PDA

View Full Version : Kennen we deze?



vulvasonic
23 oktober 2006, 23:35
Deze schitterend uitziende gitaar, de Ibanez AF84 DVS; wie kent 'm en is het ding electro acoustisch (zo staat het namelijk wel in de folder). Want als dat zo is, is het dan niet gewoon een verschrikkelijk geinig ding (voor maar 250 euro)?

http://www.eig.nl/pi/061511163092-2.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind 'r zo bluesy eruit zien, lekker om mee op een barkruk te zitten in een rokerige kroeg met een glas whiskey naast je en een toeter zware shag in je muil.

Ze trekt me aan! :speed:

Nocki
24 oktober 2006, 08:24
tis een geweldige serie. ik heb er toevallig op het moment ook een en ze zijn gewoon top! Tis niet precies dezelfde als op je foto maar wel uit de serie.
Lekkere hals, netjes afgewerkt, lage actie en leuk geluid.

B_2_the_a
24 oktober 2006, 08:27
[QUOTE=vulvasonic]lekker om op een barkruk te zitten met een glas whiskey naast je en een toeter zware shag in je muil.
QUOTE]

ik denk dat dat eerder het is ;)

idno
24 oktober 2006, 08:34
heb er ff op gespeeld bij Music All In in Noordwijk een tijdje terug, alleen niet versterkt.

had nog nooit op een semi-acoustische gespeeld, maar de sound is heel apart. voor bluesy werk idd erg geschikt

Aron Maiden
24 oktober 2006, 09:23
ziet er wel erg vet uit!, maar ik vind die kop en die inlays niet echt zo mooi..

Dude
24 oktober 2006, 10:18
Ik heb dr effe op zitten spelen bij feedback, volgens mij wassie alleen iets duurder dan die 250 euro..

anyway, klonk lekker, onversterkt wel klein beetje ielig voor mijn smaak maar precies wat je mag verwachten voor een laag geprijste leuk uitziende gitaar ;)

Mungojerry
24 oktober 2006, 11:08
Lijkt me zo cello-achtig...

bert k
24 oktober 2006, 12:37
Wel eens een cello gezien, vriend?

Kim Wilson
24 oktober 2006, 12:41
Ghehe, zal hem wel in de f-holes zitten... :satisfie:

Ik vind het wel een gaaf ding. Als Wizz hem heeft hangen, ga ik hem vanmiddag effe proberen.

Orpheo
24 oktober 2006, 13:08
Ghehe, zal hem wel in de f-holes zitten... :satisfie:

Ik vind het wel een gaaf ding. Als Wizz hem heeft hangen, ga ik hem vanmiddag effe proberen.

wizz heeft een semi hangen met een piezo en een p90 bij de brug.... die vind ik supergeil! en die is rond de 250 euro. echt leuk ding. ben alleen de naam kwijt :)

Mungojerry
24 oktober 2006, 13:08
Wel eens een cello gezien, vriend?

Euhm ja, 'vriend', ik moest dat instrument van mijn moeder leren EN mijn beste vriendin heeft het zelfs 9 jaar bespeeld...maw, ja ik ben bekend met dat soort instrument...

Wat me wel opvalt op dit forum is het heel agressief en aanvallende karakter. Ik vraag mij af vanwaar die behoefte komt?
*rethorische vraag*

Orpheo
24 oktober 2006, 13:11
Euhm ja, 'vriend', ik moest dat instrument van mijn moeder leren EN mijn beste vriendin heeft het zelfs 9 jaar bespeeld...maw, ja ik ben bekend met dat soort instrument...

Wat me wel opvalt op dit forum is het heel agressief en aanvallende karakater. Ik vraag mij af vanwaar die behoefte komt?
*rethorische vraag*

goeie vraag... tis het forum-equivalent van 'put it on the table and measure it!'.

