan wachten(geen idee hoelang je nu al wacht)... je spullen krijg je sowieso niet en uiteindleijk is het nog maar de vraag of je geld krijgt... meestal zijn ze niet zo happerig op iemand die maar 1 ander iemand heeft benadeeld en al helemaal niet voor zoiets kleins...

denk dat langs gaan het meeste effect en het snelte effect zal opleveren...

sickpunk
5 maart 2007, 16:13
Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die zich storen aan deze manier van bieden. Het is idd niet verboden, maar je krijgt er bij tijd en wijlen wel de schijt aan wat mensen voor je spul bieden. Laatst ook weer een mailtje voor mijn Hotrod, €350 wou die geven, de gek. :stop:

Prima als je je er lekker bij voelt, maar realiseer je wel dat er diverse mensen zijn die dit als enorm irritant ervaren...

en het word al helemaal vervelend als je al niet veel vraagt voor iets...

laatst nog een USA fender jazz, in perfecte staat... boden ze 350 euro voor, kom op zeg dat is gewoon irritant, ik zou me dood geirriteerd hebben als verkoper en al helemaal als ze darana mailtjes gaan sturen ïk heb dit en dit geboden, maar ik hoor niets terug"...

blimb
5 maart 2007, 16:13
Pas nog een ruildeal gehad , partijtje onderdelen tegen een effect , nu heb ik een groot vertrouwen in de mensheid en vooral in gitaristen (nog nooit problemen gehad na ongeveer 30 koop/verkoop/ruil deals). Dus het spul opgestuurd , krijg een mail dat hij het ontvangen heeft en zijn spul gaat opsturen. Nou niet dus , reageerd ook niet meer op mijn e-mails.
Iemand ideeen hoe je dit gespuis aanpakt ?Ik heb zijn adres ,maar woon meer dan 200km van hem vandaan. Aangifte doen? Ik heb de hele deal op de mail.
Mijn vertrouwen in de mensheid heeft hierdoor toch een deuk opgelopen.


misschien woont een kennis van je in de buurt van die persoon.. kan je ff vragen of die wil langs gaan ...

no 1 hops
5 maart 2007, 16:38
google even op zijn email adres of op zijn telfoonnr via adres.
misschien vind je iets waar je hem op kan bereiken buiten de mail om.

Hendriks
5 maart 2007, 17:10
Krijg net een mail met tnt code dat het onderweg is, valt het toch weer mee.

rjong999
5 maart 2007, 17:15
Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die zich storen aan deze manier van bieden. Het is idd niet verboden, maar je krijgt er bij tijd en wijlen wel de schijt aan wat mensen voor je spul bieden. Laatst ook weer een mailtje voor mijn Hotrod, €350 wou die geven, de gek. :stop:

Prima als je je er lekker bij voelt, maar realiseer je wel dat er diverse mensen zijn die dit als enorm irritant ervaren...
Tja...verkopen = pijn leiden. Anders moet je je spullen weggeven, dat gaat wel altijd zonder al te veel irritaties ;-) .

Wat voor wereld leven we eigenlijk, dat mensen bij een simpel mailtje zich al 'dood irriteren' ? Hoeveel moeite kost het om dan te reageren met 'Bedankt voor je bod, maar ik dacht zelf eerder een bedrag van xxxx ' ? En wie weet waar het toe leidt ? Enig respect voor je potentiele klant is echt nooit weg hoor.

Tupelo
5 maart 2007, 17:54
Ik heb eens een Fender the Twin voor 350 euro aangeboden - met de defecten omschreven.
Gezien de animo had ik er meer voor kunnen vangen, maar ik had de 1e mensen al een optie geboden voor die prijs en ben nu eenmaal een beroerde handelaar.
Op dat ogenblik heb je nogsteeds nrs. 20 die je bellen en haast bedreigen: 'Ik bied 375 euro en ik kom vanmiddag langs GOED? GOED? GOED?' 'En niet aan iemand anders verkopen, IK BIED 375 euro'. Zulken, ook leuk. :D

Anderzijds kan ik me ook wel weer ergens vinden in rjong999.
Hij of zij heeft wel een beetje gelijk moet ik bekennen, als slechte handelaar dan, want ook ik ben niet zo dol op zulke bieders.

wietse
5 maart 2007, 18:51
Enig respect voor je potentiele klant is echt nooit weg hoor.

