PDA

View Full Version : welk (buizen)pedaal voor een mooi solo-geluid?



the sure thing
10 december 2002, 20:36
... mijn Tubeman van Kuch en Knetter heeft het (onherstelbaar) begeven na jarenlange trouwe dienst. Ik gebruikte dit pedaal voor een mooi solo-geluid over mijn buizen-AMP. Ik ben op zoek naar een scheurpedaal met een buis erin, zonder dat het gelijk 15 kanalen zijn of volledig programmeerbaar of zo. Gewoon een pedaal voor op de vloer, maar met evt. een buis (of meerdere) erin. Prijs tot EUR 300,-. Welke kan ik het beste kopen?!

Ic3gl0vE
10 december 2002, 20:48
wat dacht je van een nieuwe tubeman

Mitch
10 december 2002, 21:41
Zeker voor dit specifieke doel kan ik je de Ibanez Tube King van harte aanbevelen. Zowel op transistor als buizenbak geeft -ie een ooi, levendig buizengeluid. Strakke toon, niet fussy en een perfecte EQ.
Tweedehands heel betaalbaar en niet te uitgebreid en navanant geprijsd als de V-Twin, Pedaltone etc.
Op Marktplaats staat er momenteel één te koop. Dezelfde aanbieder had ook de uitgebreidere Tube King Compressor te koop staan. Of dat wat is weet ik niet. Personlijk heb ik geen reden om mijn compressor aan te zetten als ik de Tube King aan heb: sustain zat !

Nocki
10 december 2002, 22:57
prijs weet ik niet maar de koch floor preamp is dan wel de moeite waard.
ik vond m zeker mooi...

Nocki

vulvasonic
10 december 2002, 23:48
Mesa Boogie V-twin.

Echt heel goed!

Nocki
11 december 2002, 08:47
shit shit shit... ik als mesa fan de formula en de bottle rocket vergeten.... o wat stom...

nou opnieuw dan...


jaja de mesa formula pedal preamp en de bottle rocket zijn ook leuk voor je.
en de koch pedal tone heb ik ook al eens gehoord....

Nocki

Slowhand41
11 december 2002, 11:58
Er staat een Tubeman II te koop op de Gitaarmarkt!!

signsofzodiac
11 december 2002, 17:39
Engl Tubetoner 2e hands

sash
11 december 2002, 19:03
Waarom zou je eigenlijk een buizenpedaal gebruiken over een buizenamp?!

Mitch
11 december 2002, 20:18
Omdat er meer bestaat dan de Tubescreamer :grin:
Serieus nu, het klinkt een beetje dubbel op, maar mijn mening is dat je met een goed pedaal een'extra kanaal' creëert. Zeker voor solo's zoals the sure thing dat hier voorstelt echt zo gek nog niet.
Vorige week in de oefenruimte mijn Tube King een keer niet opgesteld: dat doe ik volgende week dus gewoon weer wel...

PeArLjAm
11 december 2002, 20:24
Op 2002-12-11 17:39, schreef signsofzodiac:
Engl Tubetoner 2e hands


I'll second that :smile: Tubetoner erg lekker maar is vrij groot. Staat op marktplaats voof 375, maar ik kon er laatst eentje kopen voor 250. Helaas had ik geen geld, nu ook niet meer na de aankoop van mn RMC 3 :grin:

srv-man
11 december 2002, 20:28
Over de H&K Tubefactor hoor ik niets anders dan goede berichten. Ook nog niet eens zo duur.

the sure thing
11 december 2002, 23:07
Dank voor zoveel bruikbare reacties!!! Nog wel een paar vraagjes: klinken de MESA pedalen niet teveel al la Hi-gain Santana? Kan je met die pedalen nog als een brute Marshall klinken? En de Tube-king? Wat is de prijs daarvan en zit er een buis(je) in?

vulvasonic
11 december 2002, 23:17
De V-twin waar ik het over had (paar 12AX7 buisjes) gaat op de 2e hands markt voor zo'n 300 euro.
Hij klinkt, zoals gezegd, erg goed. Maar het is meer dan zomaar een pedaaltje. Het is een echte volwaardige buizenvoorversterker met meerdere kanalen. Laat je dus niet afschrikken door de prijs. Hij is het dubbel en dwars waard.

ErikM
14 december 2002, 15:47
Op 2002-12-10 20:36, schreef the sure thing:
... mijn Tubeman van Kuch en Knetter heeft het (onherstelbaar) begeven na jarenlange trouwe dienst. (..)


Heb je 'm nog?
Wil je m kwijt?

jpb
15 december 2002, 12:15
Ik denk dat er voor 300,- ook wel een goed transistor boutique-'scheur-pedaal' te krijgen is. Bedenk dat veel bekende gitaristen gewoon met transistor pedalen spelen (Fulltone, Banzai, etc.). Ik denk dat de keuze uit geluidsmogelijkeden ook groter zijn zonder buisje erin (bv fuzz). Met een goede buizenamp is dat echt goed genoeg. succes

vulvasonic
19 december 2002, 23:23
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Mesa+Boogie+V+twin&modelke uze=295!!&pagina=1