PDA

View Full Version : Nieuw Hoofd



Orpheo
21 oktober 2006, 18:44
Ik ben een gelukkig mensch.

ik heb een nieuwe versterker!

Ik zocht al heel lang naar een jcm800 in miniatuurvorm. Iets dat lekker klinkt, maar niet zo SNOEIhard moet. De zelfbouw van negk3fan die ik hoorde op de meeting was superlekker, en zoiets moest t worden.


nu heb ik eindelijk zoiets! ik hoorde en bespeelde vorige week de CMW private paisley (de grote gitaarverkoper van Nederland Muziek volgens wizz ghehe) en gisteren de tiny terror naast de CMW.

de CMW en de tiny terror bespeeld op een bogner 412. De TT is lekker! zeker niet slecht, maar naast de CMW is de TT gruizig, korrelig, rommelig, ongedefinieerd....

welke heb ik nu dus in huis!!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01107.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01110.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01108.jpg

volgende maand nieuw speakerkastje erbij. top!

Axelll
21 oktober 2006, 18:47
Gaaf! Soundclips?

Orpheo
21 oktober 2006, 18:49
Gaaf! Soundclips?

:seriousf: met mijn brakke spel! ghehe komt nog wel!

Vonk
21 oktober 2006, 18:52
Hij zal best goed klinken, maar het uiterlijk... het is niet van "kijk das is een stoere kerelversterker om lekker mee te rocken". Persoonlijk vind ik het een resultaat van een grijze amp, een bejaarde dame van 90 en een kwast. Het tafelblad past er wel goed bij ;)

Maar goed, ik kan alleen het uiterlijk beoordelen. Veel plezier ermee.

(iedere keer als ik jouw posts zie denk ik weer aan de foto met de LP en de trotse eigenaar, prachtige foto :seriousf:)

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 18:57
Hoi Orpheo

Gefeli!
Mocht je de standby-schakelaar d'r op willen dan kun je me gewoon contacten (3 jaar garantie blijft van kracht) en als nieuwe CMW-eigenaar ben je ook uitgenodigd op de mini-meeting in Vleuten op zaterdag 18 november as.
(http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=81871&goto=lastpost).

Toffe foto's trouwens en heel veel sound/speel-plezier.

mvg en 'n rockend weekend!

Chris

EDIT: Gaaf tafelblad/bekleding!

@Vonk:
Schrik niet, sommige amps bouw, versier en verf ik zo andere weer anders :) De kracht zit in het circuit en de elektronica :D

Orpheo
21 oktober 2006, 19:05
thnx guys! ik weet niet of ik dan kan, maar als ik kan, kom ik ook chris!

de standbyeswitch.. even aankijken, en als t nodig is PM ik wel weer!

chris, klopt t wat wizz zei, dat je rustig de speaker eruit kunt janken zonder dat ie opblaast? (loadbox ofzo)?

en als ik n 16 ohm kast erop wil aansluiten, gaat dat?

tja, ik ben mn set aan het aanpassen. ik ga helemaal naar miniatuur meuk qua rig (behalve gitaren).

Orpheo
21 oktober 2006, 19:06
ghehe dat tafelblad heb ik zelf aangepast :D

en inderdaad, dat circuit is superb :soul: :rockon:

AART
21 oktober 2006, 19:07
geinig ding, enne, wat mot zoiets kosten? :satisfie:

Orpheo
21 oktober 2006, 19:09
geinig ding, enne, wat mot zoiets kosten? :satisfie:

ik heb m'n 6101 erop ingeruild met wat cash :)

details? chris is your man!

SimonS
21 oktober 2006, 19:11
wat een gay-ass-mofo kassie :nervous: maar wel gefeliciteerd hoor!


over die soundclipjes, boeie dat je wat "brakke gitaarspel" produceert, ff wat powerchordjes, toonladdertje voor een impressie :) altijd fijn

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 19:16
de standbyeswitch.. even aankijken, en als t nodig is PM ik wel weer!

chris, klopt t wat wizz zei, dat je rustig de speaker eruit kunt janken zonder dat ie opblaast? (loadbox ofzo)?

en als ik n 16 ohm kast erop wil aansluiten, gaat dat?

tja, ik ben mn set aan het aanpassen. ik ga helemaal naar miniatuur meuk qua rig (behalve gitaren).

