PDA

View Full Version : Versterker kapot?



MØRK
19 oktober 2006, 14:11
Zaterdag tijdens het oefenen is m'n versterker gesneuveld, er komt nu een heel dof, krakerig geluid uit met gebrom er doorheen. Ook als ik niks speel bromt hij behoorlijk, ik dacht eerst dat het buisje kapot was, maar die heb ik dinsdag vervangen en het geluid is er nog niet echt beter op geworden. De brom wordt ook niet harder wanneer ik het volume hoger zet. Zou het misschien ook de speaker kunnen zijn? Iemand een idee? Ik heb trouwens een Marshall VS100.

Ik heb al aardig wat afgezocht op google, zo kwam ik op dit forum terecht! :)

matto
19 oktober 2006, 18:30
Ik weet niet of je enige ervaring hebt met electronica, zoniet dan is het meestal beter om het apparaat weg te brengen naar een technicus.
In een Valvestate versterker ben ik al diverse keren loszittende onderdelen en slechte soldeerverbindingen tegen gekomen, meestal in het voedingsgedeelte.
Dat is meestal al wel een goed startpunt bij reparatie aan een versterker met grotere problemen dan een krakende potmeter of zo.

MØRK
19 oktober 2006, 19:09
Ik heb op zich wel redelijk veel ervaring en kan ook wel zelf een beetje inschatten wat ik wel kan en wanneer ik hem moet laten repareren. :) Maar over die losse Elco, maakte de versterker toen hetzelfde geluid als wat ik omschrijf? Ik heb even gekeken en het lijkt er idd op dat er een elco niet helemaal goed vastzit, maar ik wacht liever nog even met het loshalen van de printplaat.

MØRK
19 oktober 2006, 20:18
Als ik tegen de elco druk, komen er vonkjes vanaf en kraakt de versterker, dus daar zit sowies iets niet goed denk ik..

MØRK
20 oktober 2006, 11:55
Yeehah.. :cheerup: Thanks!! Hij doet het weer perfect!! :) De elco was inderdaad het probleem!!

johantipker
20 oktober 2006, 13:10
ik heb es zo'n ding weggebracht naar de vakhandel......... heeft wel even geduurd.. en ik was zo'n 145 euro armer....

ingangen zijn standaard al rot.... waar heb ik dat meer gehoord? verder zijn ze ruizig.... gruizig gebouwd?

ik ben op een bepaalde manier best gecharmeerd van de valvestate sound, t douwt best wel (tenminste generatie II)....

maar ome Jim had best wel ff iets meer z'n best op de construktie kunnen doen....

MØRK
20 oktober 2006, 13:43
De volgende keer weet ik meteen waar ik moet kijken dus als er weer wat kapot gaat. :p Er zat inderdaad nog een dingetje niet helemaal goed, die heb ik ook maar meteen goed vast gesoldeerd! :)