PDA

View Full Version : Warwick Bas



P.B.Funky
10 december 2002, 19:38
Hoi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe basgitaar. Ik
vind Warwick erg mooie modellen hebben. Maar wat kan ik verwachten van Warwick? Is het een echte Jazz/rock/punk basgitaar? of misschien iets anders?

skabouter
10 december 2002, 20:39
volgens mij zijn warwicks erg geschikt voor slappen. een beetje een funk/jazz gitaar dan, denk ik.

van warwick kan je TOPkwaliteit maar HELE hoge prijzen verwachten

Phyrexian
11 december 2002, 10:05
Warwick kan idd héél duur zijn. Ze hebben nu die goedkopere Rockbass reeks, maar die ziet er gewoon niet uit vind ik, afschuwelijk gewoon.

Warwick is ook wel te vinden op de tweedehands markt, maar da's nogal zeldzaam.

Ik heb een Warwick Corvette Standard, 500 euro betaald tweedehans, terwijl ze nieuw zo rond de 1000 euro kosten.

Ik speel voornamelijk metal (quasi alle vormen) en nu ook ietsje meer bluesy en rock stuff... ik vind deze bass echt wel meer dan geslaagd voor die stijlen.
Slappen weet ik niet goed, kan'k nog niet :wink:

(Metal)bands die Warwick gebruiken: Mudvayne, Incubus, erhm... verder raak ik al niet :smile:

Phyrexian
11 december 2002, 10:16
Warwick kan idd héél duur zijn. Ze hebben nu die goedkopere Rockbass reeks, maar die ziet er gewoon niet uit vind ik, afschuwelijk gewoon.

Warwick is ook wel te vinden op de tweedehands markt, maar da's nogal zeldzaam.

Ik heb een Warwick Corvette Standard, 500 euro betaald tweedehans, terwijl ze nieuw zo rond de 1000 euro kosten.

Ik speel voornamelijk metal (quasi alle vormen) en nu ook ietsje meer bluesy en rock stuff... ik vind deze bass echt wel meer dan geslaagd voor die stijlen.
Slappen weet ik niet goed, kan'k nog niet :wink:

(Metal)bands die Warwick gebruiken: Mudvayne, Incubus, erhm... verder raak ik al niet :smile:

onZ
11 december 2002, 10:19
Ik ben in het gelukkige bezit van 2 Warwick bassen: FNA Jazzman en een Streamer LX. Ze spelen heel erg lekker, ze hebben een vrij smalle hals en zijn bijzonder goed af te stellen. Het geluid is helder en ze zijn bijzonder bassig zonder dat je met je versterker en allerlei effecten moet gaan zitten klieren. Boevendien zien ze er nog errug mooi uit ook.
Ik ben in het bezit geweest van een Streamer Standard. Deze speelt prima, alleen het geluid is teleurstellend het zijn dan ook de goedkoopste Warwick bassen (ze worden overigens niet meer gemaakt). Nog goedkoper zijn de Rockbasses van Warwick, maar daar heb ik weinig positiefs over gehoord. Verder heb ik 4 dagen een Thumb Bolt-on 4-snaar gehad. Het geluid daarvan is bizar mooi, echter wat deze onbespeelbaar maakte was zijn duikvlucht naar de grond. Tenzij je het lekker vind om je hals op bekken hoogte te hebben.

P.B.Funky
11 december 2002, 12:31
Thnks voor de antwoorden. Ja ik vind ze er ook errug strak uit zien en ik heb, ONX, de FNA jazz op het oog. Maar ja... ff afwachten dus of ik ergens een leuk aanbiedinkje zie staan! trouwens, wat voor elementen heb je? en wat voor geluid komt daar uit?

skabouter
11 december 2002, 13:46
op marktplaats.nl staat er weer 1, voor 1200. ziet er heel goed uit, en de specs zijn veelbelovend.

maar mudvayne en incubus hebben echte slap-bassisten. dus...........

AllodoX
11 december 2002, 23:47
voor slappen moet je eigenlijk een oudere warwick hebben met een volledig wenge nek.. ik heb er ook een met wenge nek, en die klinken veel ' ronder 'dan de nieuwere modellen die een ovankol nek hebben

skabouter
12 december 2002, 00:12
wat is een wenge nek ?

en een "thump" bass van warwick is natuurlijk per defenitie goed voor slappen !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2002-12-12 00:12 ]</font>

onZ
12 december 2002, 10:55
Wenge en ovangkal zijn houtsoorten en geven het karakteristieke geluid van de Warwicks. De zgn. "Warwick growl".
De FNA Jazzman heeft een ovangkal nek met wenge toetsenbord. Als je het voorste element gebruikt krijg je een slap sound die bijv. een F Precison bas doet verbleken.
De Thumb bas is een ergonomisch rampenplan. Als je tenminste gewend bent om met je kop op schouderhoogte te spelen. De hoorn eindigd al bij fret 15-16 en neemt daardoor een duikvlucht naar beneden, ook niet lekker voor je schouder btw.