Ok!
Deze amp kan zonder problemen ook 16 ohm aan hoewel je bij 8 ohm ietsJE meer power en "agressie" hebt.
Als je de speaker-kabel bij de PrivatePaisley zelf d'r uittrekt wordt de amp zelf door 'n "soak" belast en kun je 'm als "pre-amp" gebruiken op 'n (zwaardere) amp of op 'n PA (regelaar aan de achterkant uittrekken voor "eenvoudige" speakersimulatie).

De handleiding had ik als doc-bestandje naar Wizz gemaild maar ik kan 'm even uitprinten en aan jou geven mocht je op de 18e hier dorst hebben.

Tristan
21 oktober 2006, 19:29
Hee Orpheo!

Gefeliciteerd man, de exclusieve groep van CMW amp owners breidt gestaag uit, nu ik nog... :D

Vette amp hoor, ik heb er ook even op gespeeld en begrijp wat je bedoelt met dat beetje hotrod JCM800 achtige, dat was mij ook al opgevallen, het is een vette balls out Rock amp...
Ik vind hem er persoonlijk ook erg cool uitzien, alleen dat plastic achtige laagje over die (papieren?) Paisley print heen vind ik niet zo mooi, zou vet zijn als die Paisley gewoon geschildert was, maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat...

Orpheo
21 oktober 2006, 19:33
Hee Orpheo!

Gefeliciteerd man, de exclusieve groep van CMW amp owners breidt gestaag uit, nu ik nog... :D

Vette amp hoor, ik heb er ook even op gespeeld en begrijp wat je bedoelt met dat beetje hotrod JCM800 achtige, dat was mij ook al opgevallen, het is een vette balls out Rock amp...
Ik vind hem er persoonlijk ook erg cool uitzien, alleen dat plastic achtige laagje over die (papieren?) Paisley print heen vind ik niet zo mooi, zou vet zijn als die Paisley gewoon geschildert was, maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat...

jep nu jij nog! :D ik heb expres niet de 2061 getest uit angst dat ik die beter vind dan de PP :D

met de ts9 is verbazingwekkend goed metal eruit te knallen btw....

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 19:36
Hoi Tristan

Inderdaad: nu jij nog :D (grapje/no pun!!!).

Deze was puur huisvlijt; mocht ik in de toekomst nog meer blauwe/paisley versterkers gaan maken dan moeten de paneeltjes wat meer "prof." worden.

Ben nu druk bezig met het (pre-)voorbereiden v/e kleine serie-produktie met 'n wat conservatiever uiterlijk, het circuit is nog even "onbekend"; of mijn single ended, de StudioCage of de nieuwe RockCage (meer gain dan de StudioCage).

Eerst 'n beetje gezond worden, wat ampjes voor klanten afmaken en m'n Plexi+ afbouwen.

Orpheo
21 oktober 2006, 19:48
deze amp heeft 1 groot nadeel: hij breekt zo supersupersnel op! echt CLEAN kan hier niet mee!

maar ja wie koopt er nu ook een ampje als dit voor CLEAN :cooler:

nja t is denk ik grotendeels flink tweaken voor clean. het kan namelijk wel!

Tristan
21 oktober 2006, 19:56
jep nu jij nog! :D ik heb expres niet de 2061 getest uit angst dat ik die beter vind dan de PP :D

met de ts9 is verbazingwekkend goed metal eruit te knallen btw....

Haha, die is niet per se beter hoor, maar anders...
Minder gain en cleaner...

Dat was precies wat me zo aantrok in die 2061x, het is net alsof je op een cleane amp speelt met het detail, de dynamiek en de ballen van een cleane amp, maar dan heb je wel de extra vetheid en sustain van een crunchende amp...
Gewoon meer vintage inplaats van hotrod vintage van klank, echt een plexi ministack... :)

De Private Paisley is veel meer een balls out Rock amp, de 2061x kan dat ook, maar dan moet je hem echt helemaal openschroeven en/of met een pedaal ervoor werken, met een pedaal voor de Private Paisley moet je Metal inderdaad makkelijk aankunnen...

Ik ben zelf erg benieuwd naar de CMW Single Ended top... :)

Tristan
21 oktober 2006, 19:57
deze amp heeft 1 groot nadeel: hij breekt zo supersupersnel op! echt CLEAN kan hier niet mee!

maar ja wie koopt er nu ook een ampje als dit voor CLEAN :cooler:

nja t is denk ik grotendeels flink tweaken voor clean. het kan namelijk wel!

Haha, ja het is een hotrodded amp of niet, misschien met je volumeknop teruggedraaid?

