PDA

View Full Version : fbt 500br-2 ooit van gehoord?



wietse
21 oktober 2006, 13:02
vandaag zo'n ding op de kop getikt en me er een hernia aan gesleept ding is voor een top beestachtig zwaar, het is een fulltube basversterker zo ver ben ik al maar hoeveel watt e.d geen idee.
kan hem ook niet proberen omdat ik a: geen speakerkast heb staan en b: er een oud type xlr uitgang opzit inplaats van een normale jack nou is dit wel om te bouwen maar dat heeft voor mij geen prioriteit, gaat denk ik toch weer de verkoop in .

dus wie weet meer.

Chris Winsemius
21 oktober 2006, 14:02
Hoi Wietse

Italiaans merk, versterkers hier nooit binnengehad maar wel twee 4x12" kasten die puik waren voor cleane sounds.

Heb hier 'n schem v/d FBT 500R2 (titel topic zie ik nu even niet, mail of pm maar als ik 'm moet mailen).

Fijn weekend!

wietse
22 oktober 2006, 18:51
oke, beperkte info dus kon op het net er ook niks over vinden behalve in het italiaans en dat versta ik niet echt.
hier een stel foto's, niet mooi wel zwaar :D

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/fbtfront.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/fbtback.jpg

heb hem effe opengetrokken en de gebruikte buizen zijn,
2 x EL 503 1x E??82 2x ECC83 allemaal philips miniwatt buizen.
zijn er trouwens nog verloopstekkers te krijgen voor xlr (oud model) naar jack?
dat zou me namelijk ombouwen besparen.

zoon van Piet
22 oktober 2006, 19:52
is dat wel xlr? Die italianen verzonnen de raarste aansluitingen. Dit lijkt heel erg op de connectiedingen van oude Geloso-amps - en die waren net wat kleiner dan XLR...
die connectoren vind je nooit meer, dus.........

wietse
22 oktober 2006, 20:04
is dat wel xlr? Die italianen verzonnen de raarste aansluitingen. Dit lijkt heel erg op de connectiedingen van oude Geloso-amps - en die waren net wat kleiner dan XLR...
die connectoren vind je nooit meer, dus.........
dat bedoel ik, lijkt in ieder geval erg veel op xlr, heb ook nog een geloso staan met diezelfde aansluitingen.
ombouwen dus, gelukkig is dat bij deze versterker een kleine moeite.

tommus42
29 november 2012, 19:25
Haha, Wietse, die bak staat nu hier! Krijg nou wat:)