PDA

View Full Version : mesa dc-3



a darker shade of grey
22 oktober 2006, 16:39
ik vond op marktplaats.nl een mesa dc-3 te koop, er stond geen foto bij, dat is wel eng, maar het is wel een mesa boogie voor nog geen 1000 euro. toevallig ook nog bij mij in de buurt, dus ik ga ff een keertje kijken misschien.

maar heeft iemand van jullie ervaring met deze versterker?

en zijn die schuifjes echt een 5-band EQ? :satisfie:
edit: en als dat een 5-band eq is, waarm heb je dan nog treble mid bass regelaars voor beide kanalen? :S

SimonS
22 oktober 2006, 21:39
ik heb een DC-2. 25 watt ipv 50 en geen grafische equalizer.

de grafische equalizer stelt je in staat om een enorm diversiteit aan geluiden te brouwen, ik heb m dr dus niet op en dat is eigenlijk wel een gemis.

met de treble/mid/bass controls stel je min of meer het karakter fvan de oversturing in.

MarkS
22 oktober 2006, 21:44
Het is nogal aan de prijs. Een DC5 zie ik zo nu en dan al voor 800 euro voorbij komen.
Wat de EQ betreft: Je krijgt 2 klankvariaties per kanaal, dus 4 klanken. En de EQ is (foot-)switchable. Lekker toch?

LostHighway
22 oktober 2006, 21:45
TMB is pregain, Grafische EQ post, beetje een EQ voor je amp of in de loop, hemelsbreed verschil.
Verder is 1000EUR way overpriced volgens mij, wel heel leuke amps, maar een DC-5 doet volgens mij zo'n 800EUR, dus de DC-3 zit daar beneden zoniet max gelijk?

EDIT: net ietsje te laat :)

a darker shade of grey
23 oktober 2006, 14:46
hm, ik denk dan niet dat ik ga kijken, als je em voor 800 euro moet kunnen krijgen en hij vraagt 1000 :S

bovendien geen foto dr bij en waarschijnlijk geen garantie :S

a darker shade of grey
23 oktober 2006, 14:59
maar ik ben ff verder aant kijken naar wat versterkertjes, kom ik in een duitse winkel een marshall dsl401 jcm-2000 tegen voor 799 euro.
is dat wat? ik speel nog steeds heavy metal en wat progstuff als dream theater, maar ik lees dat het niet zo'n high gain amp is?

AART
23 oktober 2006, 16:55
en waarschijnlijk geen garantie :S

Dat krijg je nooit bij een particulier.

AART
23 oktober 2006, 16:56
maar ik ben ff verder aant kijken naar wat versterkertjes, kom ik in een duitse winkel een marshall dsl401 jcm-2000 tegen voor 799 euro.
is dat wat? ik speel nog steeds heavy metal en wat progstuff als dream theater, maar ik lees dat het niet zo'n high gain amp is?


Voor progmetal zou ik iets anders zoeken, dsl 401 is een leuke rock bak maar voor DT zou ik liever een strakkere high gain bak zoeken.
Er staat een leuke DC 5 op marktplaats, das een leuke bak, zeker voor 800 euro wel een leuke amp.
Garantie krijg je alleen bij winkels en die zijn veel te duur IMO.
Je bent de helft van de nieuwwaarde eigenlijk direct kwijt als je de deur uit loopt.

jelledevos
24 oktober 2006, 16:35
precies! haal een dc5. 750 euro is eventueel een nette prijs ervoor. voor een dc3 1000 euro is helemaal gestoord ;)

maar de dc5 is teringvette amp. hij deed niet onder voor de rectifier in onze ruimte. is ietsje donkerder gevoiced. klinkt heel vol alleen je moet hem wel op een speakercabinet zetten om echt vet geluid te krijgen. de ingebouwde open back speaker is gewoon niet vet genoeg

jw009
24 oktober 2006, 16:57
je kan ook is kijken naar een vette Engl of Koch combo in die prijsklasse. Daar kan je ook echt vette sounds uit krijgen

a darker shade of grey
24 oktober 2006, 17:58
jah, maar toch blijft tweedehands een beetje een risico met zich meedragen. En ik ben niet zo iemand die het zich zou kunnen permitteren zeg maar, ik ben 17 jaar en ik werk me suf voor dit soort apparatuur.

