PDA

View Full Version : Doffe bottleneck



Mike McCready
19 oktober 2006, 21:04
ik heb zo'n koperkleurige bottleneck (weet niet wat voor materiaal het is, koper, messing?)

Zoiets:
http://i16.ebayimg.com/04/i/06/cb/d0/5f_1_b.JPG

Nu klinkt ie de laatste tijd erg dof. Er zitten ook best wel wat krasjes op en waarschijnlijk is ie aan vervanging toe. Ik gebruik hem eigenlijk alleen bij scheurpartijen/solo's, niet voor clean gitaarspel.
Iemand tips? Ik hoef geen bottleneck van glas want die heb ik 2x gehad en die waren binnen een week gesneuveld.
Ook geen kunststof het liefst, maar iets wat niet snel slijt en een mooi geluid geeft.

DarknessAwaits
19 oktober 2006, 21:07
Misschien iets van carbon? Ik denk persoonlijk dat je dan toch blijft aangewezen op de bij jou al bekende materialen; metaal of glas. Ik kan me wel voorstellen dat er kwalitatieve verschillen zijn tussen merken, dus wellicht kan iemand je een beter exemplaar aanbevelen.

Hector_Tsolodimos
19 oktober 2006, 21:11
ik heb precies de zelfde, alleen gebruik ik hem nooit.. dus ik kan ook neit echt weten hoe en wat
wat ik wel weet: dat ding stink, en is zwaar..
ik denk dat je meer hebt aan een glazen bottleneck..

Aron Maiden
19 oktober 2006, 21:13
k had eerst ook een glazen maar is ook kapot gegaan,

ik heb nu eentje bij lord of the strings bestelt voor nog geen 3 euro, maar daar ben k erg tevreden over!

Luigi
19 oktober 2006, 21:15
flesje koperpoets????

FruscianteFan
19 oktober 2006, 21:18
Als je er zo snel doorheen gaat, is het misschien een idee om ze zélf te maken. Neem een lege wijnfles, en glassnijder, tape, een hamer, plastic tas en een vijlachtig iets.

Heeft mijn vader een keer voor me gedaan (ik heb wel van te voren even uitgeprobeerd of het paste!) en het werkt prima! Er zit nu wel tape aan de opening waar de fles ooit zat, en ik doe hem aan de andere kant om mijn ringvinger.. maar het werkt prima :)

Mike McCready
19 oktober 2006, 21:26
Bedankt voor de snelle tips!
Koperpoets is denk ik alleen van invloed op de kleur. Ik denk niet dat dat genoeg materiaal wegvreet om hem weer helemaal glad te krijgen.
Ik zal weer eens voor een glazen gaan denk ik. Als ik hem in mijn pedalboard bewaar kan er eigenlijk weinig fout gaan (al ben ik wel gewend om tijdens bepaalde nummers na een slide-solo dat ding van mijn pink af te zwaaien om weer met 4 vingers te kunnen spelen...)

DarknessAwaits
19 oktober 2006, 22:02
(al ben ik wel gewend om tijdens bepaalde nummers na een slide-solo dat ding van mijn pink af te zwaaien om weer met 4 vingers te kunnen spelen...)

Als je dát nou eens afleert, dan doe je sowieso langer met beide varianten :).

Stratman70
19 oktober 2006, 23:30
Ik heb zo'n verchroomde bronzen slide. oerdegelijk, geen krasje op te krijgen als je er normaal mee omgaat. Ik slinger ze ook altijd weg, maar bij de repetitie komt ie dan op vloerbedekking terecht. Bij optredens gebruik ik een zelfgemaakte slide, afgezaagd van een oude fietsstuur. Die is wat lichter in gewicht, dus minder fijn. Hoe zwaarder, hoe meer 'sustain' natuurlijk. Pak maar eens voor de gein zo'n grote (zaklamp) batterij. Die blijven maar doorklinken, zeker vergeleken zo'n glazen of plexiglazen dingetje.

Mike McCready
20 oktober 2006, 12:25
Als je dát nou eens afleert, dan doe je sowieso langer met beide varianten :).
Als je hem weggooit, komt ie altijd op een rand terecht ;)
Dus niet op het oppervlak waarmee je de snaren raakt. Ik heb het idee dat die van mij gewoon door de snaren zelf krassen op heeft gelopen. Vooral op de 3 dunste snaren is dat erg goed te horen.

nopster
20 oktober 2006, 12:35
Gebruik zo'n ziekenhuis-potje als slide. Die zijn (denk ik toch) van een dikke plastiek soort.

http://www.rockinger.com/Media/Shop/00a01.jpg

Zelf gebruik ik zo'n metalen enkel op mijn akoestische. Op de electrische is het zo'n flessenhals, klinkt heel lekker.

Dick Wolkendeck
20 oktober 2006, 13:02
Bedankt voor de snelle tips!
Koperpoets is denk ik alleen van invloed op de kleur. Ik denk niet dat dat genoeg materiaal wegvreet om hem weer helemaal glad te krijgen.

Je kunt hem ook laten polijsten in een draaibank.

zeppo
20 oktober 2006, 15:24
Solid Brass is toch gewoon massief messing?