PDA

View Full Version : Message in a bottle + Take it off



Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2006, 21:02
Zoals beloofd nu de mp3's uit de analoge studio.

Heb het nummer "Message in a bottle" van Sting herschreven voor een bezetting van zangeres, drums, 2 gitaren, bas. Niet echt dicht bij het origineel gebleven maar een eigen draai aan gegeven.

Voor zowel dit nummer als "Take it off" geldt dat het in 1 keer met drums, bas, gitaren tegelijk is ingespeeld. Zang en solo's zijn later gedubt, voornamelijk in 1 keer eropgeknald. Hadden weinig tijd,(budget) maar een te gekke studio.
24 sporen analoog, Tascam ATR-80 als het goed is.

Tweede nummer is "Take it off" van the Donna's. Vrij dicht bij het origineel gebleven. Solo is een ongelukje, was niet eens goed gestemd maar voor de grap deze take ingespeeld voordat ik echt aan de "serieuze" solo wilde beginnen. Men vond hem wel bij de sfeer van het nummer passen, dus met een beetje mijn perfectionisme loslaten hebben we het gehouden.

Gear: Koch Powertone 2, Marshall 2203, eigenbouw 4*12 met 2 stuks G12H30 en 2 stuks Greenback uit begin jaren 70, Valvetech VAC.
Basgear: Hevos 440 D, 4*10 speakers Hevos, musicman sub 5 snaar.
Drums: Pearl Reference Master blabla, Zilijan K custom bekkens.
Gitaren: Raad maar!:D

Mics dat ik nog weet: zang : Neumann U87. Gitaar: 2* Shure SM57 Beta.
Rest niet opgeschreven.

http://rapidshare.com/files/457847/Message_in_a_bottle.wma.html
http://rapidshare.com/files/457999/Take_it_off.wma.html

-plak en knip in uw adresbalk aub.-

strat 91
23 oktober 2006, 21:46
euh als ik de link doe linkt hij weer terug naar gitaarnet. Hebben meer mensen daar last van?

Gegroet strat 91

Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2006, 21:57
Als je het einde van mijn post nog eens leest, lukt het dan?

benwave
23 oktober 2006, 22:15
sorry maar ik krijg het ook niet voor elkaar

Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2006, 22:19
Kun je eens vertellen wat er dan gebeurt als je copy+paste plus ff wachteeeeeeeee doet?

drap
23 oktober 2006, 22:22
Dan moet je tering lang wachten, maar hij doet het wel. Je kan de links natuurlijk ook gewoon handmatig invoeren in de adresbalk.

Commentaar volgt nog, m'n mediaplayer is nog ff aan het bufferen :)

hendrix2
23 oktober 2006, 23:05
freewebs is slecht om mp3's te loaden.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar lukte ook niet vlot;
Probeer ze op soundclick te zetten.
Of ergens anders...

Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2006, 23:20
Ik heb 2 weken geprobeerd om dit te doen.

Digitalsoundplanet kun je niet meer mp3's hosten want daar moet je member zijn. Myspace krijg ik errors dat ik geen .exe mag doen, terwijl ik geen .exe doe, en mijn files zijn dan weg. Zo heb ik er nog wel 3 geprobeerd, onlinerock wil mij niet accepteren bij het inschrijven, etc.

Met dank aan Sebastiaan88 voor het hosten op zijn freewebs.
Ik ga niet nog eens door honderdduizend menutjes en tig keer aanmelden zonder resultaat. Als je het wilt luisteren werkt het toch?
Dat het wat lang duurt is nogal wiedes, file van eerste nummer is bijna 12 MB.
Kwaliteit van 96 Kbps is uiteraard kleiner, maar dan hoor je echt niet meer of je Protools gebruikt of analoog opneemt. Ik wil wel een beetje een kickass geluid overhouden.

bert k
23 oktober 2006, 23:44
Ik heb het hele draadje op mijn gemak gelezen, en de buffer is nu bij 5%, dus ik laat het maar effe zitten, sorry.

