PDA

View Full Version : orange en metal??



a darker shade of grey
20 oktober 2006, 20:04
hey ik was dus op zoek naar nieuwe amp, maar ik lees net over de orange rocker 30 combo dat die ook best high gain is....en dat ze speciaal in die combo een extra gain stage hebben gemaakt.

is deze orange versterker dan echt geschikt voor de metal die ik wil spelen (beetje high gain, zoals metallica dream theater), ik gebruik best veel gain.

en ik heb dus gitaar met actieve pickups, kan die clean van orange dat aan....aangezien je nikas kan instellen aan de clean??

wederom alvast dank voor alle antwoorden.

BLOK182
20 oktober 2006, 20:14
Metal....tja...het is een specifiek van de sound die je zoekt. Ik zou de Orange karakteriseren als een dikke sound met genoeg gain, maar wel warm. Zaken als Metallica (load/reload), heavy rock enzo zijn geen probleem, maar ik weet niet hoe gescoopt je je sound wil hebben. Ik maak zelf altijd heavy muziek met een behoorlijk warme rock-style sound, heb ik geen ijskoude uberstrakke gescoopte highgain voor nodig. Ik zou zeggen, probeer die Orange ff:-)

kiem
20 oktober 2006, 21:40
volgensmij is hier maar 1 egte oplossing voor, zon amp zoeken en proberen. iets wat iemand beschrijft als lekkere metal sound kan voor jouw t meest kutte geluid zijn dat je ooit hebt gehoord.

a darker shade of grey
21 oktober 2006, 10:36
jah ik denk dat jullie gelijk hebben, nou alleen nog een handel zoeken die hem heeft :S

ik wil hem graag vergelijken met de screamer 50 van engl.

bedankt!

edit: ik denk dat het feedback in eindhoven wordt dan, want die heeft ze allebei, maar die is wel wat duurder dan de duitse concurrent ;)

nielsduursma
21 oktober 2006, 11:00
edit: ik denk dat het feedback in eindhoven wordt dan, want die heeft ze allebei, maar die is wel wat duurder dan de duitse concurrent ;)

wie zegt dat je ze daar moet kopen?? je kan ze daar proberen en dan bij de duitse concurrent bestellen;)

Dude
21 oktober 2006, 11:06
maar ik weet niet hoe gescoopt je je sound wil hebben

eeuh... ik wil geen nitwit uithangen hoor.. maar wat is gescoopt ?

Helter Skelter
21 oktober 2006, 11:10
een 'gescoopt' geluid is een geluid met weinig mids

Wormaap
21 oktober 2006, 11:58
eeuh... ik wil geen nitwit uithangen hoor.. maar wat is gescoopt ?
De Californian-smile equalizer die populair werd door de heren van een zekere band onder leiding van ene James H.
Veel laag, veel hoog en geen mid :)

BLOK182
21 oktober 2006, 12:36
Scoopen: alsof je met een ijsbolletjestang midden door je sound trekt:-)

up-guitarman
21 oktober 2006, 13:01
Scoopen: alsof je met een ijsbolletjestang midden door je sound trekt:-)
Haha, jup !!!

AART
21 oktober 2006, 13:02
De Californian-smile equalizer die populair werd door de heren van een zekere band onder leiding van ene James H.
Veel laag, veel hoog en geen mid :)

James H had een gematigde californische smile hoor, niet totaal zonder mids.

Nocki, die had een hele gemene zeeuwse smile :D :

http://img144.imageshack.us/img144/7897/rackfebruariens4.jpg

Helter Skelter
21 oktober 2006, 13:42
Scoopen: alsof je met een ijsbolletjestang midden door je sound trekt:-)

ook wel bekend als 'de stofzuiger' :cooler:

AART
21 oktober 2006, 13:46
ook wel bekend als 'de stofzuiger' :cooler:

nee, dat is behringer, ongeacht settings :satisfie:

Helter Skelter
21 oktober 2006, 13:57
ik kan me wel voorstellen dat Mesa-gebruikers hun sound iets 'scoopen', ik heb zelf met veel plezier een tijd over een Mark IV shorthead + EV BlackShadow gespeeld en die was van nature al erg 'midvoiced' In mijn situatie was dat ideaal, ik prikte op redelijke volume's al overal doorheen ongeacht 2e gitarist, toetsenist etc.

Prima amp, ik werd alleen gek van dat tweaken! :angry:

a darker shade of grey
21 oktober 2006, 17:12
op zich scoop ik mn sound wel graag, hoewel ik de laatste tijd ook de mid op 12 uur zet, of iets voor 12.

maar ik begrijp dus dat scoopen niet zo cool is met een orange? gewoon de mid op 0 zetten klinkt niet zo cool dus?

@niels: klopt ik zou hem ook in Duitsland kunnen bestellen, maar volges mij komen de engl en de orange allebei niet met footswitch, dus misschien kan ik in eindhoven een mooi persoonlijk dealtje sluiten met gratis footswitch ^^ en dan heb ik het prijsverschil er wel uit als ik een degelijke footswitch voor mekaar krijg :P