PDA

View Full Version : Samples van EZ-drummer



TIMBER
23 oktober 2006, 16:06
Ik probeer de samples van EZ-drummer te openen in een WAV editor maar dat lukt niet. Weet iemand waarom dit niet lukt en hoe ik dit kan oplossen.??

Even ter verduidelijking... in de win-verkenner lijken het gewone WAV files te zijn maar ze openen in o.a. Soundforge, Wavlab, Cubase, Mediaplayer of ze laden in mijn LM4 lukt niet.

meul
23 oktober 2006, 17:06
het is inderdaad een vreemd formaatje, heb het ook wel eens geprobeerd.
mediaplayer geeft ook geen meldingen kan ik me herinneren waardoor ik niet zeker weet of dit een codec probleem is.

Edit: het zijn gewoon wafjes en media geeft wel degelijk een codec probleem aan.
ik heb hier een behoorlijk dekkend codec pak geinstalleerd waarmee ik veel kan afspelen. waarschijnlijk gebruiken ze een aparte compressie methode waar de standaard codec packs niet op berekend zijn.

gr,
jan

bert k
23 oktober 2006, 20:56
Ik weet er op zich niks van, ik ken het niet, maar wav is geen gecomprimeerd formaat, dus wat moet je met een codec?


Wat ik wel ken is Adobe Audition. Daarin kan je een heleboel formaten openen, inclusief een groot aantal wav varianten, dus niet alleen Windows PCM. Openen je bestanden in Audition? Dan is je probleem opgelost.

meul
24 oktober 2006, 10:11
daar zeg je zowat, maar, blijkbaar is het geen standaard .wav, ook adobe opent ze niet. in feite kan men een wav gewoon hernoemen naar een willekeurig formaat. zolang jouw standaard mediaplayer geassocieerd is met dit formaat zal hij gewoon afspelen. de vraag is dus of het werkelijk .wav is

TIMBER
24 oktober 2006, 12:26
Idd... is dan waarschijnlijk toch een ander file type..!! Want Adobe, Wavlab, Soundforge, Cubase en Mediaplayer weten er geen raad mee. Wel jammer want zijn wel mooie samples voor andere VST instrumenten zoals in mijn geval de LM4.

meul
24 oktober 2006, 14:46
Idd... is dan waarschijnlijk toch een ander file type..!! Want Adobe, Wavlab, Soundforge, Cubase en Mediaplayer weten er geen raad mee. Wel jammer want zijn wel mooie samples voor andere VST instrumenten zoals in mijn geval de LM4.

Ik had hier ooit een oudere versie van dfhs gehad. hiervan kon je de geluidsbestanden wel openen en in een sequencer hangen, alleen werkt dit praktisch niet zo.uiteraard zijn de sounds opzichzelf erg goed maar er zijn meer goede kits. zonder de (human factor) interface ben je fucked. altans, dan word een goed lopende drum track zo ongeveer een levenswerk.

harrie-beton
24 oktober 2006, 15:25
probeer de samples van EZ-drummer te openen in een WAV editor maar dat lukt niet. Weet iemand waarom dit niet lukt en hoe ik dit kan oplossen.??



Ze gebruiken met opzet een ander formaat omdat ze niet willen dat iemand met hun "tafelzilver" er vandoor gaat denk ik.
Die CD's die horen bij die muziekspelers in kroegen (alcas ofzo) zijn ook niet te openen in Windows.

TIMBER
30 oktober 2006, 12:44
Ze gebruiken met opzet een ander formaat omdat ze niet willen dat iemand met hun "tafelzilver" er vandoor gaat denk ik.

Je laat het klinken alsof ik met iets illegaals bezig ben...

Heb deze add-on CD vol met samples gewoon gekocht als aanvulling voor mijn tevens betaalde EZ-drummer... nou wil ik ze graag gebruiken voor andere VST instrumenten waaronder een gratis bij mijn soundkaart verkregen LM4...!!! Die LM4 is gewoon wat functioneler dan de EZ... das alles..!!!!

bass blom
30 oktober 2006, 13:10
de makers van EZdrum vinden het kennelijk illegaal als je iets anders met hun samples wil doen.

je zal ze dus stuk voor stuk als enkel track in cubase oid moeten zetten en dan exporteren als wav, dan kan je ze overal gebruiken, ff een middag je als een aap klikken :D

Das Schaap
30 oktober 2006, 13:58
Heb deze add-on CD vol met samples gewoon gekocht als aanvulling voor mijn tevens betaalde EZ-drummer... nou wil ik ze graag gebruiken voor andere VST instrumenten waaronder een gratis bij mijn soundkaart verkregen LM4...!!! Die LM4 is gewoon wat functioneler dan de EZ... das alles..!!!!
Hoezo dat ? Alleen vanwege het laden ?
Ik ken beiden ook en tja het is gewoon zoŽn goed programma dat ik die laadtijd echt niet erg vind.

TIMBER
31 oktober 2006, 08:02
Wie heeft het over laadtijd..????

Das Schaap
31 oktober 2006, 13:22
Ik, gezien ik zo snel niks anders kon verzinnen.
Als het iets anders was kan je dat ook melden. :dontgeti:

Ik vroeg het me namelijk af.....

harrie-beton
31 oktober 2006, 13:48
Ik beschuldig je niet hoor. Je hebt duidelijk geen kwade bedoelingen. De makers van de drumsamples hebben hun data wel beveiligd tegen mensen die dat wel hebben.