Michel89
24 oktober 2006, 00:06
Het downloaden is wel echt waardeloos, het duurde echt veel te lang je moet tog maar een andere site ervoor zoeken raad ik aan..
Maar goed, het was het wel absoluut waard. Dit is gewoon professionele muziek, ik ga zelfs het 2e nummer op me pc laten staan en er denk nog vaker naar luisteren ook, hehe. Normaal delete ik alles dat ik download op dit soort sites, maar tis te gek. :)

Ik kan me goed voorstellen dat als jullie een CD maken waarop elk nummer deze qualiteit muziek is, dat redelijk wat mensen het zouden kopen. Maar ik las ook op je public space dat je op het conservatorium zit dus niet gek ook dat jullie zo kunnen spelen. :)

Ik hoop ook eens een eigen nummer van jullie te horen, deze twee zijn allebei covers als ik het goed begrijp?

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 00:23
Cool, bedankt voor je geduld bij het downen:)
Ik heb zo'n 6 sites waar ik getracht heb mijn muziek te hosten. Merk nu dat freewebs wat als enige is gelukt, nog erg traag is. Ben nu met myspace aan het stoeien.
Wil daar een fatsoenlijk mp3tje uploaden maar: je moet eerst een "featured artist" worden en dan jezelf maar aanklikken? En die gasten gaan mailen dat je dat wil zijn?

P.s. op welke van mijn public spaces waar ik niks aan heb omdat het hosten niet lukt:D las je dat?

Han S
24 oktober 2006, 01:05
Ik heb ze beiden beluisterd en ik heb een paar vragen: heb je geautomatiseerd gemixed?

En ik hoor met name op de zang een randje vervorming, heb je dat bewust zo gedaan?

Heb je de tape gekocht? Kun je namelijk altijd nog een remix maken of overzetten naar een ander format. Ik zou wel een mix willen maken voor je.

Negative K3 fan
24 oktober 2006, 02:09
heb je geen internetprovider eric? en heb je http://rapidshare.de/ al geprobeerd?

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 09:23
Rapidshare ff getest, dit is easy. Dank hiervoor! Links aangepast in openingspost en download nu als een tierelier. Wel kwaliteit iets naar beneden gebracht.

@ Han: we hebben de tape helaas niet. We wonnen een paar uur studiotijd door een bandwedstrijd. Het mixen heeft de technicus samen met 2 van ons gedaan gisteren. Hij vertelde wat hij kon doen en vroeg onze wensen qua smaak over effecten, weglaten en toevoegen en verhoudingen. Of het geautomatiseerd gemixed is, ik zou het je niet durven zeggen. Houdt dat in dat je niet zelf aan de faders zit? Ken de term nog niet.

Zit de vervorming in beide nummers? In "Take it off" is de leadstem wel gedubbeld, en daar zit erg veel compressie op. Een oude Manley compressor is gebruikt waar de meters tegen het rode aanhingen. We hebben zelf niet iets van vervorming gemerkt, maar wellicht is mijn gehoor er nog niet fijn genoeg voor.

Han S
24 oktober 2006, 10:19
Ik zag op de website van die studio dat hij een Sony mengtafel heeft, maar niet of die automatisering heeft en jouw muziek is best een aardige mixklus.

Bij automatisering op een analoge mengtafel staat er op een van de 24 sporen van de machine smpte code. Dit is een analoge code met tijdinformatie. Ik gebruik 30 frames per seconde.

De computer welke aan de mengtafel hangt volgt die code en kan een kanaal aan en uitzetten met de precisie van 1/30 seconde, plus hij volgt de faderbewegingen. Je kunt je met de mix dus concentreren op bijvoorbeeld de gitaren. Je zet die sporen op de mengtafelcomputer in opname en elke faderbeweging welke jij maakt, zal hij exact steeds zo herhalen.

Zo kun je elk onderdeel van die mix perfectioneren in korte tijd en als je vervolgens dat nummer 10 keer afspeelt, zal het 10 keer precies zo klinken. Je kunt korte stukjes van drie solo's aan elkaar plakken met de mengtafel door op het juiste moment tussen de sporen heen en weer te schakelen bijvoorbeeld.

Je kunt als je slim bent ook effecten automatiseren, een echootje op een bepaald dingetje, allemaal mogelijk. En groot voordeel dus zo'n geautomatiseerde mengtafel, ik zou niet zonder kunnen.

Op die zang hoor ik idd vervorming en ik vraag me af of anderen dat ook horen. Jammer dat je die tape niet hebt, leuk voor later.