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 20:07
deze amp heeft 1 groot nadeel: hij breekt zo supersupersnel op! echt CLEAN kan hier niet mee!

maar ja wie koopt er nu ook een ampje als dit voor CLEAN :cooler:

nja t is denk ik grotendeels flink tweaken voor clean. het kan namelijk wel!

Hoi Orpheo

Gain zeer laag en de volume (helemaal) open voor 'n cleaner geluid (en eventueel je gitaarvolumeregelaars wat terugdraaien, werkt ook goed als de gain hoger staat). Als je 'n behoorlijke output van je elemnten zelf hebt of 'n soort clean pre-ampje kun je ook de power-amp-input op de linker zijkant gebruiken (of zelfs met reguliere elementen).

Ampje is inderdaad gemaakt voor medium/70s crunchy gain :)

Tristan
21 oktober 2006, 20:14
Hoi Tristan

Inderdaad: nu jij nog :D (grapje/no pun!!!).

Deze was puur huisvlijt; mocht ik in de toekomst nog meer blauwe/paisley versterkers gaan maken dan moeten de paneeltjes wat meer "prof." worden.

Ben nu druk bezig met het (pre-)voorbereiden v/e kleine serie-produktie met 'n wat conservatiever uiterlijk, het circuit is nog even "onbekend"; of mijn single ended, de StudioCage of de nieuwe RockCage (meer gain dan de StudioCage).

Eerst 'n beetje gezond worden, wat ampjes voor klanten afmaken en m'n Plexi+ afbouwen.

Dat komt vast wel goed...

Die Paisley Finish is nu toch van geplastificeerd papier of karton?
Bij de Fender Paisley gitaren was het ook een soort plastificeerfolie, of behang of iets dergelijks wat ze op de gitaren plakten, maar daaroverheen lakten ze het dan af, misschien dat dat wel een idee is voor de toekomstige modellen... :D

Het zou volgens mij ook gaaf zijn om de aanduidingen bij de knoppen echt in het metaal te laten stansen... (of hoe noem je dat?)

Dat gezond worden, daar helpen je wel mee op de Whisk(e)y Meeting... :D

zjanke
21 oktober 2006, 20:22
Als je 'n behoorlijke output van je elementen zelf hebt kun je ook de power-amp-input op de linker zijkant gebruiken


Dit klonk inderdaad verassend goed met mijn Godin LG (Tetrads) en ik heb serieus getwijfeld of ik hem zou kopen, maar heb het niet gedaan. Ik wacht nu maar op het volgende EL84 ontwerp...

Les Paul
21 oktober 2006, 20:28
Hey Orph,

Gefeliciteerd! CMW Rulez :rockon:

R-ik
21 oktober 2006, 20:33
Dat Paisley frontje is geloof ik idd gewoon van papier. Toen ik er een keer was zag ik in ieder geval zo'n boek met Paisly-patroontjes op tafel liggen..

Anders Destium
21 oktober 2006, 20:35
Gefeliciteerd ermee!


Maar ik dacht dat je 6101 het helemaal was? Waarom moest hij er uit?

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 20:44
Dat Paisley frontje is geloof ik idd gewoon van papier. Toen ik er een keer was zag ik in ieder geval zo'n boek met Paisly-patroontjes op tafel liggen..

Klopt!
Paisley-kado-papier uit de witte boekenhal met boeklon bekleed. Bij de amp voor Blöf/Sjak Zwier heb ik dat gelamineerd met 'n apparaat en dat ziet er net wat strakker uit maar die kostte ook wat meer :) .

De blauwe spuitbuslak komt v/h Waterlooplein en is eigenlijk 'n soort graffetti-spuitbus. Bij toeval op deze combinatie uitgekomen (Paisley-paneeltje om gaten in het paneel v/e andere omgebouwde amp te verbergen). Ik laat waarschijnlijk over 'n tijdje 'n Strat door Sjak Zwier bouwen in die blauwe kleur (body en headstock) met 'n Paisley slagplaat (mijn papier onder perspex).

Wat is trouwens je echte naam, ik vergeet veel namen/etc.?

mvg/fijn weekend!

Orpheo
21 oktober 2006, 21:10
Gefeliciteerd ermee!


