PDA

View Full Version : What's the difference?



GSumner
23 oktober 2006, 23:32
Open vraag aan jullie bassisten:

Wat onderscheid naar jouw idee de volgende merken basamps? (geluid, specifieke muziekstijl etc)
Eden, Ashdown, Ampeg, SWR, EBS, Aguilar (merken in min of meer hetzelfde segment) hieraan toegevoegd nog Galien Krueger, Trace Eliot en Fender amps.

Dit alles uiteraard om mijzelf en anderen op dit forum van wat aankoopadviezen te voorzien.

Thanks!

sinneD
23 oktober 2006, 23:41
Ampeg, de mooie (oude) buizen bakken hebben heerlijk grommend geluid, mooi Ampeg cabje eronder en je hebt mooie combie,

Ik mis fender trouwens in je lijstje, fender klinkt lekker clean en strak met fender head+cab (ook de buizenbak that is, bassman)

musicmaestro
24 oktober 2006, 21:01
goeie vraag Gsummer!

Ampeg rockt meer
Aquiler is wat cleaner, wel hartstikke mooi van geluid
Eden was ik ook wel van gecharmeerd.
SWR vind ik wat blikkerig
Hevos is lekker nederlands!
Trace Elliot, Ashdown, EBS ed zijn er natuurlijk ook nog, er is zo veel eigenlijk...

is moeilijke vraag

heb wel op het meeste gespeelt maaruh ik denk dat uitstraling van het merk ook wel wat doet:
Ampeg voor rock, metal en rock & roll
Eden voor Jazz en funk

en de rest?

okee beetje onzinnig en onsamenhangend antwoord

Valentijn
24 oktober 2006, 21:03
Ampeg is meer een versterker die je veel zal zien bij rockbands.

Ebs heeft een vrij hi-fi geluid, je kan er veel me, maar als je echt 1 kant op wil is t misschien niet wat je zoekt... Maar ik gebruik m zelf wel... sterk laag en strak hoog, een combinatie waarvan ik vind dat ie moeilijk te vinden is, en ben erg tevreden met mn EBS. Veel studiomuzikanten (en invalmuzikanten) gebruiken dit

Verder ben ik niet heel erg bekend met de merken die je noemt. Maar je hebt natuurlijk ook nog Hartke en Gallien Krueger, vind ik zelf meer bassen waar nadruk iets meer op hoog ligt (waar t bij ampeg op laag ligt) dus om te slappen etc erg goed, maar verder ook mooie versterkers natuurlijk

Valentijn

Polhejd
25 oktober 2006, 02:02
nou ja ik vind ampeg eigenlijk helemaal niks, maar dat is mijn mening.. Ik hou wel van een lekker direct dik basgeluid en ampeg geeft eigenlijk alleen maar muf laag (lichtelijk overdreven)

Aguilar is gewoon VET hehe.. maarja behoorlijk prijzig
ik vind eden wel helder

met SWR ben ik het wel met musicmaestro eens... het is wat blikkerig ja.. en daarbij best wat laag, maar het lijkt soms alsof je tonen er minder goed uitkomen in het laag..

Verder is Gallien-Krueger mijn favoriet.. lekker vet, lekker punchy als het nodig is een zo'n lekker grom geluid erbij ROAR!


maarja.. ik zelf gebruik markbass, ook retevet, zo'n littlemark is bijvoorbeeld erg waar voor je geld