PDA

View Full Version : nieuw nummertje van Varicose Veinz



drap
22 oktober 2006, 22:39
Vanmiddag met een 8 sporen recorder opgenomen in de oefenruimte. Bepaald niet vlekkeloos, maar dat was dan ook niet de bedoeling van dit nummer. De continuïteit van de snelheid laat nogal wat te wensen over. Wat ik zelf nogal geslaagd vind is het tweede, instrumentale gedeelte van het nummer.

Wat ik interessanter vind, wat vinden jullie er van?

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=603137

edit: Je moet Blue Light hebben. Ik heb de link ff aangepast.

Solidkick
23 oktober 2006, 08:08
Wat ik zelf nogal geslaagd vind is het tweede, instrumentale gedeelte van het nummer.


Da's idd het betere stukje van het geheel.

drap
24 oktober 2006, 17:25
Bump! Commentaar bitte! Ook als het negatief is.

benwave
24 oktober 2006, 18:13
Persoonlijk vind ik het niet zo veel.
Het is wel erg simpel allemaal, niet dat het perse ingewikkeld moet zijn maar toch
Met name de zanger komt niet erg overtuigend over.

Ik weet natuurlijk niet hoelang jullie bezig zijn en hoe oud jullie zijn.

drap
24 oktober 2006, 19:03
Persoonlijk vind ik het niet zo veel.
Het is wel erg simpel allemaal, niet dat het perse ingewikkeld moet zijn maar toch
Met name de zanger komt niet erg overtuigend over.

Ik weet natuurlijk niet hoelang jullie bezig zijn en hoe oud jullie zijn.

De zang is niet superieur gedaan nee en kan beter. Het was dan ook een snelle opname in de oefenruimte. Dat ie niet zo moeilijk is kan me eigenlijk niet schelen, want dat is absoluut de insteek niet.

We zijn nu pak 'm beet een half jaartje bezig en het jongste bandlid is 18, de oudste 28.

duckman
25 oktober 2006, 10:47
op zich wel cool, beetje begin jaren tachtig feel. zang is niet super, maar hij zit ook onderaan in de mix.De opnames zelf zijn "betere " oefenruimte kwaliteit, maar goed als demo niks mis mee.

Mitch
25 oktober 2006, 11:21
Leuk, voorproefje voor het festival ;)
Mijn goedbedoelde kritieken:
Het lijkt alsof de akkoordenprogressie op een hoogte zit die de zanger niet goed uitkomt. Misschien zingt -ie gewoon brak, maar het klinkt alsof -ie nu in een iets te laag register zit en hij er geen power achter kan zetten. Ook is de zanglijn teveel op dezelfde lijn als de baslijn. Probeer voor een fris klinkende melodie niet te veel de baslijnen te volgen.
EDIT: nu ik het andere nummer gehoord heb erk ik dat -ie overal erg weinig met zijn adem werkt. Hij moet echt een beetje meer power krijgen, anders komt 't niet denderend over ben ik bang. Paar zanglessen kunnen wonderen doen !

Het tweede instrumentale stuk is wel leuk en hoewel ik er een groot fan van ben om nummers bruut in twee stuken te hakken vind ik het hier niet zo geslaagd. Ik kan het nog niet echt beargumenteren waarom nou, zal straks nog wel eens luisteren.
EDIT: ik weet het al: er zit geen spanningsmoment vóór de ovegang. Dát zou 't echt afmaken. Als je met de akkoordenprogressie in eens een andere kant op gaat, dan stilvalt en dán met het instrumentale stuk komt zal het wat meer als geheel kloppen.

drap
25 oktober 2006, 16:42
Leuk, voorproefje voor het festival ;)
Mijn goedbedoelde kritieken:
Het lijkt alsof de akkoordenprogressie op een hoogte zit die de zanger niet goed uitkomt. Misschien zingt -ie gewoon brak, maar het klinkt alsof -ie nu in een iets te laag register zit en hij er geen power achter kan zetten. Ook is de zanglijn teveel op dezelfde lijn als de baslijn. Probeer voor een fris klinkende melodie niet te veel de baslijnen te volgen.
EDIT: nu ik het andere nummer gehoord heb erk ik dat -ie overal erg weinig met zijn adem werkt. Hij moet echt een beetje meer power krijgen, anders komt 't niet denderend over ben ik bang. Paar zanglessen kunnen wonderen doen !

Wat de zang kan ik je helemaal gelijk geven en vonden we zelf ook al dat dat wel ietsie beter kan. Opzich kan hij het wel hoor, maar bij deze opname klinkt het inderdaad niet erg krachtig en soms wat aan de te lage kant voor onze zanger. Opzich stoor ik me niet aan een zanger die niet meegaat met de besten, het is tenslotte rock, maar dit nummer kan inderdaad beter. Daar is ie zichzelf ook wel van bewust denk ik :)


Het tweede instrumentale stuk is wel leuk en hoewel ik er een groot fan van ben om nummers bruut in twee stuken te hakken vind ik het hier niet zo geslaagd. Ik kan het nog niet echt beargumenteren waarom nou, zal straks nog wel eens luisteren.
EDIT: ik weet het al: er zit geen spanningsmoment vóór de ovegang. Dát zou 't echt afmaken. Als je met de akkoordenprogressie in eens een andere kant op gaat, dan stilvalt en dán met het instrumentale stuk komt zal het wat meer als geheel kloppen.

Ghehe, het grappige is dat we het zo als jij het graag hoort, normaal ook spelen in de oefenruimte. Het is zo gemixt door onze andere gitarist, wat ik opzich ook wel mooi vind klinken. Maar origineel had ik het inderdaad zo bedacht met eerst een break en dan ineens vlammen.

Mitch
25 oktober 2006, 18:01
Nou, heb je weer extra reden om je collega te overtuigen dat 't toch echt op jouw manier beter klinkt ;)
Sja, 't is gewoon wat logischer, natuurlijker om eerst iets aan spanning op te bouwen voordat je zo'n drastische verandering toepast.