PDA

View Full Version : zo goedkoop ?!



jjason
23 oktober 2006, 01:16
ik ben nog steeds op zoek naar een gitaar en ik kwam dit tegen op feedback

http://www.feedback.nl/?id=55&b=STAGGL320CS

is dit wel een echte les paul want zo goedkoop? zo ja, is ie wel goed

Luke-wannabe
23 oktober 2006, 01:33
Het is niet ideaal. Er zullen mensen zijn die het voor brandhout verklaren. Dat wil ik dan net níet doen, maar het is geen goede gitaar. Kijk dan naar Epiphone.

iwamoto
23 oktober 2006, 01:49
je ziet ook zo mooi die strepen in het hout :D:D:D

olaf reijnders
23 oktober 2006, 02:56
Grappig, dat zinnetje "Just like the real thing!"

Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal. Wat is je budget?

The Underdog
23 oktober 2006, 03:45
Die "gitaar" is brol. Ik heb er verschillende bespeeld, maar volgens mij is het plastiek. Anders is het gewoon kuthout.

jjason
23 oktober 2006, 09:23
mijn buget is 300

Kim Wilson
23 oktober 2006, 09:25
Dan zou ik op zoek gaan naar een tweedehands Epiphone. Echt, ik zou die Stagg zo ver mogelijk links laten liggen. Of rechts, maakt niet uit. Als je hem maar laat liggen.

jjason
23 oktober 2006, 09:26
er ziijn op feedback ook epiphones van 180 ik dacht aan zoiets om te kopen

http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPG400

Kim Wilson
23 oktober 2006, 09:30
Dat kan ook heel goed. Er staat alleen €339. Maar als je goed je best doet, kun je hem misschien wel meekrijgen voor 300.

G400 zijn mooie gitaren. Ze hebben als nadeel dat ze wat kopzwaar zijn, maar niet iedereen heeft daar last van. Ze klinken ook niet zo "dik" als een Les Paul, maar je kunt er best goed mee rocken.

jjason
23 oktober 2006, 09:32
afdingen in de winkel geef is wat tips :P

jjason
23 oktober 2006, 09:33
maar ik weet er nog niet zo heel veel vanaf maar ik wil zo'n gitaar waar je echte solo's mee kan spelen goede kwaliteit etc wat zou je metkunnen aanraden ik ben al over mijn startersset heen

bass blom
23 oktober 2006, 09:36
het is een leuke beginnersgitaar.

met de vraag of het wel een echte les paul is maak je natuurlijk heel wat los :D
wat is een echte les paul? een gibson, geen stagg.

als je het ding goed afstelt is er niet veel mis mee en kan jer er leuk op leren spelen.

Kim Wilson
23 oktober 2006, 09:38
Heb je al wel een versterker?

In principe kun je op elke goeie gitaar solo's spelen. De Epi G400 is een goeie gitaar, dus daar kun je wel solo's op spelen. Ibanez heeft ook wel een paar goeie beginnersgitaren, maar daar weten anderen meer van af. Het ligt er ook een beetje aan wat je wil. Wat is je muziekstijl? Voor ouwerwetse hardrock (AC/DC) kan zo'n Epi hardstikke goed. Voor metal zou ik eerder naar de Ibanezzen neigen.

Tja, afdingen... Je kunt bijvoorbeeld heel zielig zeggen dat je niet meer dan 300 hebt, en dat die gitaar ook al in de winkel hangt, dus niet meer nieuw is...

jjason
23 oktober 2006, 09:48
okeej

maar wat kopen de meeste gitaristen hier? gewoon een vraagje, wat kochten jullie als 2de gitaar na je startersset ?

Nickname
23 oktober 2006, 09:52
okeej

maar wat kopen de meeste gitaristen hier? gewoon een vraagje, wat kochten jullie als 2de gitaar na je startersset ?

