PDA

View Full Version : nieuw uit doos..



anoniem
11 november 2001, 00:39
Denken jullie dat er veel verschil in klank kan zitten tussen 2 nieuwe gitaren van exact hetzelfde merk, model, type, uit dezelfde levering in dezelfde winkel? Ik vraag dit omdat het 'demo-model' van de winkel lichte schade had en ik daarom een nieuw exemplaar uit de doos meekreeg. Hij was echter niet gestemd enzo, dus heb ik hem verder niet uitgeprobeerd. Had ik hem toch beter kunnen vergelijken qua geluid met een ander exemplaar? Ik ben een beginner, dus ik weet sowieso niet of ik het verschil zou horen, maar ik vroeg het me gewoon af, niet dat er iets mis is met de klank ofzo. Maar kan er veel verschil tussen zitten? Ik heb het trouwens over een Epiphone Les Paul Standard.

puvin
11 november 2001, 09:18
ik denk dat er een heel heeeeeeeeeeel klein verschil inzit (niets is hetzelfde hé) maar dat je dat echt (bijna) niet kan horen

anoniem
11 november 2001, 13:28
Precies, dat dacht ik ook. Maar ik hoor mensen vaak over 'goede' en 'slechte' Gibsons bijvoorbeeld.. gaat het dan over exact 'dezelde' Gibson? En geldt dat ook voor Epi's, wat natuurlijk meer 'lopende band'-werk is?

ekkerman
11 november 2001, 14:02
zet er eerst maar es een paar behoorlijke elementen in dan pas zou het kunnen dat een epiphone zou kunnen klinken.....

anoniem
11 november 2001, 14:21
wat voor elementen bijvoorbeeld?

anoniem
11 november 2001, 14:38
Op 2001-11-11 14:02, schreef ekkerman:
zet er eerst maar es een paar behoorlijke elementen in dan pas zou het kunnen dat een epiphone zou kunnen klinken.....


oke, dat snap ik ook, maar ik bedoel dus 2 PRECIES dezelfde gitaren, zo uit de winkel. Kan daar verschil tussen zitten?

anoniem
11 november 2001, 15:10
oke, dat snap ik ook, maar ik bedoel dus 2 PRECIES dezelfde gitaren, zo uit de winkel. Kan daar verschil tussen zitten?


ja hoor. daar zit zeker wat verschil in. het is hout he. en geen 2 planken zijn gelijk.. verder is ook de afwerking (de kwaliteit) altijd anders. (al is het verschil meestal onmerkbaar klein)