PDA

View Full Version : Metal-zone Keeley mod



peeke001
23 oktober 2006, 22:44
Ik ben echt een Metal-Zone fan, en heb al gehoord van de Keeley-Mod.
Bij de soudclipjes op de site hoor ik niet echt iets wat ik niet met de originele
pedaal zou halen (denk ik) , maar ik kan het enorm mis hebben, geen idee.

Daarom zoek ik iemand die de mod werkelijk heeft, en er iets meer kan over vertellen, is het zo geweldig als de site beweerd?

greetings, Peeke001

Dirk_Hendrik
24 oktober 2006, 10:11
Ietsje anders misschien,

Ik heb die mod afgelopen zaterdag gedaan op een MT-2 (ja ik heb de modbeschrijving liggen) en vond em nogal tegenvallen. Er zijn wel duidelijke klankveranderingen in het clippingkarakter maar verder blijft het gewoon een Metalzone... Nee, niet zo fantastisch als wordt beweerd dus... IMHO

Vonk
24 oktober 2006, 12:02
Dan meteen een vraag aan Dirk Hendrik: heb je ook geluisterd naar muziek van John Petrucci? Hoor je het specifieke MT2-keeley geluid terug daarin?

En ben je (il)legaal aan die mod gekomen? Meer info graag ;)

Lord Abortion
24 oktober 2006, 12:04
Ik ben ook wel benieuwd naar die Keeley mod. Momenteel heb ik voor de metalsounds een Warp Factor en dat is een goed pedaal voor chugga-chugga riffs, maar niet echt voor leads vind ik. Ik heb graag wat meer sustain uit een pedaaltje, en een nog brutere sound. Heeft de Boss of Keeley dat?

BeeJee
24 oktober 2006, 15:44
Voor leads moet je gewoon een ander pedaal hebben. bijv. een ts, gecombineerd met de crunch uit je versterker. Lekker veel mids dus, itt. de gemiddelde metal-slagsound (die vaak veel bas heeft en minder mids)

Dirk_Hendrik
24 oktober 2006, 16:22
@ Vonk,
Dream Theater? Geen idee... Ik wordt erg vervelend van die zang en clichetexten dus gaat dat nogal vlug uit. Sorry.
Ja, ik ben er legaal aangekomen.

@LA
Koop een Big Muff of vraag aan BartL of hij z'n door mij gemodde metalcharger nog heeft.

peeke001
24 oktober 2006, 17:13
Bedankt Dirk Hendrik voor je eerlijke commentaar.

Ik had al zo'n gevoel dat het verschil minimaal is, dus bij hoge volumes en de rest van de band erbij zal het weinig verschil maken denk ik.

greetings, Peeke001

Vonk
24 oktober 2006, 17:18
Ja ik luister het ook niet, daarom vraag ik het jou :)
Heb je een soort licentie gekocht van Keeley? Op zijn site staan volgens mij alleen als mogelijkheden een gemod pedaal kopen of de jouwe opsturen.

Lord Abortion
24 oktober 2006, 17:24
Voor leads moet je gewoon een ander pedaal hebben. bijv. een ts, gecombineerd met de crunch uit je versterker. Lekker veel mids dus, itt. de gemiddelde metal-slagsound (die vaak veel bas heeft en minder mids)

Och, ik gebruik al een tubescreamer (meestal op mijn lead kanaal), maar die echte zware metalsound haal je daar toch niet uit.


@LA
Koop een Big Muff of vraag aan BartL of hij z'n door mij gemodde metalcharger nog heeft.

Wat meer info a.u.b.!

Mitch
24 oktober 2006, 18:11
Nou, om daar meteen even op in te haken: ik gebruik een vergelijkbare Ibanez SML, uiteraard inclusief D_H mod, stand-alone als rhtyhm drive, maar hij heeft zo lekker veel bite en mid dat ik 'm ook gebruik als lead boost vóór mijn Little Big Muff. Als je die gladde gecomprimeerde sound mooi vind en 't uit een Muff wil halen in plaats van een MT2, zonder in de mix te verzuipen, dan kan dit pedaal een prima eq-shift geven om er live een bruikbare leadsound uit te halen.

Dirk_Hendrik
24 oktober 2006, 18:53
Wat betreft die "licentie", de Mod staat, met toestemming van Keeley beschreven in Brian Wampler's mod boek:
http://www.guitartone.net/advanced.htm

Daar Brian en ik elkaar wel vaker (uit de brand) helpen zit dit boek in m'n virtuel boekenkast.

Wat betreft die MS-10/SML/SM-9 mod,
Bedankt Mitch, weinig aan toe te voegen. Alswel, de maximale drive zit vrij aardig in de buurt van waar je met het origineel ook zit maar de variaties van lichte drive naar gore chrunch en verder zijn een stuk gedefineerder. Daarnaast is het output level een stuk hoger. Wel zo prettig want een gewone ongemodde MS-10 is in het heetst van de strijd veel te zacht.

Mitch
24 oktober 2006, 19:50
Mee eens, al klinkt een gemodde SML/MS10 met gain voluit minder smoothdan een muff. Ach, het is gewoon een Zwitsers zakmes. Rhthm drive medim gain, low gain boost, medium gain boost, het kan allemaal....
Alleen de Klon klonk iets lekkerder, als je die nou een keer Klo(o)nt :D

zoon van Piet
25 oktober 2006, 13:30
Wat betreft die MS-10/SML/SM-9 mod,
Bedankt Mitch, weinig aan toe te voegen. Alswel, de maximale drive zit vrij aardig in de buurt van waar je met het origineel ook zit maar de variaties van lichte drive naar gore chrunch en verder zijn een stuk gedefineerder. Daarnaast is het output level een stuk hoger. Wel zo prettig want een gewone ongemodde MS-10 is in het heetst van de strijd veel te zacht.

hmmmm..... ik word nieuwsgierig....

Chroxy
25 oktober 2006, 13:51
Ik moet toevoegen dat de SML van BartL (gemod door DirkH) enorm lekker klinkt ja. Afgelopen zomer was ik er door verrast op onze minimeeting. We hebben er nog een Boss Sd-1 voor gezet als boost en dan was het helemaal briljant, lekker gedefinieerd geluid! :)

hexxxus
25 oktober 2006, 14:01
Heb 'm hier liggen, is wat strakker in het laag, eigenlijk ben ik meer nieuwschierig naar de diezel/bogner mod van indyguitarist

Lord Abortion
25 oktober 2006, 17:37
Dus die gemodde Ibanezpedaaltjes zijn meer crunch/booster-achtig? Ik zoek wel een zware hi-gain leadsound met veel compressie eigenlijk, en liefst één pedaal dat dat alleen kan doen.

Mitch
25 oktober 2006, 17:45
Nee hoor, ze kunnen het net zo goed, ik vind ze daar alleen niet in uitblinken. Ze hebben absoluut veel gain mogelijkheid, sustain tot je feedbackt, dat soort dingen zijn er wel uit te halen hoor.

BartL
26 oktober 2006, 08:57
...en hij is verkocht :)

Inderdaad een lekker pedaaltje, maar ik stap voorlopig even over op modeling, vandaar dat er erg veel de deur uit moet.

Mitch
26 oktober 2006, 09:35
Wat ? Heft Line6 nu ook al een D_H model opgenomen in zijn gamma ? :chicken: