PDA

View Full Version : Petrucci's studio rig



AART
19 oktober 2006, 15:27
Ik kwam op dit forum (http://66.179.182.17/forums/showthread.php?t=40688) de volgende pics tegen.
Dream Theater zit weer in de studio voor een nieuw album en blijkbaar heeft Petrucci zijn roadkings gedumpt:


http://www.petrucciforum.com/images/jp_studioequip1.jpg
http://www.petrucciforum.com/images/jp_studioequip2.jpg

Mark IIC+, Mark IV en een Lonestar.

http://www.johnpetrucci.com/images/jp_studioequip3.jpg

Metal zone word dé nieuwe hype nu...

http://www.johnpetrucci.com/images/jp_studioequip4.jpg

Leuk voor de dt fans lijkt me.

gerrekat
19 oktober 2006, 15:29
En terecht! rectifier achtigen zijn no match voor mark series! de goede man zou eens een Invader of SE moeten proberen, de laatste tijd zijn veel shredders overgestapt op deze amps. Doug Aldrich, Vinnie Moore etc

Josdevos
19 oktober 2006, 15:32
Tja hij heeft wsch wel een zeer goeie endorsment deal bij Mesa! :)

AART
19 oktober 2006, 15:33
Mmm, het grote geheim van zijn kunsten zie ik ineens: hij is Advil verslaafd!

gerrekat
19 oktober 2006, 15:33
Ja en hij gebruikt een metalzone....

Josdevos
19 oktober 2006, 15:35
Ja en hij gebruikt een metalzone....

Welliswaar een Keeley modded Metalzone en DS1

vester86
19 oktober 2006, 17:03
Welliswaar een Keeley modded Metalzone en DS1
en wat houdt die mod in?

Josdevos
19 oktober 2006, 17:05
http://www.robertkeeley.com/

Dude
19 oktober 2006, 17:09
god ik wil ook de studio in... ik wil ook dat nerds zoals ik aan de andere kant van de wereld wegkwijlen bij het idee dat mijn band weer de studio in gaat en een strakke plasser krijgen van mijn spullen... ik wil.. ik wil...


AARRGH

Helter Skelter
19 oktober 2006, 17:14
het meeste van het spulletje wat ik daar zie staan heeft de gemiddelde 'amateur van om de hoek' ook :)

zou het dan toch zo zijn dat tone grotendeels in je vingers zit? :???:

AART
19 oktober 2006, 17:21
zou het dan toch zo zijn dat tone grotendeels in je vingers zit? :???:


Anvil liquid caps baby!

AART
19 oktober 2006, 17:22
... ik wil.. ik wil...



van mijn spierpijn af....
Damn..

TMKXL
19 oktober 2006, 19:15
het meeste van het spulletje wat ik daar zie staan heeft de gemiddelde 'amateur van om de hoek' ook :)

zou het dan toch zo zijn dat tone grotendeels in je vingers zit? :???:

Ik zie anders toch niet veel gitaristen die en een Mark IIC+, een Mark IV en een Lonestar hebben, hoor. Vooral de IIC+ is volgens mij best zeldzaam.

kirk19
19 oktober 2006, 19:21
ik heb er een IIC+ en heb er belachelijk weinig voor betaald... Het is naast mijn triple recto een echt beest...

http://s106.photobucket.com/albums/m253/cerberus59/

Gaby
19 oktober 2006, 19:57
...en let ook effe op die gitaar. Dat wordt zijn nieuwe music man sig. Maple top, grotere uitsparing bij de onderste hoorn, etc. Check ernieball forum voor meer foto's.

a darker shade of grey
19 oktober 2006, 20:08
k vind het echt een te vette gear ^^
hoewel ik nooit een metalzone zou kopen en die cab erg lelijk is, is het egt de dikste gear die je kan hebben. Hij heeft gewoon de drie beste mesa's bij mekaar!!!!