Kim Wilson
24 oktober 2006, 13:11
Het zal de herfst zijn, denk ik... :satisfie:

Mungojerry
24 oktober 2006, 13:14
Als vrouw heb ik weinig aan die 'metingen'....en de herfst is toch rustig en kalm, mijmeren om het verleden? :satisfie:

Kim Wilson
24 oktober 2006, 13:16
Als vrouw heb ik weinig aan die 'metingen'....en de herfst is toch rustig en kalm, mijmeren om het verleden? :satisfie:
Nee, de herfst is een soort ongesteld zijn hier op het forum. Iedereen is chagrijnig en lichtgeraakt, en op e.o.a. manier heeft iedereen de onbedwingbare behoefte om de meest depri topics te openen...

rickert
24 oktober 2006, 13:22
wizz heeft een semi hangen met een piezo en een p90 bij de brug.... die vind ik supergeil! en die is rond de 250 euro. echt leuk ding. ben alleen de naam kwijt :)

denk na denk na :hippie: i wanna know!

BLOK182
24 oktober 2006, 15:37
Laatst bij Feedback die Artcore Custom vastgehad, wel wat duurder (+/-650) maar wel goeie bang voor je buck. Ook wel eens gespeeld over de Artcores van rond de 300 euro, en dat zijn ook prima bakken. Erg gaaf, dit model, wil em ook wel:p Alleen waar heb je em gespot? Of moet ie in Nederland nog uitkomen?

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/chuya-online/cabinet/items02/s910.jpg

ff die kleine rommel erbij wegdenken:p

sonic_sam
24 oktober 2006, 19:21
dit model staat niet op de ibanez-site

vulvasonic
24 oktober 2006, 20:48
Laatst bij Feedback die Artcore Custom vastgehad, wel wat duurder (+/-650) maar wel goeie bang voor je buck. Ook wel eens gespeeld over de Artcores van rond de 300 euro, en dat zijn ook prima bakken. Erg gaaf, dit model, wil em ook wel:p Alleen waar heb je em gespot? Of moet ie in Nederland nog uitkomen?

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/chuya-online/cabinet/items02/s910.jpg

ff die kleine rommel erbij wegdenken:p

Je bedoelt toch de gitaar van dat plaatje hè?
Die staat nu dus in de folder van EIG (Nijmegen) voor 249 euro. Ik ben er echt zeer benieuwd naar. Maar is het wel een electro acoustische?
Ik zie nergens een pickupje, of een voumeknopje.....

En dit is geen spam hè, mijn verleden met EIG is er niet naar om iedereen erheen te sturen. Maar in dit geval zou ik het kunnen adviseren. Zelden zo'n lekker ding gezien (mits electro acoustisch). Open stemming, bottleneckje..... "WOKE UP THIS MO'NING...wheeeeeeeeeeeep".

Maar goed, verder kan ik er nergens info over vinden. Het ding staat inderdaad niet op de site van Ibanez.

bert k
24 oktober 2006, 21:45
Hm, dat zou dan een piezo onder de bruig moeten zijn. Kan haast niet goed klinken voor dat geld. Maar op deze gitaar zou ik lekker zo'n floating pickupje hangen met een volumepot in de slagplaat.

vulvasonic
24 oktober 2006, 21:48
Hm, dat zou dan een piezo onder de bruig moeten zijn. Kan haast niet goed klinken voor dat geld. Maar op deze gitaar zou ik lekker zo'n floating pickupje hangen met een volumepot in de slagplaat.

Dat zou je op zo'n gitaar ook eigenlijk verwachten.

Orpheo
24 oktober 2006, 22:44
denk na denk na :hippie: i wanna know!

bel 'm morgen even. tis zeker geen verkeerd ding voor t geld!

grayfink
24 oktober 2006, 23:40
Helaas: Er is dus ook een af84Edvs. De E zal wel voor electric staan, en jawel, daar zit wel een element op...



Ibanez AK75DGD & Ibanez AF84EDVS Artcore Hollowbody Guitars




Ibanez Introduces Two Limited Production Jazz Boxes at NAMM

http://namm.harmony-central.com/SNAMM05/Content/Ibanez/PR/AF84EDVS.jpgIbanez AF84EDVShttp://namm.harmony-central.com/SNAMM05/Content/Ibanez/PR/AK75DGD.jpgIbanez AK75DGDJuly 26, 2005 New from Ibanez are two Artcore guitars that meet the definition of true "jazz boxes," the old musician's slang term for the large-bodied full-hollow guitars first used in jazz.