Nieuw in die prijsklasse heb je van Engl wel een aardige amp (Screamer 50), maar 1000 euro nieuwwaarde....damn.....
Van koch heb je alleen de studiotone en das niks voor mij. Het is gewoon een ontzettend moeilijke keuze...
Laney LC-30 mark II kan ook nog......Rivera clubster......maar das ook best duur voor wat je krijgt...zucht :P

jelledevos
24 oktober 2006, 19:03
nieuw is gewoon zonde omdat je dan gelijk zoveel erop verliest. de dc3 die jij opt oog hebt is gewoon overpriced. staan nu 2 dc5;s op marktplaats die veel beter zijn (is niet mijne hoor) engl's zijn ook goed 2e hands te doen

nieuw is gewoon slechter dan 2e hands vaak ;) heb op nieuwe amps veel meer verloren dan dingen die ik 2e hands kocht

AART
24 oktober 2006, 19:13
als je een nieuwe amp later kwijt wil is ie hoe dan ook - hoe goed onderhouden en welke big pimp ass buizen dan ook - nog maar 60% waard van wat je ervoor betaald in duitsland.

a darker shade of grey
25 oktober 2006, 16:27
jah ik denk dat jullie (aart en jelle) gelijk hebben, maar toch...het is best eng...ik ben geen technicus, ik kan de versterker niet zelf maken mocht ie kapot gaan vlak na aankoop. dus ik ben altijd een beetje huiverig dat ik gewoon slechte kwaliteit koop.

ik heb trouwes maar 1 dc-5 zien staan, daar wil ik op zich wel op mee bieden, mooi dingetje inderdaad, maar dat is in doetinchem....en ik woon in middenlimburg, en ik ga hem al helemaal niet ongezien kopen, dat risico is al helemaal te gek....dan zou ik met de trein naar doetinchem moeten of zo :S

jelledevos
26 oktober 2006, 11:15
jah ik denk dat jullie (aart en jelle) gelijk hebben, maar toch...het is best eng...ik ben geen technicus, ik kan de versterker niet zelf maken mocht ie kapot gaan vlak na aankoop. dus ik ben altijd een beetje huiverig dat ik gewoon slechte kwaliteit koop.

ik heb trouwes maar 1 dc-5 zien staan, daar wil ik op zich wel op mee bieden, mooi dingetje inderdaad, maar dat is in doetinchem....en ik woon in middenlimburg, en ik ga hem al helemaal niet ongezien kopen, dat risico is al helemaal te gek....dan zou ik met de trein naar doetinchem moeten of zo :S

er is er idd al 1 weg idd. Mesas zijn echt de meest betrouwbare amps die er zijn. bij men dc5 is nog nooit wat gebeurt alleen buizen kapot en bij men bass400 fuse eruit geknald omdat ik speakerkast vergat aan te sluiten ;) maar goed ook want als je de transformer fried kost dat echt superveel.

maar nogmaals echt een mooi cabinet eronder maakt echt gigantish veel uit. want uit een 1x12 ga je gewoon niet de diepte en chugga halen die je normaal uit een 4x12 kan halen

dc5 is niet enige goede combotje wat goed is btw hoor. je kan ook naar engl combotjes kijken die zijn ook super. en ik vind de laney combos ook altijd goed. wat meer engelse sound maar wel gewoon goed

a darker shade of grey
26 oktober 2006, 15:48
jah dankje ^^
maar goed....ik ga hem zowiezo niet meteen op een cab zetten. Engl is idd ook vet...maar kom je tweedehands een stuk minder vaak tegen.

