PDA

View Full Version : akoestisch geluid op elektrische gitaar



djangfripp
22 oktober 2006, 15:38
Hi,

Misschien een beetje een rare vraag, maar weet iemand of er een plugin/software bestaat om op een elektrische gitaar een akoestische te modelleren ?
Of gitaar modelleer software in het algemeen ? zoals NI’s Guitar Rig, maar dan ipv modellen van versterkers en mics … van gitaren zelf. Als dat allemaal al mogelijk zou zijn natuurlijk.

Iets in de aard van die Line-6 Variax gitaren ofzo ? Ik ben op het net wel iets tegen gekomen van Akai, de fatbody, maar er is verder geen informatie over te vinden.

no 1 hops
22 oktober 2006, 16:22
Hi,

Misschien een beetje een rare vraag, maar weet iemand of er een plugin/software bestaat om op een elektrische gitaar een akoestische te modelleren ?
Of gitaar modelleer software in het algemeen ? zoals NI’s Guitar Rig, maar dan ipv modellen van versterkers en mics … van gitaren zelf. Als dat allemaal al mogelijk zou zijn natuurlijk.

Iets in de aard van die Line-6 Variax gitaren ofzo ? Ik ben op het net wel iets tegen gekomen van Akai, de fatbody, maar er is verder geen informatie over te vinden.kun je dat niet in de buurt krijgen dmv eq?

Zino Z
22 oktober 2006, 20:57
piëzo-zadels misschien?

Mitch
22 oktober 2006, 23:44
De vraag gaat over software en het voorstel is hardware ? Is het nou echt zo moeilijk om de openingspost ook echt te lezen in plaats van zo maar wat te roepen ?

Bij mijn weten is de software die je bedoelt er alleen nog maar bij zaken als de al eerder genoemde Toneport e.d. Als los programma heb ik er nog niet van gehoord.

no 1 hops
23 oktober 2006, 18:58
De vraag gaat over software en het voorstel is hardware ? Is het nou echt zo moeilijk om de openingspost ook echt te lezen in plaats van zo maar wat te roepen ?

Bij mijn weten is de software die je bedoelt er alleen nog maar bij zaken als de al eerder genoemde Toneport e.d. Als los programma heb ik er nog niet van gehoord.eq kun je toch ook naderhand softwarematig aanpassen?

Mitch
23 oktober 2006, 19:00
Dat zei je al, dus het leek me overdreven om dat te herhalen ;)

no 1 hops
23 oktober 2006, 19:01
Dat zei je al, dus het leek me overdreven om dat te herhalen ;)foutje van mij, dan begreep ik je posting ff verkeerd.