PDA

View Full Version : Gitaarnet op youtube.com!



e!
21 oktober 2006, 15:08
Voor degenen die er nog niet aan gedacht hadden (zoals ik tot voor kort): op www.youtube.com kun je behoorlijk wat filmpjes terugvinden waaruit je een indruk kunt krijgen van de sound van een amp. Gewoon zoeken op merk en/of type.

Aangezien er veel slechte kwaliteit tussen zit... misschien een goed idee als iedereen met een camera en wat extra tijd ff een sampletje van z'n sound daar zet met gitaarnet in de naam? :) Goeie reclame en makkelijk te vinden!

Echt vreemd dat je op die fabrikanen sites nauwelijks iets kunt beluisteren. Tot nu toe is BOSS de grootste uitzondering. Die hebben massa's soundsamples..

Toaster
21 oktober 2006, 15:14
dat doen ze volgens mij ook expres.

Hun apparatuur klinkt beter op hun zorgvuldig gevoicede speakers/boxen dan op die computerspeakerboxjes à €15,- van de meeste mensen, om het nog niet eens te hebben over de geluidskaart van de computer.

Krijg je een heel verkeerd beeld van.

Daarnaast maakt het ook uit welke microfoon er wordt gebruikt hoe je die plaatst in welke ruimte het wordt opgenomen, hoe hard het geluid binnenkomt en hoe je het weer afmixt. zo kun je dus niet vergelijken tussen de verschillende merken.

Ik kan jou drie verschilende sounds van één versterker+speakerbox laten horen. Laat staande verschillende computerspeakers.

Mafkees
21 oktober 2006, 16:47
Op de site van bogner en line6 stikt het ook van de samples hoor.....

e!
21 oktober 2006, 17:19
dat doen ze volgens mij ook expres.(...)Ik kan jou drie verschilende sounds van één versterker+speakerbox laten horen. Laat staande verschillende computerspeakers.
Weet ik. Toch staan er op de Marshall site wel samples van de Mode 4 en op de H&K site van de Triamp. Er staan ook vele samples van verschillende typen Strats op de Fender site. Je verhaal klopt inhoudelijk wel, maar men is niet consequent genoeg om alles daaraan toe te schrijven.

Het is niet te doen om al die versterkers van al die fabrikanten te proberen. Dus ik pleit voor meer luistermateriaal! Het gaat er maar om een algemene indruk te krijgen.

Op Line6 staan idd ook samples. Bogner ga ik es checke.

sembo
21 oktober 2006, 17:36
ja dat is heel handig!

me leraar gebrukt da meestal ook altijd

handige harry

Mitch
21 oktober 2006, 18:10
Met de enorme compressie die nodig is om onder de 100MB limiet te blijven blijft er weinig van de echte audio over. Het gaat me te ver om te beweren dat je dus 'niets' aan dat soort opnames hebt, maar ik vind wel dat je aan een goede audio opname meer hebt dan aan een viedootje op outube. Dat geeft hooguit een indruk, meer niet.
Speelt wel mee dat de visueel ingestelde jeugd natuurlijk erg beïnvloedbaar is door beeld t.o.v. geluid :D

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 18:21
Speelt wel mee dat de visueel ingestelde jeugd natuurlijk erg beïnvloedbaar is door beeld t.o.v. geluid :D

Vind ik ook, koop nou 'ns 'n mooie CMW TTC!!!















GEINTJE!!!

GibsonSG
22 oktober 2006, 20:46
Op de site van bogner en line6 stikt het ook van de samples hoor.....

Ja okee, maar line6...