PDA

View Full Version : Tips???



raymond1
19 oktober 2006, 12:30
Kan iemand mij een tip geven over welke versterker ik het beste kan kopen?
Ik wil een niet te grote versterker (combo). Hij moet volledig buizen zijn, en het liefst met 2 speakers. Geen effecten want ik gebruik een vox tonelab se.
Er mag wel een distortion en galm opzitten.
Ik hou van een stevige rockgeluid maar geen heavvy/metall.
Kan iemand mij een tip geven in welke richting ik zou kunnen kijken?

Metoshade
19 oktober 2006, 12:48
Ik ben zelf erg tevreden met mijn Bogner Shiva, maar ik zou als ik jou was dan de Tonelab thuislaten ;)

Misschien kun je aangeven in welke prijsklasse je zit te denken. Het blijft imho wel zo dat je beter 1 keer flink kunt investeren, dus mik niet te laag als je een goede sound wil.

PeteRS
19 oktober 2006, 12:49
Bogner Shiva 2x12 reverb.

Edit: puur toeval Meto, ik was enkele seconden later..

esproC
19 oktober 2006, 12:55
Hmm, ik ben niet zo into de rock.
Maar misschien is een Koch Multitone combo wat? Volgens mij best een veelzijdige versterker.

Lacrymosa
19 oktober 2006, 13:52
Ik zou idd de multitone aanraden
maar idd, wat is je budget?
want er zijn aardig wat van dit soort versterkers op de markt

raymond1
19 oktober 2006, 17:54
ik dacht aan 500 euro voor een tweedde handse.....

AART
19 oktober 2006, 18:29
volledig buizen en 2 speakers word dan niks, tenzij je meuk wil.

new deep
19 oktober 2006, 18:36
Koch Twintone II

heavy-metal-thunder
19 oktober 2006, 18:39
tja, maar als je een tonelab SE hebt, moet je dan nog een volledige lampen gitaarversterker hebben? Iemand die ik ken heeft verschillende goeie lampenbakken met dito cabs, maar gebruikt zijn SE over een actieve monitor. Voor 200 euro ben je gematst.

Zelf heb ik geen ervaring met multifx, maar ik weet wel dat een pod XT op een gitaarversterker het best klinkt als je die inplugt via de fx-loop. Waardoor je direct op de eindversterker zit. Maar nog beter klinkt als je ermee op de PA gaat. Hoe het bij de SE zit, weet ik niet. Maar ik heb wel een Vox valvetronix vt30 voor thuis. Die heeft in de eindtrap een lampje (geeft 1,5W, dacht ik), die dan nog eens in een transistorversterker aangewakkerd wordt tot meer vermogen. Is dan ook een beetje hetzelfde principe als je jouw SE in een monitor gooit (transistorversterker), lijkt me.

raymond1
20 oktober 2006, 09:47
bedankt voor je reactie, ik heb zelf een vox ac 30 maar die is uit 1960 en ik wil hem niet meer voor alles en nog wah op en neer sjouwen ivm beschadigingen. Ik vind de combinatie met de tonelab se lekker klinken en zoek eigenlijk weer zo'n versterker, maar weet nog niet wat.

heavy-metal-thunder
20 oktober 2006, 09:53
ik zal eerstdaags de line out van mijn Vox valvetronix in de return van mijn Marshall DSL pluggen, zodat ik direct op de eindtrap kom. Als dat echt goed gaat, ben je eigenlijk best af met één of andere neutrale lampeneindversterker met 1 of 2 goede speakers in.

BTW: ik heb een vox valvetronix vt60 gehoord naast de vox AC30 (die nieuwe) en dat klonk toch wel héél erg gelijkend (maar ik ben geen vox-man, mss dat het voor jou maar flauwtjes overkomt).

PeteRS
20 oktober 2006, 12:41
bedankt voor je reactie, ik heb zelf een vox ac 30 maar die is uit 1960 en ik wil hem niet meer voor alles en nog wah op en neer sjouwen ivm beschadigingen. Ik vind de combinatie met de tonelab se lekker klinken en zoek eigenlijk weer zo'n versterker, maar weet nog niet wat.

Waarom niet even doorsparen en bijvoorbeeld een AC30 CC? Als je echt een vintage Vox gewend bent ben je met <500 euri amp waarschijnlijk niet te pleasen...