Worden mesa's eigenlijk vaak aangeboden op marktplaats of zou ik heel snel moeten zijn? (want dat gaat niet lukken :(

het blijft echt moeilijk gewoon.....maar jullie schreeuwen eigenlijk massaal: TWEEDEHANDS!!!!! of niet?

jelledevos
29 oktober 2006, 07:34
jep :rockon:

guitartub
29 oktober 2006, 15:58
Bij Max Guitars staat een dual Rectifier Maverick voor €850,-. Heb dat ding gehoord en klonk zeker erg goed. Misschien zou je hem eens kunnen gaan testen.

Ibanez RuleZ
29 oktober 2006, 16:58
das niet echt een amp voor het werk wat hij zoekt.

btw: die EQs op die mesa's... die heb je eigenlijk wel nodig om een goede sound te maken, ik tenminste wel. de regelaars zitten meestal voor je gainstages, waarmee je bepaald wat er vervormd wordt (hoog midden laag) en die EQ zit er achter waarmee je kan bijsturen na die oversturing. geeft veel mogelijkheden. resultaat: paar supergoede sounds, hele zooi butt sounds, maar uiteindelijk wel erg lekker.

Harrald

a darker shade of grey
30 oktober 2006, 14:58
haha bedankt voor de tips....maar max guitars is toch in den haag???

das best ver voor mij :P

a darker shade of grey
30 oktober 2006, 15:00
ff snel vraagje: hoe geschikt is JCM800 voor heavy muziek, die kom je namelijk best veel tegen op marktplaats....en zakk Wylde heeft er toch ook een?

AART
30 oktober 2006, 15:05
Prima, maar oordoppen zijn een must.
Gain = Volume op de 2203 namelijk.....

Mr.Bluesbreaker
30 oktober 2006, 16:02
Prima, maar oordoppen zijn een must.
Gain = Volume op de 2203 namelijk.....

Oordoppen, ja. Het kreng moet (te) hard om echt goed te klinken.
Verstandig is een 100 watts naar 50 watts conversie wanneer de plekken waar je speelt geen ahoy zijn.

Gain=volume, das bij de 1959 zo. Je hebt bij de 2203 een aparte pre amp volume waar je de hoeveelheid vervorming in de voortrap mee regelt. Moet wel zeggen dat de pre amp op 10 en de master op 0,5 nergens naar klinkt.
Je moet een beetje experimenteren. Master op 4/5 of hoever de ruimte het toelaat, pre amp op 7/8 met wat hotte pickups en je hebt het EVH idee.
zeker met een booster vind ik een 2203 echt een hartrokbak.
Je hebt echter dan geen (schakelbaar) clean meer over wil je echt goed brullen.
Dan is een DSL als je alleen naar Marshall kijkt, wellicht een betere optie.
Of een silver jubilee.

Edit: Mr. Wylde heeft er inderdaad ook een. Uitgerust met 6550 buizen als ik me niet vergis, hij speelt met EMG's die de amp nog verder laten vervormen ivm. passieve pickups. Als dat geen hardrock is weet ikhet ook niet meer.

a darker shade of grey
30 oktober 2006, 17:14
wtf?? gain= volume???
dat moet ik niet hebben.....ik zit nog op mn zoldertje hier ;)
maar het was een jcm-800 50 watt combootje....maar 1 kanaals is zowiezo niet zo handig....want ik gebruikt best vaak clean...dus meerkanaals is een pre...

edit: aanbieder op marktplaats beweert dat het een tweeknaals amp is: marshall jcm800 4210 1x12 Volledige buizen versterker (i.z.g.st). 2 kanaals met reverb.
Is de combo uitvoering van de 2205 top. 50 watt.
Inclusief footswitch en z.g.a.n. flightcase.
Altijd goed onderhouden.

en deze kom je dus errug vaak tegen op marktplaats...

Mr.Bluesbreaker
30 oktober 2006, 17:42
wtf?? gain= volume???
dat moet ik niet hebben.....ik zit nog op mn zoldertje hier ;)


Dat zeg ik, dat is bij de 1959 het geval. (ook wel super lead plexi 100 watt)