Maar ik dacht dat je 6101 het helemaal was? Waarom moest hij er uit?

dat ding is ook fantastisch, en dat meen ik serieus. maar ik ben van nature heel erg lui, en ik speelde altijd op dat tweede kanaal, en werkte met volumepot of de TS9 voor meer of minder gain. daarom ging ik weer terug naar de jcm800. en nu dus deze (met de jcm800). en ik kon deze heus wel zo 'los' betalen, maar dan staat die 6101 hier te verstoffen, en ik ben echt nog wel n beetje menselijk, dus dacht, hop, bij Wizz neerzetten! krijg ik er een (halve ghehe) amp voor terug, en koopt iemand anders 'm die er ECHT blij mee is.

en kanaal3 was t 'net' niet helemaal, ik bleef maar kloten met de instellingen, dus dat was ook n reden om 'm weg te doen. ik heb nu 2 superlekkere amps die goed in elkaars verlengde liggen.

Over dat clean: direct in de eindtrap prikken helpt ook! geeft 'n beetje een uhm... ja, setzer-like clean als de ts9 aan staat. moet ik wel op de ts9 tone helemaal opendraaien omdat t anders te warm word! :D

maar ik heb nu 'n setting gevonden op de tubesscreamer dat ik met de ts9 'm IETS strakker kan maken, zonder superveel meer gain erbij te krijgen, en wanneer gain op de amp zelf lager gaat, en de ts9 aan gaat, ik n soloboost krijg voor bv meuk ala aerosmith.

bla bla bla bla bla

tis gewoon een fijne amp! heel veelzijdig. top!

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 21:32
Dit klonk inderdaad verassend goed met mijn Godin LG (Tetrads) en ik heb serieus getwijfeld of ik hem zou kopen, maar heb het niet gedaan. Ik wacht nu maar op het volgende EL84 ontwerp...

zjanke:

Kun je misschien aangeven wat je miste of wenste? Ik bouw/mod hier veel/diverse amps en ik ben altijd benieuwd wat 'n specifieke gitarist wenst.

mVg/fijn weekend!

zjanke
21 oktober 2006, 21:45
Hoera, ik mag op audientie :hippie:


Ik stuur wel een PM....

Mitch
22 oktober 2006, 09:40
Nou ORph, weet je tenminste hoe het voelt om een échte amp te hebben ;)
Je was al single channel bliss gewend en kan me herinneren dat je voorheen vanwege de "ballen in het laag" minimaal 50W prefereerde, maar iets minder vermogen is toch wel erg prettig hè ?

a darker shade of grey
22 oktober 2006, 10:40
schattig versterkertje hoor ;)

post wel snel wat soundclips want ik kan me er geen voorstelling bij maken :P

maar hij ziet er cool uit :cooler:

Mitch
22 oktober 2006, 10:59
Als je een search doet binnen Moderne Versterkers' op "Royal Class" dan kom je een topic tegen over een Amp Meeting met twee clips die in ieder geval een eind in de buurt komen. Niet dezelfde amp, maar wel in the same ballpark :)

Negative K3 fan
22 oktober 2006, 13:52
errg lijp, ben benieuwd hoe zoiets klinkt.

het uiterlijk is ook hippie vriendelijk ik wou dat ik van die psychedelische shit kon tekenen/schilderen...

over wat voor speakers speel je er thuis mee orpheo?

1959SLP
22 oktober 2006, 16:48
Congratz Orph! fijne bakkies.

Orpheo
22 oktober 2006, 17:53
Nou ORph, weet je tenminste hoe het voelt om een échte amp te hebben ;)
Je was al single channel bliss gewend en kan me herinneren dat je voorheen vanwege de "ballen in het laag" minimaal 50W prefereerde, maar iets minder vermogen is toch wel erg prettig hè ?

een 50w+ heeft wel een heel andere voicing, moet ik eerlijk toegeven, maar dit is wel heel lekker hoor! gaat SNOEIhard. 3 straten verderop was t nog te horen, niet normaal. maar die eindtrap gaat dan ook meeclippen, en dat geeft ook gewoon een geluidje waar je ballen direct van uit je broek springen!

@negk3fan:
ik heb greenbacks thuis, maarrrrrr....... ik ga wat anders ermee doen! ik ga deze amp testen op een bogner cube, en waarschijnlijk neem ik die dan mee naar huis, en donder ik er een EV black label speaker in. volgens Wizz is dat de meest ultieme combi bij deze amp, en ik moet zeggen; een 412 kast van die speakers op deze amp is al ubertje geil, en een bogner 412 is ook supergeil (de 412 met black labels was ee hiwatt kast). dus dat gecombineerd... :cooler:

@ darker shade of grey:
ik zal kijken. maar ik ga niets posten als ik niet vind dat t enigszins in de buurt komt. ik heb totaal geen mics thuis, alleen een telefoon met mic...