PDA

View Full Version : AC-30 op V30's



pieter25
21 oktober 2006, 12:08
Hallo,

Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een VOX AC-30CCH. Als speakerkast gebruik ik een 2x12 Bogner V30. Ik had eerst de VOX AC-30CC1 combo met de celestion neodog speaker. Dit vond ik een goede combi qua klank, maar de V30's vind ik toch wat minder. Ook is het lastig om er een lekker geluid met overdrive uit te halen. Heb een fulldrive en een maxon OD-9. Heeft iemand tips qua instellingen of welke speakers wel oke zijn voor een vox? Gr pieter

Squier4ever
21 oktober 2006, 12:12
celestion alnico blue's....
dit zijn de hele dure speakers die ook in de cc2x zitten

ijff
21 oktober 2006, 12:24
Heeft Weber daar geen prima betaalbaar alternatief voor?

Mitch
21 oktober 2006, 12:33
Het is en blijft een smaakverhaal. Ik ken genoeg mensen die een closed back 2x12 (al dan niet met V30's) lekker strak vinden klinken onder een Vox top.
Op zich ben ik het met je eens dat de 1x12 niet zo slecht is, heeft wel een bepaalde klank waarvan ik dnapt dat je die OK vind. Maar als de Neodymium speaker je aansprak betwijfel ik sterk of je Celestion Blues wel gaat pruimen.
Het is de voor de hand liggende combinatie, ik begrijp het advies wel, maar qua klank is het niet te vergelijken. Ik heb de CC2x en de CC1 naast elkar gehad en ik vond eigenlijk de CC1 iets lekkerder, zeker op drive.
Betaalbare alternatieven zijn er van Weber, maar die zijn hier niet makkelijk verkrijgbaar, en van Eminince (Red Fang), die zijn wel makkelijk verkrijgbaar.

Hoewel het niet direct overeenkomt zou je kunnen kijken naar een greenback cab. Sound is wel wat anders, maar ook deze klinken makkelijk goed op drive.
Niet goedkoop maar wel identiek is natuurlijk de Century serie van Clestion, ook met neodymium magneet.