skabouter
12 december 2002, 23:15
aha, bedankt. ovangkol kende ik al ja, wenge alleen noooit van gehoord. nu wel :smile:

en ik heb nog nooit op een thump gespeelt. hoor.

ik vind die thump echt lelijk

de body doet me altijd denken aan een mannetje waarbij zijn benen, armen, en hoofd zijn afgehakt. alleen stompjes dus :smile:

frenske
13 december 2002, 17:03
Uhm pas nog bij Feedback op een Warwick Streamer Standard 4 1NH en 'n Standard 2NL (of zo iets) gespeeld ik en ik moet eerlijk toegeven dat ze lekker speelde. Vooral die met 2 elementen klinkte erg lekker.
Van alle gitaren die ik geprobeerd heb bij Feedback beviel hij mij op een na het beste.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frenske op 2002-12-13 17:40 ]</font>

basswasp
13 december 2002, 18:39
Welke was dan wel de beste? :smile:

arabesque-bass
12 februari 2003, 09:23
Misschien een late reactie op dit onderwerp maar ik heb zelf 2 Warick Streamer Stage II bassen een 4-snarige (uit '89) en een 5-snarige (uit '91). Deze zijn uitgevoerd met Wenge hout in de halzen. Ik heb een hele reeks Warwick bassen in mijn handen gehad maar dit zijn echt goede exemplaren!! Ik heb van veel mensen gehoord dat dat de beste jaren van Warwick zijn. Eind jaren '80 begin jaren '90. Als ik je een veelzijdig instrument aan kan raden, neem een streamer stage II. Ik heb er een gloednieuwe Stingray-5 (waar ik 9 maanden op moest wachten) erop ingeruild. Die 5-string kun je trouwens kopen want ik heb er nu 5 en dat is wat veel.

jaalst
12 februari 2003, 10:40
Ik heb zelf een 5-string Thumbbass gehad, een zeer mooie bas met een erxtreem mooi geluid.
Veel nadruk op het midden en bass gebied en tegelijkertijd absoluut niet "wollig".
Het echte KNORRRR geluid, zoals het moet!!!!
Wel had ik had de traditionele MEC electronica laten vervangen door EMG's....
Natuurlijk is de invloed van het gebruikte hout (Bubinga pommele, ebony en (swamp)ovangkol) van groot belang.

Daar de mensuur van deze bas erg lang was, leverde de standaard snaren een hoge spanning wat de snelheid ten nadele beinvloedde.
Tevens vond ik de door Warwick gebruikte set "M" snaren erg stroef spelen....een beetje als schuurpapier!!!
Ik heb dit probleem opgelost door deze snaren te vervangen voor rotosound type RS 88 'Tru Bass'
Zie (( http://www.rotosound.com/prod.html ))
Ook was de balans van dit instrument iets aan de "vreemde" kant....
De riem loopt niet echt lekker over je schouder...maar acht...NO PAIN NO GAIN!!!
Het moet je gewoon liggen of niet.
Het disign wat betreft de "holle" (spector)body is heel prettig en maakt veel goed.

Waarom heb ik hem dan verkocht??????
Ik heb hem ingeruild op een droom van mij....een Jaydee series I Marc King Full Body....de TGV onder de sneltreinbassen.

Maar goed, al met al is Warwick een echt top instrument, en het maakt me ziels gelukkig dat ik niet de enige ben die eens niet praat over Fender, OLP, Musicman en meer van deze oerlelijke ontwerpen die schijnbaar erg in de smaak blijken te vallen bij velen!!!
(geen reden tot bijten nu...het is mijn mening!!!!)
Wat mij betreft, """"""WARWICK"""" is een aanrader!!!!!!!

TIP...hang het ding eerst om je nek (een half uur minimaal hahah) voor je tot kopen besluit over te gaan.

Veel succes en gr John



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-12 10:48 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-12 10:50 ]</font>

FleaBass
14 februari 2003, 04:04
hey arabesque, ik vind die streamer stage II vind ook zwaar vet, vetste warwick imo.., ken niemand die ze heeft, maar hij staat nr 1 op mijn verlanglijstje..waar heb je ze gehaald? khoop er snel ook eentje te kunnen kopen, 5 snarig natuurlijk :grin:

bassopotmus
14 februari 2003, 15:23
verkoop je je flea bass??
:wink:

FleaBass
15 februari 2003, 02:32
haha, neej, die hou ik er dan natuurlijk gewoon bij op de achtergrond, gewoon voor de show :wink:

bassopotmus
15 februari 2003, 10:19
was te proberen he?