PDA

View Full Version : T-REX Replica



Fondant
24 oktober 2006, 11:19
Hoi, vraagje, twee eigenlijk:

Ik kocht onlangs op 2dehands.be een T-rex replica!

*Waar dient de subdivision voor? Bij mij geeft ie totaal geen verschil on/off. Hopelijk niet stuk of zo...

*Kan ik dit pedaal (12v!) aan een Voodoo Lab Pedalpower hangen zonder problemen?

thx guys

Josdevos
24 oktober 2006, 11:51
Neen die heeft enkel 9VDC outputs.

Replica heeft 12VDC of 12VAC nodig.

Een Burkey flatliner of een Fueltank van T-Rex werkt wel!

MSNL
24 oktober 2006, 12:16
Als je de Line6 uitgangen (12V) van de Pedalpower gebruikt kun je volgens mij wel de replica door de Pedalpower laten voeden.
Ik gebruik deze Line6 uitgangen om een senheisser zender van 12V te voorzien.

groet,

Msnl

DREAMMACHINE
24 oktober 2006, 13:30
is dat zo?....wie kan dit bevestigen?.....eigenlijk nooit een replica geprobeerd, meer omdat mn pp2 hem niet kan voeden.

evt. kan je hem natuurlijk wel met de 230 van de pp2 en de adapter voeden....

Josdevos
24 oktober 2006, 13:39
Ik denk het niet, die L6 outputs kunnen meer mA leveren dan de andere outputs. 't Kan zijn dat dat voor die wireless wel werkt, maar T-Rex zegt dat het geluid kan vervormen bij 9VDC.


FAQ 1. Does the Replica work with other power supplies, than the one it comes with? ANSWER: Yes. It works with any powersupply giving 12 volt DC or AC, that is irrelevant, as the Replica has a converter inside. However the powersupply has to give at least 340 mA, or the Replica will distort in some cases. 2. Does the Replica work with the T-Rex FuelTank power supply? ANSWER: YES. You have two use one of the 12 volt output of the FuelTank. AC or DC is irrelevant. 3. Does the Replica work with the VooDooLab Pedal Power 2? ANSWER: IF the VooDooLab unit gives 12 volt and more than 340 mA, it will work perfect. If the VooDooLab unit gives less, the Replica will distort - in some cases.

peter_heijnen
24 oktober 2006, 13:39
*Waar dient de subdivision voor? Bij mij geeft ie totaal geen verschil on/off. Hopelijk niet stuk of zo...


......The Replica also features a tap tempo function (which can be controlled externally, via the built in midi socket), and a subdivision function (which when engaged, creates triplets, based on the "tapped" quarter note tempo).

Dat betekent: de subdivisionfunctie ziet het door jou ingetapt tempo als kwartnoot en zet deze automatisch in de bijpassende triool om. Handig voor live U2 delays e.d..

vinni
25 oktober 2006, 18:27
Hey Fondant,

Heb zelf ook de Replica gehad.
En inderdaad.....wat ik ook deed.....dat knopje deed geen fuck!
Tenminste....voor mij onhoorbaar.

Is volgens mij geen fout.

Vinni

the feable
25 oktober 2006, 20:02
Heej ff voor de duidelijkheid, de nieuwe Replica's (dus niet die met netsnoer (230v) werken op 12v AC! En hiermee kun je ze dus op de ACA uitgangen van een PP2(+) aansluiten! Immers de GE7 van Boss bijvoorbeeld werkt met dezelfde stroomvoorziening!

Fondant
28 oktober 2006, 17:51
Guys, thanks 4 the info

Ben er intussen achter gekomen dat de "subdivision" enkel reageert op je tap pedaal en niet reageert op je tempo knop.

heb ook ontdekt dat ik niet de PP2+ versie heb, maar een vorige reeks. Ik moer dus een andere PP gaan zoeken of die T-rex Fueltank

greetz everyone en bedankt
David