PDA

View Full Version : Welke distortion?



ruben knipping
21 oktober 2006, 19:04
Heej,

Ik wil al tijdje een nieuwe pendaal kopen maar ik kom er niet echt uit.
Ik zat te denken aan:

Proco Rat II
Boss MT-2
Boss MD-2

of een andere?

Alvast bedankt

kiem
23 oktober 2006, 00:48
ga naar een shop en probeer ze.

ik kan wel 100 pedalen opnoemen, maar t is dus handig als je iets meer verteld over wat je zoekt, muziekstijl enzow?

ruben knipping
23 oktober 2006, 14:32
ik wil het gaan bebruiken voor hard-rock en metal. ongeveer +/- 100,-

a darker shade of grey
23 oktober 2006, 14:45
marshall jackhammer!
marshall is legendarisch en nu hebben ze de sounds in pedalen gestopt, en de marshall jackhammer moet egt vette distortion hebben, heb ik gelezen, dus niet zelf ervaren, maar gelezen. ik zou hem zeker gaan testen, je moet hem zeker kunnen krijgen voor 70 euro en de metalzone ligt rond de 100 euro, dus tel uit je winst ;)

teejoo
23 oktober 2006, 19:23
MI Audio Crunch Box! Handgemaakt, true-bypass en nauwelijks duurder dan een Boss pedaal!

http://www.miaudio.com/CB1.htm

PeteRS
23 oktober 2006, 21:10
marshall jackhammer!
marshall is legendarisch en nu hebben ze de sounds in pedalen gestopt, en de marshall jackhammer moet egt vette distortion hebben, heb ik gelezen, dus niet zelf ervaren, maar gelezen. ik zou hem zeker gaan testen, je moet hem zeker kunnen krijgen voor 70 euro en de metalzone ligt rond de 100 euro, dus tel uit je winst ;)

Jaaah metalzone is de newste hype egt vet zeker nu petrucci hem gebruikt wel Keeley late moduh!
Latuuuuuhr!

Nocki
23 oktober 2006, 22:09
Leuk dat dit topic op komt. Collega gitarist had laatst al die marshall pedalen mee naar de oefening maar het geluid was bagger.
overdrives klonken wel overtuigend alleesn maar als ik er dan bij kwam met mn topje was het voorbij en hoorde je het verschil.
pedalen zijn vaak wel heel leuk voor low gain dingen maar wil je echt metal enzo dan zit je gewoon vast aan een buizen preamp die het kan.

Speeddemon
23 oktober 2006, 22:25
ik wil het gaan bebruiken voor hard-rock en metal. ongeveer +/- 100,-
Zoom HL-01 HyperLead. Niet makkelijk te vinden (check Ebay ofzo), maar wel erg goed en veelzijdig.

Rinze
23 oktober 2006, 22:49
je zou de Warp Factor kunnen proberen, bij Thomann is ie in de aanbieding voor 19,90 (!) euro. Is niet slecht, maar geef mij mijn Peavey Classic 30 maar, en dan goed aanslaan. Ik heb ook een Boss DS1, klnikt niet zo bijster, vroeger wist je niet beter. Verder nog een OD-2, bagger maar die wil ik gaan verbouwen. het ding heeft zoveel compressie dat je de boel bijna niet weer op volume krijgt. Dan nog een Jacques Tube Blower, is wel aardig, maar wat hard in het hoog en niet zo geschikt voor metal. In het verleden heb ik ook erg veel uitgeprobeerd en ik moet Nocki gelijk geven: een pedaal kan niet tegen een goede buizenversterker op. Je kunt die versterker er wel mee oppeppen. De meeste pedalen klinken toch wat nep, vlak. Die Warp Factor is niet slecht maar doet iets raars met het hoog, net of je het echte tophoog kwijtraakt. Maar ja, voor dat geld...

Michael AE
23 oktober 2006, 23:09
Leuk dat dit topic op komt. Collega gitarist had laatst al die marshall pedalen mee naar de oefening maar het geluid was bagger.
overdrives klonken wel overtuigend alleesn maar als ik er dan bij kwam met mn topje was het voorbij en hoorde je het verschil.
pedalen zijn vaak wel heel leuk voor low gain dingen maar wil je echt metal enzo dan zit je gewoon vast aan een buizen preamp die het kan.

Niet mee eens. Het ligt meer aan de amp dan aan het pedaal. Een amp die slecht op pedalen reageert, zal natuurlijk niet in de buurt komen van een mooie buizen-voortrap. Heb je echter een amp die heel goed op pedalen reageert en je zoekt er een goed pedaal bij, dan klinkt het met high gain net zo goed.

Dastard
24 oktober 2006, 00:35
Tot nu toe heb ik op verschillende Marshall's, Peavey's, mijn Jackhammer geprobeerd, en tot nu toe kan ik op elke versterker hetzelfde geluid eruit halen, daarom heb ik hem toendertijd gekocht.

