PDA

View Full Version : P-90 -> Humbucker



Realeigo
22 oktober 2006, 16:33
Is het mogelijk om een p-90 te vervangen voor een humbucker, zonder dat er lelijke gaten over blijven? (gat moet iets groter in de lengte hoorde ik) Iemand die het al heeft gedaan een plaatje van het resultaat? ik wil nl niet mn gitaar verkloten.

B_2_the_a
22 oktober 2006, 17:18
koop een p90 sized humbucker???

LostHighway
22 oktober 2006, 17:26
Ofte een minihumbucker.

Realeigo
22 oktober 2006, 17:45
koop een p90 sized humbucker???

Ik bedoel dus precies andersom ;)

edit: laat maar XD

Nee ik wilecht een humbucker erin zetten.

AvU
22 oktober 2006, 19:29
seymour duncan heeft een p-90 in humbucker formaat, de gitarist was er zeer tevreden over, goed element dus :)

]http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#phatcat[/URL]

Realeigo
22 oktober 2006, 19:52
Laat ik mezelf ff wat verduidelijken, ik heb een LP junior, waar een Humbucker ingebouwd moet worden.

marter544
22 oktober 2006, 20:25
Waarom zou je een humbucker in die junior stoppen? Dat doe je toch niet... En in je LP standard zitten toch al hums?

Realeigo
22 oktober 2006, 20:31
tsja, t geluid van de junior vind ik niet zo super, maar hij ziet er wel vet uit, en dat in tegenstelling to mn standerd..daarom wil ik een humbucker in mn standerd pleuren en dan mn standerd verkopen, want ik vindt het eigenlijk maar n lelijk ding.

B_2_the_a
22 oktober 2006, 21:14
wrm hebbie um da gekocht
als ik jou was: niet doen... tis een ingeving en die moet je niet gelijk uitvoeren

LostHighway
22 oktober 2006, 21:51
Ik zou het echt eens proberen met een minihumbucker, hoef je niet voor te gaan frezen en kan je dus nog altijd op terugkomen.
Of een andere P90 zelfs..
Klinkt het niet zoals je wil kan je nog altijd gaan frezen, staat de fullsized humbucker je toch niet aan of je wil later de gitaar gaan verkopen zit je wel met een gat..
Ik zal straks even checken, maar als het goed is vallen de pickupringen van een humbucker gewoon over de te brede frezing van de P90, de hoogte en mogelijks diepte zal je wel moeten gaan aanpassen..

ACSlater
23 oktober 2006, 21:55
Gewoon doen! Die Epi jr heeft geen enkele verzamelwaarde en hij wordt waarschijnlijk meer waard door die hb. Dat is het fijne van goedkope gitaren; modden die hap!

hadv
24 oktober 2006, 00:40
p100, maar ik was er niet stuk van en heb ze weer doorverkocht