PDA

View Full Version : Squier slagplaat vs fender



coony
21 oktober 2006, 13:32
Hallo!

Snel even een vraagje!
Is een Squier slagplaat wat betreft dimensies iedentiek aan een 'echte' van Fender? Eventueel zou ik de slagplaat compleet met elementen en pots willen vervangen (verkoopt beter), maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik er de nieuwe zonder problemen op kan monteren.

Mvg,
Koen

Gearjunkie
21 oktober 2006, 13:38
misschien dat de gaatjes voor de schroefjes net verkeerd zitten, maar de rest is 1 : 1.

G.G.
21 oktober 2006, 13:59
misschien dat de gaatjes voor de schroefjes net verkeerd zitten, maar de rest is 1 : 1.

Klopt, je zou ook alles over kunnen zetten naaar de oude slagplaat. Is toch geen solderen voor nodig, alleen een schroevendraaietje.

coony
21 oktober 2006, 14:04
Klopt, je zou ook alles over kunnen zetten naaar de oude slagplaat. Is toch geen solderen voor nodig, alleen een schroevendraaietje.

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar compleet is het misschien makkelijker te verkopen??

In elk geval bedankt voor de reacties!!

Koen

Gearjunkie
21 oktober 2006, 14:18
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar compleet is het misschien makkelijker te verkopen??

In elk geval bedankt voor de reacties!!

Koen

G.G. bedoelt ook dat je dan alles terugschroeft in een nieuwe slagplaat, die je dan verkoopt. Een erg goed idee.

Hector_Tsolodimos
21 oktober 2006, 15:48
Hallo!

Snel even een vraagje!
Is een Squier slagplaat wat betreft dimensies iedentiek aan een 'echte' van Fender? Eventueel zou ik de slagplaat compleet met elementen en pots willen vervangen (verkoopt beter), maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik er de nieuwe zonder problemen op kan monteren.

Mvg,
Koen

Nope nope, ik heb op mijn Squier een (zware) Fender slagplaat er op gezet, en hij paste EIGENLIJK niet, na wat boren, schroeven en duwen toch wel..
maar dat kan ook aan mijn Squier liggen! ik heb zo'n goedkope kut ding.. misschien dat de wat duurdere wél het zelfde zijn..