Hector_Tsolodimos
24 oktober 2006, 07:41
ik wil het gaan bebruiken voor hard-rock en metal. ongeveer +/- 100,-
één tip:
waag het NIET om de Crush Zone van Carl Martin NIET te proberen, wat een super pedaal zeg! Je kan er echt alles uit krijgen
succes

Gitaargek
24 oktober 2006, 10:13
Is de Digitech Hot Head niet wat dan?

schizo910
24 oktober 2006, 11:12
http://img92.imageshack.us/img92/5850/pendaalcl8.jpg (http://imageshack.us)

Fuhgawz
24 oktober 2006, 11:24
PENDAAL
PENSTIJG


:D:D:D GENIAAL!!

@topicstarter: Wat schizo natuurlijk bedoelt is dat de correcte term voor zo'n stampdoos niet peNdaal is, maar pedaal.
Daarbij, zoals je al kunt lezen zijn er echt ongelofelijk veel distortion pedaaltjes die hardrock/metal aankunnen. Kun je niet een voorbeeld geven van een band waarvan je de gitaarsound echt te gek vindt? Dan kunnen we mogelijk wat specifieker zijn.

heavy-metal-thunder
24 oktober 2006, 11:50
Leuk dat dit topic op komt. Collega gitarist had laatst al die marshall pedalen mee naar de oefening maar het geluid was bagger.
overdrives klonken wel overtuigend alleesn maar als ik er dan bij kwam met mn topje was het voorbij en hoorde je het verschil.
pedalen zijn vaak wel heel leuk voor low gain dingen maar wil je echt metal enzo dan zit je gewoon vast aan een buizen preamp die het kan.

Oeps... ik zal me wel vergissen... maar waren vroeger de vetste metalbakken niet Randal... Solid State... ???

Eneuhhh.. Dimebag Darrel... heeft die niet zowat zijn ganse leven op SS rotzooi aangemodderd?? Nuja, ik ben er geen fan van en ken niets van metal...

Speeddemon
24 oktober 2006, 11:54
Oeps... ik zal me wel vergissen... maar waren vroeger de vetste metalbakken niet Randal... Solid State... ???

Eneuhhh.. Dimebag Darrel... heeft die niet zowat zijn ganse leven op SS rotzooi aangemodderd?? Nuja, ik ben er geen fan van en ken niets van metal...
volgens mij de gasten van Death ook (SS), maar ja, Tom Morris had altijd van die dunne producties. :listen:

heavy-metal-thunder
24 oktober 2006, 11:55
Tot nu toe heb ik op verschillende Marshall's, Peavey's, mijn Jackhammer geprobeerd, en tot nu toe kan ik op elke versterker hetzelfde geluid eruit halen, daarom heb ik hem toendertijd gekocht.

tsja, zal ook wel aan mij liggen, maar dat vind ik nou net geen goede eigenschap! De volgende stap is dat het pedaal elke gitaar hetzelfde laat klinken....

Ik heb ooit een lampenversterker gehad en een Les Paul klonk zowat hetzelfde als mijn Iba strat kopie (met split coil humbucker). Je moest al goed luisteren of die Iba op single coil of hummy stond!! Een kutbak was het.

zoon van Piet
24 oktober 2006, 12:20
Dimebag Darrel... heeft die niet zowat zijn ganse leven op SS rotzooi aangemodderd??

Klopt. En ze hebben m doodgeschoten. Toeval?

Kim Wilson
24 oktober 2006, 12:25
Ze hebben John F. Kennedy ook doodgeschoten. Zou hij dan ook op solid state amps gespeeld hebben? :o

PeteRS
24 oktober 2006, 12:32
Klopt. En ze hebben m doodgeschoten. Toeval?
"De dader wordt gezocht in kringen van buizenversterkergebruikers."

ruben knipping
24 oktober 2006, 19:00
:D:D:D GENIAAL!!

@topicstarter: Wat schizo natuurlijk bedoelt is dat de correcte term voor zo'n stampdoos niet peNdaal is, maar pedaal.
Daarbij, zoals je al kunt lezen zijn er echt ongelofelijk veel distortion pedaaltjes die hardrock/metal aankunnen. Kun je niet een voorbeeld geven van een band waarvan je de gitaarsound echt te gek vindt? Dan kunnen we mogelijk wat specifieker zijn.

speel eignelijk vooral metallica en iron maiden dat soort muziek maar ik vind trivium en COB ook vet

Rinze
25 oktober 2006, 19:02
speel eignelijk vooral metallica en iron maiden dat soort muziek maar ik vind trivium en COB ook vet
Metallica (de oude dan): Mesa Boogies (ik geloof IIC), Iron Maiden: Marshalls, vervormers weet ik zo niet. Je zoekt dus eigenlijk een ouderwets metalgeluid. Dan zou ik ook een pedaal uit de oude doos nemen. De vervorming is bij Iron Maiden ook helemaal niet zo hoog, eigenlijk vrij clean zelfs. Voor een Metallica-geluid is vooral belangrijk dat je het mid kunt scoopen, d.w.z. een deel van het mid eruit filteren. Kun je ook op je versterker doen. Zelf speelde ik vroeger dat soort dingen over een Marshall JCM800 met een Boss DS1.