Solidkick
24 oktober 2006, 12:08
Klinkt goed hoor! Volle melk ipv magere yoghurt :D

Was/is het niet zo dat ze die tape een bepaalde periode bewaren voor het geval je de mix toch nog wil aanpassen?

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 12:44
Iemand al een idee welke gitaren het zijn?
spannend spannend spannend....

Negative K3 fan
24 oktober 2006, 13:02
Iemand al een idee welke gitaren het zijn?

IK IK IK

hehehe

-robbert-
24 oktober 2006, 13:31
he ik vind het wel lekker klinken, jammer van de 2e stem van take it off.. is net iets te droog naar mijn idee

Han S
24 oktober 2006, 14:17
Iedereen zal zijn eigen ideeën hebben over hoe iets moet klinken, daarom zou het ook leuk zijn als je die tapes kon overnemen voor een leuk prijsje. Een nieuwe twee inch tape kost meer dan 200 euro, maar als ze wat vaker gebruikt zijn doe ik ze wel eens weg voor heel weinig. Misschien wil die studiobaas je wel matsen.

Kan ik een mooie mix voor je maken, een heel ander geluid misschien, je kunt zoveel kanten op daar heb je (nog) geen idee van.

benwave
24 oktober 2006, 16:50
Om te beginnen wil ik zeggen ...Het klinkt gewoon goed.
Heerlijke zangeressen.

Maar met een top klassieker als message in a bottle kan je eigenlijk nooit kapot.

Het nummer take it off Ken ik niet. Maar klinkt lekker strak en goed gespeeld.

Ook ik ben benieuwd naar eigen werk, uiteindelijk bepaald dat of je wel of geen goed band ben.
Goede cover bands zijn er al genoeg.

De solo in message kan niet anders dan een strat zijn.............

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 19:22
Toch is dat het niet! De eerste solo in het intro (stuk wat origineel niet bestaat)
is niet mijn werk, de rest wel.
Alle solo's tijdens de refreinen, da's geen strat. De eindsolo ook niet, en weer een andere gitaar dan de solo's ervoor. Try again!

(hint: het is gespeeld over het clean kanaal van mijn Valvetech met de amster best een end open. Een ienieminie randje. Aangedikt door een TS-808 met de level open en drive op 1.)

edit: ik hoop voor de kerst mijn eigen werk met deze band te kunnen posten na de mixing& mastering. Als het zover is komt het natuurlijk hier in sounds.

benwave
24 oktober 2006, 19:47
Een Akoestie........ ?

benwave
24 oktober 2006, 19:49
En die zangeres van message..... Daar wil ik ongezien mee trouwen

harrie-beton
24 oktober 2006, 20:20
jullie spelen dezelfde toonsoort als origineel, hebben jullie ook andere geprobeerd. In het laag vind ik de zang minder mooi.

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2006, 21:23
Hehe een akoestische gitaar, nopes.... de leadpartijen bedoel ik he, rara wat is dat nou.
De zangeres staat al in het schaamteloze fototopic, kijk maar eens.
Zie je ook wie de muziek nou echt spelen. Staan we met bandfoto in.

@ Harrie: je hebt zeker een punt met de zang. We doen deze toonstoort omdat live de 1e stem door de gitarist wordt gezongen en de 2e door de zangeres.
Hadden we inderdaad mee kunnen (moeten) experimenteren. Goede tip.

ateng
24 oktober 2006, 21:48
Om te beginnen wil ik zeggen ...Het klinkt gewoon goed.
Heerlijke zangeressen.

Maar met een top klassieker als message in a bottle kan je eigenlijk nooit kapot.

Het nummer take it off Ken ik niet. Maar klinkt lekker strak en goed gespeeld.

Ook ik ben benieuwd naar eigen werk, uiteindelijk bepaald dat of je wel of geen goed band ben.
Goede cover bands zijn er al genoeg.

De solo in message kan niet anders dan een strat zijn.............

Genoeg goede cover bands?! O ja... noem er eens 5 goede cover bands dan.

En ik vind juist niet dat eigen werk uiteindelijk bepaald of je wel of geen goed band bent. Als het eigen werk is kan niemand zeggen of het slecht gespeeld is of niet omdat je geen vergelijkings materiaal hebt. Of je het mooi vind is dan een ander verhaal maar als een eigen werk heel simpel wordt geschreven en gespeeld wil toch niet zeggen dat het een slechte band is.

