PDA

View Full Version : bijna klaar.....



gerrekat
20 oktober 2006, 19:29
Ok hier een nieuw MP3'tje van onze demo:

http://www.enforcer-metal.com/Slam%20Circus.mp3

Het is nog niet definitief gemixed en de solo moet nog over, maar het is bijna zoals ik het hebben wil, misschien nog een klein galmpje over de zang....

FNaRK
20 oktober 2006, 21:54
hell yeah

:rockon:

Slayer ...eat your heart out !!

(misschien de zang iets harder in de mix ?)

Reel Big Fish
20 oktober 2006, 22:53
Klinkt kick-ass man! Ga zo door! :D

gerrekat
21 oktober 2006, 08:39
hell yeah

:rockon:

Slayer ...eat your heart out !!

(misschien de zang iets harder in de mix ?)

Nou zo erg is het nog niet, maar thanx!

gerrekat
21 oktober 2006, 08:41
Klinkt kick-ass man! Ga zo door! :D

Thanx! ik ben er best tevreden mee, zeker gezien het mijn eerste complete recording project is!

meul
21 oktober 2006, 11:32
Geinig, het beginnetje doet me heel erg aan metallica denken, was het fight fire with fire?

Negative K3 fan
21 oktober 2006, 12:18
Geinig, het beginnetje doet me heel erg aan metallica denken, was het fight fire with fire?

eerder angel of death.

klinkt wel goed :)

Das Schaap
21 oktober 2006, 15:08
Muzikaal heerschend met SCH 8-)

Alleen die zang ligt mij echt niet, het verliest impact daardoor bij mij.
Het klinkt ook wel echt old school, vet man. :rockon:

gerrekat
21 oktober 2006, 16:59
Muzikaal heerschend met SCH 8-)

Alleen die zang ligt mij echt niet, het verliest impact daardoor bij mij.
Het klinkt ook wel echt old school, vet man. :rockon:

Cheers, ja zang is altijd het moeilijkst, hele persoonlijk. Ik vind het heel gaaf, maar ik weet dat het bij mij ook vaak een hekel punt is bij veel bandjes...

jw009
21 oktober 2006, 17:01
Vet man lekkere old school trash metal :rockon:

Hoe heb je alles opgenomen, studio/thuis/mix hiervan?

gerrekat
23 oktober 2006, 13:56
Ja alles zelf gedaan, de drums heb ik in onze oefenruimte gedaan op 5 sporen, 2 x SM57 op de snare (1 boven 1 onder), 2 ADK condensators als overheads en een triggermodule voor de bassdrums direct in de mixer. Ik heb overigens alles gedaan met een KORG D3200, 32-sporen digitale recorder/workstation. De gitaren allemaal thuis opgenomen met mijn ENGL SE en SM 57, de lead heb ik met een POD 2.0 opgenomen direct ingeplugd. de bass ook thuis opgenomen (afgelopen zaterdag opnieuw!) met een RANDALL RB 200X 4 x 10" combo met een peavey TG Raxx pre amp ervoor (LOL!). de zang heb ik opgenomen met een Rode NT-1 en een Behringer T 1952 tube compressor in de oefenruimte, evenals de achtergrond zang. de achtergrondzang gaan we zaterdag overdoen, is een klein beetje overstuurd en offbeat. Ik gebruik overigens Beyer-Dynamic koptelefoons die zijn echt waanzinnig! en ik heb een behringer 4-kanaals koptelefoonvoorversterker. Qua compressie/expander/limiters etc heb ik veelal de interne effecten van de KORG gebruikt.

Solidkick
24 oktober 2006, 12:39
Mooi resultaat.
Ik ben niet zo'n fan van die typisch kick sound maar het is wel zo'n bay area geluidje.
Geld ook voor de gitaren.Klinkt flink geknepen, maar da's eigenlijk ook wel weer old skool metal.
Jammer dat de zang er niet echt lekker in ligt.
Misschien dubbelen of een beetje chorus & reverb(?)
Ik lul ook maar wat natuurlijk :rockon:

gerrekat
24 oktober 2006, 12:53
De zang ben ik nog niet helemaal uit, inderdaad is dit het droge geluid er zit nog niets van effect overheen alleen een lichte compressie.

IamSam
3 november 2006, 00:21
Ik vind de sound super, wat voor materiaal gebruik je? Gitaar en versterkers enzo?


Ik ben zelf op zoek naar een deftig geluid en kan wel wat tips gebruiken
van iemand met zo'n lekkere vette strakke sound.

