PDA

View Full Version : Een nieuwe *ROCKST4R!



*ROCKST4R
21 oktober 2006, 01:21
Hallo! Ik ben Luuk Smit, en ik ben hier vandaag nieuw bijgekomen!

Ik kwam op deze site omdat ik eigenlijk op zoek was naar de tabs van How Deep Is Your Love - John Frusciante Cover. Zoals zovelen ben ik helemaal gek van Red Hot Chili Peppers en het meeste natuurlijk van John Frusciante en zijn supervette stijl!

Ik ben 15 jaar oud en speel anderhalf jaar gitaar. Toen ik vroeger wel eens liedjes van Red Hot Chili Peppers hoorde zette ik gelijk de radio harder, ik vond die muziek erg leuk, al was ik toen meer in de hip hop verdiept. Ik ging steeds meer en meer beseffen dat Hip - Hop eigenlijk hele simpele muziek was en het begon me heel erg te vervelen. Ik was een beetje op zoek naar wat nieuws haha. Met in mijn achterhoofd de liedjes van Red Hot Chili Peppers ben ik veel meer naar hun gaan luisteren. De riffs bleven in mijn hoofd hangen en ik ging bij mijn pa zeuren om een akoestische gitaar om te proberen om sommige liedjes enigzins na te spelen. Uiteindelijk kwam er een akoestische gitaar en ik begon de standaard akkoorden te leren. Ik luisterde steeds meer en meer RHCP en begon langzaamaan compleet fan te worden. Na een half jaar dat ik gitaar speelde overleed mijn moeder aan longkanker. Ik voelde me vaak erg kut en luisterde in die tijd heel veel naar RHCP, en ging ook heel veel meespelen op mijn gitaartje enz. Hun muziek heeft mij hierbij heel erg geholpen al klinkt het best wel belachelijk. Toen ik 15 werd heb ik een Fender Stratocaster USA Sunburst 70's van mijn vader nieuw gekregen. Ik oefen vanaf 5 januari rond de 2 A 3 uur per dag. Ik heb mezelf alles aangeleerd, ik heb geen les en ik heb zoveel gekeken en geluisterd naar bv live optredens van RHCP dat ik zelf akkoordenschemas uitzocht bij bepaalde liedjes enz.

Ik zat ook in een band, maar daar ben ik uitgegaan omdat ik te weinig tijd had voor de band. Ik weet dat ik er tijd voor moet maken, maar mijn vriendin gaat voor. :)

En nog even een filmpje van mijn ''kunsten'' vergeet niet dat ik geen les heb gehad, alles zelf aangeleerd!


http://www.youtube.com/watch?v=_yoWb9S9nOc


Met vriendelijke groet!

Luuk Smit.

Azaruc
21 oktober 2006, 09:39
welkom hier :)

je demo klinkt goed man :hippie:

thefox
21 oktober 2006, 10:33
Klinkt goed hoor!, alleen zou ik eens met een metronoom gaan oefenen ;) (dan klinkt het nog beter :))

*ROCKST4R
21 oktober 2006, 13:06
wat is een metronoom? soort stemapparaat toch :???:

maar iig bedankt;)

Azaruc
21 oktober 2006, 13:13
metronoom is een apparaatje dat het ritme aangeeft, kun je beter in de maat spelen :)

*ROCKST4R
21 oktober 2006, 13:47
oow oke, volgens mij zit aan mijn linker onderbeen ook een metronoom :P maar het ritme klopt niet echt nee ;)

Angel
21 oktober 2006, 15:52
Welkom
Klinkt goed, jammer dat je gitaar niet goed gestemd is.

leroni
25 oktober 2006, 19:42
ik wilde dat ik dat al kon.

maar als je die strap niet gebruikt kan die er toch ook af / 8-)

goed bezig.

Spitfire
25 oktober 2006, 20:18
heel erg veel respect, ikzelf heb een hele tijd akoestisch gitaar gespeeld (5 jaar), ben toen 2 jaar helemaal gestopt met gitaarspelen (om me helemaal op basketbal te focussen) en sinds een half jaar speel ik nu elektrisch gitaar.
ik wil niet meer op les (geen tijd en hier in de buurt kun je niet echt goed les krijgen, tenzij ik een privé leraar zoek), maar nu zie ik dat je zonder les ook al heel ver kan komen :) under the bridge heb ik tot het main riff helemaal onder de knie.
dankjewel, je hebt me gemotiveerd :hippie:

en je plectrum-tevoorschijn-tover-trucje zag er vet uit :)

Gitarezzo
26 oktober 2006, 00:01
ook mijn lof krijg je absoluut, zeer goed bezig man!

ik speel zelf pas 3 weken gitaar en ik wou dat ik dat al kon, maar ja dat is met gitaarspelen een kwestie van geduld he, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

*ROCKST4R
31 oktober 2006, 22:18
Jaa, echt! Oefenen, oefenen, oefenen. Dat is echt de sleutel tot succes, niet dat ik zeg dat ik succesvol ben. Kijk ik heb echt heeel veel uren in alleen al Under the Bridge zitten, misschien wel weken in totaal. Maar kijk, ik leer het nummer door eerst het nummer heel goed te beluisteren, daarna de tabs zoeken, (de hoofdtabs) en heeel veel kijken/luisteren naar Live opnamen van het nummer, en de improvisaties van - in dit geval- John Frusciante erbij proberen te spelen, en die dan toe te voegen aan ''mijn eigen'' Under the Bridge. :D Maar mijn motto is om goed te worden: Heeel veel oefenen en er heeel erg veel plezier in hebben.

*ROCKST4R
31 oktober 2006, 22:20
ik wilde dat ik dat al kon.

maar als je die strap niet gebruikt kan die er toch ook af / 8-)

goed bezig.

Ja heb je gelijk in, maarja ik had daar denk ik geen zin in ofzo :dance: :nervous:

a darker shade of grey
1 november 2006, 07:54
welkom...je demo klinkt echt zeer goed, zoals spitfire al zei: veel respect (al gebruik ik die term niet zo vaak).

Timmy
1 november 2006, 10:02
Ben het eens met the whiter shade of pale hierboven. Respect voor je demo! Ik moet nog een hele tijd oefenen voor ik dat red ;)!

*ROCKST4R
1 november 2006, 14:53
Bedankt iedereen voor de positieve commentaren, opbouwende kritiek is ook zeeer welkom! Heb ik helemaal geen moeite mee, dus als iemand nog tips heeft (behalve dat ik beter mn strap eraf kan halen als ik m niet gebruik :seriousf: ) dan hoor ik die graag :D