Ik zou er een moord voor doen hoor!!!

ik vind alleen altijd bij de MM gitaren de headstock zo lelijk :P, maar als dat egt zn nieuwe sig wordt.....wauw......

goeie post aart!

marter544
19 oktober 2006, 20:30
Waarom heeft ie überhaupt scheurpedaaltjes als je zulke vette amps hebt?

BLOK182
19 oktober 2006, 21:06
Ach, het zijn vrij "normale" amps, maar het blijft tot de top behoren...waarom zou een artiest per se een amp moeten gebruiken bij opnames die 10,000 euro kost en die niemand heeft? Als der nou een valvestatecombootje stond..allez dan:p

Helter Skelter
19 oktober 2006, 21:11
Ik zie anders toch niet veel gitaristen die en een Mark IIC+, een Mark IV en een Lonestar hebben, hoor. Vooral de IIC+ is volgens mij best zeldzaam.

ik had het eigenlijk over die pedaaltjes (DS-1 en een MetalZone)
ik neem aan dat hij die ook gewoon gebruikt

ieme
19 oktober 2006, 21:14
allemaal shortheads...

marc_o
19 oktober 2006, 21:18
En die zijn niet lang.

Unicron
19 oktober 2006, 21:36
ik had het eigenlijk over die pedaaltjes (DS-1 en een MetalZone)
ik neem aan dat hij die ook gewoon gebruikt

Soms geeft de combi van SS en buizen overdrive net een lekkerdere/andere feel dan alleen buizen. Hij zal ze als booster gebruiken denk ik...

Helter Skelter
19 oktober 2006, 21:53
Soms geeft de combi van SS en buizen overdrive net een lekkerdere/andere feel dan alleen buizen. Hij zal ze als booster gebruiken denk ik...

ik heb even wat beter naar de foto gekeken maar het is een DS-1 met een Keeley-modificatie. Aan de instellingen te zien gebruikt Petrucci het pedaal gewoon als 'standalone' distortion, niet als booster. :)

Unicron
19 oktober 2006, 21:56
Kan, maar dan heeft ie em wel heel zacht staan, op deze manier is je 'drive' geluid veel zachter dan het clean geluid. Het volume van een DS-1 komt meestal niet boven je clean uit, de DS-1 is daarom (naar mijn idee) als booster beter geschikt, zodat ie 'mengt' met het andere signaal (de 'scheur' de je top reeds geeft).

Anders Destium
19 oktober 2006, 22:46
Ik had vroeger een Metalzone, man wat was ik te spreken over mijn geluid toen :hippie:

Ibanez RuleZ
19 oktober 2006, 22:52
en nu maar hopen dat het een minder nootjesvreet album wordt en dat er weer eens iets fatsoenlijk melodisch uit zn klauwen komt

harrald

Koekjes zijn lekker
19 oktober 2006, 23:16
Hmm waarschijnlijk gebruikt ie de pedalen niet in de studio hoor. Er zijn hier ook geen effectenrigs te bekennen, dus ik denk dat het meer een "oefen set-up" is.
En ja, ik wil ook weer albums in Liquid Tension of wat oudere DT albums, met veel mooie melodieuze niet-teveel-shred solo's en zo weinig mogelijk zang. :P

Maar vette amps hoor. Marks ownen alles.

Helter Skelter
19 oktober 2006, 23:28
Er zijn hier ook geen effectenrigs te bekennen

zijn dat die 'World Domination Rigs'? :D


ontopic: wat doet zo'n Keeley mod eigenlijk met zo'n pedaaltje? Ook de Bluesdriver en de SD-1 kan je zo laten modden toch?