moeten zij ook beginnen met respect voor de verkoper te hebben, en dat schort er vaak aan, ergens een schijtprijs voor bieden en dan ook nog mailen gaan van wanneer kan ik hem ophalen. getuigt ook niet van respect.
heb dit gehad met een 80's epiphone V erg ongewoon ding, vroeg 150 bood er één 50 en gelijk mailen wanneer kan ik hem op komen halen,
zulke mensen hebben geen respect voor jou dus hoef je dat ook niet voor hun te hebben.
als iemand mij zulke boden doet in persoon als ik op een rommelmarkt sta, dan zeg ik, ik hou er niet van om de gek aangestoken te worden, mijn winkel is voor jou dicht.
en blijven ze zeuren dan scheld ik ze de huid vol.

interessander
5 maart 2007, 21:01
Laatst iemand die 120 cd's van me wilde kopen voor 70 euro, ik reageerde dat het een laag bod was, en dat dat nogal een understatement was, mailde hij terug: "ach, kon het toch proberen" en ik vond het eigenlijk wel grappig.

wietse
5 maart 2007, 22:01
Laatst iemand die 120 cd's van me wilde kopen voor 70 euro, ik reageerde dat het een laag bod was, en dat dat nogal een understatement was, mailde hij terug: "ach, kon het toch proberen" en ik vond het eigenlijk wel grappig.

hangt er vanaf wat voor muziek het is, er worden mij ook wel eens dozen vol aangeboden van dat braun eurochart gebeuren e.d wil ik nog geen duppie per stuk voor geven.
voor de handel een euro per stuk is heel gewoon, liefst minder vooral voor een handelaar die er van moet leven, voor mij is het hobby dus betaal iets meer en is het spul dat ik zelf wil hebben dan nog wat meer.
meeste handelaars verkopen ze voor 5 euro per stuk en je blijft altijd met wat zitten dat moet je er in berekenen plus onkosten dus van een handelaar krijg je niet snel meer.
of je moet al verrekt mooi en gewild spul aanbieden.

interessander
5 maart 2007, 22:27
Het waren er 160 trouwens en het meeste metal, dat ging als een tierelier.

Balthazar
6 maart 2007, 09:19
ach, ik heb eigenlijk nooit dergelijke vreemde verhalen of problemen. - ik zorg altijd dat ik het minimale wat ik voor iets wil hebben laat bieden door een vriend o.i.d., niet dat ik uberhaupt op biedingen inga, maar het verkomt in ieder geval bullshit mailtjes. misschien niet helemaal leuk maar ik trek het altijd zo slecht als je een eerlijke prijs vraagt en mensen er 300 euro onder gaan lopen bieden.
ik ben trouwens wel gestopt met 'gezocht' advertenties plaatsten, na gestalk en gemail en gebel, 'ja ik heb niet dat wat jij zoekt, wel wat compleet anders. weet je wat ik kom wel even langs morgen, dan ben ik toch in de buurt, ik weet zeker dat het wat voor je is'

rjong999
6 maart 2007, 14:23
moeten zij ook beginnen met respect voor de verkoper te hebben, en dat schort er vaak aan, ergens een schijtprijs voor bieden en dan ook nog mailen gaan van wanneer kan ik hem ophalen. getuigt ook niet van respect.
heb dit gehad met een 80's epiphone V erg ongewoon ding, vroeg 150 bood er één 50 en gelijk mailen wanneer kan ik hem op komen halen,
zulke mensen hebben geen respect voor jou dus hoef je dat ook niet voor hun te hebben.
als iemand mij zulke boden doet in persoon als ik op een rommelmarkt sta, dan zeg ik, ik hou er niet van om de gek aangestoken te worden, mijn winkel is voor jou dicht.
en blijven ze zeuren dan scheld ik ze de huid vol.Klinkt erg vriendelijk, Wietse. Maar goed, je woont ook in Friesland en daar is een beetje een andere cultuur, he ? Misschien zou je ze er ook bij moeten bespugen, of obscene handgebaren maken.

Jezus. Je kan toch ook wel normaal "nee" zeggen ? Is dat nou zo moeilijk ?

Kim Wilson
6 maart 2007, 14:26
Klinkt erg vriendelijk, Wietse. Maar goed, je woont ook in Friesland en daar is een beetje een andere cultuur, he ? Misschien zou je ze er ook bij moeten bespugen, of obscene handgebaren maken.