Dat varieert heel erg, iedereen heeft een andere smaak over wat hij mooi vindt (klinken). Hier kom je dus alleen achter door een beetje ervaring :)

sjoerd5
23 oktober 2006, 10:20
ha ik heb die stagg

hij is best goed
maaaaaaar daar moet je heel erg veel geluk voor hebben (dat had ik)
maar mensen hebben wel gelijk hier 90% van stagg is bullshit

LaurentB
23 oktober 2006, 11:26
okeej

maar wat kopen de meeste gitaristen hier? gewoon een vraagje, wat kochten jullie als 2de gitaar na je startersset ?

Op het moment dat ik wist dat ik serieus doorging met gitaar heb ik een zo goed mogelijke gitaar willen kopen die ik op dat moment kon betalen. Destijds (1984) was dat een Ibanez Musician, en die bevalt nog steeds heel aardig. Goedkoop is duurkoop, in zo'n geval, want dan wil je later weer iets beters.
Ik heb nog wel anderssoortige gitaren gekocht, maar die Ibanez gebruik ik ook nog steeds.

timbo
23 oktober 2006, 11:34
deze les paul is zelfs hol om de kosten te besparen:P
sorry maar niet doen je hebt er spijt van

Spitfire
23 oktober 2006, 11:41
okeej

maar wat kopen de meeste gitaristen hier? gewoon een vraagje, wat kochten jullie als 2de gitaar na je startersset ?

ik heb een Blade RH-2 Classic gekocht, maar ik ben dan ook een strat speler :)

ik weet niet wat voor stijl muziek je speelt/wilt gaan spelen, maar ik vind solo's het fijnst spelen op een ibanez omdat die over het algemeen een dunne hals hebben

Edit: en je moet goed op de merken letten, niet op de modellen. je vraagt in je openingspost 'is dit een echte les paul', maar les paul is maar een model. de 'echte' les pauls worden natuurlijk door gibson gemaakt, maar er zijn prima replicas van andere merken.

Tho
23 oktober 2006, 12:25
okeej

maar wat kopen de meeste gitaristen hier? gewoon een vraagje, wat kochten jullie als 2de gitaar na je startersset ?

Mijn 'starterset' heb ik zelf samengesteld toen ik begon. Dat bestond uit een Ibanez RG370 en een Vox VT30. Nu speel ik al een hele poos op een Epiphone les paul Custom (dus met 2 actieve EMG's).
Binnenkort heb ik mijn Jackson USA, en over een half jaar een Marshall dsl100..
trouwens.. niet doen die stagg :D

nielsduursma
23 oktober 2006, 12:27
Epiphone les paul Custom (dus met 2 actieve EMG's).

dat hebben ze lang niet allemaal.

Rormo
23 oktober 2006, 12:36
Ik zou even doorsparen en hier voor gaan dan: http://www.feedback.nl/?id=55&b=LPSTANDEB

Maar ja, ik ben geen SG fan. Denk dat die SG ook een goede gitaar is.

Mijn tweede gitaar was een Fender American strat, maar die kun jij niet betalen :stop: :D


even off topic: Zag ook een epi flying V en een explorer staan. Weet iemand of die dingen een beetje kwalitiet hebben? Wil nog een keer een beetje redelijek explorer of flying V hebben, maar heb geen geld op het moment voor een echte Gibson.

Tho
23 oktober 2006, 12:39
dat hebben ze lang niet allemaal.

Ja, maar voor de rest vind ik hem niet echt 'custom'. Voor mij is dat het grootste vershil

nielsduursma
23 oktober 2006, 12:45
Ja, maar voor de rest vind ik hem niet echt 'custom'. Voor mij is dat het grootste vershil

dus je hebt geen "custom" maar gewoon een epiphone les paul en daar 2 emg's ingegooid?

want ik kan me herinneren dat epiphone laatst met een aantal limited editions kwam, waaronder een paar nieuwe customs.

Tho
23 oktober 2006, 13:14
dus je hebt geen "custom" maar gewoon een epiphone les paul en daar 2 emg's ingegooid?

want ik kan me herinneren dat epiphone laatst met een aantal limited editions kwam, waaronder een paar nieuwe customs.