Michael AE
20 oktober 2006, 02:48
en nu maar hopen dat het een minder nootjesvreet album wordt en dat er weer eens iets fatsoenlijk melodisch uit zn klauwen komt

harrald

Ja, want op Octavarium was geen melodie te bekennen.

dml
20 oktober 2006, 08:41
Volgens Van Dale

me·lo·die (de ~ (v.), ~ën)
1 afgeronde reeks van muzikale tonen => wijs
2 zinsmelodie

Mijns inziens was juist Octavarium melodieus, zowel qua spel als qua songs. Train of thought was niets anders dan "kijk ons eens snel zijn - kom op, we moeten de sneltrein halen!!".

a darker shade of grey
20 oktober 2006, 10:00
ik vind octavarium egt een goed album, niet zo goed als images and words.....maar toch zeker niet slecht, met name panic attack!!

ReinoutV
20 oktober 2006, 10:50
Hmm waarschijnlijk gebruikt ie de pedalen niet in de studio hoor. Er zijn hier ook geen effectenrigs te bekennen, dus ik denk dat het meer een "oefen set-up" is.
En ja, ik wil ook weer albums in Liquid Tension of wat oudere DT albums, met veel mooie melodieuze niet-teveel-shred solo's en zo weinig mogelijk zang. :P

Maar vette amps hoor. Marks ownen alles.

Waarom zou hij in de studio geen pedalen gebruiken? Als ik mijn cleane kanaal (op het randje) op zn flikker geef met een Fulldrive geeft dat een dusdanig geluid dat ik met alleen een versterker niet maken kan. Mijn pedalen, zeker de drive en boost pedalen, zijn een wezenlijk onderdeel van mijn geluid, waarom zou ik deze niet in de studio gebruiken?

Dick Wolkendeck
20 oktober 2006, 10:50
Ja Octavarium is erg mooi en live in de HMH was het ook al helemaal te gek. Overigens zou ik niet te veel kijken hoe de knoppen op de padaaltjes staan, ze zijn immers niet aangesloten en even weggelegd.

Alain
20 oktober 2006, 11:15
Wat een hoop BS...

3 heads die niet ingeplugd zijn, een hoop pedaaltjes die niet ingeplugd zijn, en er wordt al beslist hoe de nieuwe DT gaat klinken.

Raar dat er niemand over valt dat er 2 tuners liggen... Gaat hij nu extra gestemd zijn??????

Ik kan me goed voorstellen dat als je bij Dream Theater speelt, je john Petrucci heet en een mega-endorsement hebt bij Mesa-Boogie je gewoon vraagt of je alles eens kan gebruiken... In ruil voor wat foto's op je site waaruit iedereen afleidt wat je gebruikt...

Ibanez RuleZ
20 oktober 2006, 11:16
naja, ik ben zelf naar DT gaan luisteren vanwege Images and Words en ben redelijk fan van de mooie balans waarbij petrucci en kevin moore samenwerkten. dat was gewoon geen metal, maar compositiemuziek, veel melodie, dingen waar mijn bloedpomp sneller van ging werken.

Petrucci's sound was toen ook veel meer dienend in plaats van dominerend zoals die nu is. ik ben zelf een bandliefhebber: het geheel is groter dan de som van de delen en dat mis ik nu bij DT

Harrald

AART
20 oktober 2006, 11:19
Wat een hoop BS...

3 heads die niet ingeplugd zijn, een hoop pedaaltjes die niet ingeplugd zijn, en er wordt al beslist hoe de nieuwe DT gaat klinken.

Raar dat er niemand over valt dat er 2 tuners liggen... Gaat hij nu extra gestemd zijn??????

Ik kan me goed voorstellen dat als je bij Dream Theater speelt, je john Petrucci heet en een mega-endorsement hebt bij Mesa-Boogie je gewoon vraagt of je alles eens kan gebruiken... In ruil voor wat foto's op je site waaruit iedereen afleidt wat je gebruikt...

Lezen:


John sent me these photos to share from DT's most recent writing/recording sessions. I also added them on his main site, but I wanted to post them all here as well for your viewing enjoyment.

Dat stond op het forum, de kerel die dat zei is de webmaster van JP's site.

Helter Skelter
20 oktober 2006, 11:20
Wat een hoop BS...

