PDA

View Full Version : SG bass



AvU
19 oktober 2006, 17:29
hallo,
het is nog maar een wild idee, maar ik wil graag mijn richwood jazzbas om bouwen in een Sg, ik zat te denken om een nieuwe body te maken en de hals van de jazz bas te gebruiken. maar zou dit mogelijk zijn omdat de halzen van gibson onder een hoek staan. Voor de body zat ik te denken aan essen met evt een top van maple.
Verder wil ik ook nog de headstock veranderen in die van een gibson.

wat denken julie? :satisfie:

G.G.
19 oktober 2006, 18:11
hallo,
het is nog maar een wild idee, maar ik wil graag mijn richwood jazzbas om bouwen in een Sg, ik zat te denken om een nieuwe body te maken en de hals van de jazz bas te gebruiken. maar zou dit mogelijk zijn omdat de halzen van gibson onder een hoek staan. Voor de body zat ik te denken aan essen met evt een top van maple.
Verder wil ik ook nog de headstock veranderen in die van een gibson.

wat denken julie? :satisfie:

Neckpocket onder een hoek fresen of het blok van de neck schuin afschuren.

AvU
19 oktober 2006, 18:55
en hoe moet ik dat dan doen met de brug, het zou wel mooi zijn als ik dezelfde brug kan gebruiken.
ik kan natuurlijk ook gewoon de hals niet onder een hoek zetten, denk dat ik er weinig aan heb, wel of niet onder een hoek

marter544
19 oktober 2006, 19:14
Ik zou gewoon een mooi stuk hout nemen, en die in de vorm van een SG zagen, element gaten vrezen, neckpocket vrezen etc. Dus zonder de hals onder een hoek te zetten. Ik zou ook gewoon dezelfde brug gebruiken, lekker makkelijk. Zal wel niet veel anders klinken dan, maarja (misschien ook wel, als je een ander soort hout en andere elementen gebruikt als voorheen).

AvU
19 oktober 2006, 20:27
oke, hartstikke bedankt, het is nog een wild idee maar als er wat gebeurt zal ik het zeggen.
Net trouwens ff de SG van mijn broer geleend en even overgetrokken. is wel jammer zo'n matte finish, kun je de centerlijn niet zien:P.

grt. arjan