PDA

View Full Version : Hoe verder?



xANOUKx
22 oktober 2006, 12:54
Ik speel nu een paar maanden akoestische gitaar (spaanse), en ik speel de akkoorden nu goed. Hoe kan ik nu verder gaan? technieken enz?
Nog een vraagje: kunnen power-chords ook gespeeld worden op een akoestische gitaar, of klinkt dat niet?

DeadStar
22 oktober 2006, 13:00
Probeer het eens een keertje zou ik zeggen. Je zal merken dat het in ommige nummers wel klinkt en in andere weer niet.

Wat betreft hoe je verder moet.... ja wat wil je? Gitaarles? Of wil je het van jezelf leren?

xANOUKx
22 oktober 2006, 13:05
Daar ben ik ook nog niet uit, vooral omdat ik heb gehoord dat in lessen gebruik wordt gemaakt van noten, notenbalken etc. (dus niet dat schrift met cijfers enzo, waar je op internet zoveel van ziet)

DeadStar
22 oktober 2006, 13:08
Ik denk wel dat je aan een leraar kan vragen of hij de noten achterwege wil laten. Vooral als je prive les neemt. Maar noten leren is nooit weg hoor, komt altijd van pas.

xANOUKx
22 oktober 2006, 13:09
Ik speel verschillende soorten muziek, rock (Red hot chili peppers), punkrock achtig (Yellowcard, Green Day), pop/rock (Michelle Branch, Avril Lavigne) en country (rascal Flatts, Sugarland)

xANOUKx
22 oktober 2006, 13:10
Okee, toch misschien maar les nemen dan!
Wat raad je me aan om nu te doen?

DeadStar
22 oktober 2006, 13:14
Vooral veel oefenen!

Welke muziek wil je een beetje spelen weet je dat al??

xANOUKx
22 oktober 2006, 13:21
Nogal verschillend: rock (Red hot chili peppers), punkrock achtig (Yellowcard, Green Day, Taking Back Sunday, MxPx), metal/rock (Hawthorne Heights) (speel ik nu dus de akoestische versies met akkoorden van)
en ik speel nu pop/rock (Michelle Branch, Avril Lavigne) en country (rascal Flatts, Sugarland)

DeadStar
22 oktober 2006, 13:25
Tja dan zal ik nu maar eens met losse noten gaan beginnen. Kan je bijvoorbeeld al met je vingers tokkelen? Of kan je al losse snaren met je plectrum vinden?

Weet je wel hoe je tabs moet lezen? Want er zijn zo veel sites met tabs van al je favoriete nummers op. Zoek hier anders eens nummers met losse noten er in. Probeer deze dan mee te spelen. Begin natuurlijk niet meteen met Jimmi maar probeer bijvoorbeeld eens: Heart Shaped Box van Nirvana of Nothing Else Matters van Metallica (wel iets moeilijker).

LaurentB
22 oktober 2006, 13:26
Ik speel nu een paar maanden akoestische gitaar (spaanse), en ik speel de akkoorden nu goed. Hoe kan ik nu verder gaan? technieken enz?
Nog een vraagje: kunnen power-chords ook gespeeld worden op een akoestische gitaar, of klinkt dat niet?

Speel je die accoorden alleen met slaggitaartechniek? Anders kun je ook eens met je vingers leren spelen, dus de afzonderlijke snaren apart aanslaan. Maar enige les is daarbij niet verkeerd, inderdaad. Anders leer je het jezelf gauw verkeerd aan.

xANOUKx
22 oktober 2006, 13:30
Ik kan al een paar intro'tjes spelen met losse snaren zeg maar (losse noten dus). En ik weet wel hoe ik tabs moet lezen, ik probeerde net een stukje Hawthorne Heights::

Intro:
|-------------| |-------------------|
|-------------| |-------------------|
|--1-2-4-1-2--|x2 |----6-------2------|
|--2-4-6-2-4--| |----6---2---2------|
|-------------| |----4---2---0------|
|-------------| |--------0----------|

maar dat klinkt dus niet! (Had ik ook niet echt verwacht, Hawthorne Heights is echt elek. gitaar) misschien toch maar elek. gitaar????

met mn vingers tokkelen kan ik niet

DeadStar
22 oktober 2006, 13:37
Ja een electrische gitaar is en blijft leuk natuurlijk. Met je vingers spelen kan some wel handig zijn. Bij dit nummer liggen de twee snaren die je gelijk moet spelen tegen elkaar aan. Als dit niet zo is, wat heel veel voorkomt, dan moet je je vingers gebruiken.

Als je acoustisch speelt, dan raad ik het sowieso aan, want dan kan je hele mooie tokkel partijen spelen.

Mijn tip: oefen met je vingers. En ga gewoon elke keer moeilijkere nummers spelen.