PDA

View Full Version : H&K Matrix 100 combo



Nickname
23 oktober 2006, 10:00
Ik ben dus van plan om eventueel de matrix 100 combo van Hoest&Knetter te kopen (Hughes&Kettner natuurlijk ;) ) Dat is een transistor-amp maar géén modeling amp, wel heeft hij digitale effecten. Het lijkt mij een goede versterker maar ik vraag me af of er hier iemand ervaring mee heeft. De prijs spreekt me ook erg aan, de meeste buizenversterkers zijn me helaas wat te duur.

Alvast bedankt,

Nickname

Harm
23 oktober 2006, 10:16
Ik heb er eentje in het oefenhok staan en ik moet zegge dat die best geinig klinkt! Eerlijk gezegd... Voordeeltje vind ik het feit dat je lekker 4 kanalen hebt, dus eentje is voor solo!! Als ik daarnaast mijn OCD meeneem heb ik genoeg voor de reptitie!

Handig is het programmeren van de geluiden (dus overal galm, beetje chorus of zoiets en op de solo ff een lekkere delay :) )...

Harm

PS: Ik weet niet eens hoe duur ze zijn maar ik vind ze in ieder geval wel geinig!

Nickname
23 oktober 2006, 12:48
Hij kost iets meer dan 500 euro, en dat vind ik eigenlijk best wel netjes voor een blijkbaar vrij veelzijdige versterker :)

almarvk
23 oktober 2006, 13:13
Hij kost iets meer dan 500 euro, en dat vind ik eigenlijk best wel netjes voor een blijkbaar vrij veelzijdige versterker :)

Voor dat geld kan je ook een tweedehands buizenversterker kopen.

Nickname
23 oktober 2006, 13:31
Voor dat geld kan je ook een tweedehands buizenversterker kopen.

Helaas kan ik niet veel goede versterkers vinden voor die prijs.. of ze zijn te zwak.. of hebben niet het geluid dat ik wil.. of ze zijn te duur :)

almarvk
23 oktober 2006, 13:37
Buizenversterkers te zwak? Humz, lijkt me stug (IMHO)

Maar wat voor geluid zoek je dan?

renier
23 oktober 2006, 15:53
Helaas kan ik niet veel goede versterkers vinden voor die prijs.. of ze zijn te zwak.. of hebben niet het geluid dat ik wil.. of ze zijn te duur :)

te zwak? sjonge. ik speel nu 50 watt buizen, en wil graag naar 18 watt omdat ik dat ding tijdens een optreden nooit eens lekker open kan draaien.

een 50 w 2 x 12 buizenamp krijg je in zaaltjes of cafe's nooit boven volume 3. en das eigenlijk te weinig voor wat mooie eindbuis oversturing.

maar goed. ieder zijn ding. wat mij betreft: ik merk dat de hoeveelheid knopjes, kanalen, switches, midi-aansluitingen en weet ik veel wat me alleen maar afleiden. wanneer een versterker niet goed klinkt met alle pots in de 12:00 uur stand, word het toch niks.

ik heb allerlei amps geprobeerd, en ik merk gewoon dat live zaken als effectloop, 2e en 3e kanaal etc. gewoon niet echt werken. voor mij zijn er maar 3 regels:

1. liever 1 echt goed geluid dan 10 redelijke.
2. wat er niet opzit kan ook niet kapot gaan / verkeerd ingesteld worden.
3. in the end kiest iedereen voor buizen.

doe ermee wat je wilt, maar ik zou bijvoorbeeld voor zoiets gaan:

JCM 600 (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/51102604-marshall-jcm-602-2x12-buizen-versterker-combo.html%3Freturn%3DeJwljEEOwiAURO%252FShC6hQFWE EKM3IbUJCC0%252FhaRV49391d28eZNxmut30J0pmsuTbsrols EbXytoxmKGcaaTW2KF5FwtdE7sP6Hg4bIly9t7sTUTeeVE3lLF 8Aqwx23vVC%252F7n3giSXE8K4UUVyS8Ld6lRMRBdI9hwj6XgE K0YEVjPl9WGS%252F1%26df%3D1%26fta%3D)

toch nog wat toeters en bellen, maar wel een ECHTE amp.

Nickname
23 oktober 2006, 22:58
Buizenversterkers te zwak? Humz, lijkt me stug (IMHO)

Maar wat voor geluid zoek je dan?

Ik heb laatst een mesa/boogie DC-2 in huis gehad maar vond dat toch echt te flauw, wil je er een leuk geluid uit krijgen dan moet je op hoger volume gaan spelen en dat wil ik niet.. hij moet ook op mijn kleine studentenkamertje goed kunnen klinken. Het geluid wat ik zoek is eigenlijk heel breed.. ik wil van een hele mooie volle ronde clean.. naar een ijzige scheur kunnen gaan en alles daartussen. Goede buizenversterkers klinken bijna altijd veel beter natuurlijk.. maar als je voor mijn budget gaat kijken en naar de functie voor het ding is het voor mij niet zo nodig :)

almarvk
24 oktober 2006, 09:22
Haal dan gewoon een Cube30...

Je hebt zo te horen al een keuze gemaakt, dan heeft het wel zin om er nog wat adviezen tegen aan te gooien...

Ik zou het iig nooit doen, maarja; das mijn keuze.

Wimvdb
24 oktober 2006, 11:42
De matrix is een echt goeie amp. Ik heb hem al eens uitvoerig getest en BIJNA gekocht ( maar heb dan een tweedehandse flextone xl gevonden voor 200 € )

Ps ; ik testte wel de stack