PDA

View Full Version : Preampbuisjes voor Boogie Mk4?



AART
23 oktober 2006, 22:43
Yeah, eergisteren begon mijn amp ineens te stormen, en dat vond ik niet zo leuk :D

Nu weet ik eigenlijk wel zeker dat het ligt aan de zeeuwse zuinigheid van Nocki ;)

Er zaten wat mesa en jackson buisjes in, niet het allerbeste maar het werkte en ik zag geen directe noodzaak ze te vervangen.

De eindbuizen zijn 4 JJ 6l6GC's. En die bevallen echt perfect.

Echter, nu zit ik te twijfelen, ik mijn vorige Mk 4 met Sovtek 6l6GC eindbuizen zaten JJ 12ax7's, die me wel goed bevielen.
Alleen hoor ik wel eens dat JJ voor en JJ eindbuizen in een oude Boogie een beetje te doker van sound worden.

Nu zat ik te denken aan EH, maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee, eimand een idee of ervaringen?

Eisen:

Redelijk high gain
Weinig ruis
Niet te schel
Strak en het liefst degelijk.


Alle suggesties welkom.

kirk19
23 oktober 2006, 22:54
in de v1 en de V2 hebben de mark series amps zeer graag een GT 12AX7 M heb ik gemerkt. In de V3 steekt bij mijn IIC+ een speciale svetlana 12AX7 en in de V4 steekt een redelijk dure tung sol gold 12AX7 die combinatie is killer...

Squier4ever
23 oktober 2006, 22:55
ik heb ook veel goede dingen gehoord over die TAD buisjes, maar zelf geen ervaring mee....

zelf JJ's in zowel preamp als poweramp en ben er best tevreden mee, dit zijn wel ECC83's en EL84's dus niet echt te vergelijken

AART
23 oktober 2006, 23:40
ik heb ook veel goede dingen gehoord over die TAD buisjes, maar zelf geen ervaring mee....

zelf JJ's in zowel preamp als poweramp en ben er best tevreden mee, dit zijn wel ECC83's en EL84's dus niet echt te vergelijken

Naja, als het een willekeurige high gain amp was die recto achtig was had ik er gewoon JJ i gestoken, maar Marks zijn rare beestjes wat dat btreft, dus ik wil even wat ervaringen horen.

@ Kirk: klinkt goed.

Anyone?

Nocki?(wat had jij erin zitten voor je je restanten bak erin pleurde voor verkoop? ;) )

Chris Winsemius
23 oktober 2006, 23:56
C'tjes (meest transparant) of EHtjes (meer metal).

gerrekat
24 oktober 2006, 07:20
EH's! vind ik de vetste pre amp buizen die er zijn, waarom zou je mesa buizen kopen als dat alleen maar relabled JJ's, Sovteks of EH's zijn voor 3 keer zoveel geld.

Nocki
24 oktober 2006, 08:33
shit betrapt.

Ik heb dr tube verteld wat ik wou en hij heeft wat EHX buizen opgestuurd die hij zelf zou hebben geselecteerd. die klonken wel redelijk goed moet ik zeggen.

Nocki

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 09:34
+1 voor EH.
Uit je lijstje van criteria voldoen ze aan alles wat mij betreft. In een MK4 zou ik ze zeker zetten, in een Vox of een JCM800 dan weer niet.
Heb ze in mijn Valvetech icm. 2 maal 6v6 eindbuizen, ook EH. Monstersound en dat voor een 1*12.

AART
24 oktober 2006, 15:21
Ok dan, EH zal ik dan eens bestellen. :)