Jezus. Je kan toch ook wel normaal "nee" zeggen ? Is dat nou zo moeilijk ?
Dan blijf je toch lekker respectloos kutbedragen bieden, eigenwijs! :sneaky:


Het moet een beetje van twee kanten komen. Jij weet wat iets waard is, dan moet je niet met de helft daarvan aankomen. Dat toont weinig respect voor de verkoper.

bert k
6 maart 2007, 14:30
Klinkt erg vriendelijk, Wietse. Maar goed, je woont ook in Friesland en daar is een beetje een andere cultuur, he ? Misschien zou je ze er ook bij moeten bespugen, of obscene handgebaren maken.

Jezus. Je kan toch ook wel normaal "nee" zeggen ? Is dat nou zo moeilijk ?
Over respectloos gesproken....
Als het op dit toontje doorgaat, gooi ik het topic dicht.

G.G.
6 maart 2007, 14:38
Over respectloos gesproken....
Als het op dit toontje doorgaat, gooi ik het topic dicht.

bert, ik zou zeggen: pleur maar op slot. Dat idee had ik al een paar respectloze posts terug.

Dirk_Hendrik
6 maart 2007, 14:57
Laat nog maar even open! Ga ik effe popcorn halen!

bat
6 maart 2007, 15:37
Tsja, als je in een winkel zegt "Hé, gewoon 30% korting en dan neem ik hem meteen mee, okee?", dan lachen ze daar om. Hou je het vol, dan word je de winkel uit gezet.

Respect voor de klant moet er zijn, maar het houdt ergens op.

no 1 hops
6 maart 2007, 15:59
klant is koning maar baas is keizer. stond ooit in een winkel aangeplakt

ik denk dat cultuur wel ermee te maken heeft, de ene komt met een heel verhaal, koop of verkoop(flotte babbel) , en de ander is kort van stof.
dat lijkt dan stuggigheid maar is in wezen duidelijkheid, recht doorzee.

op dit moment wacht ik dus op mijn gitaar, is al betaald en volgens de verkoper zaterdag verstuurd.
gisteren thuisgebleven, niks, nou ja dat kan, maar toch even om dat 3s nummer gemaild, maar tot op heden geen antwoord en ook geen gitaar (terwijl die nog wel op internet staat )
word dus kriebelig want dat is dus iets waar ik niet van houd.
betaald, dan liefst diezelfde dag nog op de post (tenminste zo doe ik dat)

en wat dat bieden betreft, persoonlijk mail ik liever wat de persoon in gedachten heeft, en is mij dat voor mijzelf te hoog dan schoffeer ik die ander niet met een voor hem onzin bod

rjong999
6 maart 2007, 17:45
Dan blijf je toch lekker respectloos kutbedragen bieden, eigenwijs! :sneaky:


Het moet een beetje van twee kanten komen. Jij weet wat iets waard is, dan moet je niet met de helft daarvan aankomen. Dat toont weinig respect voor de verkoper.
Zolang dat effect heeft, wat is er dan mis mee ? Kijk, zolang een deel van de mensen op lage biedingen ingaat (voorbeeld: ik kocht laatst een mint Gibson Les Paul Studio uit 2003 voor 450 euro) ben je toch achterlijk als je de vraagprijs (700) zou gaan bieden ? In dit geval: ik biedt 350, verkoper haalt 'woest' uit: 'hij is minstens 500 waard !' (ik denk: da's 200 verdiend), dus als je er dan op 450 uitkomt is dat toch mooi ?

Veel mensen hebben een volkomen misplaatst beeld van wat hun priceless gitaar eigenlijk waard is, en het is vaak niet leuk dat dan the hard way te leren. Om dan gelijk de boodschapper ook de schuld te geven is ook weer zo wat.

Fender75
6 maart 2007, 18:25
Ik maak het net ook weer mee zeg...Na veel over en weer gemail en gebullshit over de prijs voor mijn Marshall VS100, zijn we overeengekomen dat hij weg mag voor 235 euro. Niks te duur lijkt me.
Krijg ik net een mailtje waar mijn broek vanaf zakt:

Hoi Leon,

Wat ik nu mee heb gemaakt....half uur geleden stopte een bestelauto van Dijkmans Muziek voor mijn duur en ze kwamen een USA Fender stratocaster en een JCM900 bij me afleveren. Ha-Ha-Ha. Waanzinnig gewoon. Het is een cadeau van mij vrouw want ik ben vandaag jarig. SUPER. Sorry kerel maar die aankoop van VS100 gaat nu natuurlijk niet door. Echt sorry, mijn vrouw wist hier helemaal niets vanaf en heeft me gewoon verrast.

Groeten,

Mooie is dat ie vandaag naar Weert zou rijden om een nieuwe Fender stratocaster te halen...Sukkel!

wietse
6 maart 2007, 20:04
Klinkt erg vriendelijk, Wietse. Maar goed, je woont ook in Friesland en daar is een beetje een andere cultuur, he ? Misschien zou je ze er ook bij moeten bespugen, of obscene handgebaren maken.

Jezus. Je kan toch ook wel normaal "nee" zeggen ? Is dat nou zo moeilijk ?
dom gezwam, ik doe dit alleen bij lui die extreem lage boden doen, meestal al nadat ik m'n laagste prijs heb gezegd, andere cultuur?
ja meer recht door zee eindeloos afdingen hou ik niet van en zeker niet als beide weten dat hij die vraagprijs waard is.
alleen nee zeggen is niet altijd genoeg, als jij er van houdt om openlijk voor gek te worden versleten mooi voor je, maar ik pik het niet.
negeer ze meestal in eerste instantie, maar de meeste van zluke spotbieders zijn opdringerig en vervelend, via marktplaats e.d negeer ik ze gewoon en verwijder hun boden.
bij de meeste mensen geldt dit als ze iets vragen en je biedt de helft dat wordt als beledigend ervaren, verdomme je bent toch geen turk oid dat zijn de vervelendste kopers die er bestaan, die dingen zelfs af als een kind van vijf 10 euro voor een ps2 vraagt met spellen, en zulke lui heb ik een hekel aan.
op een bepaald moment moet je gewoon weten dat de prijs goed is en als je dat er niet voor over hebt pech, laat het dan, maar val de mensen niet langer lastig.

interessander
6 maart 2007, 20:21
Ik maak het net ook weer mee zeg...Na veel over en weer gemail en gebullshit over de prijs voor mijn Marshall VS100, zijn we overeengekomen dat hij weg mag voor 235 euro. Niks te duur lijkt me.
Krijg ik net een mailtje waar mijn broek vanaf zakt:

Hoi Leon,

Wat ik nu mee heb gemaakt....half uur geleden stopte een bestelauto van Dijkmans Muziek voor mijn duur en ze kwamen een USA Fender stratocaster en een JCM900 bij me afleveren. Ha-Ha-Ha. Waanzinnig gewoon. Het is een cadeau van mij vrouw want ik ben vandaag jarig. SUPER. Sorry kerel maar die aankoop van VS100 gaat nu natuurlijk niet door. Echt sorry, mijn vrouw wist hier helemaal niets vanaf en heeft me gewoon verrast.

Groeten,

Mooie is dat ie vandaag naar Weert zou rijden om een nieuwe Fender stratocaster te halen...Sukkel!

Wel triest inderdaad dat je dan zo' n heel verhaal moet gaan verzinnen om er onderuit te komen.

Fender75
6 maart 2007, 20:33
Inderdaad. Zeg dan gewoon dat je hem toch niet wil kopen, kan ik nog enigzins begrip voor opbrengen...Maar ja, sommige mensen begrijpen dat blijkbaar niet!

no 1 hops
6 maart 2007, 20:48
mijn vrouw vond dat ik al genoeg ' rommel' had.
mooi uitvlucht die ik eens kreeg na dat de verkoop eigenlijk al besloten was

Balthazar
6 maart 2007, 22:02
verdomme je bent toch geen turk oid dat zijn de vervelendste kopers die er bestaan, die dingen zelfs af als een kind van vijf 10 euro voor een ps2 vraagt met spellen, en zulke lui heb ik een hekel aan.
.
goed punt eppo. mensen de 'huid volschelden' als ze naar jou mening te laag bieden, terwijl ze misschien niet eens weten wat je troep waard is, en vervolgens afgeven op turken omdat het allemaal hun schuld is

bert k
6 maart 2007, 22:49
Zo is het wel mooi geweest. Slotje.