PDA

View Full Version : welke gitaar nu?



jjason
22 oktober 2006, 10:52
hey allemaal

ik heb een tijdje geleden een ibanez starterssetje gekocht, maar daar ben ik nu wel overeen. Wat kunnen jullie mij adviseren voor nieuwe gitaar, en versterker? want dat starterssetje speelt niet meer :P


alvast bedankt groetjes!

stumpy
22 oktober 2006, 10:54
Wat is je muziekstijl en budget?

jjason
22 oktober 2006, 11:02
muziekstijl is gewoon rockachtig, een gitaar waarmee goede solo's mee kunnen worden gespeeld, en mijn buget tot zo'n 500 euro

jjason
22 oktober 2006, 11:04
ik wil zo'n gitaar die scheurt en het liefst onder de 500 :P

Jay Cal
22 oktober 2006, 11:09
scroll scroll scroll.......

Naar boven en.....

Presto!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57657

Danny Drug
22 oktober 2006, 11:53
scroll scroll scroll.......

Naar boven en.....

Presto!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57657

toch handig dat jay cal ogen heeft...

jjason
22 oktober 2006, 12:18
ik word er geen wijs uit (uit die lijst) van 250-500 euro er staat niet waarvoor de gitaren geschikt zijn rock of metal ofzo kan iemand mij helpe?

Danny Drug
22 oktober 2006, 12:45
iemand in de winkel vast wel...

stap feedback binnen... zeg "ik heb 500 euro voor een rock gitaar" en boem.. je hebt een rock gitaar in je handen...

elke gitaar kan rocken... alleen is het dan nog een verschil tussen singelcoil en humbuckers...

Rormo
22 oktober 2006, 14:27
epiphone les paul. Maar rock is ook weer een breed begrip. Je kunt ook rocken met een Fender. Voor 500 euro kun je wel een Fender strat of tele kopen (geen made in USA uiteraard, maar wel Japan of Mexico).

STW
22 oktober 2006, 14:29
nog iets:
een gitaar scheurt niet uit zichzelf, dat doen versterkers of pedalen
je hebt wel gitaren die beter geschikt zijn om te scheuren, simpel gezegd zijn dat gitaren met humbuckers.
ik ken jouw gitaar niet, maar aangezien het een ibanez is zal die wel humbuckers hebben

wat ik zou doen in jouw geval:
met je gitaar naar de winkel en verschillende versterkers uitproberen
mocht dat allemaal kut klinken kan je een andere gitaar uitproberen, op dezelfde versterkers het liefst