Bij een cover band hoor je meestal gelijk wat een band in huis heeft. Maar ja... dat is mijn mening.

Er zijn genoeg coverbands maar echt goede...

benwave
24 oktober 2006, 22:23
Genoeg goede cover bands?! O ja... noem er eens 5 goede cover bands dan.

En ik vind juist niet dat eigen werk uiteindelijk bepaald of je wel of geen goed band bent. Als het eigen werk is kan niemand zeggen of het slecht gespeeld is of niet omdat je geen vergelijkins materiaal hebt. Of je het mooi vind is dan een ander verhaal maar als een eigen werk heel simpel wordt geschreven en gespeeld wil toch niet zeggen dat het een slechte band is.

Bij een cover band hoor je meestal gelijk wat een band in huis heeft. Maar ja... dat is mijn mening.

Er zijn genoeg coverbands maar echt goede...

In elke stad in nederland is wel een goede coverband.
Dus elke stad maal een coverband zijn zat goede coverbands dacht ik zo.

Als ik er vijf noem dan ken jij ze toch niet. En dat is het nou net.
Alleen met originele eigen muziek kan je eventueel met veel geluk iets bereiken in de muziek. En dat is toch de ultieme droom van elke muzikant.
En muziek maken gaat niet om vergelijken maar om genieten. En dat heb ik al gedaan met Message in a bottle van de Police.

En ook eigen werk kan beoordeeld worden of iets wel of niet goed gespeeld is.
Dat staat los van de creativiteit van de musicus

Hempo
25 oktober 2006, 00:00
Mooie opnames, Eric. Donna's doet me denken aan popavond 1963 :)
Goede gitaarpartijen. Drums klinken af en toe wat vaag, maar kan aan m'n laptop liggen :)

@andere forum mensen
Even over de cover discussie, ik denk dat er genoeg muzikanten zijn die de klassiekers te gek na kunnen spelen. Onderscheiden (met je band) doe je denk ik door middel van eigen werk te spelen. Creativiteit vind ik een belangrijke eigenschap voor een goede muzikant. Gevoel voor het nummer, opbouw etc. daarbij inbegrepen.

Op een eigen manier covers spelen zit daar dan weer tussenin denk ik.

Verder is het natuurlijk iedereen zijn eigen beslissing, doe wat je leuk vindt en doe het waarmee je je doel kunt bereiken (verderkomen, bruiloften, geld verdienen etc.

ateng
25 oktober 2006, 00:15
In elke stad in nederland is wel een goede coverband.
Dus elke stad maal een coverband zijn zat goede coverbands dacht ik zo.

Als ik er vijf noem dan ken jij ze toch niet. En dat is het nou net.
Alleen met originele eigen muziek kan je eventueel met veel geluk iets bereiken in de muziek. En dat is toch de ultieme droom van elke muzikant.
En muziek maken gaat niet om vergelijken maar om genieten. En dat heb ik al gedaan met Message in a bottle van de Police.

En ook eigen werk kan beoordeeld worden of iets wel of niet goed gespeeld is.
Dat staat los van de creativiteit van de musicus
Dan heb je of een slecht gehoor of je hebt er geen verstand van of je bent geen muzikant. In elk stad een goede coverband... kom op heee!
noem er maar 5 die een eigen site hebben zodat ik het eventueel kan beoordelen.

Je had het over eigen muziek dat je daarmee kan bepalen of het een goede band is of niet en niet over iets bereiken met eigen werk, succes en ieders droom bla bla bla.

En tuurlijk kan je eigen werk beoordelen maar daar gaat het hier niet om. Je zegt dat bij eigen werk PAS kan horen of een band goed is of niet.

Hempo
25 oktober 2006, 00:23
goed ontopic weer dacht ik zo:)

benwave
25 oktober 2006, 00:41
1963 :)

@andere forum mensen
Onderscheiden (met je band) doe je denk ik door middel van eigen werk te spelen.
.

Dat is mijn punt.

ateng
25 oktober 2006, 04:30
Dat is mijn punt.
Onderscheid wil niet zeggen een betere band maar anders dan andere band. En anders wil niet zeggen beter.

Jouwn punt was dus met eigenwerk kan je pas zien of een band goed is of niet. Nog steeds niet mee eens.