Ic3gl0vE
31 oktober 2006, 16:55
ezdrummer gebruikt een speciaal protocol waardoor je minder schijfruimte nodig hebt dacht ik. Ze zullen dat protocol wel speciaal hebben ontwikkeld zodat je de samples niet ergens anders in kunt gebruiken. Maar dat past ook wel een beetje bij het idee van ezdrummer, als je 't moeilijker wilt doen moet je DFHS hebben.

Is EZdrummer DFH al te koop trouwens? Die wil ik graag.

Das Schaap
1 november 2006, 16:14
ezdrummer gebruikt een speciaal protocol waardoor je minder schijfruimte nodig hebt dacht ik. Ze zullen dat protocol wel speciaal hebben ontwikkeld zodat je de samples niet ergens anders in kunt gebruiken. Maar dat past ook wel een beetje bij het idee van ezdrummer, als je 't moeilijker wilt doen moet je DFHS hebben.

Is EZdrummer DFH al te koop trouwens? Die wil ik graag.
Ik weet iig al wel dat ie best fijn is. :seriousf:

Alleen de basskick vind ik wat minder, teveel gericht op enkel echt de snelle shit.
Voor wat rustigere metal vind ik de kick van de gewone ezdrummer geschikter.

TIMBER
2 november 2006, 07:45
Ik beschuldig je niet hoor. Je hebt duidelijk geen kwade bedoelingen. De makers van de drumsamples hebben hun data wel beveiligd tegen mensen die dat wel hebben.

Ja ok sorry... en daar heb je wel gelijk in..!!!

TIMBER
2 november 2006, 07:47
Ik, gezien ik zo snel niks anders kon verzinnen.
Als het iets anders was kan je dat ook melden. :dontgeti:


Ze willen helemaal niet laden in andere VST's... en dat komt omdat ze in geen 1 enkel ander progje geopend kunnen worden..!!

TIMBER
2 november 2006, 07:50
Is EZdrummer DFH al te koop trouwens? Die wil ik graag.

Ja heb de 1e versie van DFH en die is super alleen wat te veel Metal gericht. De 2e versie is volgens mij al wel te koop alleen of die ook hier in Nederland al in de schappen ligt kan ik niet met zekerheid zeggen. Overigens is die Vintage set ook erg cool.

Ic3gl0vE
7 november 2006, 17:05
DFH2 is nu te koop voor 50 euro bij eastwest! 50% korting tot eind december

Maar dat is dus niet hetzelfde als ezdrummer dfh he.

TIMBER
8 november 2006, 09:56
Neen klopt... zijn dezelfde samples alleen dan wel in echte WAV uitvoering. Dus bruikbaar voor alle andere VST instrumenten..!!

taylor
8 november 2006, 11:24
misschien weet 1 van jullie dat .
zelf heb ik dhf superior die ik aanstuur via een controller of e-drums is dat in ezdrummer ook mogelijk? ik vind die exppansion packs wel makkelijk zodat je iets meer keuze hebt in sounds.

Ic3gl0vE
8 november 2006, 11:47
Neen klopt... zijn dezelfde samples alleen dan wel in echte WAV uitvoering. Dus bruikbaar voor alle andere VST instrumenten..!!


DFH2 is alleen bruikbaar met NI Kontakt dacht ik, die zit er dan ook bij. DFH2 is uitgegeven door EastWest.
DFH, de add-onn, DFHS en de add-on, Ezdrummer en de EZX pakketten zijn uitgegeven door Toontrack. Misschien dat daarom DFH2 uitsluitend met kontakt werkt.

@taylor, ja dat kan. Ik heb geen edrums maar met een midikeyboard werkt het prima.

taylor
8 november 2006, 11:58
ik las wel dat het general midi was maar..

Das Schaap
8 november 2006, 12:25
Werkt prima, gebruik zelf gewoon midi-keyboard in Cubase met EZdrummer, zelf gewoon even alle sounds in een drummap gezet en ik hoef nergens meer naar om te kijken.

taylor
8 november 2006, 12:36
een keyboard gebruik ik juist niet omdat je daar niet zo die aanslaggevoeligheid(human feel) in kunt leggen.

Das Schaap
8 november 2006, 13:58
Och een beetje kan wel, maar geen belachelijke dynamiek nee.

Ik weet niet waar je het in wil gebruiken (Cubase, Protools, etc. ?) maar zolang je die edrums als midi input kanaal kan gebruiken zou alles prima moeten kunnen.

Het hangt volgens mij meer af van het programma dan van de vsti.

Ic3gl0vE
8 november 2006, 15:06
of je goede dynamiek kunt bereiken hangt maar net van de kwaliteit van je controller af. Met zo'n goedkope edrumset van 125 euro van musicstorekoeln krijg je geen goede dynamiek nee, met een 10 euro target midikeyboardje ook niet, met een synthworkstation uit de toplijn van yamaha/roland/korg echter...

taylor
9 november 2006, 10:39
de edrum set is niet van mij maar dat is een dddrum 4 set dus..

een goeie controller hoeft niet duur te zijn maar werkt echt 10 X beter dan welk keyboard dan ook ,je hoeft achteraf niet meer te editen in volumes/velocity dat had ik altijd wel met keyboards heb van alles gepobeerd jv serie rolands,korg trinitron enz


gebruik cubase vst(voor midi) en sl.