PDA

View Full Version : jackson wr warrior js30



kevin1994
21 oktober 2006, 00:11
wat vinden julie van de jackson wr warrior js30 voor wat voor muziek is :rockon: :rockon: ie geschikt

Tho
21 oktober 2006, 12:22
Tsja.. het is een metal gitaar. Maar heb je goed naar de specs gekeken? Niet helemaal mijn ding. Verder heb ik geen ervaring met Jackson-pickups, maar ik denk niet dat dat alles is.. Het is een budgetgitaar. Misschien kan je wat verder doorsparen voor iets uit de MG-series (super dingen!!) of de Pro-series?

iwamoto
21 oktober 2006, 12:27
ik denk dat ie minder veelzijdig zal zijn als een ibanez, maar kwa vorm enzo, vind ik hem stiekem om te kotsen :sssh:

Tho
21 oktober 2006, 12:31
ik denk dat ie minder veelzijdig zal zijn als een ibanez, maar kwa vorm enzo, vind ik hem stiekem om te kotsen :sssh:

yup! mij iets te puntig, en te veel bochten..

iwamoto
21 oktober 2006, 12:47
waarom wil onze vrolijke kevin dan ook gelijk een warrior? ga me niet zeggen "om metal te maken" want dat kan zelfs met een strat.

RS-Rik
21 oktober 2006, 12:54
ja kijk maar naar DIO in de jaren 80

zo'n gitaar zou ik op afknappen, gewoon een "normale" gitaar met een lomp elementje. Heb je veel meer aan dunkt me dan al dat agressieve houtsnijwerk

BC riches, weer zoiets stoms.

Tho
21 oktober 2006, 13:01
@ iwa: inderdaad.. check Maiden maar.. maar ik zou inderdaad nooit een gitaar kopen (ik speel zelf ook metal) voor de "metallooks". Een Rhoads of een King V vind ik prachtig. Toch superstrak, maar niet té.. maar 2 punten! :D de Razorback van Dean vind ik wel vet trouwens..

iwamoto
21 oktober 2006, 13:04
waarom denken jullie dat bc rich zoveel bronze series verkoopt? precies ja, vanwege alle kids die denken dat ze persé een metal look moeten hebben om metal te spelen, ik kan zelfs met mijn iroko custom harde metal maken, en die is zo rond als een gulden :D

Wormaap
21 oktober 2006, 13:48
Ach ach, als je'n image wil neerzetten van stoere metalman, dan is zo'n gitaar wel praktisch. Kijk maar naar Morbid Angel, een van de gitaristen daarvan speelt live ook op'n Warrior, en dat zijn toch wel stoere metalmannen :)

iwamoto
21 oktober 2006, 13:50
is iron maiden niet stoer dan? :D

http://www.rockhell.spb.ru/musicians/ironmaiden/images/6.jpg

Wormaap
21 oktober 2006, 14:33
Hoewel ik Maiden érg kan waarderen, zou ik ze nou niet snel 'stoer' willen noemen.

iwamoto
21 oktober 2006, 14:39
stoer is meer als schmink en bruut brullen he ;) stoer is gewoon je ding doen op zo'n manier dat iedereen met open mond naar je kijkt, daarom is kloten met vuurwerk niet stoer, maar een vuurwerk show wel :D

Das Schaap
21 oktober 2006, 14:54
Dat vind jij. :)

En metal is meer dan Iron Maiden en DIO, dat is old school.
Probeer eens met een strat het geluid van Nevermore, Strapping Young Lad of dus Morbid Angel te krijgen. :rockon:

koennie
21 oktober 2006, 17:42
ja boeie allemaal wat of niet kan

de zanger van me band heeft ook een js30 warrior, erg fijn ding voor t geld. De elementjes zijn wel ok, hoge output, niet super qua klankkleur, maar t gaat als een banaan, zeker met veel distortion en daarmee goed voor muziek waar je veel distortion wilt. t halsje is fijn als je van dunne halzen houdt, frets zijn netjes, stemknoppen zijn ook prima. Hij is alleen iets topzwaar en onhandig in een tas te proppen. Wij hebben er nieteens een kunnen vinden...

°°°ooo000Reaper000ooo°°°
30 december 2006, 19:50
stoer is meer als schmink en bruut brullen he ;) stoer is gewoon je ding doen op zo'n manier dat iedereen met open mond naar je kijkt, daarom is kloten met vuurwerk niet stoer, maar een vuurwerk show wel :D

Correctie ... In de meeste gevallen is dit niet gewoon brullen, maar gecontroleerd
brullen. Screamen is niet gemakkelijk en vergt veel oefening, net zoals grunten trouwens.

JacksonBas
30 december 2006, 20:36
waarom kijk je niet naar een 2ehands pro? voor 350 heb je een leuke kelly.
ik vind trouwens de warrior niet de mooiste jackson, maar wel een leuk model.

cardinal
30 december 2006, 21:09
Vond het een tijdje een mooi gitaartje, maar was er vrij snel op uitgekeken. Zoals bekend ben ik altijd wel een voorstander van Dean gitaren (wat betreft budgetmetalgitaren). Ibanez heb ik mindere ervaringen mee (kijkend naar mijn collega muzikanten in mijn bands).

Op ebay zit een jongen in duitsland die heel veel mooie (amerikaanse! stuk fijner als de koreanen, alhoewel die ook prima zijn hoor) deans en andere goeie gitaren verkoopt (bergen). Kijk daar eens rond.

koennie
30 december 2006, 22:31
waarom kijk je niet naar een 2ehands pro? voor 350 heb je een leuke kelly.
ik vind trouwens de warrior niet de mooiste jackson, maar wel een leuk model.

vandaag nog een zo goed als nieuwe RR performer gescoord voor 150,- :)
Me kelly was 200 met twee dimarzio's, dus goedkoop kan het zeker!

kiem
31 december 2006, 20:26
je moet t denkik zo zien, tis een lagere klas jackson gitaar, en wat bij (bijna) alle lagere klas gitaren geld, de een kan super lekker spelen en klinken, en de andere kan zwaar kut zijn. t ligt er egt ent aan welke je pakt, als je van t zelfde model er 10 op ene rij zou zetten kan t zo zijn dat er 1 of 2 gewoon beter spelen of klinken... das mijn ervaring met goedkopere gitaren althans.

Yapser
1 januari 2007, 23:25
Je bent pas 12/13.. Zou je niet gewoon eens met een simpel starterspakketje beginnen van Squier/Ibbie en dan later als je denkt dat je wat kan een degelijkere versterker aanschaffen? Ik zou als beginner niet zo'n enorme berg geld uitgeven aan een gitaar, het duurt erg lang voordat je echt wat kunt en voor hetzelfde geld beland het ding na een half jaar in de standaard.

En inderdaad, zelfs met een strat kan je metal maken. Kijk naar oa. Maiden..

caliban
2 januari 2007, 00:18
Leeftijd doet heel weinig, gitaarspel wel.