Davidian
3 november 2006, 13:57
Ik wil niet klagen maar met die gear die je daar hebt kunnen sommige dingen wel iets beter, ik heb het gevoel alsof de mic van de snare heel ver weg staat maar dat is vast niet zo misschien wat meer bass aan de boven mic toevoegen?

En de toms over sturen een beetje beetje meer compressie er over misschien?

En ik denk dat je dat als je de gitaar dubbel trackt(weet niet zeker of ik het hoor hier) dat je ze dan eerst meer naar buiten mag pannen dan hoor je de bass ook beter en word het wat voller.

En de zang is gewoon een kwestie van harder zingen of de mic harder zetten zodat je wat meer dynamic hebt. Ik vind vocals dubbel tracken heel cool maar als je dat eenmaal doet moet je het hele nummer door doen(misschien beetje dwangneurotisch van mij haha)

gerrekat
16 november 2006, 11:14
Ik wil niet klagen maar met die gear die je daar hebt kunnen sommige dingen wel iets beter, ik heb het gevoel alsof de mic van de snare heel ver weg staat maar dat is vast niet zo misschien wat meer bass aan de boven mic toevoegen?

Nee mics stonden bijna OP de snare, misschien een paar ervanaf, meer niet.


En de toms over sturen een beetje beetje meer compressie er over misschien?


Dat is een tekortkoming, de toms gaan alleen over de overheads, volgende keer maar wat geld uittrekken voor extra mics voor de toms.



En ik denk dat je dat als je de gitaar dubbel trackt(weet niet zeker of ik het hoor hier) dat je ze dan eerst meer naar buiten mag pannen dan hoor je de bass ook beter en word het wat voller.

Gitaren staan allebei 75% naar buiten gepanned.

En de zang is gewoon een kwestie van harder zingen of de mic harder zetten zodat je wat meer dynamic hebt. Ik vind vocals dubbel tracken heel cool maar als je dat eenmaal doet moet je het hele nummer door doen(misschien beetje dwangneurotisch van mij haha)[/QUOTE]

Tja dat is een kwestie van smaak, misschien eens mee experimenteren, we hebben er nu voor gekozen het enkel te doen. teveel dichtsmeren van de sound met veel gitaar/zang en bassporen vind ik meestal niet zo mooi.

Kim Wilson
16 november 2006, 11:16
Als de snare te ver weg klinkt, zit er teveel galm op. Hoe meer galm, hoe verder weg het lijkt.

gerrekat
16 november 2006, 11:16
Ik vind de sound super, wat voor materiaal gebruik je? Gitaar en versterkers enzo?


Ik ben zelf op zoek naar een deftig geluid en kan wel wat tips gebruiken
van iemand met zo'n lekkere vette strakke sound.


De gitaar die het meeste gebruikt is, is een DEAN Tiem capsule V met DiMarzio Super 2 in de brug en mijn ENGL SE op kanaal 3 in modern modus met de gain op ca. 11 uur

gerrekat
16 november 2006, 11:18
Als de snare te ver weg klinkt, zit er teveel galm op. Hoe meer galm, hoe verder weg het lijkt.


grappig dat je het zegt, ik vindt ook dat het ljikt alsof er een "ping" inzit, en adt terwijl het geluid kurkdroog is alleen wat compressie erover. Ik vermoed dat het aan de gebruikte snare ligt. Ik heb onlangs en andere band opgnomen en daar hadden we er geen last van. Ik vind het overigens niet zo storend, voor een demo klinkt het m.i. netjes.

Kim Wilson
16 november 2006, 11:31
Voor de duidelijkheid, ik heb de demo nog niet gehoord. Ik merkte alleen op waardoor iets ver weg lijkt. Een ping is ook een soort galm, maar dan natuurlijk. Om zoiets te voorkomen kun je er een dempringetje op de snare leggen.

Ik ga hem trouwens een keer luisteren, ik ben wel benieuwd geraakt. :)

gerrekat
16 november 2006, 11:44
Nou ja het valt allemaal wel mee hoor, zo galmerig klinkt het niet maar er is wel iets hoorbaar. zaterdag gaan we alles afmixen dus dan zullen we het weten.

FrankS
16 november 2006, 15:31
Gaaf, goed gespeelde oldskool thrash \m/ Succes met mixen, valt wel iets heel vets van te maken. Lekker he, zo'n Engl :bier:

Kim Wilson
16 november 2006, 18:04
Ja, hij klinkt errug vet. Goeie sfeer. De zang en de snare nog wat dikker, en je hebt een mooi resultaat. Complimenten!