Creativiteit, opbouw en gevoel voor het nummer is heel belangrijk maar geld ook voor coverbands en niet alleen bij eigen muziek.
Bij coverbands is het alleen maar moeilijker omdat je een bestaand nummer zo moet spelen dat het publiek denk van "wow" wat een goede band inplaats van "weer zo'n coverband die zo'n nummer probeert na te spelen". Er zijn heel veel coverbands in nederland daar heb je gelijk in en of het nou tribute bands of top40 bands zijn, er zijn maar weinig coverbands die covers zo boeiend spelen en overtuigend dat je zegt van yeah wat een optreden

Maar goed, laten we inderdaad niet off topic gaan want het is tenslotte ieder zijn eigen mening.

duckman
25 oktober 2006, 10:44
ik heb tot nu toe alleen message in a bottle gehoord. Klinkt erg goed. Het tempo in het begin had voor mij iets hoger gemogen, voor mijn gevoel verlies ik de aandacht een beetje, het einde is top. :cooler:

Mr.Bluesbreaker
25 oktober 2006, 17:23
@Duckman: ik heb gekozen voor het omdraaien van tempo refrein-coupletten.
Zo krijgt het refrein een grotere ja, "duw". Kan me goed voorstellen dat sommigen dat aan het origineel mooier vinden.

@Hempo: jaaa dat was wat mienjong, in de vrouge joarn' zestig!
Maar het klopt dat de drums onduidelijk zijn. ik denk (hoop) dat je dat ervaart in "take it off". Ik heb expres t.o.v. de gladde L.A. sound in take it off een lo-fi britpoprock cq. punkgeluid neergezet, met wat minder duidelijke drums.
(over termen gesproken) Kortgezegd de ene klinkt glad en netjes, de ander is gewono ragge en niet zeure. Beetje aan de stijl van het nummer de mix aangepast. Luister het maar eens op een goede stereo of (gesloten) koptelefoon.

Jongens, ga ff naar offtopic of liever PM en hou aub. dit topic schoon over cover-eigen werk discussies. Wil graag commentaar op mijn MP3's hebben.
(topic staat nu wel lang wat meer bovenaan, indirecte dank daarvoor:D)

ateng
25 oktober 2006, 17:38
@Duckman: ik heb gekozen voor het omdraaien van tempo refrein-coupletten.
Zo krijgt het refrein een grotere ja, "duw". Kan me goed voorstellen dat sommigen dat aan het origineel mooier vinden.

@Hempo: jaaa dat was wat mienjong, in de vrouge joarn' zestig!
Maar het klopt dat de drums onduidelijk zijn. ik denk (hoop) dat je dat ervaart in "take it off". Ik heb expres t.o.v. de gladde L.A. sound in take it off een lo-fi britpoprock cq. punkgeluid neergezet, met wat minder duidelijke drums.
(over termen gesproken) Kortgezegd de ene klinkt glad en netjes, de ander is gewono ragge en niet zeure. Beetje aan de stijl van het nummer de mix aangepast. Luister het maar eens op een goede stereo of (gesloten) koptelefoon.

Jongens, ga ff naar offtopic of liever PM en hou aub. dit topic schoon over cover-eigen werk discussies. Wil graag commentaar op mijn MP3's hebben.
(topic staat nu wel lang wat meer bovenaan, indirecte dank daarvoor:D)

topic staat nu wel lang wat meer bovenaan, indirecte dank daarvoor:D
Ha ha ha... geen dank.

Hempo
25 oktober 2006, 23:51
trouwens,

die 2e stem van Message in bottle zou ik t eerste refrein wat zachter zetten.. detail :)

Is dat anders vergeleken met andere refreinen?

Mr.Bluesbreaker
26 oktober 2006, 00:19
Was inderdaad mijn eerste commentaar nadat de mix klaar was.
Wilde of de 2e stem harder in het laatste refrein of zachter in de voorgaande.
Maarja, de engineer maakt een mix en brand op cd. Wil je alles daarna zelf nog gaan mixen, moet de de tape kopen. (Kosten euro of 200)

Tis geen protools, cubase, of whatever he:) Gewoon zo'n oldschool taperecorder.

Hempo
26 oktober 2006, 00:27
oh okee, prima ja