PDA

View Full Version : cole clark fat-lady



cortjakje
21 oktober 2006, 13:38
Wat vinden jullie van cole clark gitaren?

Eko
21 oktober 2006, 22:31
Ben een beetje bevooroordeeld. Ik heb een van de eerste hier in het Oosten. Hij is nu meer dan een jaar oud. Ik kan oprecht zeggen dat ik nog nooit zo`n goed klinkende acoustische gitaar heb gehad. Versterkt is het echt met niets te vergelijken. Behalve de Matons dan.
De boys van ColeClark ( Cole & Clark dus) hebben eerst daar gewerkt en vaak samen gebouwd aan de gitaren van o.a. Tommy Emanuel. Nu ze voor zichzelf werken bouwen ze de gitaren naar eigen inzicht. De achterbladen worden met CNC frezen uitgediept waarbij er sleuven in worden gefreesd. Dat geeft hetzelfde effect als een bracing. In de topbracing zit ( bij de AC versie ) een soort pick-up net als onder de brug. Samen met de preamp geeft het een hoog uitgangssignaal wat kansen op ruisen bij versterking verminderd. De 2 p.u`s zijn met met elkaar te blenden zodat de verhouding tussen blad en brug zelf in te stellen is.
Je moet wel wennen aan de hals. deze is ronduit fors te noemen. Het heeft echt een invloed op de klank en je went er zeer snel aan. Na gewenning blijkt dat het zelfs prettig speelt en je echt aan alle kanten steun hebt aan het halsprofiel.
Probeer de gitaren van ColeClark bij voorkeur uit met een AER versterker. De combinatie is echt alsof ze beiden voor elkaar zijn gemaakt.
Trouwens, de gitaar reageert nog mooier als je de standaard Elixirs vervangt door de Phosphor Bronze van Elixir.

ReinoutV
22 oktober 2006, 09:18
Mooi verhaal van Eko, niets aan toe te voegen. Ik heb ook een van de eerste in het Oooosten, super gitaren. Er hangen er een paar in Guitar Center Wierden, als ze in de afgelopen 2 weken niet al verkocht zijn. Er is al eerder een topic over deze gitaren geweest, even zoeken.

gertdm
22 oktober 2006, 10:05
Erg goede gitaren, zonder meer.
Persoonlijk vind ik ze qua uiterlijk niet zo mooi. En dat is gewoon een kwestie van smaak.
Gelukkig worden er ook andere klasse- gitaren gebouwd en is er keuze in dit segment.

Maar dat neemt niet weg dat ik het altijd fantasties vindt als een gitaar een match vormt met een gitarist. :) :)