Dit is hem. Hij is origineel dus ik heb er verder niets aan gedaan, behalve de snaren.
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/EPENCEEBBH_1.jpg

G.G.
23 oktober 2006, 15:00
Als je nou een heel strak budget hebt en je wilt een les paul achtige gitaar, kijk dan eens naar Dean. Dean heeft een les paul achtig model, geen mooie top etc, maar heel basic voor €99, mooie gelijmde hals en een hele nette afwerking. Voor €60 een setje GFS elementen erin en klaar.

Of even doorsparen en minstens een richwood of Epi Les Paul kopen.

The Underdog
23 oktober 2006, 15:11
Of waarom geen Epiphone Les Paul special? Ik heb laatst op zo'n exemplaar gespeeld in de winkel en het is een prachtgitaar! Niets op aan te merken!
Kijk eens hier:
http://www.thomann.de/de/epiphone_lp_special_black.htm
http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_special_ii_wrbh.htm
http://www.thomann.de/de/epiphone_les_paul_special.htm

Is 1000 keer beter dan die stagg.

Fireknight
23 oktober 2006, 16:18
Ik zou ook voor Epiphone of Dean gaan als je naar een Les Paul achtige zoekt. Prima merken met een brede prijsklasse. Voor weinig geld heb je dan al een heel aardige gitaar waar je wel even mee vooruit kan.

Ik ben zelf begonnen op een Richwood Les Paul. Aardig dingetje maar ben na 2 jaar overgestapt op een Epiphone LP. Speelt gewoon veel lekkerder (viel mij al op dat de meeste modellen van Richwood nietzo'n comfortabele hals hebben maar dat kan aan mij liggen ;) ) en het geluid is veeeel beter.

Ik zou zeggen ga eens bij een winkel kijken en lekker uitproberen. :hippie:

cardinal
23 oktober 2006, 22:26
doe maar niet. Ziet er geweldig uit, maar speelt voor geen meter. Wat ik heb bespeeld kletterde alle kanten op en was echt gewoon een kxxxt gitaar.

Vantage heb ik niet bespeelt, is ook goedkoop, maar kreeg goede reviews.

Pentatonic
23 oktober 2006, 22:37
spaar gewoon door voor een epiphone les paul standard (of beter), daar kan je jaren mee verder. ik heb er zoeen gekocht toen het tijd was om van een beginnersgitaar naar een gevorderde over te stappen en ik gebruik hem nog steeds enkele uren per week. je krijgt dan echt kwaliteit voor je geld (al zullen er ook daar weer mindere tussenzitten ook...)

deze 'les paul' is op het eerste zicht gewoon een overpriced beginnersgitaartje, mensen die er al op gespeeld hebben zeggen dat ook. vooral die 'just like the real thing' doet me nogal lachen... :)

jjason
24 oktober 2006, 10:10
ik denk dat ik 1 van de gitaren neem die underdog voorstelde dan kan ik van de 300 euro die overblijft een goede versterker/amp kope alleen nog ffe kiezen misschien kunnen jullie even de voor en nadelen van die 3 gitaren opnoemen want zoals ik al zei ik heb er niet zoveel verstand van

jjason
24 oktober 2006, 10:35
of ik kan andere elementen in mijn ibanez grx 40 zetten en/of een versterker kopen waardoor ik beter geluid krijg

thieske
24 oktober 2006, 13:26
Ik zou zelf gaan voor de sg(heb ik namelijk ook gedaan) heb er zo'n jaartje of twee zeer intensief mee gespeeld en gegigd.. en heeft me nooit in de steek gelaten.. prima rockgitaartje, ff afstellen en je hebt er veul plezier van!

rjong999
24 oktober 2006, 15:38
okeej

maar wat kopen de meeste gitaristen hier? gewoon een vraagje, wat kochten jullie als 2de gitaar na je startersset ?

Was een beetje een verrassing. Ik heb er wel eens een verhaaltje over geschreven: http://www.kramer-music.nl/rob/Black%20Beauty.htm

Harry
24 oktober 2006, 15:55
prachtig verhaal!!!



mijn eerste elektrische was een Arirang (tot de meeting in Almere heb ik nooit geweten dat dat ding een naam had), en daarna kwam in 1985 een Squire Strat.
Starterssetjes bestonden toen nog niet volgens mij.....