PDA

View Full Version : Randall RG 75 G3



Strangegun
20 oktober 2006, 13:20
Hallo, pas gelden had ik hier een paar vragen gesteld :)
En ben ook goed geholpen en ben tot deze versterker gekomen Randall RG 75.
Het is toch een hoop geld dus wil nog eve iets vragen.
zelf speel ik net 7 weken gitaar en is dat dom om dan nu al zo'n versterker te kopen. Ik denk zelf van niet want als ik nu een tusse versterker koop kan ik over een jaar weer een nieuwe versterker kopen.

Ps, ik werk er hard voor je moet niet denke dat ik dit krijg van mijn ouders :P :hippie:

esproC
20 oktober 2006, 13:30
Je geeft zelf het antwoord al hè!

Als ik kijk hoe ik dat heb gedaan, had ik beter meteen iets kunnen kopen waar ik wat mee kon in de toekomst. Zo'n Randall combo is erg leuk. En qua prijs ook niet verkeerd vind ik zelf. Ligt er natuurlijk ook erg aan wat voor muziek je wilt gaan spelen.

Als je gemotiveerd bent blijf je toch wel spelen. Ga ervoor zou ik zeggen.

a darker shade of grey
20 oktober 2006, 13:40
vind je gitaarspelen egt leuk?
is dat wat je verder wilt gaan doen als hobby of zelfs semi-pro?
is het je geld waard?

als het antwoord op alle bovenstaande antwoorden ja is, dan zou ik de versterker kopen die je eigenlijk wilt hebben. want idd zoals je zelf al zegt, als je nou een middelmatig geval koopt, en je blijkt het egt leuk te vinden, zit je over een jaar met een ding waar je niks aan hebt en moet je weer een nieuwe kopen.

als je nog niet weet of je echt door wilt gaan met gitaarspelen, wacht dan eerst even en zie daarna verder. gooi geen hardverdiend (:P) geld weg als je nog niet zeker weet of je er nog wat mee gaat doen.

weet je het wel zeker, kopen die zooi!! :rockon:

Strangegun
20 oktober 2006, 13:46
ok kopen dus :P
Zaterdag ga ik hem halen ^^ ik zal wel neerzetten hier wat ik er van vind.

Ceder
21 oktober 2006, 00:19
Misschien lees je dit nog, voordat je je naar de winkel begeeft. Waarschijnlijk doet het er ook niet toe, want als je hem (RG75 G3) eenmaal hebt aangeschaft, zul je met me eens zijn dat het een prima apparaat is.
Jaren geleden kocht ik samen met mijn eerste electrische gitaar uit terughoudendheid een transistor Behringer versterkertje van 30 Watt voor 500 gulden. Ik heb daar een paar jaren leuk op kunnen uitproberen, maar wist na een tijd wel dat er ook betere versterkers waren. Beter valt in dit geval uit te leggen als een versterker die een fijner geluid geeft, zowel clean als in distortion.
Bij mijn vaste winkel in Groningen heb ik toevallig vorige week ook een RG75 G3 aangeschaft en ben er tot nog toe alleen maar enthousiast over. Mijn criteria waren dat de versterker vooral clean een goed geluid moet geven. Eventuele 'scheureffecten' en andere distortion zouden met een effectpedaal toegevoegd kunnen worden. Toch hield ik vooral vast aan het feit dat alle geluid, ongeacht welke effectpedalen ook, vooral uit de versterker zelf moet komen. Zoals je misschien weet zijn Fender en Marshall vooral goed in respectievelijk clean en distortion, als je het zwart-wit uitdrukt. Ik ben op zoek gegaan naar een merk dat in prijs onder die van eerder genoemde merken zit en liep tegen Randall aan. Ook met distortion kun je (op 2 kanalen) goed uit de voeten. Wat dat betreft is de versterker allround erg sterk.
De RG75 G3 is door zijn combo configuratie en dat gecombineerd met een buizenvoorversterker een hele goede versterker. Als je vervolgens het geluid (en de eenvoudige bediening) in beschouwing neemt heb je ook nog eens te maken met een prima prijs-kwaliteit verhouding. 75 Watt is een goed vermogen voor zowel 'op je kamertje', als op het podium. En zoals andere mensen op dit forum al hebben gezegd: als gitaarspelen een echte passie is, kun je daar gerust goed materiaal voor nemen! Wees niet te terughoudend, hoewel je natuurlijk niet meteen Hendrix of Vai bent.

Strangegun
21 oktober 2006, 18:58
Heel erg bedankt weer voor de info :)
Ik heb hem vandaag gekocht in een winkel in echt.
Ik kwam daar heb gelijk gevraagd wat hij er van vond dat ik pas 7 weken speel, en hij zei ook al wat jullie zeiden van als het echt je hobby is moet je het zeker doen.
Na nog wat gelult te hebben over merken en nog wat andere dingen.
Ging ik naar de test ruimte heb er op gespeeld of ja wat ik kan spelen
( niet heel veel dus). beetje hatebreed en de red hot chili pepers op clean
Beide beviel het me uitstekend en was al heel blij :P maar toen begon ik te twijfelen over of het slim is om hem te kopen en niet een wat goedkopere.
Had ik eve een andere versteker gepakt dat was een Randall 40 watt en toen ik dat hoorde dacht ik wow wat een verschil. En kwam ik op het besluit dat de Randall 75 g3 het beste is :)

Het was trouwens echt een aardige man en heb er weer veel geleerd :)


Groeten Twan.

crrrN
22 oktober 2006, 01:47
Prima versterker voor die centen. Goed dat je hem hebt gekocht, veel plezier ermee.

Jimwoud
22 oktober 2006, 12:53
Zeker goede versterkers.

Heb gister even op die RG75 G2 gespeeld, en het verbaaste me weer wat voor geluid daaruit kwam, en super veelzijdig ook.

Weet iemand het verschil qua geluid tussen de G2 en G3???

Rude Perception
22 oktober 2006, 13:52
Zeker goede versterkers.

Heb gister even op die RG75 G2 gespeeld, en het verbaaste me weer wat voor geluid daaruit kwam, en super veelzijdig ook.

Weet iemand het verschil qua geluid tussen de G2 en G3???

en ze gaan hard!! Vorige week vrijdag had ik ermee opgetreden. Pre-amp stond op een kwart. Het enige wat ik vond is dat ik of heel zwaar denderend klonk, of dat het schel werd. Ik gebruikte m'n Boss DS-1 voor de distortion, dus ik kan niets over de distortion van de versterker zeggen. Maar de clean was zeker goed te pruimen. Wat ik ervan gehoord heb is t een goede versterker voor het geld.