Of the two, the most traditional of these offerings is the Ibanez Artcore AF84EDVS. This model features just one "floating" pickup--the pickup sits over, not in, the body--and the guitar lacks the cutaway in the body found in later instruments, which contributes to the instrument's traditional look and sound. The other offering, the Ibanez AK75DGD, hearkens to slightly more recent times as it does sport a cutaway, two set-in-the-body pickups and a fancy gold finish.

Ibanez AF84-EDVS Features:


Available Finish DVS Dark Violin Sunburst
Body Material Spruce Top and Flamed Maple Back and Sides
Body Dimensions 70mm at tail
Neck Material 3pc Mahogany/Maple/Mahogany Artcore DX
Neck Scale 24 3/4"
No. Frets/Type 22/Large
Fingerboard Bound Rosewood
Inlay Artcore DX
Bridge - Rosewood traditional
H/W Color - Chrome
Neck Pickup - Ibanez Floating Mini-Humbucker
Controls -One tone, One volume
Other Special Features -Non-cutaway Body
Ibanez AK75-DGD Features:


Available Finish - GC Gold
Body Material - Maple top, back and sides
Body Dimensions - 70mm at tail
Neck Material - Mahogany
Neck Scale - 24 3/4"
No. Frets/Type - 22/Large
Fingerboard - Bound Rosewood
Inlay - Pearl Block
Bridge - Rosewood
H/W Color - Chrome
Neck Pickup - ACH1 Humbucker
Bridge Pickup - ACH2 Humbucker
Controls -Two volume, Two tone
Other Special Features - Wood bridge
The Ibanez AF84EDVS lists for $529.99. The Ibanez AK75DGD lists for $439.99. Ibanez states that, as of this time, both instruments will be limited production instruments.

vulvasonic
25 oktober 2006, 01:07
Helaas: Er is dus ook een af84Edvs. De E zal wel voor electric staan, en jawel, daar zit wel een element op...



Ibanez AK75DGD & Ibanez AF84EDVS Artcore Hollowbody Guitars




Ibanez Introduces Two Limited Production Jazz Boxes at NAMM

http://namm.harmony-central.com/SNAMM05/Content/Ibanez/PR/AF84EDVS.jpgIbanez AF84EDVSIbanez

July 26, 2005 New from Ibanez are two Artcore guitars that meet the definition of true "jazz boxes," the old musician's slang term for the large-bodied full-hollow guitars first used in jazz.

Of the two, the most traditional of these offerings is the Ibanez Artcore AF84EDVS. This model features just one "floating" pickup--the pickup sits over, not in, the body--and the guitar lacks the cutaway in the body found in later instruments, which contributes to the instrument's traditional look and sound.

Ibanez AF84-EDVS Features:



Available Finish DVS Dark Violin Sunburst
Body Material Spruce Top and Flamed Maple Back and Sides
Body Dimensions 70mm at tail
Neck Material 3pc Mahogany/Maple/Mahogany Artcore DX
Neck Scale 24 3/4"
No. Frets/Type 22/Large
Fingerboard Bound Rosewood
Inlay Artcore DX
Bridge - Rosewood traditional
H/W Color - Chrome
Neck Pickup - Ibanez Floating Mini-Humbucker
Controls -One tone, One volume
Other Special Features -Non-cutaway Body

The Ibanez AF84EDVS lists for $529.99.




Dit past inderdaad meer in het plaatje. Maar verrekte jammer dat het meteen zoveel duurder is (al zal de verkoopprijs wel iets lager komen te liggen).
Wel een plank die ik zeker aan de tand zou willen voelen, temeer daar vergelijkbare gitaren doorgaans in een heel andere prijsklasse zitten.
En eerlijk is eerlijk, afgaande op de looks krijgt ie van mij een 9,5 (en dat alleen maar omdat ik de inlays een beetje te overdone vind voor een dergelijke sobere gitaar.


Dank voor de info!


Maar het zijn dus gloednieuwe gitaren?