PDA

View Full Version : [akoestisch]doorversterk vraagje



HetWonder
20 oktober 2006, 13:40
He, ik heb een semi-akoestische Taylor 110E, die voor optredens regelmatig doorversterkt moet worden. Aangezien ik geen akoestische versterker heb kiezen wij er altijd voor om hem (in plaats van over een electrische versterker te gooien) via de zangversterking de zaal in te gooien, dus direct met een jacksnoer in een MIC-ingang in ons "mengpaneel" (Phonic Powerpod (http://www.feedback.nl/?id=55&b=POWERPOD620) ).

Nu vroeg ik mij ineens af of het wel "veilig" is om dat op deze manier te doen? Is die electronica zo op elkaar aan te sluiten of moet er nog het een of ander tussen (weerstand oid). Ik heb niet veel verstand van het spul dus als iemand me kan helpen graag ;). Er zit op dat ding namelijk ook een "stereoaansluiting voor instrumenten" maar wat voor kabel is dat dan en wat biedt het voor voordeel om op die manier aan te sluiten??

HetWonder
21 oktober 2006, 00:04
Hm ik had toch wel iets meer kenners verwacht hier?? Is de vraag gewoon niet duidelijk (meer info nodig??) of is het iets anders?

steph
21 oktober 2006, 00:20
Gewoon in een mono input doen, anders krijg je alleen links of rechts (plug is nl. toch mono).
Als je een kabel gebruikt met jack>xlr, doe in iedergeval NOOIT de phantoom voeding aanzetten (voeding voor bijv. condensator microfoons)!!!! Die geeft nl. 48Volt, en je blaast je element direct op.

Eko
21 oktober 2006, 10:51
Kan geen kwaad. Je hebt op deze manier een puur signaal zonder effect en vervorming.

johantipker
21 oktober 2006, 11:33
Gewoon in een mono input doen, anders krijg je alleen links of rechts (plug is nl. toch mono).
Als je een kabel gebruikt met jack>xlr, doe in iedergeval NOOIT de phantoom voeding aanzetten (voeding voor bijv. condensator microfoons)!!!! Die geeft nl. 48Volt, en je blaast je element direct op.


zijn die pick-ups daar niet tegen beveiligd dan?

overigens meest safe optie aansluiten gitaar op PA, is gitaar via D.I.box aansluiten op mixer of op verdeeldoos (XLR) op podium. :hippie:

HetWonder
21 oktober 2006, 18:03
Als ik het goed begrijp is jack-jack dus niet gevaarlijk oid, het enige is dat een PI ertussen beter zou zijn. Mooi! Bedanckt voor die bloeme