3 heads die niet ingeplugd zijn, een hoop pedaaltjes die niet ingeplugd zijn, en er wordt al beslist hoe de nieuwe DT gaat klinken.

Raar dat er niemand over valt dat er 2 tuners liggen... Gaat hij nu extra gestemd zijn??????

Ik kan me goed voorstellen dat als je bij Dream Theater speelt, je john Petrucci heet en een mega-endorsement hebt bij Mesa-Boogie je gewoon vraagt of je alles eens kan gebruiken... In ruil voor wat foto's op je site waaruit iedereen afleidt wat je gebruikt...

ja ok!

maar nou weten we nog steeds niet wat die 2 Boss scheurpedaaltjes voor functie hebben...

arjanb01
20 oktober 2006, 11:24
Mmm, het grote geheim van zijn kunsten zie ik ineens: hij is Advil verslaafd!

let op mensen.... Advil wordt de nieuwe hype ! Ik denk dat ik ook ff naar de drogist ga en advil ga halen ! Whoeahahahaha !

Alain
20 oktober 2006, 11:53
Lezen:



Dat stond op het forum, de kerel die dat zei is de webmaster van JP's site.
ja ok!

maar nou weten we nog steeds niet wat die 2 Boss scheurpedaaltjes voor functie hebben...

ENDORSEMENT!!!!

John is door boss mega-geëndorsed!

Hij doet clinics in de states met 2 rectifiers en een boss DD-6 ...
Er is ook ergens een guitar-geek versie van deze opstelling
Gewoon rectifier en een DD in de loop

http://www.bossus.com/bugonline/features.asp?art=petrucci

Als endorsee heb je bepaalde verplichtingen. John's tech zit op HRI, en die heeft al meermaals zijn hele setup besproken... er zit geen metalzone in! Wel zo'n zakk wylde MXR trouwens

Let op, ik beweer niet dat hij niks gaat gebruiken hier van he. Maareeuhh.. let's face it. DT zal meer studiofaciliteiten krijgen dan gelijk welke gitarist die hier op gitaarnet vertoeft. Hij kan testen zoveel hij wil he.

Helter Skelter
20 oktober 2006, 12:02
ok dat verklaart een hoop!

lekkere endorser dan die Petrucci: krijg je voor niks een DS-1 en vervolgens laat je 'm modden door Robert Keeley ;)

Alain
20 oktober 2006, 12:05
ok dat verklaart een hoop!

lekkere endorser dan die Petrucci: krijg je voor niks een DS-1 en vervolgens laat je 'm modden door Robert Keeley ;)

Er is een vrij nauwe samenwerking tussen Keeley en boss hoor.
http://www.bossus.com/bugonline/fret_buzz.asp?art=boss_mod

Helter Skelter
20 oktober 2006, 12:15
hoef je niet allemaal op te zoeken hoor Alain :)

ik zit maar een beetje te stangen, Ik vind die reactie's altijd amusant als onthuld wordt dat een 'grootheid' op een cheapo pedaaltje of iets dergelijks speelt...

zo van: 'ok, hij speelt er wel op maar toch eigenlijk weer niet'

AART
20 oktober 2006, 12:35
ach ja, de meesyte grote artiesten gebruiken als basis gewoon combo of top in de studio.

sander78
22 oktober 2006, 15:52
ehm...stomme vraag maarre, hoe werkt dat precies, een MT voor een mesa? Waarom niet alleen de (vette) mesa distortion? Zou ie ze beide tegelijk gebruiken?
Wat gebruikt ie eigenlijk on stage? ik zag em weinig tapdanspasjes doen.

TMKXL
22 oktober 2006, 18:19
http://skrydstrup.com/images/JP%20Front.jpg

http://skrydstrup.com/images/JP-board.jpg

Dit is JP's live rig. Best leuk. :)

SimonS
22 oktober 2006, 21:35
wat is die dubbele preamp rechtsboven?

AART
22 oktober 2006, 22:25
Mark IIC+/Mark IV based preamp.